» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
MZ TS 250/1 1981r dobór tłoka nominał (luz)
Autor Wiadomość
aaarekkk 

Motocykl: MZ TS 250 1981r.
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 1
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-12-06, 07:45   MZ TS 250/1 1981r dobór tłoka nominał (luz)

Witam, udało mi się kupić nowy nominalny cylinder do MZ TS 250 (pięciobiegowej). Cylinder na nabite "0" co zgodnie z instrukcją napraw sugeruje że jest to nominał o średnicy 69,00 mm i tak też wychodzi w pomiarów suwmiarką. Jest zakonserwowany, ma elegancko sfazowane krawędzie okien, nie mam uwag. Szukam obecnie nominalnego tłoka, i wg instrukcji powinien mieć wymiar 68,96. Takie są dostępne np z almotu. Po poczytaniu forum biorę pod uwagę węgierska Bertę ale ten tłok ma wymiar 68,95 i ma przewidziany luz 0,05 a nie instrukcyjne 0,04mm. I tu rodzi się pytanie czy taki luz wpłynie na pracę, trwałość silnika i czy w ogóle ta 0,01mm ma jakiekolwiek znaczenie. W motocykl włożyłem dużo pracy, robię go dla siebie. Po poprzedniej naprawie u "fachowca" wypadło zabezpieczenie swożnia tłoka i pomimo że był po pierwszym szlifie nadawał się jedynie na złom. Wolę się upewnić i dmuchać na zimne niż znowu przykro się zdziwić... Cena tłoka Berta i almot owalizowanego praktycznie jest taka sama, a opinie Berta ma dobre...dotychczas forum czytałem dziś jednak zdecydowałem się napisać, doradzcie zatem Panowie jak to wynika z Waszego doświadczenia w tym temacie. Z góry dziękuję za pomoc [/code]
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2023-12-06, 08:22   

To co napisane na denkach nijak mija się z rzeczywistością. Almoty tłuką co innego na denku, co innego pod mikrometrem, tak samo z bertą. Bez zakupu kilku i pomiaru mikrometrem nie dopasujesz tak tłoka jak piszesz.

Możesz też zaryzykować jak ja dawno temu, miałem w 150tce cylinder po szlifie na almocie ale bez wiedzy i narzędzi wbiłem sworzeń, że aż zniszczyłem wargę od segera, mimo to złożyłem i było cicho ale wymieniłem tłok na nowy, taki sam opisany na denku i było słychać pierścienie. Zrobiłem na tym z 10k później po zlocie gdzie silnik nie gasł przez całą noc, kołek ustalający schował się do środka i pierścień zaczął się obracać i stanął robiąc dziurę w tłoku na pozycji luzu pierścienia. Od tamtej pory jeżdżę na bercie bo otworów pod kołki nie ma robionych na przelot.
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 392
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2023-12-06, 09:24   

Dla 5-biegowej TS 250/1 luz 0,05mm jest optymalny pod fabryczne tłoki, pod współczesne zwykle zostawiam 0,06mm i jak już to Almota sobie daruj gdyż nadal puchną i hałasują niekiedy grubo, być może taka seria. Berta w starszych maszynach sprawuje się lepiej ale w każdym przypadku oddaj garnek na pomiary i do honowania pod rzeczywisty wymiar tłoka.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13