Otwarty przez: MZ Maxi Perwers 2007-02-26, 19:32 |
Zawirowywacz zasysanego powietrza do gaźnika |
Autor |
Wiadomość |
Nemesis
Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 259 Skąd: RmX
|
Wysłany: 2007-04-24, 22:09
|
|
|
Ej ludzie zakładał ktoś może u siebie ten zmodyfikowany zawirowywacz tzn 2 model pokazany przez maxiego? Musze u siebie znowu zapodać ten patent, bo znowu mocy mi mało i właśnie mocno sie zastanawiam który model tworzyć |
_________________ Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 54 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1033 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2007-04-24, 22:27
|
|
|
Z ostatnim wzorem , to raczej ostrożnie. Musiałem trochę go przerobić, i powstał egzemlarz z 8 łopatkami hehe . Ale nie o tym chciałem... Dziwna rzecz sie stała, z którą nijak nie mogę dać sobie rady. Zmieniłem kolanko skracając je o jakieś 5,5 cm. Po tym zabiegu moto przestało łapać obroty powyżej 4,5 tys. Zero jazdy. Do 4,5 tys obrotów ciągnęło ładnie, ale dalej kicha. Wyjąłem zawirowywacz i automatycznie zaczęło pracować normalnie, tzn wkręca się spoko do 6 tys, ale wyżej zachowuje się jak normalna MZ, tzn nie przyspiesza. Z zawirowywaczem ciągnęła jeszcze spokojnie na 7000, aż pierścienie przeskakiwały nad tłokiem . Oczywiście zabrałem się za regulację. Wszystko tyka jak w zegarku, ale nie mogę dopasować żadnego zawirowywacza. Poprostu skrócenie kolanka spowodowało taki efekt, że aż nie chce mi się wierzyć. Przyczyna, która ma związek ze zmianą długości układu wydechowego nie pozwala na założenie zawirowywacza, który wcześniej nie powodował żadnych zakłóceń. Tym sposobem teraz mam fabryczne ustawienia, a zawirowywacze czekają na następne kolanko Mam jeszcze jedno od 250, to spróbuję je dopasować jakoś, bo brakuje mi czasem tego speedka małego. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
Nemesis
Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 259 Skąd: RmX
|
Wysłany: 2007-04-24, 22:45
|
|
|
Thx MZ Maxi Perwers, za info, zostane chyba przy 1 modelu, tylko pobawie sie z zapłonem i gaźnikiem... Zaintrygowałeś mnie tą sprawą z kolankiem i ''zawirkiem''. A szlifowałeś okno dolotowe i kruciec gaźnika? Ja tak lekko zrobiłem żeby nie było za dużych wżerów. W zime czyściłem tłumik i kolanko bo sadza prawie płatami odpadała ,żeby tylko moja etka nie odrzuciła przyjaciela w gaźniku tak jak u ciebie |
_________________ Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-04-24, 23:03
|
|
|
Maxi to dziwna sprawa... po obcieciu kolanka moc powinna przeniesc sie w góre;] hehe sam widzisz jak to jest z teorią i rozmyślaniami. Czasem trzeba doświadczalnie sprawdzić, że jest odwrotnie niż wskazywałoby na to myślenie. Naprawdę nie wiem dlaczego aż tak bardzo zmieniła się charakterystyka. Może coś przeoczyłem. Chwilowo nie mam czasu na dłubanie przy moto, bo cały czas nim pomykam, ale znajdę wyjaśnienie. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-04-24, 23:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 54 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1033 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2007-04-24, 23:05
|
|
|
Klima, z wydechem jest tak, że ktoś, kto go nie czuje, to nawet nie zauważy róźnicy, czy ma prawidłowo złożony wydech z cylindrem, czy namotane z róźnych modeli. Będzie jeździł i finito. Jednak obniżenie kanałów o 2 mm w 251 miało na celu dopasowanie osiągów silnika 250 do nowych wymagań w 251, tzn krótszego kolanka i tłumika. Jeśli masz cylinder od 250, a wydech z 251, to jest namotane, ale jeździ, choć może lepiej. Mniej więcej podobnie mam u siebie, bo przegiąłem ze skróceniem kolanka (inaczej tarłoby mi o przednią oponę).
