Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:57 |
Sprzeglo- slizga sie - MZ ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2007-05-18, 19:53
|
|
|
Nie zrobione mam tak jak jest w oryginale. Poprostu inaczej podgiołem oryginalną podkładke i trzyma się bo sprawdzałem. Wałek i nakrętke mam ok więc szkoda było tego ruszać |
|
|
|
|
jozek
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 11 Mar 2007 Posty: 15 Skąd: Bialystok
|
Wysłany: 2007-05-18, 19:55
|
|
|
a jak ja podgialas ??Bo podginam i tak sie odkreca?? |
|
|
|
|
MZmadeinIFA
Riders
Motocykl: Kawasaki er5
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 154 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 2012-09-19, 12:22
|
|
|
Mam podobny problem jak kolega Szymon_MZ, kupiłem etz 150. Ślizgało się sprzęgło powodem była luźna nakrętka. Wymieniłem ją wraz z podkładką zabezpieczającą. Złożyłem silnik i wyrególowałem sprzęgło. Jednak jest problem. Mz nie ma biegów. daje gazu puszczam sprzęgło a ona stoi... |
|
|
|
|
netec
Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 01 Paź 2010 Posty: 78 Skąd: Krasnobród-LbL
|
Wysłany: 2012-09-19, 14:14
|
|
|
Spróbuj poluzować śrubę w prawym deklu. Jeżeli wszystko złożyłeś jak należy nie ma możliwości aby to nie działało. Odkręć tą śrubę w deklu a potem wkręcaj do momentu aż poczujesz lekki opór, potem minimalnie luzujesz i zaciskasz 13 (trzymając śrubę aby się nie odkręcała/mocniej wkręcała). To musi działać |
_________________ "...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."
http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334 |
|
|
|
|
MZmadeinIFA
Riders
Motocykl: Kawasaki er5
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 154 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 2012-09-19, 22:01
|
|
|
http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/serwis/56.JPG
Interesuje mnie jeszcze gdzie sie znajduje ta sprezyna . nr 6 na obrazku.
I o jaką podkładke wypukłą pod koszem chodzi ze jak sie ją źle założy sprzeglo moze sie ślizgać?
Dzięki za pomoc |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
|
|
|
|
MZmadeinIFA
Riders
Motocykl: Kawasaki er5
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 154 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 2012-09-20, 21:11
|
|
|
Sprzeglo w mz sie poprawiło. Założylem podkładki 2 pod wybierak sprzegla od kniazia jest inny od orginalu i tarczki sprzeglowe DDR od TSki 5 sztuk. Po jezdzie wszystko ok . |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2013-08-26, 19:13
|
|
|
Sorry za odgrzanie kotleta ale też mam problem ze sprzęgłem. Od wymiany tarcz sprzegłowych jest 1000 km. Sprzęgło jest cały czas ustawione tak by ciągnęło na postoju bo inaczej sie nie da jeździć. Znaleźć luz jest ciężko i biego głośno wchodzą, ale zgrzytu nie ma. Jak ustawie tak aby na postoju nie ciągnęło to po przekroczeniu 4 tys. obr. sprzęgło sie slizga i motor nie przyspiesza. Pomierzyłem podkładki konensujące i mam wszystko tak jak ma być, a po ustawieniu sprzegła tak jak ma być ślizga się. Co jest nie tak?? Dodać dodatkową przekłatkę ??
Doradźcie coś bo mnie już sobija to sprzęgło |
_________________
|
|
|
|
|
bati1986
Motocykl: mz etz 150
Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 3 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-06-21, 07:09
|
|
|
Mam ten sam problem co kolega motocyklista. Jak narazie go nie rozgryzłem. Proszę o jakiej podpowiedzi |
|
|
|
|
swir92
Motocykl: MZ 150
Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 1 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-04-06, 13:28
|
|
|
Witam niewiem czy w dobrym dziale pisze ale mam problem z moja mz 150 mianowicie po wymianie zebatki na koszu sprzeglowym ,zebatce na wale, lancuszka zabieraka mam problem bo caly czas jest jak by bylo wcisniete sprzeglo moze ktos cos poradzi co moze byc nie tak ?
[ Komentarz dodany przez: kosior30: 2017-04-06, 13:42 ]
kosior30 // Stosuj się do zasad poprawnej pisowni - inaczej Twoje posty będą usuwane! |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-04-06, 15:07
|
|
|
swir92, Masz uszkodzone gwinty w aluminiowym zabieraku, względnie spalone lub zużyte tarcze cierne. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2017-04-06, 17:59
|
|
|
Wymieniłeś zabierak, a dokonałeś korekty kompensacji sprężyny? |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-04-06, 18:09
|
|
|
Sprawdż śrube do regulacji sprzęgła w prawej pokrywie silnika - poluzuj |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-04-06, 19:22 "Przepis na sprzęgło w MZ ETZ 150"
|
|
|
Podam wam przepis na sprzęgło w MZ ETZ 150 po mojemu można powiedzieć że to może i druciarstwo albo co tam kto chce...
