» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-09-16, 23:00
Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251)
Autor Wiadomość
Zimny_5 


Motocykl: Mz 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 233
Skąd: Wronki
Wysłany: 2009-04-11, 13:21   

Powiem tak w simsonach ten kanał był zaślepiony i nie wpływał on znacznie na prace silnika. Gdy ten kanał sobie otworzyłem wyciągnąłem tą plombę to Simson trochę lepiej wkręcał się na obroty bo więcej benzyny dostawał , ale spalanie wzrosło tak o 0,5 litra na100 km. Ale była to raczej mała różnica w mocy ale w mz może być bardziej odczuwalna ale pytanie ile by wzrosło również spalanie.
 
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2009-04-11, 14:29   

W simsonie napewno nie był zaślepiony. Kanał ciągnął powietrze z zewnątrz gaźnika a zaślepka o której mówisz to zaślepienie po wierceniu. Widocznie musiał ciągnąć powietrze z zewnatrz żeby nie działało w nim podcisnienie z gardzieli. Tyle że po wyciągnieciu tej plomby silnik i tak pracował bez zmian.
Pytanie, po co to i jak to sie ma do pracy gaźnika?
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
Zimny_5 


Motocykl: Mz 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 233
Skąd: Wronki
Wysłany: 2009-04-11, 14:57   

Ta zaślepka od strony wlotu gaźnika zaślepia kanał przez który idze powietrze pod iglice (a nie jest to po wierceniu)co za tym idzie silnik dostaje więcej benzyny. U mnie silnik troszeczkę lepiej wchodził na obroty. I nawet na schemacie masz ten kanał zaślepiony a gaźnik miałem szczelny i na pewno nie łapał lewego powietrza sam zobacz na schemacie po co ten kanał jest,
 
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2009-04-11, 15:31   

Kanał nie jest zaslepiony ! zaślepiony jest tylko od strony filtra powietrza a ujscie ma z boku gaźnika, pod mocowaniem przewodu paliwowego.
A na schemacie nijak nie widać jak to sie ma do rozpylania mieszanki.
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
Zimny_5 


Motocykl: Mz 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 233
Skąd: Wronki
Wysłany: 2009-04-11, 16:51   

Właśnie to jest ten kanał o którym mówiłem ten od strony wlotu powietrza i on idzie pod iglice i tam ma ujście. Kiedyś jak czytałem forum Simsona to tam wiara się wypowiadała na ten tema i efekt był właśnie taki ze niektórym osobom się lepiej zbierał a innym, tylko zaczął więcej palić. Więc jest to już przetestowane. :mrgreen:
 
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2009-04-13, 16:33   

Mam jeszcze jedno pytanie co do tego gaźnika. Ile milimetrów powinno mieć wycięcie w przepustnicy? Dla 30n2 udało mi sie znaleźć i powinno mieć ono 5 mm. dla 30n3 jest tak samo? Ktoś kto ma fabryczną przepustnice mogłby to zmierzyć?
Chodzi o to że silnik jakby dostaje zadużo paliwa gdy przepustnica jest mało odchylona i szukam przyczyny co jest za to odpowiedzialne.

[ Dodano: 2009-04-15, 20:10 ]
Problem zlikwidowany. Przyczyna ocieżałej pracy było, tak jak podejrzewałem, zbyt małe wycięcie przepustnicy (była wymieniana na nową) . Po zwiększeniu do 5 - 5,5 mm silnik odżył, teraz gdy manetka jest odkrecona w małym stopniu silnik juz nie czterotaktuje, znacznie poprawiła sie kultura pracy.
Informacja dla tych co maja podobny problem ;)
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2009-04-24, 09:57   

czy moglby ktos załaczyc nowe zdjecie dotyczace ustawienia pływaka ?
Z pierwszego posta wiem, ze ma to byc 28 i 35 mm, jednak nie wiem jak to mierzyc ?
Po prostu od korpusu (tam gdzie uszczelka) do najbardziej wysunietego punktu na zbiorniczkach plywaka ?
pzdr.

