» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-23, 23:37
Nadwozie - Zamki siedzeń - ES
Autor Wiadomość
wąski 

Motocykl: es/1,es/2,Wsk
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 124
Skąd: Ryki/Warszawa
Wysłany: 2006-09-18, 21:36   Nadwozie - Zamki siedzeń - ES

Witam
Mam do Was zapytanie związane z zamkami w sercówkach jaskółki.Otóż sprawa przedstawia się tak w jednym siiedzeniu wogóle nie mam zamku, wdrugim jest zamknięty.Chciałbym kupić zamek:

http://allegro.pl/item126...enia_tanio.html

Jak to jest z tymi kluczykami? Są one uniwersalne ,w każdym motorku takie same?, tymi z allegro otworzę ten mój zatrzaśnięty ,czy też w każdym motocyklu były inne? Posiada ktoś może taki kluczyk?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-12-02, 11:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Petro 
hardstyle


Motocykl: Honda FT 500
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Opole/Komprachcice
Wysłany: 2006-09-18, 21:58   

kluczyki sa inne...nie tak jak do stacyjki. kazdy inny...przynajmniej u mnie...do dokla, do kiery i do baku kluczyk wchodzi ale nie otworze.(inne wyciecia) probowalem z nudow u qmpla to tez wchodzi ale nie da sie otworzyc
_________________

 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-09-18, 22:07   

każdy kluczyk jest inny, każdy zamek jest inny. A te z allegro to ściema, są za szerokie i zadługie. Osobiście personalnie stwierdzam że trzeba dokonywac przeróbek, a tego się nei godzi w jaskółce ...
_________________
The power of dreams.
 
 
     
wąski 

Motocykl: es/1,es/2,Wsk
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 124
Skąd: Ryki/Warszawa
Wysłany: 2006-09-18, 22:11   

no to lipa, siedzenie zaknięte , nie ma czym otworzyc:(
 
     
Kefirek 
Old MZ never die...


Motocykl: MZ ES 250 '59
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lip 2004
Posty: 191
Skąd: z choinki :P
Wysłany: 2006-09-18, 22:33   

ale przeróbki wystarczy zrobić na zamku, pilnikiem, papierem sciernym zeszlifować i wchodzi ładnie. Ja tak kupiłem sobie do kierownicy, bo oryginalne były za krótkie i bolec przy szarpnieciu kierą wyskakiwał z dziurki. A tak to trzyma ładnie.
a co do zamka, to zawsze możesz rozwiercic stary i siedzenie otworzysz, nio tylko ze pózniej zamek nadaje sie tylko na złom :wink:
Cytat:

każdy kluczyk jest inny, każdy zamek jest inny


to ja mam dziwny przypadek u siebie, bo na 2 oryginalne (3 tez mam ale cały zardzewiały i raczej nic sie z nim nie da zrobic :cry: )zamki mam jeden kluczyk i otworze je bez problemu :roll:
_________________
Cokolwiek sie wydarzy - CARPE DIEM
 
 
     
wąski 

Motocykl: es/1,es/2,Wsk
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 124
Skąd: Ryki/Warszawa
Wysłany: 2006-09-18, 22:56   

To czy kluczek pasuje czy nie może zależećw dużej mierze od rocznika,
dzięki za radę , czeka mnie trochę szlifowania pozdrawiam :wink:
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2007-08-02, 20:53   

Szkoda że nie jesteś z Rybnika. Pootwierał bym Ci te zamki bez kluczyków :mrgreen:
Dorobił bym Ci matrycę, a na jej podstawie można dorobić kluczyk :)
Przechodziłem przez to w moim motorze. Kupiłem go bez kluczyków. Fotele były pozamykane, i na moje szczęście w tylnym fotelu znalazłę starą jak świat skrzyneczkę z
narzędziami :mrgreen:
Bębenki z foteli mają 4 zapadki, jak dobrze pokombinujesz to sam je otworzysz... :cool:
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
wąski 

Motocykl: es/1,es/2,Wsk
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 124
Skąd: Ryki/Warszawa
Wysłany: 2007-08-02, 21:41   

1 jest zamknięty , drugiego wogóle nie ma, nie wiem czy rozwiercać go, mówisz drucikami da rade?
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2007-08-03, 21:32   

Drucikami nic nie zrobisz :neutral:
Bierzesz śrubokręt (nie duży, płaski) i stawiasz opór jak byś próbował go otworzyć.
W tym czsie specjalną szpilką (tak to sobie nazwijmy) poruszasz zapadkami na "czuja" aż
zaskoczy...najpierw pierwsza, potem druga, aż do ostatniej. Mając wymontowany zameczek
Wycinasz z płaskiej blaszki coś na wzór kluczyka, a następnie pilniczkiem docinasz wzór
pasujący do zapadek. Cechujesz (naznaczasz) sobie jak głęboko wchodzi ten "kluczyk".
Następnie bierzesz bębenek i idziesz tam gdzie dorabiają klucze, szukasz odpowiedniej surówki i prosisz aby wycioł Ci ten wzór. Ja mam szwagra który pracuje w punkcie dorabiania kluczy :mrgreen: Też polecam Ci takiego szwagra :razz:
I po temacie.

P.S.
Brzmi to prostacko... ale tak na prawdę, wymaga wprawy.

[ Dodano: 2007-08-04, 20:48 ]
Mój dorobiony kluczyk wygląda tak jak na zdięciu (wycięty z nierdzewki).
Za tydzień idę dorobić normalny klucz, na podstawie tego wzoru.
Jak dorobię to dam znać.
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15