Przesunięty przez: AdEk2007 2009-10-17, 23:51 |
mz251 gasnie po 15km. zmiana swiecy i cykl ten sam |
Autor |
Wiadomość |
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-05-17, 11:57
|
|
|
No to masz niezłego cudaka, MZ 251 z zapłonem tradycyjnym, zostaje grzejąca się cewka i gubiąca iskrę. Zobacz jak zgaśnie czy cewka jest gorąca. No z gaźnikiem to tez coś dziwnego, może masz zatkane kanały? Jaki masz gaźnik 30n3-1 czy 30n2-5 bo wszystkiego się można spodziewać. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2007-05-17, 12:40
|
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez shalashaska 2014-06-28, 12:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pitMZ_kalisz
MZ es250/2
Motocykl: MZ es250/2
Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 2007-05-22, 22:01
|
|
|
Miałem to samo. Parę lat temu na zlocie w Krotoszynie moja Mzytka zjadała świece tzn zapalała i wszystko było ok ale jak ją zgasiłem to klapa pomagała wymiana świecy.
Do domu się dowlokłem motocykl był coraz słabszy w końcu ostatnie 10 km przejechałem na jedynce. Po powrocie szukałem w gaźniku zapłon itp. motocykl strasznie kopcił a okazało się że zapchany jest tłumik silnik nie może prawidłowo spalić paliwa i świece szlag trafia. Wydech w końcu wylądował w kominku i po wytrzęsieniu nagaru działał ale metody nie polecam bo nie wygląda on po takim zabiegu za dobrze |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-05-22, 22:31
|
|
|
pitMZ_kalisz, tłumik czyścimy roztworem sody kaustycznej o niskim stężeniu |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
Robert-18
Motocykl: etz 150
Dołączył: 26 Paź 2006 Posty: 32 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2007-05-24, 01:13
|
|
|
u mnie objawy były troche inne po przejechaniu np. 10km motór zaczynał szarpać po wyzej 5tys....i coraz gorzej az w końcu wcale nie chciał jechać... okazało się że kabel wysokiego napięcia przypalił się przy łączeniu z cewką...sprawdź jeszcze to. |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-05-24, 07:27
|
|
|
hmmm być może że cewka się kończy.... |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
KNOPERS
Motocykl: MZ 251
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 14 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2007-05-24, 08:45
|
|
|
Dzieki wszystkim za pomoc. wlozylem inna swiece z komarka jakas wykrecona i narazie przejechalem kolo 20 km i jest oki. jak cos sie zmieni dam znac. ale mam nadzieje ze w koncu bedzie oki. wczoraj simson awo dotarl w moje rece:) |
_________________ from hell we come.., we are ready
|
|
|
|
|
Andybul57
Andybul57
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 66 Dołączył: 05 Lis 2004 Posty: 10 Skąd: Zielonka k. Wa-wy
|
Wysłany: 2007-05-29, 14:13 Moim skromnym zdaniem to może być uszczelniacz na wale ( sim
|
|
|
Witam!
Mialem podobny kłopot z tym że motocykl zaczynał kopcić i zarzucał świece.
Szykalem w gazniku i zaplonie-(
Okazało sie ze przez uszkodzony simmering dostawał sie olej przekladniwy ze skrzyni biegów - (charakterystyczny smród) i to była przyczyna - przynajmniej u mnie-)
Pozdrawiam!
Andrzej |
_________________ Pozdrawiam!
Andybul57 |
|
|
|
|
Darek J
mz
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 46 Dołączył: 14 Mar 2006 Posty: 2 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: 2007-06-03, 23:18
|
|
|
Mam podony problem z moją MZ |
Ostatnio zmieniony przez Darek J 2007-10-27, 21:17, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1030 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2007-06-04, 09:14
|
|
|
Darek J, widzę, że raqczej mało kto czyta podobne tematy i posty, a wiele z nich można się dowiedzieć...
Co do problemów tutaj poruszanych - nowe świece często nie dają rady przy źle ustawionym gaźniku i nieprawidłowej mieszance oleju z paliwem. W takim przypadku niekiedy stara świeca bedzie śmigała jak wściekła, a nowe będą padały jak muchy. Jedynym wyjściem jest założenie nowej świecy do moto, które bez problemów pali i jedzie (np. u kumpla) i "przepalenie" jej na trasie. Później można spokojnie taką świecę zamontować u siebie i będzie działać. Szczególnie w silnikach 2T świece są wrażliwe na wszelkie niespodzianki związane ze składem mieszanki. W 4T ten problem nie występuje. Gdybyś poczytał cierpliwie podobne tematy, to uniknąłbyś poniesionych kosztów na cewkę i inne duperele, które poniosłeś. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
marix
marix
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2007-06-04, 10:16 Re: Moim skromnym zdaniem to może być uszczelniacz na wale (
|
|
|
Andybul57 napisał/a: |
Okazało sie ze przez uszkodzony simmering dostawał sie olej przekladniwy ze skrzyni biegów - (charakterystyczny smród) i to była przyczyna - przynajmniej u mnie-)
Pozdrawiam!
Andrzej |
Może być dokładnie jak w cytacie.
Aktualnie jestem w sytuacji KNOPERSA - moto pali i zdycha, mam ETZ 250.
Wczesniej kopciła, skręciłem gaźniki przez chwilę mogłem spokojnie jeździć. ( mniej dymu z rury i to mnie zmylilo )
Niestety, najprawdopodobniej dawki oleju ze skrzynki zapaćkały wszystko - teraz bede mial mnostwo pracy.
jak znajdziesz 3 dni to polecam chceck-liste i badanie sprawy krok po kroku - ja tak zrobie.
Życzę powodzenia. |
_________________ MZ ETZ 250 rocznik 1984
http://www.marix_82.republika.pl/ |
|
|
|
|
KNOPERS
Motocykl: MZ 251
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 14 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2007-06-04, 12:51
|
|
|
siemeringi mam wporzadku. od strony waly jest ladny elastyczny i dobrze sprezynuje.
moze kabel wysokiego napicia ma za duzy opor. albo zalezy on od od czynnikow ktore zmieniaja sie w czasie jazdy.... temperatura moze.. |
_________________ from hell we come.., we are ready
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-06-04, 15:38
|
|
|
Maxi w 4t problem ten tez wystepuje;) Nawet moze sie nasilać ponieważ czesto silnika tam uzywa sie jako hamulca;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
|