» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Qba
2006-09-26, 08:19
Lżejsze koło zamachowe - patent na moc?
Autor Wiadomość
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-09-21, 23:40   Lżejsze koło zamachowe - patent na moc?

Wiem że był kiedyś podobny temat, ale uważam że trzeba się nad tą sprawą jeszcze raz mądrze i dokładnie zastanowić. To koło na drugim zdjęciu jest identyczne jak to na pierwszym tylko z tą różnicą, że tamto jest tak jakby "fabrycznie odchudzone"...
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-09-22, 01:20   

i co w zwiazku z tym??Na tamtym silnik ma miec wieksza moc bo jest lzejsze,to ja ci powiem tylko tyle ze to koło do mocy ma tyle samo co piernik do wiatraka,to koło było juz wystawione na allegro nie wiem czemu jest odchudzone,typek napisal ze to z policyjnej mz i daje iles tam koni.Wiec kupa głupot.Kołem zamachowym w tym silniku jest przedewszytskim ciezki kosz sprzegłowy i wirnik alternatora,jesli odchudzisz ktores z nich to popierwsze wzrasta moc ale spada drastycznie moment obrotowy blednie interpretowany przez wiekszosc jako moc,swego czasu przerabialem to w maluchu 600 odchudzilem koło zamachowe o 1/4 wagi czyli o ok 1,5 kg, przyspieszylem fazy rozrzadu o 10 stopni polerka kanałow,planowanie głowicy,przerobka gaznika, zawirowacze powietrza w kanałach i tego typu sprawy,w prawdzie malec miał jada,sam silnik wkrecal sie na obroty prawie jak pila motorowa

[ Dodano: 2006-09-22, 01:25 ]
ale były tego tez minusy,pudelko fajnie sie odpychało,dosc szybko sie rozpedzał ale tez bardzo szybko wytracal predkosc,wiec wszytsko było wpozo dopuki niezobaczył gorki wtedy ze 100km/h momentalnie robiło sie 50-60,problem był tez kiedy stanelo sie malcem w jakims piachu albo wiekszym błocie to niewystarczylo zeby dac troche gazu tylko prawie caly zeby go ruszyc z miejsca i palenie spzregla,wiec jesli dokonasz tego w MZ to jeszcze pogorszysz i tak beznadzejna elastycznosc tego silnika,bedzie mial moc ale jak moment do 3 tys obrotow jest kiepski to po odchudzeniu spzregla bedzioe jeszcze gorszy w dalszym zakresie obrotow,ale fakt moze bedziesz mugł to krecic do 8 tys.w kazdym razie zalozenie tego dziwacznego kola nic niezmieni...

[ Dodano: 2006-09-22, 01:28 ]
w MZ sa inne sposoby na wyciagniecie kilku kucy wiecej ale ten nie jest dobry,na allegro jest taki typ co spzredaje ksiazeczki z opisem super sposobu na zwiekszenie mocy w komarach, rometach wskach itp, wlasnie poprzez wywalenie magneta ktore sluzy jako kolo zamachowe,ten wspanialy sposób to jak on to pisze tzreba zakupic jego instrukcje i zaopatrzyc sie w dobry akumulator bo wiadomo ze bez magneta pradow niebedzie.Boze co wiejski tuner tez mi odkrycie ze bez magneta moc wzrosnie,silniki od WSK bez magneta montowano w kartingach bo tam to zdawalo egzamin,szlo jak pocisk.

[ Dodano: 2006-09-22, 01:35 ]
aha jeszcze jest opcja tego ze tamto ma wiecej zebow czy cos jest inne przelozenie,to oczywiscie wieze sie z tym ze nie bedzie pasowalo do reszty jesli to prawda,chyba ze roznica jednego zeba w skali 60 niezrobi takiej roznicy w srednicy koła,bo w osiagach to napewno nie, pozatym prosciej jest sobie zmienic pzrelozenia bezposrednio w napedzie prosciej i bez sciagania kapy a efekt gwarantowany,jaki sie tylko chce.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-09-22, 01:50   

SOVIETVW napisał/a:
wzrasta moc ale spada drastycznie moment obrotowy


chyba pomyliłeś ma być odwrotnie. moment wzrasta. Jak odchudzi sprzęgło i inne masy wirujące to zmniejszy się bezwładność, czyli silnik szybciej będzie wchodził na obroty (no i szybciej z nich zchodził) czyli będzie większy moment obrotowy. Co do tego koła to lipa to jest zaledwie kilka gram a druga sprawa są tam duże dziury więc olej będzie zalewał szczeliny i też stwarzał minimalny opór do tego może niepotrzebnie mieszać olej ww skrzyni i rozbrygiwać go na boki. Do tego różnica jednego zęba, kto zagwarantuje że jest 1 więcej a średnica koła jest taka sama, jeśli tak to moduł zębów musi być mniejszy żeby upchać większą ilość zębów na takim samym kole.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-09-22, 13:09   

