» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: hubertbaran
2009-10-16, 13:26
Wystrzał z tłumika
Autor Wiadomość
Dragon 


Motocykl: Honda CBR 600 F4i
Wiek: 35
Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 39
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-07-02, 00:45   Wystrzał z tłumika

Witam
W sobote rano zamontowałem w swojej 251 elektroniczny licznik (wiadomo jaki). Zaraz wyjechałem za ulice zeby sprawdzić jak dziala. Rozpędziłem sie, jechałem jakieś 110, silnik kręcił sie jakoś na 5,5 tys obrotów. Momentalnie na chwile zmuliło ją, tak jak by skończyło sie paliwo, ale miałem pół baku paliwa. I sekunde po tym zmuleniu, nagle coś szczeliło i to bardzo głośno, przestraszyłem sie, momentalnie złapałem za sprzęgo, momi to silnik zaczoł powoli spadac z obrotów i gasnąć aż sie zgasił. zatrzymałem sie spory kawałek dalej. Zaraz zsiadłem, obejżałek MZ w okół wszysto było mna miejscu. Jak ochłonołem zaczołem odpalac ETZete, odpaliła za 2 lub 3 kopem, chwile pochodziła i ruszyłem, jechała tak jak zwykle, wróciłem sie żeby zobaczyć co sie stało, bo po tym wystrzale usłyszałem jak by coś mi odleciało, na szczęście na drodze i na poboczu nic nie leżało, wiec wróciłem do domu. Poczekałem aż silnik ostygnie, i odpałila za pierwszym kopem, a jeździła tak jak zwykle.
Co było nie tak, czy to jakiś poważny problem, czy może mało spotykany incydent, nie chce mieć drugi raz takiej sytuacji, przy takich prędkościach to nie jest śmieszne.

Prosze o odpowiedź.

Pozdro dla wszystkich.
_________________
STUNT IS MY LIFE
www.cbr.cjb.pl - moja STUNT strona
http://img529.imageshack....tfighternk6.jpg
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2007-07-02, 08:56   

...
Ostatnio zmieniony przez shalashaska 2014-06-28, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-07-02, 19:55   

czesto to wina świecy, 2 znaczna przyczyna to zbyt duza ilosc oleju w paliwie który doprowadził do uszkodzenia świecy(być moze chwilowego)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Dragon 


Motocykl: Honda CBR 600 F4i
Wiek: 35
Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 39
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-07-02, 21:45   

Oleju to chyba nie ma za duzo, bo nie widać żeby nadmiernie kopciła. A świeca to jest prawie nowa, firmy BOSCH, może ma przejechane 100 kilometrów. Sprawdze tez zapłon, moze sie przestawił nico, jednak na tym zapłonie jeździłem jakiś miesiąc i wszystko było normalnie. ale nic nie trzyma wiecznie.

A w instalacji co trzeba sprawdzić, jakies kable lub przewód wysokiego napięcia...
_________________
STUNT IS MY LIFE
www.cbr.cjb.pl - moja STUNT strona
http://img529.imageshack....tfighternk6.jpg
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-07-02, 22:23   

jak masz bosha to mozesz go sobie... wsadzić;] Zakup pewna świece(najpewniejsza stara ruska ale ciezko dostac odpowiednią) i wtedy sprawdzić;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Petro 
hardstyle


Motocykl: Honda FT 500
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 113
Skąd: Opole/Komprachcice
Wysłany: 2007-07-02, 22:29   

zdarza sie....mialem tak ze zgasilem moto ale nei zakrecalem kranika. Po godzince przyszedlem do moto wlaczylem zaplon i chalem przepchac spod garazu... a ze byla na biegu (podjechalem, zgasilem i zostawilem moto na biegu) podczas delikatnego ruchu tlokiem(akurat dostal iskre)wystrzelilo ze malo zawau nie dostalem.... :grin:
_________________

 
 
     
Dragon 


Motocykl: Honda CBR 600 F4i
Wiek: 35
Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 39
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-07-03, 01:06   

To co, świece Boscha są takie chu..., wydawalo mi sie ze Bosch to porządna firma, "niemiecka precyzja", dlatego wziolem, a tu taki coś, naprawde to są takie niewypały???

A czy przez wybuch takiej nadmiernej ilości mieszanki może sie coś poważnego stać, oprócz efektownego dźwięku, jak w sylwestra!?
_________________
STUNT IS MY LIFE
www.cbr.cjb.pl - moja STUNT strona
http://img529.imageshack....tfighternk6.jpg
 
 
     
Fox Rider 

Motocykl: Mz es 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-07-03, 12:24   

Niemieckiego boscha już trudno dostać. Większość świec na polskim rynku pochodzi z fabryki w Czechach i nie grzeszą one jakością... Ja mam ngk made in france i nie narzekam. Odnośnie szkodliwości takich strzałów- napewno nie lubi ich układ wydechowy. Myślę, że układ korbowo-tłokowy również.
BTW- kiedyś miałem dokładnie taką samą historię z maluchem. Zaczęło go nagle bez powodu mulić, a ja akurat w sznurku jechałem, więc szybkim ruchem łapię za kluczyk, już chcę go ponownie odpalać, aż tu naraz taki huk, że już w wyobraźni widziałem wypadnięty wał, albo korbowód wystający z bloku...Acha- i zaczął strasznie terkotać mi. Zjechałem na bo, patrzę pod klapę, a tu tłumik otworzony jak puszka. :mrgreen: Więc może problem leży nie w zapłonie, a w tłumiku, który się po prostu przytyka?
_________________
Nie lubię poniedziałków.
 
     
Dragon 


Motocykl: Honda CBR 600 F4i
Wiek: 35
Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 39
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-07-04, 11:56   

Dzieki wszystkim za info, jak będę miał czas to sprawdze.

