» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:58
Zapłon elektroniczny na klasyczny (mechaniczny)
Autor Wiadomość
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-03-16, 20:21   Zapłon elektroniczny na klasyczny (mechaniczny)

Jak w temacie prosiłbym o dokładny opis co musiałbym kupić, jak to wykonać najlepiej ze schematem oraz przybliżone koszta takiej wymiany( nie pytajcie po co i dlaczego, nie zachwalajcie zalet elektronika :> potrzebuje odpowiedzi na moje pytania) z góry dzięki

[ Komentarz dodany przez: sIaj: 2012-07-04, 19:45 ]
Dodałem obrazek
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-07-04, 19:48, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-03-16, 21:12   

No więc potrzeba Ci wykręcić z wału impulsator, zdejmuje się go łatwo bo wchodzi tylko w wycięcie wirnika alternatora, potem odkręcasz jeszcze śrube trzymającą płytke ze złączami przewodów i podstawe ustawczą zapłonu.

Musisz załatwić sobie teraz przerywacz wraz z nową podstawą, kondensator wraz z opaską mocującą, i krzywke mocowaną na wale. Ponadto kawałek przewodu wraz z końcówkami(lub bez :P ) albo tak jak w oryginale blaszke łączącą.

Kondensator wkręcasz śruba która Ci została w miejsce gdzie była płytka ze złączami przewodów, przerywacz przykręcasz do podstawy a podstawę dwoma śrubami w miejsce poprzedniej(nie są one wymienne gdyż ta do zapłonu klasycznego ma śrube mimośrodową do ustawiania szczeliny na przerywaczu a ta do elektr. ma tylko bolec), no i na wał przykręcasz krzywke i tu uwaga, jeśli wcześniej był elektronik to może się zdażyć że śruba imbusowa M7x90 będzie za długa i dojdzie do końca gwintu w wale, trzeba ją skrócić o kilka mm(sporadyczny przypadek ale warto pamiętać że może sie to stać), pozostaje jeszcze połączyć kondensator z przrywaczem i całośc połączyć przewodem z jednym z zacisków cewki. Do tego połączenia będzie potrzebny przewód, w oryginale jeśli był zaplon klasyczny jest on wpleciony razem z innymi przewodami w rurke izolacyjną i miał kolor zielony, przekrój 0,75mm, więc trzeba go albo tam wciągnąć albo poprowadzić obok rurki choniąc przed przetarciami gdyż zwarcie do masy spowoduje brak iskry na świecy. Jesli ktoś zakłada między przerywaczem i kondensatorem metaową blaszke która była tam w oryginale dobrze jest ją uksztaltować podobnie jak to było kiedyś, w przypadku gdy utraciła swój kształt. Zdarzyła mi się, śmieszna sytuacja :P Ustawiłem zapłon, odstęp na przerywaczu, potem zalożyłem kape i jedziemy :D Wyprowadzam przed garaż i kicha, nie pali... no to myśle se pewnie źle dokręciłem i sie rozregulowało... spowrotem do garażu, sprawdzilem, dokręciłem, pali więc zakręcilem kape no i jedziemy :D Wyprowadzam, zamykam garaż, kopie a tu znowu kicha :x No to qwa co jest, wprowadzam raz jeszcze i kombinuje... okazało się że założona kapa styka się z blaszką i zaplonu brak :shock: Wystarczylo podgiąć oryginalnie i jest git :)

W razie jakichś wątpliwości pytaj dalej :) Rozpisałem się więc jednak spytam po co i dlaczego 8)
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-03-16, 21:54   

dzięki wielkie z tego co przeczytałem potrzebuję krzywke kondensator i przerywacz... czyli koszt niewielki jeszcze pytanie ... podłączam przerywacz do cewki ? odp: po to że nie ufam zbytnio elektronikowi (przykry wypadek z simsonem) więc chcę się zabespieczyć i wozić stale przy sobie gdy niedaj Boże sie spierdzieli zmienie i przyjade w som
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-03-17, 08:47   

Tak podłączasz przerywacz do cewki, wraz z szeregowo dopiętym kondensatorem :)
JA tak samo zmieniam na elektronika ale zapasowy impulsator będę miał przy sobie i tak pewnie :D
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-02, 20:28   

A jeśli chcialbym zastąpić tą blaszkę łączącą przerywacz z kondensatorem to jaki powinienem zastosować przewód, jakiego przekroju? Przewód który idzie do przerywacza to 0,75, czy takim też można połączyć z kondensatorem, czy raczej jakimś grubszym?
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-06-02, 20:44   

ja tam wolę dać grubszy. 1mm2 powinien starczyć..
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16