» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:26
ładowanie- pali kable, akumulator się gotuje - MZ 250/1 TS
Autor Wiadomość
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-11-28, 12:17   

Posłużyłem się fotką pobraną z forum z innego tematu.
Na zdjęciu zaznaczyłem te okładziny, po nich właśnie chodzą szczotki i te okładziny nie mogą się na wzajem stykać ani z niczym innym, muszą być odizolowane, sprawdź to.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-28, 14:21   

Ja mam prądnice 6V nie alternator
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-11-28, 16:17   

To nie ma różnicy, okładziny są tak samo zrobione przy jednej i przy drugiej instalacji. Oczywiście nie mozna stosować ich zamiennie ale konstrukcja jest taka sama.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-11-28, 16:51   

wamnok napisał/a:
To nie ma różnicy
jest różnica i to bardzo duża. Wirnik prądnicy wygląda zupełnie inaczej.
xsardas007, u Ciebie szczotki chodzą po takich wąskich paskach miedzianych po układanych jeden obok drugiego. Między tymi paskami powinny być takie szczeliny. Weź jakiś nożyk i wyczyść troche te szczeliny, a papierem ściernym przejedź te paski miedziane.
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-11-28, 17:55   

Być może moglem się mylić z tym, że nie ma różnicy (dawno zaglądałem do mojej Tski 150). Ale jeśli chodzi o odzielenie tych dwóch okładzin to jest podobnie, musisz przeczyścić wlaśnie te miejsca między nimi.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-28, 17:58   

juz to zrobilem lecz nic nie pomogło dalej sie strasznie grzeje. jeszcze spróbóje z regulatorem elektronicznym lecz nie wiem czy to coś da. zamówiłem go dzisiaj i koło piątku powinien być. aha jeszcze jedno jak gazuję motor to ze szczotek (czyli tam gdzie sie stykają z wirnikiem) robą się takie duże jasne iskr mocno widoczne.
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-11-28, 18:14   

xsardas007, właściwie to miałem identyczny problem jak Ty. Miałem TS 150 i przez długi czas nie miałem w niej ładowania. Założyłem inny wirnik, i też nie było ładowania, załatwiłem jeszcze jeden wirnik i wtedy ładowała, ale prądnica starsznie sie grzała do tego stopnia że czasem sie nawet z niej dymiło i upalały mi sie kable od szczotek, ale nierozwiązałem, tego problemu, bo sprzedałem ją. Sam jestem ciekaw co tam jest winowajcą
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2835
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-11-28, 18:15   

:mrgreen: na zdjęciu poniżej jest wirnik 6v , jak Cie twój denerwuje to zrób podobnie i przerób na altelnator 12v :D
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-11-28, 18:18   

hehehe Allu, Ty jesteś operatorem tego młotka :?: To Twój wirnik z ES :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2835
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-11-28, 18:20   

Nie , ale ktoś z naszego forum :D sorry za mały OT :lol:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-11-28, 18:23   

operatorem młota jestem ja;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-28, 18:46   

jak mi sie nie uda z tym zrobić to chyba zastosuję ten pomysł z młotem :lol:

[ Dodano: 2006-11-28, 19:38 ]
a wracając do tematu. Mój znajomy powiedział mi, że mogły się uzwojenia przytopić w środku wirnika i przez to on sie tak strasznie grzeje. czy to jest możliwe? mi sie wydaje że jak by sie uzwojenia przytopiły to by ładowania nie było.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/14276
"Niektórzy mówią, że motocykle to zabawki dla małych chłopców, z których w końcu się wyrasta. Ja twierdzę coś wręcz odwrotnego. Z motocykli nie tyle się wyrasta, ile trzeba do nich dorosnąć"
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-11-28, 20:59   

jak pisalem wyże, najlepiej weź skądś inny wirnik, załóż i zobaczysz czy na innym problem będzie występował, jeśli nie to wina wirnika a jeśli nadal problem będzie to trzeba szukać przyczyny. mi też się wydaje, że ładowania by nie było wtedy, ale wszystko możliwe i lepiej sprawdzić.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-28, 21:05   

tylko taki wirnik coraz ciężej znaleźć, tego co teraz mam szukałem bardzo długo. Ale może od kogoś da sie załatwić bede szukał...

[ Dodano: 2006-11-28, 21:12 ]
ale najpierw kupię regulator elektroniczny i sie zobaczy

[ Dodano: 2006-12-04, 19:04 ]
kupilem dzisiaj regulator elektroniczy. szczotki już sie nie grzeją tak jak przedtem, ale nadal są według mnie za cieple,a ale co najważniejsze nie pali kabli :grin: :grin: :grin: a elektronik jest dużo lepszy od mechanika :!: :!: :!:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/14276
"Niektórzy mówią, że motocykle to zabawki dla małych chłopców, z których w końcu się wyrasta. Ja twierdzę coś wręcz odwrotnego. Z motocykli nie tyle się wyrasta, ile trzeba do nich dorosnąć"
 
 
     
waldekgoldys 
waldekgoldys

Motocykl: mz trophy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 5
Skąd: Słupsko
Wysłany: 2007-02-16, 23:27   

mam problem który z którym męcze sie dobre pół roku. kiedy odpale motor (tropika)
to pali mi zawsze cewke wzbudzenia i robi sie gorący kabel od szotki który idzie na mase. wymieniałem juz regulator i ciągle to samo. raz miałem mechanika a raz elektryczny i tak samo grzeje sie. Pomocy!!!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14