dodatkowy pierscien ? |
Autor |
Wiadomość |
Artur----
Motocykl: Mz ts 250/1
Wiek: 37 Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 19 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2005-03-16, 14:55 dodatkowy pierscien ?
|
|
|
Witam
Kiedys widzialem na allegro aukcje Mz ts 250/1 facet pisal ze dostawil 4 pierscien na tlok.
Pisal tez ze po tym ,,tuningu'' ganial nia 160km/h. Co prawda dla mnie nie chce sie wiezyc w ta predkosc ja swoja jechalem 140km/h i myslalem ze silnik mi z ramy wyskoczy. Co myslicie o takim czyms to moze dzialac? I czy oplacaloby sie zrobic cos takiego ?
pozdrawiam |
|
|
|
|
młodymz
Motocykl: cbr F2
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 55 Skąd: Jastrzębie/śląsk
|
Wysłany: 2005-03-16, 15:43
|
|
|
a dlaczego by sie nie dało zrobić
znajomy miał w motorynie trzy pierścienie co dało tam jakis wyczuwalny przyrost mocy ale za dużo z tym grzebania sam sobie rowka na pierścięń nie zrobisz a byle jaki pan Mietek też nie zrobi Ci tego na tip top ;; co ztego że bedzie się na ''oko '' zgadzało że rowek niczego sobie jak po pewnym przebiego rozerwie Ci tłok niszcząc pół silnika a może i twoje zdrowie/prawdopodobieństwo blokady koła/
jest dużo prostszy sposób zwiększenia stopnia sprężania i podniesienia tym samym mocy ale tego i tak byle kto Ci nie zrobi :
-z braku wiedzy na ten temat
-z braku umiejętności
- jak i w obawie że '' to' poprostu nie może działać
albo zrobi i spartoli
a więc owa przeróbka to poprostu wykonanie niepełno wymiarowo szlifu cylindra przy założeniu wymiarowego tłoka
motorek z początku bedzie się grzał niemiłosiernie / wolne obroty plus olbrzymi wentylator bo inaczej #@#$/ ale póżniej miodzio wiem bo mam :jezor:
a odnośnie tej prędkości 160 km/h to chyba se troche dodał
umnie np. maks. to okolice 140 ale za to nastąpiła znaczna poprawa przyspieszeń, oraz elastyczności silnika a mam założone nominalne zębatki
pozdro |
_________________ http://www.bikepics.com/members/mlodymz/ |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-03-16, 16:02
|
|
|
Uważam że wkładanie kolejnego piescienia mija się z celem po 1 dlatego że na 3 MZ dobrze śmiga a po 2 wstawiając kolejny pierścień zmieniamy współczynnik tarcia (o powierzchnię kolejnego pierścionka) które trzeba będzie pokonać, spada więc sprawność silniczka, no i zamek który trzeba umieścić w odpowiednim miejscu.
młodymz napisał/a: | poprostu wykonanie niepełno wymiarowo szlifu cylindra przy założeniu wymiarowego tłoka
|
czy aby takie coś nie spowoduje zacierania się silnika ? |
|
|
|
|
Artur----
Motocykl: Mz ts 250/1
Wiek: 37 Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 19 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2005-03-16, 19:58
|
|
|
akurat rowek na pierscien zrobic to moge bez problemu (kumpel na warsztatach obluguje sie tokarka ) zamek zrobic mozna tez raczej bez problemu np. z waleczka z lozyska igielkowego a miejsce bym wyznaczyl patrzac na pozostale 3 i mniej wiecej zeby to pasowalo tylko chodzi o to ze jakos widzi mi sie po takim zabiegu szybkie zatarcie silnika a szczegolnie na dotarciu
pozdro |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-03-16, 20:17
|
|
|
zatarcie może nie odprowadzanie ciepła któro odbywa się przez pierścienie będzie tylko zastanawiam się czy o ile spadnie sprawność no i z zamkiem uważaj bo nie możesz go umieścić w miejscu gdzie występują kanały i w miejscu gdzie jest zamek poprzedni |
|
|
|
|
Artur----
Motocykl: Mz ts 250/1
Wiek: 37 Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 19 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2005-03-16, 20:22
|
|
|
Ale tak czy inaczej dotatkowy pierscien=wieksze tarcie=wiecej ciepla ktorego podczas docierania i tak nie brakuje a zamek mozna umiescic tylko w 2 miejscach w tloku ktore sie nie pokrywaja z kanalami wiec bez problemu |
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2005-03-17, 00:08
|
|
|
Zakladanie czwartego pierscienia to juz gruba przesada. Nie poprawi to prawie w ogole uszczelnienia, a juz na pewno nie spowoduje wzrostu mocy. Dodatkowo odbije sie niekorzystnie na trwalosci silnika. Jak juz niektorzy slusznie zauwazyli dodatkowy pierscien to wieksze opory ruchu tloka. Zasada jest taka: im mniej pierscieni tym mniejsze sily tarcia ale i gorsze odprowadzanie ciepla. W sportowych silnikach wysokoobrotowych stosuje sie 1 bardzo cienki pierscien wlasnie w celu obnizenia oporow tarcia, a przy obrotach osiaganych przez te silniki nie ma duzego wplywu to, ze cisnienie ucieka przez zamek pierscienia. |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
|
|
|
|
Budzik-WGR
Motocykl: Honda VFR 750 Street
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2004 Posty: 323 Skąd: z Grójca
|
Wysłany: 2005-03-17, 18:43
|
|
|
Wiem ze w jawie to daje przrost mocy (soprawdzalem ) tylko ze ten czwarty pierscien od Wski 175 i przyrost jest wyczuwalnu io to mocno, nie wiem jak w MZ jest..... |
_________________ BYŁO:
-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.
