Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-08, 13:33 |
Silnik - łożyska na wał CX czy SKF? - MZ |
Autor |
Wiadomość |
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-11-01, 19:18 Silnik - łożyska na wał CX czy SKF? - MZ
|
|
|
Witam! Czytałem już na forum (używałem szukaczki ) różne tematy o łożyskach, ale w żadnym temacie nie było konkretnego porównania CX-ów i SKF-ów. Otóż: w moim zadupiu nigdzie nie ma łożysk SKF-a, tylko CX-y C3 koleś może mi na jutro ściągnąć. Kupić te CX-y u mnie w sklepie (10zł sztuka) czy SKF-y np. z : www.abs.lublin.pl? A i jeszcze w jednym temacie znalazłem to:
hubertbaran napisał/a: | Kup C3 ... w tej chwili sa inne normy i łozyska C3 wytrzymuja wiecej niż produkowane kiedyś C4. |
No i ja mam na wale C4, a on mi może sprowadzić C3. Robi dużą różnicę jak założę C3?
hubertbaran możesz potwierdzić swoje zdanie?
Lepsze SKF-y z neta, czy CXy ze sklepu? Konkretnie 6304 (SKF-y kosztują w necie 18zł) |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2006-11-07, 21:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
Wysłany: 2006-11-01, 19:29
|
|
|
C4 są to łożyska wysoko obrotowe. C3 do MZ wystarczy bo ona wcale super prędkości obrotowych nie osiąga te 7-8 tys. to co to jest w porównaniu z np 16 tys jakimi dysponują niektóre ścigacze. Jeśli masz zamiar podnosić obroty swojej MZ to kup C4 ale jeśli nie chcesz tuningować silnika to spokojnie C3 starczą. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-11-01, 19:40
|
|
|
Mi są te łożyska potrzebne do Zündappa, a wnim maksymalnie 12000 obr/min się kręci. Ale nie jeżdżę (nawet extremalnie) powyżej 9000obr/min. C3 dadzą rade? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
Robert-18
Motocykl: etz 150
Dołączył: 26 Paź 2006 Posty: 32 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-11-01, 20:09
|
|
|
Raczej w tym wypadku wybrałbym C4 |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-11-01, 20:11
|
|
|
No tak, ale gdzie ja teraz takie znajdę Tam na www.abs.lublin.pl nie mają C4 tylko C3. I przeszukałem już chyba z 10 sklepów internetowych z łożyskami i nie mieli C4 To CX czy SKF? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-11-01, 20:17
|
|
|
mi sie wydaje ze C3 wystarczą.
CX to chińskie łozyska. Wolał bym SKFa. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Petro
hardstyle
Motocykl: Honda FT 500
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Lut 2006 Posty: 113 Skąd: Opole/Komprachcice
|
Wysłany: 2006-11-01, 21:42
|
|
|
Mi sie tez wydaje ze C3 wystarczy... ja np. do mojej MZ kupilem FAGi po 59pln za 2 lozyska na wal.... CX sa najslabsze jakosciowo. Najlepiej kup wlasnie FAG lub SFK...ew. FŁT-ki |
_________________
|
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-11-02, 10:00
|
|
|
NO właśnie pytałem w sklepach motoryzacyjnych (nie motocyklowych) i w rolniczych Ale nie mają Jeszcze w necie poszukam
[ Dodano: 2006-11-02, 10:07 ]
Na forum motocyklistów dostałem takie odpowiedzi:
http://forum.motocyklisto...showtopic=60647
Czyli jeden z forumowiczów napisał że C3 wytrzymują do 10500obr/min i takie mi wystarczą. Moto coprawda wkręca się na 12000 obr/min ale na luzie jak odkręce do końca, a na biegu do 10 000 obr/min dochodzi max. Jak kupie SKF-y C3 to chyba powinno być ok? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-11-02, 12:16
|
|
|
panowie djacie spokój tak calkiem niedawno byl taki temat i ciagnol sie chyba ze 3 mies i mial ze 12 stron,to jest temat bez konca,kup jakie uwazasz ,ja mam poskie lozyska,motorka nieoszczedzam i po ponad 7 tys od remontu wszytsko gra jak sie nalezy, zywotnosc lozyska zalezy w duzej mierze od jego osadzenia, jak sie to spapra to nawet najlepsze lozyska sie posypia po 1000 km albo szybciej. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-11-02, 16:59
|
|
|
Kupiłem CX-y. Nie chciało mi się zamawiać z neta i czekać tydzień SKF-y. Te łożyska powinny wytrzymać 10 000km to mi starczy spokojnie na trzy sezony, a wtedy to już na większe moto zapewne się przesiąde. Mówicie że to chińskie łożyska, to dlaczego ja mam na nich nabite coś takiego: CX JAP 6304Z 0.18? Wywnioskowałem że JAP to skrót od japan
[ Dodano: 2006-11-02, 16:59 ]
Dałem 10zł za sztukę. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2006-11-03, 09:25
|
|
|
Ja zaniosłem kiedyś posypane łożysko z wału do sklepu z łożyskami (takiego co się łożyskami specializuje, mam taki w mieście) i było napisane właśnie JAP. To facet w sklepie mi powiedział "Kto takie kupa na wał zakładał? Ja bym tego do siebie do bramy nie założył" Ja mówie, że przecież japońskie niby, on mi wtedy pokazał japońskie i kosztowało 40zł i było napisane JAPAN, miał też te JAP za 8zł, mówił że to taka podróbka tanim kosztem klepana. Może wytrzymają Ci te łożyska, czas pokaże, ja się na nich zawiodłem, w MZ TS 150 nie wytrzymały zbyt długo. Polecam SKFy (na wał do 250 około 40zł za sztukę) C4 zawsze lepiej, ale i C3 też spokojnie powinny wystarczyć. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-11-08, 17:58
|
|
|
No kurde chłopaki, nie wytrzymałem i oddałem te CXy Teraz zamówie SKFY, albo FAG-i. Poczytałem trochętych postów (na forum motocyklistów też zrobiłem temat) i doszedłem do wniosku że jak mam robić to porządnie Oto zdjęcie silnika na dzień 6.11.2006r. na dzień dzisiejszy jest taki sam PS. Silnik nie jest skręcony tylko złożony do kupy, w środku tylko tryby skrzyni i kopniaka. Kurde chyba go w piątek i sobotęłącznie z 6 godzin polerowałem i do tego malowanie pokryw Zobaczycie efekt końcowy na filmie, bo taki mam zamiar stworzyć
PS.2 Zdjęcie trochę lipne bo słaby program mam do zgrywania obrazu z kamery na kompa. Ale cośtam widać
Pozdrawiam!!
[ Dodano: 2006-11-09, 22:43 ]
Czy jak zdejmę te osłonki (metalowe z "Z", lub te gumowe z "RS") to wpłynie to jakoś niekorzystnie na łożysko?
[ Dodano: 2006-11-13, 19:01 ]
Jeszcze jedno pytanko: co to za oznaczenia orzy łożysku 6304 TVH C4 FAG Co oznacza te TVH?? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
|