» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: AdEk2007
2009-10-17, 23:51
mz251 gasnie po 15km. zmiana swiecy i cykl ten sam
Autor Wiadomość
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-05-17, 11:57   

No to masz niezłego cudaka, MZ 251 z zapłonem tradycyjnym, zostaje grzejąca się cewka i gubiąca iskrę. Zobacz jak zgaśnie czy cewka jest gorąca. No z gaźnikiem to tez coś dziwnego, może masz zatkane kanały? Jaki masz gaźnik 30n3-1 czy 30n2-5 bo wszystkiego się można spodziewać.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2007-05-17, 12:40   

...
Ostatnio zmieniony przez shalashaska 2014-06-28, 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
pitMZ_kalisz 
MZ es250/2


Motocykl: MZ es250/2
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3
Skąd: kalisz
Wysłany: 2007-05-22, 22:01   

Miałem to samo. Parę lat temu na zlocie w Krotoszynie moja Mzytka zjadała świece tzn zapalała i wszystko było ok ale jak ją zgasiłem to klapa :mrgreen: pomagała wymiana świecy.
Do domu się dowlokłem motocykl był coraz słabszy w końcu ostatnie 10 km przejechałem na jedynce. Po powrocie szukałem w gaźniku zapłon itp. motocykl strasznie kopcił a okazało się że zapchany jest tłumik silnik nie może prawidłowo spalić paliwa i świece szlag trafia. Wydech w końcu wylądował w kominku i po wytrzęsieniu nagaru działał ale metody nie polecam bo nie wygląda on po takim zabiegu za dobrze :lol:
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2007-05-22, 22:31   

pitMZ_kalisz, tłumik czyścimy roztworem sody kaustycznej o niskim stężeniu :piwo:
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
Robert-18 

Motocykl: etz 150
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 32
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-05-24, 01:13   

u mnie objawy były troche inne po przejechaniu np. 10km motór zaczynał szarpać po wyzej 5tys....i coraz gorzej az w końcu wcale nie chciał jechać... okazało się że kabel wysokiego napięcia przypalił się przy łączeniu z cewką...sprawdź jeszcze to.
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2007-05-24, 07:27   

hmmm być może że cewka się kończy....
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
KNOPERS 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Bytów
Wysłany: 2007-05-24, 08:45   

Dzieki wszystkim za pomoc. wlozylem inna swiece z komarka jakas wykrecona i narazie przejechalem kolo 20 km i jest oki. jak cos sie zmieni dam znac. ale mam nadzieje ze w koncu bedzie oki. wczoraj simson awo dotarl w moje rece:)
_________________
from hell we come.., we are ready
 
 
     
Andybul57 
Andybul57

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 66
Dołączył: 05 Lis 2004
Posty: 10
Skąd: Zielonka k. Wa-wy
Wysłany: 2007-05-29, 14:13   Moim skromnym zdaniem to może być uszczelniacz na wale ( sim

Witam!
Mialem podobny kłopot z tym że motocykl zaczynał kopcić i zarzucał świece.
Szykalem w gazniku i zaplonie-(
Okazało sie ze przez uszkodzony simmering dostawał sie olej przekladniwy ze skrzyni biegów - (charakterystyczny smród) i to była przyczyna - przynajmniej u mnie-)
Pozdrawiam!
Andrzej
_________________
Pozdrawiam!
Andybul57
 
 
     
Darek J 
mz

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 46
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 2
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2007-06-03, 23:18   

Mam podony problem z moją MZ :cool:
Ostatnio zmieniony przez Darek J 2007-10-27, 21:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1030
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2007-06-04, 09:14   

Darek J, widzę, że raqczej mało kto czyta podobne tematy i posty, a wiele z nich można się dowiedzieć...
Co do problemów tutaj poruszanych - nowe świece często nie dają rady przy źle ustawionym gaźniku i nieprawidłowej mieszance oleju z paliwem. W takim przypadku niekiedy stara świeca bedzie śmigała jak wściekła, a nowe będą padały jak muchy. Jedynym wyjściem jest założenie nowej świecy do moto, które bez problemów pali i jedzie (np. u kumpla) i "przepalenie" jej na trasie. Później można spokojnie taką świecę zamontować u siebie i będzie działać. Szczególnie w silnikach 2T świece są wrażliwe na wszelkie niespodzianki związane ze składem mieszanki. W 4T ten problem nie występuje. Gdybyś poczytał cierpliwie podobne tematy, to uniknąłbyś poniesionych kosztów na cewkę i inne duperele, które poniosłeś.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
marix 
marix

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 5
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-06-04, 10:16   Re: Moim skromnym zdaniem to może być uszczelniacz na wale (

Andybul57 napisał/a:

Okazało sie ze przez uszkodzony simmering dostawał sie olej przekladniwy ze skrzyni biegów - (charakterystyczny smród) i to była przyczyna - przynajmniej u mnie-)
Pozdrawiam!
Andrzej


Może być dokładnie jak w cytacie.
Aktualnie jestem w sytuacji KNOPERSA - moto pali i zdycha, mam ETZ 250.
Wczesniej kopciła, skręciłem gaźniki przez chwilę mogłem spokojnie jeździć. ( mniej dymu z rury i to mnie zmylilo )
Niestety, najprawdopodobniej dawki oleju ze skrzynki zapaćkały wszystko - teraz bede mial mnostwo pracy.

jak znajdziesz 3 dni to polecam chceck-liste i badanie sprawy krok po kroku - ja tak zrobie.

Życzę powodzenia.
_________________
MZ ETZ 250 rocznik 1984
http://www.marix_82.republika.pl/
 
 
     
KNOPERS 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Bytów
Wysłany: 2007-06-04, 12:51   

siemeringi mam wporzadku. od strony waly jest ladny elastyczny i dobrze sprezynuje.
moze kabel wysokiego napicia ma za duzy opor. albo zalezy on od od czynnikow ktore zmieniaja sie w czasie jazdy.... temperatura moze..
_________________
from hell we come.., we are ready
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-06-04, 15:38   

Maxi w 4t problem ten tez wystepuje;) Nawet moze sie nasilać ponieważ czesto silnika tam uzywa sie jako hamulca;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15