Cytat:
aha jeszcze jest opcja tego ze tamto ma wiecej zebow czy cos jest inne przelozenie,to oczywiscie wieze sie z tym ze nie bedzie pasowalo do reszty jesli to prawda,chyba ze roznica jednego zeba w skali 60 niezrobi takiej roznicy w srednicy koła


Liczyłem zęby obie zębatki mają po 68 zębów. Dołączyłem zdjęcia, tylko coś je wyświetla dopiero przy dawaniu odpowiedzi.
Cytat:
wlasnie poprzez wywalenie magneta ktore sluzy jako kolo zamachowe

O ile mi wiadomo to we MZ ETZ nie ma magnet. Wiec z tym "tuningiem" lipa.
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-09-22, 13:28   

No nie chodzi o magneto tylko alternator bo uzwojenia też trochę ważą a to masa wirująca. "Tuningiem" też można nazwać chwilowe wyłączenie wzbudzenia, wtedy SEM się nie indukuje i nie ma takiego oporu, ale dla mnie to nie ma sensu. Po odpięciu wzbudzenia z wolnych obrotów 1200 silnik wchodzi na około 2000. Czyli coś w tym jest. Ale to szukanie dziury w dup*, jak ktoś chce mocniejsze moto niech kupi inne, z silnika MZ nie wygrzebiecie koni, więcej się tam nie zmieści (za małe kartery :mrgreen: ) Można się bawić w zmianę elastyczności bo dopiero od 3tyś zaczyna jechać po ludzku, ale mi się nie chce przeliczać wszystkiego i główkować.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-09-22, 14:56   

juz wyjaasniam o co lata;)

Ciezkie koło zamachowe jest montowane w silnikach 4T by ten silnik wogóle mógł pracować(z uwagi na duza ilosc suwów jałowych). W 2T stosuje sie to jako "magzyn momentu obrotowego) oczywiscie magazyn nie jest zbyt pojemny;] A działa to tak:
jedziemy sobie WSK 125 chcemy zmienic bieg i wtedy co;>
napinamy klamke sprzegła puszczmay gaz a nasz magazyn sobie wiruje(wytwarzajac przy okazji troche drgań:P) mamy wyzszy bieg i teraz nasz magazyn w krótkim czasie oddaje wszystko co w sobie ma umilajac nam tym troche zycie,ponieważ 7,5Konny silnik wsk 125 niebył y wstanie ogarnac zaistniałej sytacji poprostu obroty by momentalnie spadł a bardzo niskie i silnik nie pozbierał by sie w takim czasie.

Czy to ma jakies minusy;>
Jasne wydzielaja sie cholerne drgania! Olbrzymie siły bezwładnosci umieszczone na wale
mniejsza moc max itp.
Czy w MZ to cos pomoze odchudzenie sprzegła:>
bardziej pomoze dokładne wyważenie(niewiem kto napisał ze ono jest fabrycznie wywarzone:P ale to bujda).
Niepodoba mi sie to duze koło zamachowe moge go zmienic na ładniejsze?
Tak, mozna zastosowackoło wykonane ze stali wtedy troche poprawisz fabryke i bedziesz miał gwarancje długiego przebiegu. Koło nalezy wykonać z stali nisko weglowych a pote utwardzić powierzchniowo ewolwenty zębów. Nada to pewna plastycznosc.






Koło które jest na aukcji pochodzi od ES lub najstarszego typu TS.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-09-22, 18:51   

Cytat:
Koło nalezy wykonać z stali nisko weglowych a pote utwardzić powierzchniowo ewolwenty zębów

Jeśli ci sie wydaje że mam hute w domu to sie mylisz :wink:
 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-09-22, 19:41   

Cytat:
Koło które jest na aukcji pochodzi od ES lub najstarszego typu TS.