[ Dodano: 2007-04-24, 23:13 ]
ale jaja. W poście Huberta znalazły się moje słowa hehe. Ale numer. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-04-25, 07:54
|
|
|
<rotfl> niewiem cos ty tam zrobił;P
Mysle ze moment przeniusł sie na tyle wysoko ze Mz niejest wstanie wykrecic takich obrotów;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
WALDEK150
MOTÓR
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 139 Skąd: Miękisz Nowy
|
|
|
|
|
etzmen
Motocykl: MZ ETZ 250 '84
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Maj 2007 Posty: 44 Skąd: Aleksandrów kujawski
|
Wysłany: 2007-06-11, 19:24
|
|
|
Moglby ktos tak konkretnie raz a dobrze wymienic wszystkie SPRAWDZONE wady i zalety tego zawirowywacza?? Bo narazie oprocz tego ze szybciej wkreca sie na obroty i fajnie gwizdze nie ma nic konkretnego. Z gory dzieki |
|
|
|
|
Nemesis
Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 259 Skąd: RmX
|
Wysłany: 2007-06-11, 20:46
|
|
|
etzmen, przeczytaj od początku |
_________________ Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D |
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2007-06-11, 22:06
|
|
|
ja powiem tak ze to co mowicie to sa tylko dodatki usprawnienia ktore moze cos daja w motocyklu ale gdyby to bylo dobre na dluzsza mete to by w fabryce mz tak robili,a wiec moje zdanie jest takie fabryki sie nieprzerabia takie testy mozna wykonywac na komarkach a nie na etz 251 czy 250 to nic wam chlopaki nie da jak to sie sprawdza np gdyscie jechali w dluga trase np 400km co by sie dzialo z silnikiem jezeli ktos ma takie pomysly to jest nieprzecze jest ktos kto mysli i barzdo dobrze ale takie sztuczki to tylko w komarach albo innych motorach szkoda mz,bo np jak jakis chlopaczyna sobie zlozy od podstaw etz silnik to nikt nie bedzie ryzykowal tego silnika dla przyjemnosci szybkiej jazdy
dobry pomysl ale nie dla mnie ,to tak samo jak z nawiercaniem otworow w tarczy hamulcowej ja poprostu uwazam ze to nawiercanie nic niedaje moze wygad estetyczny ale zmniejsza hamowanie to znaczy hamulec gorzej dziala poniewaz mniejsza powierzchnia hamowania finito
takie jest moje zdanie niechce w ten sposob urazic kogos kto to wymyslil nioech robi swoje
|
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-06-11, 22:30
|
|
|
w fabryce MZ nawet nie mieli połowy sprzetu potrzebnego do pełnej modernizacji nie mówiac o wdrazaniu nowych rozwiazań;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Nemesis
Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 259 Skąd: RmX
|
Wysłany: 2007-06-12, 01:00
|
|
|
hubertbaran, zapomniałem że pracowałeś w fobryce MZ, no przecież jak mogłem hehe Wietrzanin, wyjaśnij mi co jest złego w zawirowywaczu na dłuższą mete i co w jaki sposób zaszkodzi silnikowi? Ludzie nie robcie też z etek jakiś diamentowych bustw, a z miejsca z ktorego sie wywodzą doskonałej fabryki. Rozumiem ze jeden lubi blondynki a drugi brunetki, ale niech sie nie wypowiada o brunetce, jesli nie miał z nimi doczynienia |
_________________ Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-06-12, 10:41
|
|
|
nie pracowałem ale sie kutwa chodziaż troche ustrojem jaki był przed 89rokiem! Zacznijcie pytać starszych dokładnie... powtazam dokładnie i tak zeby mówili prawde a nie i dealizowali. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
mennefer
Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31 Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 116 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2007-08-23, 09:33
|
|
|
a powiedzcie czy istnieje coś takiego jak "tulipanek" w gaźniku.Podobo działa podobnie jak wtrysk bo ładnie miesza i rozprowadza mieszanke po culindrze.. |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2008-01-23, 12:53
|
|
|
I co, temat umarł? A bardzo ładnie wpasowałby się do niego wzór zawirowywacza ver.1 by Maxi. Taki, co by każdy mógł sobie wydrukować i przenieść na blachę |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2008-01-23, 15:29
|
|
|
ten zawirowywacz w 150 też by coś dał? czy trzebaby placzki pod innym kątem wyginać? |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-01-23, 17:47
|
|
|
Poszy150, na pewno cos by dał,przeciez konstrukcja gaźników bardzo podobna,ale jak będzie najlepiej to musisz już sprawdzić na własnej etce. |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
Leyek
Łukasz EBE
Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 495 Skąd: Bełchatów / Drużbice
|
Wysłany: 2008-02-27, 17:55
|
|
|
Ja mam 150e zrobilem ten zawirowywacz.
gwizd byl, spalanie az dziwne bo odczuwalnie duzo mniej spalila mimo ze moze testowalem ja na 2km to smieszne ale wiem ile jej trzeba na taki odcinek. Mozliwe ze spalanie zmalalo o 20%?
A i jeszcze wzna rzecz..
zawirowywaca nie bylo rpm byly na poziomie 1,2 tys nic nie przestawialem zalozylem zawirowywacz odpalam motor a rpm automatycznie wzrosly fest... do okolo 1,6-1,9tys tak to ma dzialac?????? |
_________________ .
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.
zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942 |
|
|
|
|
bully
enduro driver
Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 312 Skąd: KD/ozimka
|
Wysłany: 2008-02-27, 18:42
|
|
|
dziwne rzeczy piszecie
jak moze zmalec spalanie od zawirowacza, nawet jesli ten ułatwia łaczenie sie benzyny z powietrzem, w Mz nie ma sondy lambda i sterownika czasu otwarcia wtrysków
spalanie może ulec zmniejszeniu jedynie poprzez obniżenie iglicy czy zmniejszeniu dyszy.
z niektórych postów wynika że tylko włozyli zawirowacz i spalanie zmalało. |
_________________ MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3 |
|
|
|
|
|