Przesunięty przez: motomaciey 2011-11-20, 14:41 |
Jakie moto po MZ |
Autor |
Wiadomość |
rybson13
Zlotowicz
Motocykl: Sf
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2006 Posty: 414 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2007-04-08, 17:39
|
|
|
macq_macq, ale mi chodzi o chlodzenie olejem i tzw powiedzeniem olejak, czyli jesli moja honda ma
miska z olejem > chlodnica>miska + cylindry>zeberka/powietrze to to nie jest olejak bo tzw powiedzenie olejak pasuje tylko do miska>plaszcz cylindra>chlodnica>miska
Bo slowo olejak ktore ty wytlumaczyles (tez je znalem pod takim tlumaczeniem) wprowadzilo mnie w blad bo wg niego moja honda jest olejakiem bo jest chlodzona olejowo i powietrze bo olej chlodzi dol silnika a gore chlodzi tylko uzebrowanie:) |
|
|
|
|
macq_macq
Maćq
Motocykl: Etz 250, 4x wsk 125
Wiek: 36 Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 42 Skąd: Warszawa/Saska Kępa
|
Wysłany: 2007-04-08, 18:37
|
|
|
"bo tzw powiedzenie olejak pasuje tylko do miska>plaszcz cylindra>chlodnica>miska "
właśnie wiem o tym i myślałem, że nadal żyjesz w błędzie. Jednak się myliłem...i dobrze |
_________________ ECIA Z ZATARTYM WAŁEM NIE PASUJE DO KRAJOBRAZU :/ |
|
|
|
|
Rof
mod_team
Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2005 Posty: 570 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2007-04-09, 01:06
|
|
|
ja gdzieś czytałem że chłodzenie olejowe stosoweane w suzuki to stary pomysł pochodzacy z silników samolotowych i olej jest wtryskiwany pod denko tłoka, czy coś takiego... |
|
|
|
|
piotrek1416
Motocykl: MZ 251, Minsk 125,
Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 79 Skąd: ja jestem??
|
|
|
|
|
Rof
mod_team
Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2005 Posty: 570 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2007-04-09, 01:26
|
|
|
no i w każdym silniku motocyklowym i samochodowym olej pełni rolę chłodziwa czy ma odrębną chłodnice czy nie, w SF akurat jest spora pojemność i chłodzenie powietrzem więc trzeba wspomóc ją chłodnicą oleju
w VFR są 2 chłodnice - oleju i cieczy, dlatego silnik stosunkowo długo sie rozgrzewa i pali sporo na krótkich odcinkach |
Ostatnio zmieniony przez Rof 2007-04-09, 22:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kamil_250
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 27 Skąd: Knurów
|
|
|
|
|
Rof
mod_team
Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2005 Posty: 570 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2007-04-09, 22:03
|
|
|
mnie sie podoba, tylko licz sie ze spalaniem kolo 8 litrow i nie wierz ze ci spali mniej
a jak bedziesz probowal sie pocieszac ze jezdze spokojnie to tez nie wierz |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2007-04-09, 22:41
|
|
|
to ja inaczej:
jak chcesz się uczyć stuntu to lepiej chyba zacząć od maszyny niedrogiej i takiej której naprawa będzie tania. fakt ze tą dyscyplinę uprawia się na ścigantach.
ja chcę dać inną propozycje a mianowicie motocykla który mi się podoba, ma gorsze przyspieszenia od gs 500, 5 biegów, jest lekki i trochę maławy, niektórzy twierdzą ze to taki rower, ale ma też plusy np. małe spalanie, jeden cylinder, gaźnik bez membran, regulację zaworów śrubami, suchą miskę olejową (silnik z enduro xl500). na początek chyba łatwiej będzie ci go utrzymać na gumie niż ściganta, ale na pewno szybko braknie ci mocy ma bodaj 44KM, do setki 6sek. vmax chyba 170-180
ale za to jest tani w utrzymaniu, ma fajny basowy wydech, mowa o xbr 500, mnie właśnie ten motocykl zafascynował, jest nawiązaniem do stylu cafe racer.
rozwarzam poważnie ten model po etz, zawsze chciałem mieć ładny motocykl zabytkowy , ale nie chciałem przy nim dłubać, potem usłyszałem o stylu cafe racer, który ogólnie mi odpowiada, Japończycy zwietrzyli biznes i tak powstały HONDA FT 500, XBR 500 (lub GB 500), Yamaha SRX 600 itp.
