» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MZ Maxi Perwers
2007-02-26, 19:32
Zawirowywacz zasysanego powietrza do gaźnika
Autor Wiadomość
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2007-04-24, 22:09   

Ej ludzie zakładał ktoś może u siebie ten zmodyfikowany zawirowywacz tzn 2 model pokazany przez maxiego? Musze u siebie znowu zapodać ten patent, bo znowu mocy mi mało :cool: i właśnie mocno sie zastanawiam który model tworzyć :?:
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 54
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1033
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2007-04-24, 22:27   

Z ostatnim wzorem , to raczej ostrożnie. Musiałem trochę go przerobić, i powstał egzemlarz z 8 łopatkami hehe . Ale nie o tym chciałem... Dziwna rzecz sie stała, z którą nijak nie mogę dać sobie rady. Zmieniłem kolanko skracając je o jakieś 5,5 cm. Po tym zabiegu moto przestało łapać obroty powyżej 4,5 tys. Zero jazdy. Do 4,5 tys obrotów ciągnęło ładnie, ale dalej kicha. Wyjąłem zawirowywacz i automatycznie zaczęło pracować normalnie, tzn wkręca się spoko do 6 tys, ale wyżej zachowuje się jak normalna MZ, tzn nie przyspiesza. Z zawirowywaczem ciągnęła jeszcze spokojnie na 7000, aż pierścienie przeskakiwały nad tłokiem :lol: . Oczywiście zabrałem się za regulację. Wszystko tyka jak w zegarku, ale nie mogę dopasować żadnego zawirowywacza. Poprostu skrócenie kolanka spowodowało taki efekt, że aż nie chce mi się wierzyć. Przyczyna, która ma związek ze zmianą długości układu wydechowego nie pozwala na założenie zawirowywacza, który wcześniej nie powodował żadnych zakłóceń. Tym sposobem teraz mam fabryczne ustawienia, a zawirowywacze czekają na następne kolanko :mrgreen: Mam jeszcze jedno od 250, to spróbuję je dopasować jakoś, bo brakuje mi czasem tego speedka małego.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-04-24, 22:44   

MZ Maxi Perwers, a mozliwe ze u mnie jest podobnie bo mam w 251 cylinder od 250??
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2007-04-24, 22:45   

Thx MZ Maxi Perwers, za info, zostane chyba przy 1 modelu, tylko pobawie sie z zapłonem i gaźnikiem... Zaintrygowałeś mnie tą sprawą z kolankiem i ''zawirkiem''. A szlifowałeś okno dolotowe i kruciec gaźnika? Ja tak lekko zrobiłem żeby nie było za dużych wżerów. W zime czyściłem tłumik i kolanko bo sadza prawie płatami odpadała ,żeby tylko moja etka nie odrzuciła przyjaciela w gaźniku tak jak u ciebie :???:
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-04-24, 23:03   

Maxi to dziwna sprawa... po obcieciu kolanka moc powinna przeniesc sie w góre;] hehe sam widzisz jak to jest z teorią i rozmyślaniami. Czasem trzeba doświadczalnie sprawdzić, że jest odwrotnie niż wskazywałoby na to myślenie. Naprawdę nie wiem dlaczego aż tak bardzo zmieniła się charakterystyka. Może coś przeoczyłem. Chwilowo nie mam czasu na dłubanie przy moto, bo cały czas nim pomykam, ale znajdę wyjaśnienie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-04-24, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 54
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1033
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2007-04-24, 23:05   

Klima, z wydechem jest tak, że ktoś, kto go nie czuje, to nawet nie zauważy róźnicy, czy ma prawidłowo złożony wydech z cylindrem, czy namotane z róźnych modeli. Będzie jeździł i finito. Jednak obniżenie kanałów o 2 mm w 251 miało na celu dopasowanie osiągów silnika 250 do nowych wymagań w 251, tzn krótszego kolanka i tłumika. Jeśli masz cylinder od 250, a wydech z 251, to jest namotane, ale jeździ, choć może lepiej. Mniej więcej podobnie mam u siebie, bo przegiąłem ze skróceniem kolanka (inaczej tarłoby mi o przednią oponę).

[ Dodano: 2007-04-24, 23:13 ]
ale jaja. W poście Huberta znalazły się moje słowa hehe. Ale numer.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-04-25, 07:54   

<rotfl> niewiem cos ty tam zrobił;P


Mysle ze moment przeniusł sie na tyle wysoko ze Mz niejest wstanie wykrecic takich obrotów;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
WALDEK150 
MOTÓR


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 139
Skąd: Miękisz Nowy
Wysłany: 2007-04-27, 22:18   

Może u mnie też jest coś w tym stylu bo zamiast wzrost osiągów zauważam tylko spadek.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12339
 
 
     
etzmen 

Motocykl: MZ ETZ 250 '84
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Maj 2007
Posty: 44
Skąd: Aleksandrów kujawski
Wysłany: 2007-06-11, 19:24   

