Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:19 |
Silnik - polerowanie kanałów |
Autor |
Wiadomość |
Merh
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 53 Skąd: Lubartow/lublin
|
Wysłany: 2005-03-28, 20:39 Silnik - polerowanie kanałów
|
|
|
Napiszcie coś na ten temat! A i jeszcze jedno-czy planowanie głowicy od razu wiąże sie z rozwaleniem (szybszym) wału? |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-01, 13:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2005-03-29, 10:26
|
|
|
Tak jesli s-...-planujesz glowice wal jest bardziej obciazony, ale chodzi tu glownie o lozyska (sam korbowod nie jest tak obciazony), mozesz kupic lozycha bardziej wytrzymale (skf, jakies japan ZN) na czopy walu i stope korbowodu.
Jeszcze jedno do jakichs (w ETZ 250) 11.3 mozna podniesc bezpiecznie stopien sprezania.
Z reszta na moc nie ma co patrzec liczy sie moment obrotowy i sprawnosc, mocy nie pociagniesz juz w gore z racji budowy silnika (mozna by to zrobic jesli by skok i srednica wynosila 68/68) |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Rof
mod_team
Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2005 Posty: 570 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2005-04-02, 01:52
|
|
|
ja mam spolerowane kanaly i troche obnizona glowice, do tego wlasnie japonskie lozyska na wale, efekt taki: jezdzi szybko a z rury pluje zlotowkami (normalna jazda =6,5 l ) |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-01-16, 22:51
|
|
|
Temat polerowania jet bardzo podzielony.Są "za" i "przeciw".Ja osobiście twierdzę że polerując poprawiasz fabrykę.Nie raz polerowałem i odczułem lepszy komfort pracy silnika oraz szybsze i płynniejsze wejście w obroty. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-01-17, 07:15
|
|
|
Korekca kanałów tak, polerowanie nie;] |
|
|
|
|
młodymz
Motocykl: cbr F2
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 55 Skąd: Jastrzębie/śląsk
|
Wysłany: 2006-01-17, 17:59
|
|
|
korygowanie kanałów wiąże się z ich polerką, bo jak inaczej usunąć np. tzw. progi
polerować tylko nie zmieniać wielkości okien w cylindrze |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-01-17, 18:38
|
|
|
Może w tematach rasowania .. raz nazawsze sobiecoś wytłumaczmy... polerka, szlifowanie, wygładzanie... to jest co innego.. polerowanie .. oznacza znaczną gładkość powierzchni;] Polerka sie wogule srednio sprawdza w silnikach (chodzi o wnętrze) np. tłok.. zmniesza sie powierzchnia którą tłok pochałnia ciepło z wybuchu;] Może to dla was śmieszne... ale zmnaczacy wpływ na zywotność silnika;] |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-01-27, 23:55
|
|
|
powiem tylko tyle,polerowac jak najbardziej,planowanie glowicy w MZ?nawet o tym nie myśl,i nieprawda jest ze wzrosnie tylko moment obrotowy,moc tez ale to mozesz odczuc jedynie przy znacznym obciazeniu silnika,pozatym silnik osiaga moc maksymalna przy prawie max obrotach a chyba tak caly czas niejezdzisz przeciez,pozatym jezli chodzi ci o dobrego kopa to wlasnie moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie i dynamike moto...
[ Dodano: 2006-01-28, 00:00 ]
jak wypolerujesz kanały to napewno poprawi dynamike silnika,ale wiecej nic nie ma sensu robic,pamietaj ze nic niebierze sie z niczego,jak gdzies cos podciagniesz to gdzies wtedy ujmiesz,cos kosztem czegos...jak splanujesz głowice to mozesz miec chalasliwe stuki w silniku,jak stopien sprezania bedzie wiekszy niz 10 to moze wystapic zpalanie stukowe...bardzo niekozystne dla zywotnosci silnika... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Jankovich
Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 12 Kwi 2005 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-08-09, 13:47
|
|
|
Mam jeszcze takie pytanko....kanały przelotowe polerować na lustro, czy np.papierkiem 400???
[ Dodano: 2006-08-10, 09:36 ]
No co jest panowie....tyle jest tematów na temat polerowania i czyta sie, ze każdy tyle się napolerował, a tu nikt nie wie jak ma u siebie???? |
|
|
|
|
|