» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MZ Maxi Perwers
2007-02-26, 19:32
Zawirowywacz zasysanego powietrza do gaźnika
Autor Wiadomość
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-11-03, 16:43   

Zrobiłem tak jak chłopaki wczesniej radzili czyli:
wyciełem z puszki po piwie TYSKIE - oczywiście z pustej :mrgreen: , 2 blaszki które rozciełem do połowy, później papierem ściernym zeszlifowałem te powierzchnie przy stykających sie sciankach po włożeniu w siebie tych kawałków żeby cyna złapała dobrze te blaszki. Ja mierzyłem wymiary na starym gaźniku sufmiarką, pierw zrobiłem 2 prototypy,ale trzeci dopiero spełniał moje wymagania. Przy wkładaniu zawirowywacza tyle sie nawk*rwiałem, że musiałem o ponad połowe skrócić "śmigiełko z tyskiego" i odkrecić gaźnik i dopiero wtedy zamontować patent, lepiej zlutować bo przy zakładaniu wirek sie rozwali, ale trzeba porzadnie polutować bo lepiej żeby kawałeczków cyny do cyclka nie wciągneło...
Zdjecia postaram sie później wrzucić...
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-11-03, 17:03   

jakiej średnicy wyciołeś te blaszki :?: Jak zagiołeś końcówki tak aby to jakoś zawirowywało :?: I co z mieniło się w pracy silnika :?: :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-11-03, 17:22   

Cytat:
Nemesis, najbardziej uszczęśliwił byś całe forum

Forum mnie właśnie niedawno też uszczęśliwiło ostrzeżeniami....

daniel1621 te blaszki musisz tak wyciąć zebyś mógł je później zagiąć na gaźniku, lepiej wytnij wieksze blaszki - bedzie sie lepiej trzymać. Blaszki tak wyciolem i zagiełem aby prawie dotykały do tego wewnetrznego koła przed iglicą czy jakoś tak hehe. W silniku najbardziej zmieniło sie wkręcanie na maxymalne obroty, reszty nie sprawdziłem bo - nie jeżdze wolno :twisted: i brak zupy :cry:
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-11-03, 20:02   

to jeszcze tylko mi powiedz jak mocno zagiołeś te pióra które mają zawirowywać powietrze, bo zrobiłem prototyp z papieru, ale niewiem jak te pióra zrobić
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-11-03, 22:54   

Nie powiem ile to zagiełem bo to trzeba zobaczyć i na oko podginać, ja to tak podginałem że nie ma jednego kąta, w każdym miejscu po troszke, jutro majster wrzuci foty to se oblukasz.
Re5pecta!!!

[ Dodano: 2006-11-04, 19:35 ]
Fotka przed modyfikacją:

[ Dodano: 2006-11-04, 19:39 ]
Następne...

[ Dodano: 2006-11-04, 19:41 ]
I kolejna...

[ Dodano: 2006-11-04, 19:44 ]
Ostatnia chyba...
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 54
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1034
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2006-11-05, 09:52   

Tak to prawda, że fajnie gwiżdże :mrgreen: Powodem jest zagięcie strumienia powietrza. Nie jest to jednak gwizd jak z fujarki, a raczej syczenie. Jeśli będzie za bardzo syczało, to też nie jest dobrze, bo to oznaka zbyt duzego oporu dla zasysanego powietrza. Jeśli jednak wszystko chodzi dobrze, to niech sobie gwiżdże. A swoją drogą nie od dzisiaj wiadomo, że najprostrze rozwiązania są najlepsze i trudno je zauważyć :mrgreen:

[ Dodano: 2006-11-05, 10:00 ]
Nemesis, Z fotek wynika, że ten spory gwizd powstaje na kształcie skrzydełek. U mnie te skrzydełka są podgięte na dłuższym odcinku i wówczas powietrze nie tworzy aż takich turbulencji tuż za nimi, tylko łagodniej wpada na ścianki gardzieli wirując chyba nieco mocniej niż u Ciebie. Jednak skoro Twoje moto zachowuje się fajnie, to super. Doświadczalnie mozna dobrać optymalny kąt wygięcia zawirowywacza i zamontować ten, przy którym wszystko działa najlepiej. Pozdr.

[ Dodano: 2006-11-05, 10:17 ]
I jeszcze jedna sprawa. Blaszka z puszki wydaje mi się zbyt delikatna. Końcówki skrzydełek mogą wpadać w wibracje i wydawać dziwaczne dźwięki. Lepiej chyba znaleźć jakiś kawałek blachy aluminiowej nieco grubszej (ja użyłem takiej do obróbek dekarskich). Wszystko jest sztywne i nawet nie drgnie.
Dobranie odpowiedniego kąta i "wpuszczenie" powietrza do gardzieli ma wpływ na wszystko, łacznie z wlotem do kanałów ssących. Jeśli nieprawidłowo dobierze się kształt łopatek i ułoży je w nieodpowiednim miejscu, to mozna spowodować efekt "korka" w kanałach. Wtedy dupa blada.
Jednym słowem chłopaki bawcie się w dobieranie wszystkiego jak najlepiej, to później wybierzemy rozwiązanie, z którego wyniknie najwięcej korzyści. Oczywiści wszystko trzeba sprawdzić jeżdźąc na moto, a nie dywagować teoretycznie.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-11-05, 12:39   

a czy jest jakaś róznica w którą strone te blaszki są zagięte :?:

[ Dodano: 2006-11-05, 13:44 ]
Nemesis, próbowałes jak teraz MZ spisuje się na drodze :?:
występuje u ciebie to spalanie stukowe o który wspominał MZ Maxi Perwers :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-11-05, 21:29   

Spalania stukowego nie zauważyłem - nie bawiłem sie w żadne regulacje itp
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-11-07, 18:09   

ja też dzisiaj zrobiłem ten zawirowywacz i po odpaleniu motoru zostałem pozytywnie zaskoczony. Motor stał się bardziej żwawy i żywszy. Szybciej wkręca się na obroty i tym samym lepiej przyspiesza. Ciekaw jestem jakie będzie teraz spalanie bo narazie się tylko troche przejechałem.
Niewiem dlaczego ale nie ma u mnie tego gwizdu o którym mówiłNemesis, ale ogólnie opłacało się :grin:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2006-11-07, 22:48   

daniel1621, może nie gwizdać bo masz inny kąt zagięcia blaszek.
Ja mam już przygotowane i wycięte teraz zostało polutować i zamontować. Ja montuje to w Etz 150 :lol:
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-11-08, 16:36   

Szymon_MZ napisał/a:
Ja mam już przygotowane i wycięte teraz zostało polutować i zamontować
też miałem to lutować ale bałem się że w razie jakby się cyna oderwała to wpadnie do gaźnika a potem do cylindra, więc kupiłem super glue troche polałem nim te blaszki i trzyma elegancko
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1285
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-11-08, 16:43   

daniel1621, Jeśli dobrze zlutujesz, to prędzej blaszka się zegnie.
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2006-11-08, 21:15   

U mnie sie chyba te blaszki od puszki po piwie wyprostowały. Trzeba z czegoś troszke grubszego zawirowywacz zrobić, albo nie krecić do 7tyś rpm :cool: ....
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-11-08, 22:20   

Taka mała rada nie róbcie tego z puszki od piwa bo to troche zbyt delikatne
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-11-08, 22:44   

dobra niech ktos mi szybko odpisze czy to lepiej wstawic przed gaznik czy za bo jak zaczolem goglowac na ten temat to kazde zrudlo podaje inaczej. :evil:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 54
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1034
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2006-11-08, 23:37   

SOVIETVW napisał/a:
dobra niech ktos mi szybko odpisze czy to lepiej wstawic przed gaznik czy za

Zdecydowanie przed. Emulsja wiruje wtedy wraz z powietrzem tuż po wydostaniu sie z rurki emulsyjnej, czyli dokładniejsze mieszanie następuje wcześniej.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-11-09, 15:30   

dobra mam juz wszystko starnnie wyciete i dopasowane z blachy nierdzewnej o grubosci ok 0.7 mm ,teraz czy robi jakas roznice wto w ktora strone zagiać te blaszki???
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
bartek666 
motofather


Motocykl: WSK 250
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2006
Posty: 75
Skąd: koszyce wlk/tarnów
Wysłany: 2006-11-09, 15:36   

Luken66, to sie wcale nie ma krecic
SOVIETVW, nie robi zadnej roznicy
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-11-09, 19:24   

zobaczcie co znalazłem, http://www.mz.tivi.pl/pri...a0672539dfa9d04

a mam takie pytanie nie lepiej by było np zrobć 6-8 łopatek?
No i tak sie zastanawiałem ze by dac własnei wiataczek ale na początku rurki gumowej, zeby wtłacząłasobie powietrze wtedy nie było by oporów przez zawirowywacz. A moze strumienice....ale to już jazda extremalna i raczej nie dało by to efektu.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-11-09, 19:47   

ten zawirwywacz fajna rzecz. Motor na nim szybciej wkręca się na oborty, ale od kąd go założyłem motor baaaardzo cięzko odpala. Przedtem za pierwszym ewentualnie drugim strzałem, a teraz muszesię nieźle nakopać. I jeszcze mam cos takiego że jak gwałtownie puszcze gaz to silnik zgaśnie, a jak powoli ujmuje to zatrzymuje się na wolnych obrotach.
Niewiem czy to wina tego zawiriwywacza ale zaczęło się tak dziać dokładnie odkąd ga założyłem. Muszesię jeszczepobawić z ustawieniem gaźnika, może to coś pomoże.

Możesz MZ Maxi Perwers, opisać jak teraz zachowuje się Twój silnik :?:

[ Dodano: 2006-11-09, 20:04 ]
u mnie po prostu jest coś takiego że jak puszcze gaz to zrobi tylko takie buuuuuuuuuu i koniec
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14