» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:31
PÓŁKA- wypadek
Autor Wiadomość
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-04-19, 22:34   PÓŁKA- wypadek

cześć.
W poniedziałek zaliczyłem FOCUSa MZ. Nie wyhamowałem i wniego pierdzielnąłem. Całe szczęście zdążyłem zarzucić dupę i wjechać w niego bokiem. Ale wywaliłem się i zagiąłem babie próg albo stopką albo amorkiem przednim, albo tym i tym. Teraz mam problem bo jak mam kierownice prosto to koło idzie troszkę w lewo. Amortyzatory są proste (na oko) i moim zdaniem jest walnięta półka ale pewien w 100% nie jestem. Może wy mi coś poradzicie co to może być.
Rama jest w 100% prosta.
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-04-19, 22:55   

Witam !
Hmm ciężka sprawa, wydaje mi się, że półka jest z takiego materiału, że szybciej pęknie niż się wygnie. Lagi czy są proste możesz (i powinieneś) sprawdzić albo na tokarce i czujniku zegarowym, albo rozebrać zawieszenie i do rur przyłożyć coś absolutnie prostego - np. krawędź roboczą poziomnicy. Pomiaru musisz dokonać w kilku punktach na obwodzie.
W Junaku stosowałem taką metodę pomiaru, że luzowałem rurę prowadzącą w pułkach i obracałem ją dokoła osi obserwując koniec goleni. Jeśli w trakcie pełnego obrotu dało sie zauważyć ruch końca goleni (zakreśli okrąg lub elipsę) to znaczy że rury pogięte :sad: .
Możliwe też, że pogięła się sama rura kierownicy (ja kupiłem MZ z takim felerem :klnie: ) - to by było najprzyjemniejsze :wink: .

Pozdrawiam i powodzenie w ważnym remoncie.
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1030
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2007-04-19, 23:00   

Poluzuj trochę śruby półki dolnej (te dwie, które ściskają rury), stań naprzeciw moto, weź przednie koło pomiedzy kolana, kierę w łapy i ustaw tak jak być powinno, dociągnij śruby i powinno być git. Zdarza się, że tylko tak krzywo wygląda, a w rzeczywistości nic się nie stało i tylko trzeba ustawić od nowa. Pozdrawiam.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-04-19, 23:00   

Hmmm właśnie sprawdzałem tak amorki. I wyszło ze są proste. A rura kierownicy to znaczy co?? Sama kierownica?? Nie bo ustawiam to wedłóg górnej części półki na wprost.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14