» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:26
ładowanie- pali kable, akumulator się gotuje - MZ 250/1 TS
Autor Wiadomość
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-27, 18:58   ładowanie- pali kable, akumulator się gotuje - MZ 250/1 TS

właśnie naprawiłem ładowanie w mojej mz 250\1 ts (6V) i okazało się że po prosty pali mi kable od szczotek :cry: . Na szczotkach strasznie iskrzy i po jakiejś min. nie da się dotknąć tych styków gdzie są kable, a także gotuje akumulator. mam regulator mechaniczny. napiszcie co o tym myślicie. za odpowiedzi dziękuje
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-02-18, 17:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2006-11-27, 19:10   

xsardas007, masz źle wyregulowany regulator....zmień na elektronika i bedziesz miał spokój
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-27, 19:17   

jutro pojadę kupić elektronika tak jak napisał Śpiewak_ETZ mam nadzieję że to pomoże
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-11-27, 19:31   

albo regel,alebo gdzies jakas zwara w instalacji.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-27, 20:10   

a gdzie by to zwarcie mogło być czyli na jakim odcinku?
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-11-27, 20:16   

Jeśli byłoby zwarcie to paliłoby bezpieczniki raczej. Ja stawiam za winnego regulator mechaniczny, wymień na elektroniczny i zobaczysz. Jeśli nie pomoże to pieniądze nie pójdą na marne, bo z własnego doświadczenia wiem że lepszy (i tańszy) jest elektroniczny i warto zmienić.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-27, 20:31   

Jeśli tyle osób tak chwali regulator elektroniczny to w niego zainwestuje. mam nadzieje że to poskutkuje. :wink:
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-11-27, 20:47   

Ja też mam taką nadzieję. Jak zmienisz to daj znać czy pomogło. Tylko popodłączaj dobrze, bo w mechanicznym jest więcej styków niż w elektronicznym, w elektronicznym przeważnie są trzy.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-27, 21:03   

z podłączeniem nie będzie chyba problemu. tutaj na forum jest to opisane
http://www.mz-club.pl/vie...light=regulator
tylko mnie zastanawia który to kabel od wzbudzenia. ja mam podłączone tak: 51- akumulator,
DF- kontrolka, D+,61 szczotki noi obudowa masa.
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2006-11-27, 21:05   

xsardas007, prawidłowo DF to wzbudzenie,coś masz namieszane,to dlatego ci pali kable.... :!: zobacz na schemacie instalacji i sprawdz u siebie,a regulator i tak sobie zmien bo lepszy jest od mechanicznego o 100 razy :razz:

[ Dodano: 2006-11-27, 21:07 ]
ale najpierw doprowadz instalacje do porządku
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-27, 21:24   

przełączyłem te styki i nadal to samo grzeje sie jak nie wiem co. aha jeszcze jedno może to grzać sie od szczotek? może są jakieś szwankowe?

[ Dodano: 2006-11-27, 21:27 ]
grzeje sie dokładnie w tych miejscach gdzie zaznaczyłem, przez to sie pali kabel od szczotki
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2006-11-27, 22:02   

xsardas007, najpierw porównaj swoją instalację ze schematem,bo tak to każdy sobie może gdybać.... ewidentnie grzeją ci sie szczoty,sprawdz instalacje ze schematem,potem myślmy co dalej....napisz w jaki sposob naprawiles ladowanie :?:

[ Dodano: 2006-11-27, 22:03 ]
aha wydaje mi się ze to moze mieć związek z cewką wzbudzenia,na forum gdzieś bylo napisane jaki ona ma stawiać opór,poczytaj i sprawdz swoją.
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
Madmax39 
TSmania

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 41
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-11-27, 22:18   

A ja powiem tak mi mechaniczny wariuje ale jak podłączyłem elektronika to najpierw nie było ładowania a jak juz było to poszły mi wszystkie żarówki. Wydaje mi się że podłączyłem dobrze. A co do instalacji to jeżeli masz takie wynalazki jak ja miałem to lepiej sobie połóż nową instalkę najpierw. Bo ja do dzisiaj do końca ładu nie mogę dojść. Może to wywaliło regulator.
_________________
2T najlepsze.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-11-28, 08:28   

chyba masz zwarcie w wirniku.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-11-28, 08:56   

Kiedy ja mialem zwarcie w wirniku (wykruszyla się jedna okładzina trochę i połączyła się z tą blaszką na końcu) to nic takiego się nie działo, tylko ładowania nie miałem.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-28, 09:11   

wymieniłem wirnik prądnicy, bo tamten był zepsuty i od tej pory mi sie tak grzeje wymieniłem także regulator (gdzieś w domu znalazłem taki mechaniczny) instalacja jest teraz wporządku, ostatnio ją sprawdziłem. jak mogę rozpoznać czy to jest coś z wirnikiem?

[ Dodano: 2006-11-28, 09:13 ]
jak myślici czy wymiana szczotek coś da?
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-11-28, 09:29   

Wydaje mi się, że wymiana szczotek nic nie da. Jeśli mówisz, że po wymianie wirnika to zaczęło się tak dziać to chyba w nim tkwi przyczyna. Jak masz możliwość to zamontuj inny i zobaczysz.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-28, 09:29   

wamnok, Kiedy ja mialem zwarcie w wirniku (wykruszyla się jedna okładzina trochę i połączyła się z tą blaszką na końcu) to nic takiego się nie działo, tylko ładowania nie miałem.
_________________
ja mam ładowanie tylko sie strasznie grzeją szczotki, możliwe jest że u mnie także ta okładzina sie mogła wykruszyć?
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/14276
"Niektórzy mówią, że motocykle to zabawki dla małych chłopców, z których w końcu się wyrasta. Ja twierdzę coś wręcz odwrotnego. Z motocykli nie tyle się wyrasta, ile trzeba do nich dorosnąć"
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-11-28, 09:31   

Sprawdź wirnik, dwie okladziny mają być odizolowane od siebie i zresztą od wszystkiego, nie powinny niczego dotykać (no poza szczotkami), jak mi się wykruszyła to wzięłem cienki nożyk i wydobyłem te syf i teraz śmigam i jest wszystko ok.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-11-28, 09:52   

wamnok możesz mi zaznaczyć na rys o które ci okładziny chodzi bo nie za bardzo kojarzę.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17