JEST:
-Honda VFR 750 rc36 I 90r.
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2005-03-29, 10:34
|
|
|
Po ch.... 4 pierscien to ja kombinuje, zeby byly dwa (nie mam gdzie dorobic tloka) a tu chca 4
Sprawnosc pojdzie w dol. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Artur----
Motocykl: Mz ts 250/1
Wiek: 37 Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 19 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2005-05-10, 09:53
|
|
|
Nie polecam, dodatkowy pierscien napewno poprawi sie kompresja ! im wiekszy opur to wal dlugo nie wytrzyma nie polecam ze wzgledu na ten wal |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
Wysłany: 2005-05-10, 11:28
|
|
|
hehe widze ze chyba kazdego w swoim moto ciekawi ten problem.
Ja 3 pierścień (bo orginalnie są 2) miełem w WSK :jezor: długo to nie wytrzymało.
pęknoł zaraz pierścień. Teraz dałem ten tłok nowemu właścicielowi.
A co do Mz to jak dla mnie za duze ryzyko. Mi narazie styknie tyle mocy co ma. |
_________________ http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
|
|
|
|
|
kenio4
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 22 Maj 2005 Posty: 1 Skąd: Słupno
|
Wysłany: 2005-06-03, 15:27 Re: dodatkowy pierscien ?
|
|
|
BEDZIE sie bardzo grzał! wał szybko siadzie! to poprostu sie nieopłaca!
ETKI I TAK MAJA DOBRE(JAK NA TE LATA) OSIAGI!!! |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-06-03, 20:11
|
|
|
kenio4 błąd nie będzie się grzał bo masz dodatkową powierzchnię oddawania ciepła na ścianki cylindra czyli dodatkowe chłodzenie ( bo chłodzenie z tłoka poprzez pierścienie idzie). Tarcie największym minusem . |
|
|
|
|
Miki1406
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 27 Wrz 2004 Posty: 182 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2005-06-04, 10:21
|
|
|
Plusy :
- Wieksza kompresja, a co za tym idzie wiekszy połwer
Minusy :
- Skłonności do urywania główki tłoka należy zauważyć iż czwarty pierścień mocowany jest w miejscu gdzie nie ma już zgrubienia na tłoku
- Większe tarcie,
- Większa temperatura,
Wynik 3:1 Dla nie.
Miałem kiedyś takie coś w WSK Fajnie było do puki na środku skrzyżowania nie urwała się główka tłoka |
|
|
|
|
viperpl
Motocykl: wole ŚM :)
Wiek: 113 Dołączył: 02 Paź 2004 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2005-06-04, 10:37
|
|
|
a co to takiego ? główka tłoka |
_________________ CBR 600 98` ETZ 251e 89` Sachc Hercules 75`
|
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-06-04, 22:54
|
|
|
kolega miał na myśli denko i jeśli się nie mylę także część pierścieniową |
|
|
|
|
Miki1406
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 27 Wrz 2004 Posty: 182 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2005-06-06, 23:05
|
|
|
No no pokręciło mi się z korbowodem, chodziło mi o górną część |
|
|
|
|
polo
mod_team
Motocykl: Yamaha XV1700
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Paź 2004 Posty: 103 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2005-06-06, 23:48
|
|
|
Miki1406 napisał/a: | Plusy :
- Wieksza kompresja, a co za tym idzie wiekszy połwer |
powyżej 4000 liczba pierscieni nie ma znaczenia
mozesz miec 2 itez silnik bedzie miał moc
ino na wolnych nie bedzie dzialal ,
ale jak go rozpedzisz z góry na pych i złapie 5000 to bedzie jechał
mój kumpel wracał z mazur na 1 pierscieniu
jak juz zlapal obroty to moto jechało, ale jak stanął na skrzyzoaniu
to koniec....... |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2005-06-07, 13:41
|
|
|
A czy wiecie czemu w MZ 250 sa trzy pierscienie a w 150 tylko dwa.
Trik jest taki, ze jeden pierscien uszczelnia tak samo dobrze co trzy, tylko silnik na jednym by sie przegrzal (tlok by spuchl), dlatego wlasnie sa trzy. Wiecej pierscieni pogorszy sprawe bo zwiekszy sie tarcie, a przeciez czym mniejsze tarcie to power wiekszy (silnik moze przez to tracic nawet do 50% mocy). |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
|