Pozdro.
_________________
STUNT IS MY LIFE
www.cbr.cjb.pl - moja STUNT strona
http://img529.imageshack....tfighternk6.jpg
 
 
     
bohen 
enduro-maniak

Motocykl: KTM-MZ 250/1
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 125
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-07-04, 15:47   

Ja miałem taki przypadek, gdy po nasmarowaniu linki od gazu olejem (hipolem), podczas pracy silnika jego nadmiar spłyną do po lince do gażnika. Jak jebn**o to pomyslałem że pół silnika rozwali.

Pozdro
_________________
JAWA 350, SUZUKI DR 350, KTM GS 250 (serce MZ trophy 250/1)
 
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2007-07-04, 16:38   

Ja tak mam jak lece 5 troche dłuzej o manetką maxymalnie odkręconą, ale u mnie wina pewnie leży w złym ustawieniu pływaka albo zafajdanym kraniku. Świeca może miec faktycznie z tym dużo wspólnego, moja maszyna najlepiej jezdziła na swieczce od kosiarki/piły spalinowej :wink: pzdr
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
Dragon 


Motocykl: Honda CBR 600 F4i
Wiek: 35
Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 39
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-07-05, 10:47   

Ja także jechałem wtedy na 5 biegu, manetka była mocno rozkręcona, jednak nie wiem na jakich obrotach jechałem, poniewarz spoglądałęm na elektroniczny licznik.
A tak przy okazji, do jakich maksymalnych obrotów można rozkręcić w ETZ 251, i co tego jest przyczyna i czy to jest normalne że jak rozkręce silnik nieco ponad 6 000 obr. to łapie jakby muła i momentalnie zwalnia, a jak zejdzie z obrotów to ko sie kręci normalnie.
_________________
STUNT IS MY LIFE
www.cbr.cjb.pl - moja STUNT strona
http://img529.imageshack....tfighternk6.jpg
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-07-05, 12:23   

bo max moment to 5500 i do tego momentu ładnie ciągnie a pozniej jest juz ciezko
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Dragon 


Motocykl: Honda CBR 600 F4i
Wiek: 35
Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 39
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-07-07, 16:43   

ale co powoduje takie momentalne chwilowe zmulenie silnika, czy to jest normalne jak sie wkręci na wysokie obroty.
_________________
STUNT IS MY LIFE
www.cbr.cjb.pl - moja STUNT strona
http://img529.imageshack....tfighternk6.jpg
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-07-07, 18:11   

no jak to co juz mówiłem świeca ci padłą lub została zalana;] Generalnie problem lezy w ukłądzie zapłonowym, powiedział bym nawet w czesciach wysokiego napiecia.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Dragon 


Motocykl: Honda CBR 600 F4i
Wiek: 35
Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 39
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-07-08, 15:19   

Zapłon jest ustawiony dobrze, iskra jaśniutka, mogła by "konia zabić". Silnik odpala bez większych problamów, nawet zdaża mu sie za pierwszy kopem zapalic. Wiem że niby fajka nie jest w idealnym stanie, więc to może to. A czy cewka może mieć z tym coś wspólnego.

No to najlepiej wymienić fajke z przewodem, i co jeszcze trzeba dokładnie sprawdzić i ewentualnie wymienić.
_________________
STUNT IS MY LIFE
www.cbr.cjb.pl - moja STUNT strona
http://img529.imageshack....tfighternk6.jpg
 
 
     
Tobi 
MZ ETZ 251

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 34
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 5
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2007-07-09, 22:31   

Sprawdź wszystkie połączenia przy cewce być może, że zaśniedziały (co się lubi zdarzyć), przeto mogłeś nie mieć przez chwile styku i mogło iskry nie być :razz:
 
     
Dragon 


Motocykl: Honda CBR 600 F4i
Wiek: 35
Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 39
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-07-10, 00:29   

Sprawdze rano i przeczyszcze w razie potrzeby. A czy to możliwe żeby cewka była uszkodzona tak żeby nie dawała iskry tylko na wysokich obrotach, jak tak to nie będę sie z tym bawił i niestety kupie nową cewke.
_________________
STUNT IS MY LIFE
www.cbr.cjb.pl - moja STUNT strona
http://img529.imageshack....tfighternk6.jpg
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2008-03-31, 10:38   

Reaktywacja

Mi właśnie wczoraj tak "strzeliło". Jechałem sobie spokojnie, jakieś 50km/h, obroty koło 4tys. Nagle zmuliło moto i "bach!!" w tłumik. Zgasiłem silnik, zaczekałem chwilkę (szukałem, co mogło odpaść) i odpaliłem bez problemu.

Moto jeździ bez problemów, ale ten strzał nabawił mnie migotania przedsionków. Co mogło być przyczyną poza zapłonem? Może przerwa w dopływie paliwa?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
PawełZX10R 


Motocykl: MZ ETZ 250/1 JAWA 50
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 77
Skąd: okolice Gdańska
Wysłany: 2008-03-31, 22:37   

Witam,ja miałem kiedyś podobny przypadek,chodzi tu o głośny strzał z wydechu,po wielu próbach dojścia co jest z moto nie tak ,po wymianie świecy,przewodu i fajki nadal mi sie to zdarzało i okazało sie że urwał sie przewód od szczotki alternatora i latała luzno,czasem łączyła a czasem nie.w momencie kiedy nie łączyła pewnie była słaba iskra,albo wogólę nie było i jak parę postów wyżej koledzy pisali zbierało sie paliwo w tłumiku i bach :shock: pozdro
_________________
''Mz -sztuka dla sztuki"

http://www.bikepics.com/members/pawelmz250/
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15