» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
dodatkowy pierscien ?
Autor Wiadomość
Artur---- 

Motocykl: Mz ts 250/1
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 19
Skąd: Białystok
Wysłany: 2005-03-16, 14:55   dodatkowy pierscien ?

Witam
Kiedys widzialem na allegro aukcje Mz ts 250/1 facet pisal ze dostawil 4 pierscien na tlok.
Pisal tez ze po tym ,,tuningu'' ganial nia 160km/h. Co prawda dla mnie nie chce sie wiezyc w ta predkosc ja swoja jechalem 140km/h i myslalem ze silnik mi z ramy wyskoczy. Co myslicie o takim czyms to moze dzialac? I czy oplacaloby sie zrobic cos takiego ?
pozdrawiam
 
 
     
młodymz 


Motocykl: cbr F2
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie/śląsk
Wysłany: 2005-03-16, 15:43   

a dlaczego by sie nie dało zrobić
znajomy miał w motorynie trzy pierścienie co dało tam jakis wyczuwalny przyrost mocy ale za dużo z tym grzebania sam sobie rowka na pierścięń nie zrobisz a byle jaki pan Mietek też nie zrobi Ci tego na tip top ;; co ztego że bedzie się na ''oko '' zgadzało że rowek niczego sobie jak po pewnym przebiego rozerwie Ci tłok niszcząc pół silnika a może i twoje zdrowie/prawdopodobieństwo blokady koła/
jest dużo prostszy sposób zwiększenia stopnia sprężania i podniesienia tym samym mocy ale tego i tak byle kto Ci nie zrobi :
-z braku wiedzy na ten temat
-z braku umiejętności
- jak i w obawie że '' to' poprostu nie może działać
albo zrobi i spartoli
a więc owa przeróbka to poprostu wykonanie niepełno wymiarowo szlifu cylindra przy założeniu wymiarowego tłoka
motorek z początku bedzie się grzał niemiłosiernie / wolne obroty plus olbrzymi wentylator bo inaczej #@#$/ ale póżniej miodzio :twisted: 8) wiem bo mam :jezor:
a odnośnie tej prędkości 160 km/h to chyba se troche dodał
umnie np. maks. to okolice 140 ale za to nastąpiła znaczna poprawa przyspieszeń, oraz elastyczności silnika a mam założone nominalne zębatki
pozdro
_________________
http://www.bikepics.com/members/mlodymz/
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-03-16, 16:02   

Uważam że wkładanie kolejnego piescienia mija się z celem po 1 dlatego że na 3 MZ dobrze śmiga a po 2 wstawiając kolejny pierścień zmieniamy współczynnik tarcia (o powierzchnię kolejnego pierścionka) które trzeba będzie pokonać, spada więc sprawność silniczka, no i zamek który trzeba umieścić w odpowiednim miejscu.

młodymz napisał/a:
poprostu wykonanie niepełno wymiarowo szlifu cylindra przy założeniu wymiarowego tłoka


czy aby takie coś nie spowoduje zacierania się silnika ?
 
 
     
Artur---- 

Motocykl: Mz ts 250/1
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 19
Skąd: Białystok
Wysłany: 2005-03-16, 19:58   

akurat rowek na pierscien zrobic to moge bez problemu (kumpel na warsztatach obluguje sie tokarka :D ) zamek zrobic mozna tez raczej bez problemu np. z waleczka z lozyska igielkowego a miejsce bym wyznaczyl patrzac na pozostale 3 i mniej wiecej zeby to pasowalo tylko chodzi o to ze jakos widzi mi sie po takim zabiegu szybkie zatarcie silnika a szczegolnie na dotarciu
pozdro
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-03-16, 20:17   

zatarcie może nie odprowadzanie ciepła któro odbywa się przez pierścienie będzie tylko zastanawiam się czy o ile spadnie sprawność no i z zamkiem uważaj bo nie możesz go umieścić w miejscu gdzie występują kanały i w miejscu gdzie jest zamek poprzedni
 
 
     
Artur---- 

Motocykl: Mz ts 250/1
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 19
Skąd: Białystok
Wysłany: 2005-03-16, 20:22   

Ale tak czy inaczej dotatkowy pierscien=wieksze tarcie=wiecej ciepla ktorego podczas docierania i tak nie brakuje a zamek mozna umiescic tylko w 2 miejscach w tloku ktore sie nie pokrywaja z kanalami wiec bez problemu
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2005-03-17, 00:08   

Zakladanie czwartego pierscienia to juz gruba przesada. Nie poprawi to prawie w ogole uszczelnienia, a juz na pewno nie spowoduje wzrostu mocy. Dodatkowo odbije sie niekorzystnie na trwalosci silnika. Jak juz niektorzy slusznie zauwazyli dodatkowy pierscien to wieksze opory ruchu tloka. Zasada jest taka: im mniej pierscieni tym mniejsze sily tarcia ale i gorsze odprowadzanie ciepla. W sportowych silnikach wysokoobrotowych stosuje sie 1 bardzo cienki pierscien wlasnie w celu obnizenia oporow tarcia, a przy obrotach osiaganych przez te silniki nie ma duzego wplywu to, ze cisnienie ucieka przez zamek pierscienia.
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
Budzik-WGR 