Moglby ktos tak konkretnie raz a dobrze wymienic wszystkie SPRAWDZONE wady i zalety tego zawirowywacza?? Bo narazie oprocz tego ze szybciej wkreca sie na obroty i fajnie gwizdze nie ma nic konkretnego. Z gory dzieki :razz:
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2007-06-11, 20:46   

etzmen, przeczytaj od początku :razz:
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2007-06-11, 22:06   

ja powiem tak ze to co mowicie to sa tylko dodatki usprawnienia ktore moze cos daja w motocyklu ale gdyby to bylo dobre na dluzsza mete to by w fabryce mz tak robili,a wiec moje zdanie jest takie fabryki sie nieprzerabia takie testy mozna wykonywac na komarkach a nie na etz 251 czy 250 to nic wam chlopaki nie da jak to sie sprawdza np gdyscie jechali w dluga trase np 400km co by sie dzialo z silnikiem jezeli ktos ma takie pomysly to jest nieprzecze jest ktos kto mysli i barzdo dobrze ale takie sztuczki to tylko w komarach albo innych motorach szkoda mz,bo np jak jakis chlopaczyna sobie zlozy od podstaw etz silnik to nikt nie bedzie ryzykowal tego silnika dla przyjemnosci szybkiej jazdy
dobry pomysl ale nie dla mnie ,to tak samo jak z nawiercaniem otworow w tarczy hamulcowej ja poprostu uwazam ze to nawiercanie nic niedaje moze wygad estetyczny ale zmniejsza hamowanie to znaczy hamulec gorzej dziala poniewaz mniejsza powierzchnia hamowania finito
takie jest moje zdanie niechce w ten sposob urazic kogos kto to wymyslil nioech robi swoje


:piwo: :piwo: :grin:
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-06-11, 22:30   

w fabryce MZ nawet nie mieli połowy sprzetu potrzebnego do pełnej modernizacji nie mówiac o wdrazaniu nowych rozwiazań;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2007-06-12, 01:00   

hubertbaran, zapomniałem że pracowałeś w fobryce MZ, no przecież jak mogłem hehe :razz: Wietrzanin, wyjaśnij mi co jest złego w zawirowywaczu na dłuższą mete i co w jaki sposób zaszkodzi silnikowi? Ludzie nie robcie też z etek jakiś diamentowych bustw, a z miejsca z ktorego sie wywodzą doskonałej fabryki. Rozumiem ze jeden lubi blondynki a drugi brunetki, ale niech sie nie wypowiada o brunetce, jesli nie miał z nimi doczynienia :wink: :piwo:
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-06-12, 10:41   

nie pracowałem ale sie kutwa chodziaż troche ustrojem jaki był przed 89rokiem! Zacznijcie pytać starszych dokładnie... powtazam dokładnie i tak zeby mówili prawde a nie i dealizowali.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
mennefer 


Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-08-23, 09:33   

a powiedzcie czy istnieje coś takiego jak "tulipanek" w gaźniku.Podobo działa podobnie jak wtrysk bo ładnie miesza i rozprowadza mieszanke po culindrze..
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2008-01-23, 12:53   

I co, temat umarł? A bardzo ładnie wpasowałby się do niego wzór zawirowywacza ver.1 by Maxi. Taki, co by każdy mógł sobie wydrukować i przenieść na blachę :lol:
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-01-23, 15:29   

ten zawirowywacz w 150 też by coś dał? czy trzebaby placzki pod innym kątem wyginać?
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-01-23, 17:47   

Poszy150, na pewno cos by dał,przeciez konstrukcja gaźników bardzo podobna,ale jak będzie najlepiej to musisz już sprawdzić na własnej etce.
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
Leyek 
Łukasz EBE


Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 495
Skąd: Bełchatów / Drużbice
Wysłany: 2008-02-27, 17:55   

Ja mam 150e zrobilem ten zawirowywacz.
gwizd byl, spalanie az dziwne bo odczuwalnie duzo mniej spalila mimo ze moze testowalem ja na 2km to smieszne ale wiem ile jej trzeba na taki odcinek. Mozliwe ze spalanie zmalalo o 20%?
A i jeszcze wzna rzecz..
zawirowywaca nie bylo rpm byly na poziomie 1,2 tys nic nie przestawialem zalozylem zawirowywacz odpalam motor a rpm automatycznie wzrosly fest... do okolo 1,6-1,9tys tak to ma dzialac??????
_________________
.

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.


zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942
 
 
     
bully 
enduro driver


Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 312
Skąd: KD/ozimka
Wysłany: 2008-02-27, 18:42   

dziwne rzeczy piszecie :mrgreen:
jak moze zmalec spalanie od zawirowacza, nawet jesli ten ułatwia łaczenie sie benzyny z powietrzem, w Mz nie ma sondy lambda i sterownika czasu otwarcia wtrysków :mrgreen:
spalanie może ulec zmniejszeniu jedynie poprzez obniżenie iglicy czy zmniejszeniu dyszy.
z niektórych postów wynika że tylko włozyli zawirowacz i spalanie zmalało.
_________________
MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15