» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:18
kontrolka ładowania nie gaśnie :|, MZ ETZ 150
Autor Wiadomość
uban 

Motocykl: MZ 150
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 24
Skąd: Sanok
Wysłany: 2007-08-31, 16:51   

Witam, w mojej etce tez świeciła kontrolka od ładowania, tez dochodziłem do tego powoli, przyszedł do mnie elektryk i sprawdzał po kolei co jest tego przyczyną, sprawdzał wirnik okazało sie ze dobry, regulator tez, przewodnosc kabli takze, diody dobre, okazało sie ze kabel ktory idzie do prostownika a konkretnie wsuwka kabla była tak zaśniedziała i brudna ze nie było styku, wiec wyczyściłem ją ładnie i po problemie, tak ręką odjął kontrolka zgasła, moze w przypadku OZI159 bedzie podobnie...
 
 
     
mennefer 


Motocykl: ETZ 150 '91
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-08-31, 18:42   

uban, wiesz co ;] u mnie styki koło regelka są czarne :D sprubuje to papierem przejechać i wazeliną technicznę to zaboczę jak będzie ;) też mi się tak wydawało że to przez te styki, bo są czarne. No nic zajmę się tym w jutro i powiem co było.

pzdr
 
 
     
lukasz0015 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 3
Skąd: ŁÓDZKIE
Wysłany: 2015-08-30, 18:52   

mennefer, i co było przyczyną braku ładowania?
 
 
     
mhga 

Motocykl: 2x MZ ETZ 250
Wiek: 27
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 8
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2015-08-30, 19:03   

lukasz0015, mennefer ostatni raz był na forum 5 lat temu, więc nie sądzę, że ci odpisze.
 
     
lukasz0015 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 3
Skąd: ŁÓDZKIE
Wysłany: 2015-08-30, 19:16   

kurcze mam taki sam problem wymieniłem regulator napiecia i nadal to samo przeczysciłem wszystkie styki nwm co jeszcze zrobic...

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2015-08-30, 19:18 ]
Pisz poprawnie po polsku !!!
 
 
     
momik 

Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 2
Skąd: Mińsk Maz
Wysłany: 2015-09-01, 08:04   

Podepnę się pod wątek , jeśli można.
Czytam od jakeigoś czasu forum ale nie rozwiązałem swojego problemu byc może którys z Was naprowadzi mnie na rozwiązanie.
Sprawa zaczęła się o zakupu niekompletnej TS 125 bez papiera, troszkę ją ogarnałem poskładałem odpala, nawet jeżdzi, papier sie robi, jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia na które mam jakiś tam pomysł, ale nie moge poradzić sobie z brakiem ladowania.
szczotki, platynki, kondesatorek (a własciwie to chyba jakas cewka wzbudzenia?) nowe. i kontrolka nie gaśnie. tzn, po przeczyszczeniu i zlożeniu ww. zgasała ale pochodził trochę i po ponownym odpaleniu już nie gaśnie.
Motocykl to mój pierwszy więc doświadczeń raczej nie mam, a z mechaniki bliższa mi jest samochodowa niż motocyklowa bo to dla mnie nowość.

UPDATE; zapomniałem dodać że tą cewkę wzbudzenia (czy jak to sie tam nazywa) to mi jedną na poczatku spaliło. kupiłem druga ale one mają jaby (w mojej ocenie) mizerną jakość i ten drucik nawinięty na ten "walec" jest w nowej dość mizernie wyizolowany - przynajmniej tak uznałem ja - że to przyczyna była spalenia pierwszej cewki. "poprawiłem" zatem kolejna zakupioną , nie wygląda zbyt ładnie ale nie ma zwarcia - nie spowodowało to jednak powrotu ładownia :( na co szczerze liczyłem


Podpowiedzi mile widziane i wybaczcie te "fachowe" moje słownictwo

pozdr
_________________
NGRMP
 
     
patryk1804 

Motocykl: mz 150 etz
Wiek: 27
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: sarnaki
Wysłany: 2015-09-13, 10:53   

lukasz0015, sprawdź szczotki alternatora, przede wszystkim, no i diody prostownicze, ale bardzo możliwe że to szczotki.
 
     
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2015-12-30, 17:16   

momik, Jak chcesz sie pozbyc problemu z ladowaniem polecam przerobienie zaplonu tak jak ja u siebie w Tsce i problemsie skonczyl, wystarczy zlokalizowac zaplon z Minska, albo z Delty tak jak u mnie :cool: Dla niektorych moze i wsia zalatuje ale moto gada zawsze i chce wspolpracowac :piwo:
_________________
Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym
 
     
kamyk8787 
Ston3Я

Motocykl: MZ ETZ 251 90r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 352
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2015-12-30, 17:35   

Teraz zastosował bym raczej CDI a oryginał schował w pudełku na górnej półce w garażu. Jeżeli to prądnica + platyniarz nie wahał bym się ani chwili. Tylko to dość duży koszt :/ U mnie w ETZ ładowania też nie było, winowajcą był stojan alternatora, a każdy mi mówił że jest sprawny, dorwałem się do innego silnika wymontowałem stojan i jak ręką odjął.
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2015-12-30, 18:04   

Nie chcę się czepiać ale rozróżnijcie układ zapłonowy (tutaj CDI) od prądnicy.
Bo zapewne chodzi wam o samowzbudną na magnesach stałych która też jest alternatorem.

W mińsku jest tak samo alternator i CDI zapłon, tylko że inaczej zrobiony.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
marek1991 
MZ jest SUPER

Motocykl: mz 150, wsk 125
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 19
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-01-23, 01:45   

bardzo częstą przyczyną braku ładowania jest spadanie konektorów z końcówek na prostowniku, czy alternatorze. Parę razy miałem do czynienia z taką "awarią" gdzie właściciele już zabierali się za kupno nowego stojana, wirnika lub regulatora, a wystarczy tylko przeglądnąć przewody.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14