Od jaskółki, ja mam to "normalne"
_________________
The power of dreams.
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-09-22, 20:04   

Nemesis, dobrze prawisz miałem pisać to samo ale jakoś się zdołałem powstrzymać. Teorie to można sobie wsadzić w du**. Co można zrobić w warunkach domowych to można ale to przesada.
hubertbaran, co ty w poprzednim wcieleniu pracowałeś w fabrycxe DDR że tak w każdym temacie związanym z materiałami się "wykazujesz"? Albo druga rzecz i to pewniejsze nasłuchałeś się za bardzo na lekcjach PKM i materiałów konstrukcynych i wziołeś do serca. Jak tak dobrze umiesz materiały to studia polecam PRZ i WBMiL kierunek mechaniczny, robota w hucie STW czeka tylko nikt nie chce iść.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-09-23, 00:43   

Cytat:
(niewiem kto napisał ze ono jest fabrycznie wywarzone:P ale to bujda).

a CZYM to ,potwierdzisz ,ze nie jest wyważone..? Wg mnie jest ono wyważone , tylko niewiadomo jak je załozyć wzgledem stożka ...Kazdy zakłada jak leci i dlatego...
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-09-23, 02:03   

Wyważone musi być bo inaczej by wał urwało albo łożyska leciały co kilka km. A co do dokładności wyważenia to już swoją drogą. Przeceż nawet układy korbowo tłokowe w samochodach przy wuiększycxh obciążeniach wyważa się dodatkowo dynamicznie na jak najmniejszą wartość. Nie mówie o wymianie wału na kuty tylko o zwykłym poprawianiu fabryki. A w MZ kto tu się starał o idealne wyważenie, dochodzi sprawa montażu na wał. wystarczy odbórić np. o 90st i qpa z wyważania. Nie mówi już o innych patentach typu przyspawanie kosza do wału.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-09-23, 10:01   

fabrycznie mogło bycwywazone ale doszły nowe tarcze nowe śruby i wywarzenie sztrzelił ch...

W zakladzie gdzie produkuja koła zebate musza miec odpowiednie narzędzia do utwardzania powierzchniowego;]

Ja np. dzieki lekcją Technologi w warunkach domowych moge nawęglac i hartowac.


Wiedze o materiałach mam bo troche o tym przeczytałem i troche projektuje wiec stopy i ich zastosowania musze znać;]


Teroia jest najważniejsza kolo wykonane na oko bez przeliczeń jest kupa warte.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-09-23, 22:37   

hubertbaran napisał/a:
warunkach domowych moge nawęglac i hartowac
nie chcę się kłocić i robić OT ale przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz. Chyba że masz zakład do obróbki cieplej w domu. Nie ośmieszaj się. Hartowanie nie jest takie proste że nagrzeje do czerwoności i włoże do wody i mam zahartowane. To samo nawęglanie sąd weźmiesz atmosfere węglową, chyba że z węgla drzewnego ale kontrola nawęglania jest żadna. Czyli wszystko i tak do du** A co do obiczeń to się zgodze. No chyba że ktoś robi na oko i zakłada współczynnik bezpieczeństwa np. 10 albo wyższy i zapas jest bardzo duży, ale to raczej nieekonomiczne, materiał ykonany w ten sposób zakłada debilizm użytkownika- prawie niezniszczalne.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-09-24, 10:27   

hubertbaran napisał/a:
7,5Konny silnik wsk 125 niebył y wstanie ogarnac zaistniałej sytacji poprostu obroty by momentalnie spadł a bardzo niskie i silnik nie pozbierał by sie w takim czasie.
A w gokartach sa przerabiane silniki tzn zamiast kola zamachowego jest sama krzywka i wtedy silnik szybko zwieksza moment
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-09-24, 12:05   

To w sumie etce było by lżej z tym kołem na 2 fotce. Troszke szybciej wkręcała by się na obroty i szybciej by z nich schodziła. Dobrze rozumuje? Tylko nie piszczie o "domowych sposobach hartowania" bo aż mnie skręca...
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-09-24, 12:52   

Cytat:
szybko zwieksza moment

Tam chodzi glownie o zwiekszenie obrotow, bo moment na wolnych wtedy spadnie i trzeba silnik krecic wysoko ;-)
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-09-24, 13:01   

Tylko jak za bardzo odchudicie koło zamachowe a w MZ np. sprzęgło to wolne obroty mogą być 2,5 tyś a nie 1200. Bo nie da się ustawić inaczej, ale na obroty będzie szybciej whodziła tego nie da się ukryć.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-09-24, 13:22   

w Kartach sa bardzo małe koła.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-09-24, 14:14   

Cytat:
na obroty będzie szybciej whodziła tego nie da się ukryć.

Na taką odpowiedz czekałem :mrgreen:
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-09-24, 14:29   

Nemesis napisał/a:
Cytat:
na obroty będzie szybciej whodziła tego nie da się ukryć.

Na taką odpowiedz czekałem :mrgreen:


Ale i szybciej spadać z nich :mrgreen:
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15