» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-08, 13:33
Silnik - łożyska na wał CX czy SKF? - MZ
Autor Wiadomość
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-11-01, 19:18   Silnik - łożyska na wał CX czy SKF? - MZ

Witam! Czytałem już na forum (używałem szukaczki :razz: ) różne tematy o łożyskach, ale w żadnym temacie nie było konkretnego porównania CX-ów i SKF-ów. Otóż: w moim zadupiu nigdzie nie ma łożysk SKF-a, tylko CX-y C3 koleś może mi na jutro ściągnąć. Kupić te CX-y u mnie w sklepie (10zł sztuka) czy SKF-y np. z : www.abs.lublin.pl? A i jeszcze w jednym temacie znalazłem to:

hubertbaran napisał/a:
Kup C3 ... w tej chwili sa inne normy i łozyska C3 wytrzymuja wiecej niż produkowane kiedyś C4.


No i ja mam na wale C4, a on mi może sprowadzić C3. Robi dużą różnicę jak założę C3?
hubertbaran możesz potwierdzić swoje zdanie? :mrgreen:
Lepsze SKF-y z neta, czy CXy ze sklepu? Konkretnie 6304 (SKF-y kosztują w necie 18zł)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2006-11-07, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2006-11-01, 19:29   

C4 są to łożyska wysoko obrotowe. C3 do MZ wystarczy bo ona wcale super prędkości obrotowych nie osiąga te 7-8 tys. to co to jest w porównaniu z np 16 tys jakimi dysponują niektóre ścigacze. Jeśli masz zamiar podnosić obroty swojej MZ to kup C4 ale jeśli nie chcesz tuningować silnika to spokojnie C3 starczą.
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-11-01, 19:40   

Mi są te łożyska potrzebne do Zündappa, a wnim maksymalnie 12000 obr/min się kręci. Ale nie jeżdżę (nawet extremalnie) powyżej 9000obr/min. C3 dadzą rade?
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2006-11-01, 19:56   

no to tu bym się zastanowił nad C4
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
Robert-18 

Motocykl: etz 150
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 32
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-11-01, 20:09   

Raczej w tym wypadku wybrałbym C4
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-11-01, 20:11   

No tak, ale gdzie ja teraz takie znajdę :sad: Tam na www.abs.lublin.pl nie mają C4 tylko C3. I przeszukałem już chyba z 10 sklepów internetowych z łożyskami i nie mieli C4 :???: To CX czy SKF?
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-11-01, 20:17   

mi sie wydaje ze C3 wystarczą.

CX to chińskie łozyska. Wolał bym SKFa.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Petro 
hardstyle


Motocykl: Honda FT 500
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Opole/Komprachcice
Wysłany: 2006-11-01, 21:42   

Mi sie tez wydaje ze C3 wystarczy... ja np. do mojej MZ kupilem FAGi po 59pln za 2 lozyska na wal.... CX sa najslabsze jakosciowo. Najlepiej kup wlasnie FAG lub SFK...ew. FŁT-ki
_________________

 
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-11-01, 21:47   

C3 długo nie wytrzymają. Mój kumpel miał :)
Pytaj w sklepach z łożyskami itp, a nie z częściami do motocykli, bo tam raczej nie dostaniesz
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-11-02, 10:00   

NO właśnie pytałem w sklepach motoryzacyjnych (nie motocyklowych) i w rolniczych :mrgreen: Ale nie mają :sad: Jeszcze w necie poszukam

[ Dodano: 2006-11-02, 10:07 ]
Na forum motocyklistów dostałem takie odpowiedzi:
http://forum.motocyklisto...showtopic=60647

Czyli jeden z forumowiczów napisał że C3 wytrzymują do 10500obr/min i takie mi wystarczą. Moto coprawda wkręca się na 12000 obr/min ale na luzie jak odkręce do końca, a na biegu do 10 000 obr/min dochodzi max. Jak kupie SKF-y C3 to chyba powinno być ok? :roll:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-11-02, 12:16   

panowie djacie spokój tak calkiem niedawno byl taki temat i ciagnol sie chyba ze 3 mies i mial ze 12 stron,to jest temat bez konca,kup jakie uwazasz ,ja mam poskie lozyska,motorka nieoszczedzam i po ponad 7 tys od remontu wszytsko gra jak sie nalezy, zywotnosc lozyska zalezy w duzej mierze od jego osadzenia, jak sie to spapra to nawet najlepsze lozyska sie posypia po 1000 km albo szybciej.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-11-02, 16:59   

Kupiłem CX-y. Nie chciało mi się zamawiać z neta i czekać tydzień SKF-y. Te łożyska powinny wytrzymać 10 000km to mi starczy spokojnie na trzy sezony, a wtedy to już na większe moto zapewne się przesiąde. Mówicie że to chińskie łożyska, to dlaczego ja mam na nich nabite coś takiego: CX JAP 6304Z 0.18? Wywnioskowałem że JAP to skrót od japan :razz:

[ Dodano: 2006-11-02, 16:59 ]
Dałem 10zł za sztukę.
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-11-03, 09:25   

Ja zaniosłem kiedyś posypane łożysko z wału do sklepu z łożyskami (takiego co się łożyskami specializuje, mam taki w mieście) i było napisane właśnie JAP. To facet w sklepie mi powiedział "Kto takie kupa na wał zakładał? Ja bym tego do siebie do bramy nie założył" Ja mówie, że przecież japońskie niby, on mi wtedy pokazał japońskie i kosztowało 40zł i było napisane JAPAN, miał też te JAP za 8zł, mówił że to taka podróbka tanim kosztem klepana. Może wytrzymają Ci te łożyska, czas pokaże, ja się na nich zawiodłem, w MZ TS 150 nie wytrzymały zbyt długo. Polecam SKFy (na wał do 250 około 40zł za sztukę) C4 zawsze lepiej, ale i C3 też spokojnie powinny wystarczyć.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-11-08, 17:58   

No kurde chłopaki, nie wytrzymałem i oddałem te CXy :mrgreen: Teraz zamówie SKFY, albo FAG-i. Poczytałem trochętych postów (na forum motocyklistów też zrobiłem temat) i doszedłem do wniosku że jak mam robić to porządnie :grin: Oto zdjęcie silnika na dzień 6.11.2006r. na dzień dzisiejszy jest taki sam :mrgreen: PS. Silnik nie jest skręcony tylko złożony do kupy, w środku tylko tryby skrzyni i kopniaka. Kurde chyba go w piątek i sobotęłącznie z 6 godzin polerowałem i do tego malowanie pokryw :cool: Zobaczycie efekt końcowy na filmie, bo taki mam zamiar stworzyć :smile:
PS.2 Zdjęcie trochę lipne bo słaby program mam do zgrywania obrazu z kamery na kompa. Ale cośtam widać :smile:
Pozdrawiam!!

[ Dodano: 2006-11-09, 22:43 ]
Czy jak zdejmę te osłonki (metalowe z "Z", lub te gumowe z "RS") to wpłynie to jakoś niekorzystnie na łożysko? :roll:

[ Dodano: 2006-11-13, 19:01 ]
Jeszcze jedno pytanko: co to za oznaczenia orzy łożysku 6304 TVH C4 FAG Co oznacza te TVH??
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 15