Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 12:18 |
kontrolka ładowania nie gaśnie :|, MZ ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
uban
Motocykl: MZ 150
Dołączył: 24 Kwi 2007 Posty: 24 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2007-08-31, 16:51
|
|
|
Witam, w mojej etce tez świeciła kontrolka od ładowania, tez dochodziłem do tego powoli, przyszedł do mnie elektryk i sprawdzał po kolei co jest tego przyczyną, sprawdzał wirnik okazało sie ze dobry, regulator tez, przewodnosc kabli takze, diody dobre, okazało sie ze kabel ktory idzie do prostownika a konkretnie wsuwka kabla była tak zaśniedziała i brudna ze nie było styku, wiec wyczyściłem ją ładnie i po problemie, tak ręką odjął kontrolka zgasła, moze w przypadku OZI159 bedzie podobnie... |
|
|
|
|
mennefer
Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31 Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 116 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2007-08-31, 18:42
|
|
|
uban, wiesz co ;] u mnie styki koło regelka są czarne sprubuje to papierem przejechać i wazeliną technicznę to zaboczę jak będzie też mi się tak wydawało że to przez te styki, bo są czarne. No nic zajmę się tym w jutro i powiem co było.
pzdr |
|
|
|
|
lukasz0015
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 3 Skąd: ŁÓDZKIE
|
Wysłany: 2015-08-30, 18:52
|
|
|
mennefer, i co było przyczyną braku ładowania? |
|
|
|
|
mhga
Motocykl: 2x MZ ETZ 250
Wiek: 27 Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 8 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2015-08-30, 19:03
|
|
|
lukasz0015, mennefer ostatni raz był na forum 5 lat temu, więc nie sądzę, że ci odpisze. |
|
|
|
|
lukasz0015
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 3 Skąd: ŁÓDZKIE
|
Wysłany: 2015-08-30, 19:16
|
|
|
kurcze mam taki sam problem wymieniłem regulator napiecia i nadal to samo przeczysciłem wszystkie styki nwm co jeszcze zrobic...
[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2015-08-30, 19:18 ]
Pisz poprawnie po polsku !!! |
|
|
|
|
momik
Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 24 Cze 2015 Posty: 2 Skąd: Mińsk Maz
|
Wysłany: 2015-09-01, 08:04
|
|
|
Podepnę się pod wątek , jeśli można.
Czytam od jakeigoś czasu forum ale nie rozwiązałem swojego problemu byc może którys z Was naprowadzi mnie na rozwiązanie.
Sprawa zaczęła się o zakupu niekompletnej TS 125 bez papiera, troszkę ją ogarnałem poskładałem odpala, nawet jeżdzi, papier sie robi, jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia na które mam jakiś tam pomysł, ale nie moge poradzić sobie z brakiem ladowania.
szczotki, platynki, kondesatorek (a własciwie to chyba jakas cewka wzbudzenia?) nowe. i kontrolka nie gaśnie. tzn, po przeczyszczeniu i zlożeniu ww. zgasała ale pochodził trochę i po ponownym odpaleniu już nie gaśnie.
Motocykl to mój pierwszy więc doświadczeń raczej nie mam, a z mechaniki bliższa mi jest samochodowa niż motocyklowa bo to dla mnie nowość.
UPDATE; zapomniałem dodać że tą cewkę wzbudzenia (czy jak to sie tam nazywa) to mi jedną na poczatku spaliło. kupiłem druga ale one mają jaby (w mojej ocenie) mizerną jakość i ten drucik nawinięty na ten "walec" jest w nowej dość mizernie wyizolowany - przynajmniej tak uznałem ja - że to przyczyna była spalenia pierwszej cewki. "poprawiłem" zatem kolejna zakupioną , nie wygląda zbyt ładnie ale nie ma zwarcia - nie spowodowało to jednak powrotu ładownia na co szczerze liczyłem
Podpowiedzi mile widziane i wybaczcie te "fachowe" moje słownictwo
pozdr |
_________________ NGRMP |
|
|
|
|
patryk1804
Motocykl: mz 150 etz
Wiek: 27 Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: sarnaki
|
Wysłany: 2015-09-13, 10:53
|
|
|
lukasz0015, sprawdź szczotki alternatora, przede wszystkim, no i diody prostownicze, ale bardzo możliwe że to szczotki. |
|
|
|
|
chubert6
Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2015-12-30, 17:16
|
|
|
momik, Jak chcesz sie pozbyc problemu z ladowaniem polecam przerobienie zaplonu tak jak ja u siebie w Tsce i problemsie skonczyl, wystarczy zlokalizowac zaplon z Minska, albo z Delty tak jak u mnie Dla niektorych moze i wsia zalatuje ale moto gada zawsze i chce wspolpracowac |
_________________ Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym |
|
|
|
|
kamyk8787
Ston3Я
Motocykl: MZ ETZ 251 90r
Pomógł: 5 razy Wiek: 27 Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 352 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2015-12-30, 17:35
|
|
|
Teraz zastosował bym raczej CDI a oryginał schował w pudełku na górnej półce w garażu. Jeżeli to prądnica + platyniarz nie wahał bym się ani chwili. Tylko to dość duży koszt :/ U mnie w ETZ ładowania też nie było, winowajcą był stojan alternatora, a każdy mi mówił że jest sprawny, dorwałem się do innego silnika wymontowałem stojan i jak ręką odjął. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2015-12-30, 18:04
|
|
|
Nie chcę się czepiać ale rozróżnijcie układ zapłonowy (tutaj CDI) od prądnicy.
Bo zapewne chodzi wam o samowzbudną na magnesach stałych która też jest alternatorem.
W mińsku jest tak samo alternator i CDI zapłon, tylko że inaczej zrobiony. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
marek1991
MZ jest SUPER
Motocykl: mz 150, wsk 125
Dołączył: 08 Lut 2014 Posty: 19 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2016-01-23, 01:45
|
|
|
bardzo częstą przyczyną braku ładowania jest spadanie konektorów z końcówek na prostowniku, czy alternatorze. Parę razy miałem do czynienia z taką "awarią" gdzie właściciele już zabierali się za kupno nowego stojana, wirnika lub regulatora, a wystarczy tylko przeglądnąć przewody. |
|
|
|
|
|