» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:19
Silnik - polerowanie kanałów
Autor Wiadomość
Merh 


Motocykl: ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 53
Skąd: Lubartow/lublin
Wysłany: 2005-03-28, 20:39   Silnik - polerowanie kanałów

Napiszcie coś na ten temat! A i jeszcze jedno-czy planowanie głowicy od razu wiąże sie z rozwaleniem (szybszym) wału?
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-01, 13:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2005-03-29, 10:26   

Tak jesli s-...-planujesz glowice wal jest bardziej obciazony, ale chodzi tu glownie o lozyska (sam korbowod nie jest tak obciazony), mozesz kupic lozycha bardziej wytrzymale (skf, jakies japan ZN) na czopy walu i stope korbowodu.
Jeszcze jedno do jakichs (w ETZ 250) 11.3 mozna podniesc bezpiecznie stopien sprezania.
Z reszta na moc nie ma co patrzec liczy sie moment obrotowy i sprawnosc, mocy nie pociagniesz juz w gore z racji budowy silnika (mozna by to zrobic jesli by skok i srednica wynosila 68/68)
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Rof 
mod_team


Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2005
Posty: 570
Skąd: łódź
Wysłany: 2005-04-02, 01:52   

ja mam spolerowane kanaly i troche obnizona glowice, do tego wlasnie japonskie lozyska na wale, efekt taki: jezdzi szybko a z rury pluje zlotowkami (normalna jazda =6,5 l )
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-01-16, 22:51   

Temat polerowania jet bardzo podzielony.Są "za" i "przeciw".Ja osobiście twierdzę że polerując poprawiasz fabrykę.Nie raz polerowałem i odczułem lepszy komfort pracy silnika oraz szybsze i płynniejsze wejście w obroty.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-01-17, 07:15   

Korekca kanałów tak, polerowanie nie;]
 
 
     
młodymz 


Motocykl: cbr F2
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie/śląsk
Wysłany: 2006-01-17, 17:59   

korygowanie kanałów wiąże się z ich polerką, bo jak inaczej usunąć np. tzw. progi
polerować tylko nie zmieniać wielkości okien w cylindrze
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-01-17, 18:38   

Może w tematach rasowania .. raz nazawsze sobiecoś wytłumaczmy... polerka, szlifowanie, wygładzanie... to jest co innego.. polerowanie .. oznacza znaczną gładkość powierzchni;] Polerka sie wogule srednio sprawdza w silnikach (chodzi o wnętrze) np. tłok.. zmniesza sie powierzchnia którą tłok pochałnia ciepło z wybuchu;] Może to dla was śmieszne... ale zmnaczacy wpływ na zywotność silnika;]
 
 
     
Toma 


Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 301
Skąd: z zarzeczaaaa
Wysłany: 2006-01-17, 21:46   

ten temat był wałkowany już klika razy :!: :!: :!:

tutaj masz linka : http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=1719
_________________
http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-01-18, 12:39   

Czy jakiskolwiek moderator był wogule na forum?? bo wydaje mi sie ze od dłuzszego czasu nie! :evil:
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-01-27, 23:55   

powiem tylko tyle,polerowac jak najbardziej,planowanie glowicy w MZ?nawet o tym nie myśl,i nieprawda jest ze wzrosnie tylko moment obrotowy,moc tez ale to mozesz odczuc jedynie przy znacznym obciazeniu silnika,pozatym silnik osiaga moc maksymalna przy prawie max obrotach a chyba tak caly czas niejezdzisz przeciez,pozatym jezli chodzi ci o dobrego kopa to wlasnie moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie i dynamike moto...

[ Dodano: 2006-01-28, 00:00 ]
jak wypolerujesz kanały to napewno poprawi dynamike silnika,ale wiecej nic nie ma sensu robic,pamietaj ze nic niebierze sie z niczego,jak gdzies cos podciagniesz to gdzies wtedy ujmiesz,cos kosztem czegos...jak splanujesz głowice to mozesz miec chalasliwe stuki w silniku,jak stopien sprezania bedzie wiekszy niz 10 to moze wystapic zpalanie stukowe...bardzo niekozystne dla zywotnosci silnika...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Jankovich 

Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 12 Kwi 2005
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-08-09, 13:47   

Mam jeszcze takie pytanko....kanały przelotowe polerować na lustro, czy np.papierkiem 400???

[ Dodano: 2006-08-10, 09:36 ]
No co jest panowie....tyle jest tematów na temat polerowania i czyta sie, ze każdy tyle się napolerował, a tu nikt nie wie jak ma u siebie????
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15