» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:24
Instrukcja Regeneracji amortyzatorów
Autor Wiadomość
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-02-21, 14:29   

to-mecz-q napisał/a:
moje amortyzatory są dosyć podjechane
znaczy sie ciekną?? jak tak to Qba pisał jak je zregenerować
_________________

 
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2008-02-21, 14:41   

ciekną ale ja tą Etke nie dawno kupiłem i nie mam pojęcia co koleś z nią robił a pozatym to w prawym było około 400ml oleju. więc pewnie dlatego ciekł. bo z lewym było oki

a wie ktoś jakie długie mają być te sprężyny????
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-02-21, 15:17   

Szkoda ze wczesniej nie pytałes, miałem całe zawieszenie przednie rozebrane. Na jedna lage przychodzi 230ml oleju a nie 400ml :shock: Rozbierz wszystko, wyczysc, zmien simmery (polecam ARI :wink: ) zloz i smigaj :piwo:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2008-02-21, 19:53   

już je mam rozebrame i wyczyszczone teraz tylko chciałem czgo mogła być przyczyna tego że jak ię mostarałem to nawet jedną ręką (no postoju) mogłem dobić zawieszenie (oczywiście po zaciścnięciu hamulca). a to chyba stanowczo za miękie zawieszenie :cry:
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-02-21, 20:06   

Nie miałes oleju :wink: Albo wyjechane sprezyny...
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2008-02-21, 20:12   

hmmmm jak już mówiłęm to olej był nawet za dużo. Więc raczej to wina sprężyn. musze porównać moje z nowymi i będzie wiadomo na 100%
:piwo:
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2008-02-21, 20:22   

Jak złożysz lagę ile ci wystaje sprężyna z lagi przy całkowicie rozsuniętym zawieszeniu?
U mnie długość sprężyn jest jak w serwisówce (akurat wartości nie mogę znaleźć) i wystaje ponad lagę 0,5cm. Do tego mam dystanse na 2cm na sprężyny i zawiechy nie złożysz nigdy.

A olej ma być specjalny, miksol jest do robienia mieszanki i nich tak zostanie. Do zawiechy Mobil fork oil (medium, heavy lub soft, ja mam medium)
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-02-21, 22:41   

U mnie nie wystaja sprezyny... Dałem dystans 1.5cm
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2008-02-22, 12:03   

Ja mam u siebie zalany boxol. Jest dość twardo co mi na przykład nie pasuje :???: wolę jak Etka sobie pływa na tym zawieszeniu... Boxol to jest chyba od skrzyni biegów w pojazdach używanych do ciężkich prac jak np. ciągnik rolniczy. pozdro :piwo:
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2008-02-22, 19:49   

Z czego można dorobić taki dystans? Ile mm muszą mieć ścianki takiej tulejki?
 
     
grzes 

Motocykl: gsx600f
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 109
Skąd: Telatyn
Wysłany: 2008-02-22, 19:53   

przemekpiotr, boxol jest olejem stosowanym do układów kierowniczych ze wspomaganiem (krótko mówiąc do wspomagania układu kierowniczego )
 
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2008-02-22, 20:21   

Cytat:
przemekpiotr, boxol jest olejem stosowanym do układów kierowniczych ze wspomaganiem (krótko mówiąc do wspomagania układu kierowniczego )

lol :lol: to może miałem go w jakimś innym pojemniku, ale w środku był na pewno boxol, bo sam mi go tata dał. A na etykiecie coś było napisane o przeciążonych maszynach na pewno :razz: :spam:
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-02-22, 23:51   

zeby było śmiesniej baxol jest olejem hydraulicznym wiec nawet sie nadaje;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2008-02-23, 11:31   

a z tymi dystansami to świety pomysł jest. tymbardziej że moje sprężyny to 10mm w środku są po maksymalnym wyciągnięciu amortyzatorów. więc musze doribić jakiś dystans 3-4 cm i będzie git :mrgreen:
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-06-19, 10:03   

18alexkwidzyn18 napisał/a:
od etz bedzie pasował do tropika???
Nie będzie pasował.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Jasmin 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Kruszki, Suwałki
Wysłany: 2014-12-09, 18:00   

Witam koledzy, nie zakładając nowego tematu podczepiam się z zapytaniem gdzie wpakować te wszystkie części z zestawu naprawczego?? http://intr-mot.sklep.pl/...menty-p-66.html
Jako że po rozebraniu lag w etce brakowało paru części min. tych małych sprężyn (w jednej była ale dopiero po płukaniu ropą się odnalazła na dnie) mam prośbę jeśli ktoś jest w trakcie regeneracji przednich amortyzatorów o porobienie zdjęć:) będę ogromnie wdzięczny:)
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1683
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2014-12-09, 18:38   

Jasmin, ściągnij sobie instrukcję z http://chomikuj.pl/kosior...je+obs*c5*82ugi i na stronie 60 mam schemat z wyszczególnionymi elementami. A instrukcja jest bardzo pomocna także w innych naprawach, więc przyda się.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-12-09, 19:36   

Jasmin nie trzeba szukać za daleko od sklepu
http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/lagi/lagi.htm :wink:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-12-09, 19:43   

Jasmin, zrobiłem to za Ciebie i znalazłem w 5 sekund w google

_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Antczak 
EZG


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 854
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-12-09, 21:19   

A co do tych dystansów bo u mnie też sprężyny w środku siedzą.Z czego to by można zrobić? :wink:
_________________
Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14