Tam często jest jak wcześniej wspomniałem problem z zrywającym się gwintem w zabieraku a czym więcej jest tych podkładek kompensacji napięcia sprężyny ( miałem je tam wszystkie zakręcone) tym mniej da się wkręcić te super specjalne śruby... Ja ich u siebie nie mam ( bawiłem się nimi i nic to nie dało)gdy nie ma tych podkładek kompensacji to śruby wkręcają się głębiej i lepiej trzymają ale jest też problem z dociskiem sprzęgła ale da się to dość prosto zrobić dokładając zaraz po tej grubszej przekładce stalowej jeszcze jedną przekładkę stalową ale już cieńszą u mnie zdaje to egzamin i da się nawet słup przewrócić a sprzęgło ślizgać się nie będzie. Poza tym dołożoną mam też jeszcze jedną kulkę między popychacze...
Te trzy śruby muszą być równomiernie przykręcone i zabezpieczone. Ja dodatkowo zabezpieczam te śruby klejem do połączeń gwintowych i łożysk Loctite.
Wiem też że da się dołożyć jeszcze jedną tarczę cierną choć nie robiłem tego jeszcze... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-04-06, 20:35
|
|
|
Po wymianie zabieraka też trzeba sprawdzić kompensację sprężyny ( różnica w wysokości zabieraka). INTR opisuje jak to zrobić. Poszukaj ,,INTR USPRAWNIENIA". |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-04-07, 12:23
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | tym mniej da się wkręcić te super specjalne śruby |
Nie rozumiem tego, śruby zawsze da się wkręcić do tego samego miejsca. Jest gwint potem część walcowa która opiera się o zabierak. Śruba nie wkręci się głębiej, a płycej jest po prostu niedokręcona. Niezależnie od ilości podkładek śruba dokręca się zawsze do tego samego miejsca. Ilość podkładek ma za zadanie uzyskać zawsze te same napięcie wstępne sprężyny. Jak damy za dużo, to sprężyna się wywinie na "lewą" stronę a jak za mało, to napięcie wstępne będzie zbyt małe i docisk żaden. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-04-07, 19:55
|
|
|
Sprawdż czy dobrze poskładałeś. Opis w serwisówce i u INTRA ( usprawnienia MZ). |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-04-07, 21:54
|
|
|
w pokrywie alternatora masz regulacje, zdejmij kape i zobacz czy tarcze zostaną dociśnięte. Jeżeli dojdą, to masz odpowiedz. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
ttbb55
Motocykl: Mz ES 250/2
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 10 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2017-08-10, 19:33
|
|
|
Witam nie wiem czy dobry dział ...
Więc tak: ETZ 150 silnik po kapitalce (od podstaw)
Problem polega na tym że wrzucam 1 bieg puszczam sprzęgło i motor jechać jedzie, ale nie ma siły obroty do końca (8tyś) a mz ledwo się toczy tak jakby sprzęgło się ślizgało.
Tarcze przekładki nowe, sprzęgło regulowane kilku krotne, dokładane i ujmowane trójkątne podkładki, śruby od zabieraka luzowane i dokręcane. Na zgaszanym silniku wrzucam 1 bieg i koło stoi w miejscu a jak nacisnę klamkę to się obraca. Proszę o pomoc bo już głowę straciłem |
_________________ MZ ES 250/2 TROPHY 1971r
MZ ETZ 150 1990r
2x Simson sr 50
Cezet 350
Honda XL 250 |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-08-10, 21:06
|
|
|
Regulacja sprzęgła. Prawy dekiel - śruba regulacyjna - poluzuj. Czytaj , czytaj , czytaj ! Regulacja opisana jest wielokrotnie. Śruby zabieraka mają być dokręcone. Podkładki trójkątne - zgodnie z tabelką - pomiar suwniarką. Zapal motor - przednim kołem dojedż do muru - wrzuć jedynke i puszczaj sprzęgło - silnik ma zgasnąć. Jeżeli silnik na jedynce wyje a koło się nie kręci - SLIZGA sprzęgło - REGULACJA. Usprawnienia Intra - wejdz na strone - zrobił serwisówkę do ETZ150. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
|