Motocykl: Honda VFR 750 Street
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2004
Posty: 323
Skąd: z Grójca
Wysłany: 2005-03-17, 18:43   

Wiem ze w jawie to daje przrost mocy (soprawdzalem ) tylko ze ten czwarty pierscien od Wski 175 i przyrost jest wyczuwalnu io to mocno, nie wiem jak w MZ jest.....
_________________
BYŁO:
-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.
JEST:
-Honda VFR 750 rc36 I 90r.
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2005-03-29, 10:34   

Po ch.... 4 pierscien to ja kombinuje, zeby byly dwa (nie mam gdzie dorobic tloka) a tu chca 4 :shock:
Sprawnosc pojdzie w dol.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Artur---- 

Motocykl: Mz ts 250/1
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 19
Skąd: Białystok
Wysłany: 2005-04-28, 15:52   

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=49415201 znowu typ wystawil ta Mzetke z 4 pierscieniem. Mozecie zobaczyc.
pozdro
 
 
     
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 304
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2005-05-10, 09:53   

Nie polecam, dodatkowy pierscien napewno poprawi sie kompresja ! im wiekszy opur to wal dlugo nie wytrzyma nie polecam ze wzgledu na ten wal :roll:
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2005-05-10, 11:28   

hehe widze ze chyba kazdego w swoim moto ciekawi ten problem.
Ja 3 pierścień (bo orginalnie są 2) miełem w WSK :jezor: długo to nie wytrzymało.
pęknoł zaraz pierścień. Teraz dałem ten tłok nowemu właścicielowi. :mrgreen:

A co do Mz to jak dla mnie za duze ryzyko. Mi narazie styknie tyle mocy co ma. :wink:
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
kenio4 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 22 Maj 2005
Posty: 1
Skąd: Słupno
Wysłany: 2005-06-03, 15:27   Re: dodatkowy pierscien ?

BEDZIE sie bardzo grzał! wał szybko siadzie! to poprostu sie nieopłaca!
ETKI I TAK MAJA DOBRE(JAK NA TE LATA) OSIAGI!!!
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-06-03, 20:11   

kenio4 błąd nie będzie się grzał bo masz dodatkową powierzchnię oddawania ciepła na ścianki cylindra czyli dodatkowe chłodzenie ( bo chłodzenie z tłoka poprzez pierścienie idzie). Tarcie największym minusem .
 
 
     
Miki1406 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36
Dołączył: 27 Wrz 2004
Posty: 182
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2005-06-04, 10:21   

Plusy :
- Wieksza kompresja, a co za tym idzie wiekszy połwer :twisted:

Minusy :
- Skłonności do urywania główki tłoka należy zauważyć iż czwarty pierścień mocowany jest w miejscu gdzie nie ma już zgrubienia na tłoku
- Większe tarcie,
- Większa temperatura,

Wynik 3:1 Dla nie.

Miałem kiedyś takie coś w WSK Fajnie było do puki na środku skrzyżowania nie urwała się główka tłoka :?
 
     
viperpl 


Motocykl: wole ŚM :)
Wiek: 113
Dołączył: 02 Paź 2004
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2005-06-04, 10:37   

Cytat:
główki tłoka
:arrow: a co to takiego ? główka tłoka :lol:
_________________
CBR 600 98` ETZ 251e 89` Sachc Hercules 75`
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-06-04, 22:54   

kolega miał na myśli denko i jeśli się nie mylę także część pierścieniową
 
 
     
Miki1406 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36
Dołączył: 27 Wrz 2004
Posty: 182
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2005-06-06, 23:05   

No no pokręciło mi się z korbowodem, chodziło mi o górną część
 
     
polo 
mod_team


Motocykl: Yamaha XV1700
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Paź 2004
Posty: 103
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-06-06, 23:48   

Miki1406 napisał/a:
Plusy :
- Wieksza kompresja, a co za tym idzie wiekszy połwer

powyżej 4000 liczba pierscieni nie ma znaczenia

mozesz miec 2 itez silnik bedzie miał moc
ino na wolnych nie bedzie dzialal ,
ale jak go rozpedzisz z góry na pych i złapie 5000 to bedzie jechał
mój kumpel wracał z mazur na 1 pierscieniu
jak juz zlapal obroty to moto jechało, ale jak stanął na skrzyzoaniu
to koniec.......
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2005-06-07, 13:41   

A czy wiecie czemu w MZ 250 sa trzy pierscienie a w 150 tylko dwa.
Trik jest taki, ze jeden pierscien uszczelnia tak samo dobrze co trzy, tylko silnik na jednym by sie przegrzal (tlok by spuchl), dlatego wlasnie sa trzy. Wiecej pierscieni pogorszy sprawe bo zwiekszy sie tarcie, a przeciez czym mniejsze tarcie to power wiekszy (silnik moze przez to tracic nawet do 50% mocy).
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14