EDYCJA:
dzieki BeerfaN. I mierzyc to do konca bembenka, zbiorniczka na powietrze, plywaka ?
Ostatnio zmieniony przez grzybol 2009-04-24, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2009-04-24, 12:12   

Od miejsca osadzenia uszczelki.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-04-24, 13:20   

No do końca pływaka ;]
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
Kamek 

Motocykl: Plastik
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 58
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-05-12, 13:35   

Jak się wykręca tą większą śrubke to co się dzieje wiecej powietrza czy mniej?
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2009-05-12, 15:30   

Jak wkręcasz to powietrza jest mniej w kanale obejściowym a to skutkuje mniejszym wyciąganiem paliwa z komory pływakowej a tym samym spadek wolnych obrotów.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
grozny48 
gaźnik

Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-06-20, 08:52   

Witam. Zakupiłem mz etz 251 i mam problem z jej odpalaniem. Mianowicie motor nie chce odpalać nawet po zaciągnięciu ssania. Jak uda się go jakoś zapalić na zimnym silniku to po zaciągnięciu ssania motor gaśnie.to samo się dzieje na ciepłym silniku. Nie mogę ustawić wolnych obrotów nawet na rozgrzanym silniku bo dysze od biegu jałowego i mieszanki wogóle nie reagują na regulacje. Na wyższych obrotach motor dławi się. Mam gaźnik ten z zamykaną komorą pływakową na taki druciany pałąk. POMOCY !!! Bo od zakupu minoł już miesiąc a ja wogóle nim sobie nie pojeżdziłem :cry:
 
     
Razor240391 

Motocykl: ETZ 250 88'
Wiek: 33
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 1
Skąd: Bralin
Wysłany: 2009-07-31, 12:34   

Witam
Mam problem z gażnikiem(gażnik jest nowy).
Obroty już jakoś podwyższyłem, ale gdy lekko poruszam manetką obroty znowu spadają albo gaśnie motor. Jak nie zgaśnie to dopiero po jakiejś minucie dochodzi do normalnych obrotów. A gdy jade na wolnych obrotach (2000/3000 obr) dłuższy kawałek i gdy chce przyśpieszyć to powyrzej 4000 obr zaczyna szarpać, szczelać i w ogóle nie przyśpiesza.
A jak jest zimna to chodzi jak traktor.
 
     
Marcin U 

Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 171
Skąd: Janów Podl.\Lublin
Wysłany: 2009-08-07, 20:24   

za cholere nie mogę wyregulować tego gaźnika, niby wszystko choszi ale śroba od powietrza wykręcona jest może z 5 obrotów, nie wiem czy za dużo powietrza przez to nie dostaje bo jak odkręce te 1,5 obrotu to od razu gaśnie;( zaplon dzisiaj regulowałem zegarem :cool: czy ta dawka powietrza nie jest za duża? czy ma ona wpływ tylko na wolne obroty czy też na pozostaly zakres obrotów silnika? pozdrawiam proszę o pomoc :piwo:
 
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2009-08-08, 08:54   

Aja mam pytanie. Wedlug was ktory gaznik bardziej oplaca sie kupic 30n3-1 czy ten starszy typ 30n2? Ktory jest lepszy?
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2009-08-08, 22:16   

Jak kupujesz nowy a nie masz żadngo to bierz ten starszy bo jako tako sie nadaje. Jednak ja jako użytkownik tego modelu zaczynam dostrzegać coraz większe problemy z jakością tego produktu.
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2009-08-09, 13:32   

A mianowicie jakie?
 
 
     
Zimny_5 


Motocykl: Mz 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 233
Skąd: Wronki
Wysłany: 2009-08-09, 17:48   

30n2 .
Ogólnie o gaźnikach jest full tematów tylko szukać i czytać.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/61091
http://www.dailymotion.pl/Zimny_5/video/16772822
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2009-08-11, 13:19   

Strasznie kruchy odlew korpusu przez co łatwo zgubić gwint nakrętki przepustnicy. Dodatkowo sam się rozregulowuje pomimo twrdszych sprężynek. Często zdaża się także źle wykonana przepustnica co uniemożliwia regulację wolnych obrotów (wkręt blokuje przepustnicę).
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-08-11, 20:44   

na przpeustnice jest sposób. Wykrecamy srube oporowa i szlifujemy w kształcie stozka końcówke... pozatym trzebna deczko materiału podebrac z rowka i działa.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14