no i spokojnie zmieścisz się w kwocie 4000zł, ten model w Polsce jest niedoceniany za to u naszych zachodnich sąsiadów jego ceny są równe GS albo nawet i wyższe. |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
|
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
Rof
mod_team
Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2005 Posty: 570 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2007-04-09, 23:10
|
|
|
jak chcesz cos sportowego to ponizej 8 tys nie znajdziesz nic ciekawego, z reszta w ogole ze sportowymi motocyklami jest problem, bo oczywiscie turystyka strasznie wyniszcza silnik, zawieszenie itp
chyba ze kupisz z niemiec uzytkowany przez 70 letnia kobiete, ktora przez 14 lat przejechala 20 tys no i w super cenie za 6 tysiecy, bo jak kazdy wie w niemczech i ogolnie na zachodzie to same okazje stoja
nie ma co sie oszukiwac, kupic uzywany motocykl to naprawde loteria, a sprowadzane to zlomy. Kazdy sie zachwyca ze niemcy, holandia, francja a tak naprawde to zadbany motocykl w tych krajach kosztuje wiecej niz w polsce. To ze mowia w jednym jezyku i maja inna kulture niz my, to nie znaczy ze nie umieja liczyc i sprzedaja motocykle za darmo. Warto o tym pamietac.
Wezmy na przyklad taka honde CBR F2 - ladna kosztuje powyzej 10 tys, a za 7 - 8 tys mozna kupic padake "do regulacji" w kolorach klowna w cyrku. Albo przerobioną na streeta, przy czym przerobka polega na zakupie najtanszej mini owiewki z allegro, zeby sie policja nie dop......
a co do ondy xbr to faktycznie ciekawy, niszowy motocykl, jednak pamietaj jakie ida z tym konsekwencje. Ja mam rowniez niedoceniany w polsce motocykl i wiem jakie sa problemy z kupnem uzywanych czesci...
a nowych? nie ma problemu, tylko ze "polowka" kierownicy kosztuje 550 zl
a koledze za korek do chlodnicy do VF spiewneli 240 zl (dopasowal od tico za 18 nota bene ) |
|
|
|
|
rybson13
Zlotowicz
Motocykl: Sf
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2006 Posty: 414 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2007-04-10, 09:14
|
|
|
Rof, oj nie opowiadaj znowu o tej ntv tak bo na allegro nawet widzialem ostatnio caly silnik ;D moze jak ty kupowales to tego bylo rzeczywiscie malo, teraz zawsze jest pare sztuk na allegro- przyznam sie ze na zlocie pierwszy raz zobaczylem ntv a wczesniej nawet nie slyszalem o takiej co do czesci to fakt zawsze bedzie ciezej bo ludzie takimi sprzetami sie zazwyczaj nie rozwalaja, to samo tyczy sf i tym podobnych moturow, ja tam jakbym byl na miejscu tych co chca kupic cos po etz a maja ograniczone funfusze to bym kupil diversione albo gs i przynajmniej bym jezdzil, bo wtopic cala kase w zajechanego sporta i patrzec na niego w garazu to bezsens ew. mozna szukac cos do pogrzebania tez dobry chwyt zwlaszcza jak ktos lubial grzebac przy etz, ale odradzam grzebania przy silniku jest to nie oplacalne bo np komplet uszczelek do japonca taniej niz 450zl nie bedzie |
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2007-04-10, 11:18
|
|
|
teraz mam okazje sprzedac mz za 1700 to pognie ją i kupie druga tańszą do remontu a na ściaga poczekam, nazbieram wiecej kasy i pewnie najtaniej bedzie sprowadzić z anglii |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
rybson13
Zlotowicz
Motocykl: Sf
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2006 Posty: 414 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2007-04-10, 11:54
|
|
|
Klima, sprzedasz ta za 1700zl kupisz inna do remontu za 1000zl wsadzisz 500zl a podczas remontu te 200 ktore masz zarobic to przepijesz a sprzedac etz 251 za 1700zl to zadna okazja wiec trzymaja ja narazie |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2007-04-10, 13:19
|
|
|
rybson13 napisał/a: | sprzedac etz 251 za 1700zl to zadna okazja wiec trzymaja ja narazie | no wiesz jednak u mnie mz sa tansze niz w innych miejscach polski, nie slyszalem nigdy zeby ktos pogonil 251 za 1700 w suwalkach, do remontu kupie za ok 700zl ale dobrze mowisz musze sie zastanowic
[ Dodano: 2007-04-10, 13:20 ]
a tak wogóle to i moją mz tez czeka remont bo łożyska ma juz do wymiany jeszcze mam kilka takich małych powodów |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
spiwor
Driver
Motocykl: Christine 251
Wiek: 47 Dołączył: 08 Maj 2006 Posty: 45 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Rof
mod_team
Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Mar 2005 Posty: 570 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2007-04-10, 16:45
|
|
|
GPZ odradzam z całego serca, dwóch znajomych miało i non stop jakies problemy. Nawet nie chce mi sie wymieniać.
z poważniejszych: pękł łańcuszek rozrządu, tłok odwiedził zawory w drugim, niezlokalizowane hałasy itd itp. No i legendarne pękające koła magnesowe. |
|
|
|
|
rybson13
Zlotowicz
Motocykl: Sf
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2006 Posty: 414 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2007-04-10, 17:39
|
|
|
te dolegliwosci to wszystko roczniki przed 96, na nowszy rocznik bym sie pokwapil |
|
|
|
|
|