Przesunięty przez: matmax 2009-10-18, 00:13 |
Stukot przy stałych obrotach ETZ250 |
Autor |
Wiadomość |
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-10-22, 08:12 Stukot przy stałych obrotach ETZ250
|
|
|
Witam
Wczoraj rozpocząłem sezon na moim nowym moto. Po 5 min. prawie zamarzłem, ale do sedna.
Przy stałych obrotach (luz, stała prędkość) słychać wyraźny, głośny metaliczny stukot po lewej stronie silnika. Przy odkręceniu gazu na max lub odjęciu, stukot zanika aż do wejścia na zadane obroty.
Stukot jest zgodny z pracą tłoka, tzn jeden obrót - jedno STUK. Moto teoretycznie jest po kapitalce, na wale zero luzu. Poprzedni właściciel uprzedzał, że gaźnik jest do wymiany bo przepustnica się tłucze, ale żeby aż tak?
Gdzie szukać usterki? Czy to może być wina złego ustawienia zapłonu?
1) Przy zakładaniu linek do gaźnika zauważyłem, że iglica jest max na dole - dałem ją na 3-ci ząbek - może jutaj sknociłem? Szczeliny na iglicy są bardzo mocno wyrobione.
2) sprzęgło nowe i ciągnie. Nie idzie go wyregulować, bo tarcze są ciut przy grube.
3) oleju w skrzyni jest ok. 700ml. - trochę mi uciekło...
ps
możecie mi opisać ustawienia kranika paliwa? Zbłaźniłem się przy żonie... |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-10-22, 10:21
|
|
|
BeerfaN, Ad. Kranika:
- do tyłu - zamknięte,
- w dół - otwarte,
- do przodu - rezerwa.
Ad. stukania. Hmm, jak dla mnie to może być luz pomiędzy zabierakiem sprzęgła a tarczami, lub zabierakiem a dużym kołem zębatym. Dodajesz gazu, lub silnik spada z obrotów - luz się kasuje. Silnik zaczyna pulsować na zadanych obrotach - jest luz. Zobacz czy w trakcie nawet wolnej jazdy - przy obciążeniu silnika nadal to pukanie występuje.
Oczywiście z lewej strony jest sporo rzeczy do "pukania" - 2 łożyska, łożysko igiełkowe zabieraka, luz pomiędzy zabierakiem/koszem a tarczami, luz poosiowy zabieraka.
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-10-22, 10:39
|
|
|
Czyli kwestia zapłonu lub przepustnicy odpada? Jak z tą iglicą?
Czy da się sprawdzić ten luz nie rozbierając silnika tak, żeby mieć 100% pewności co do przyczyny?
Licho by to...Znacie jakiś przyzwoity warsztat w Wawie na pradze płd lub wawrze? Jak sam się za to wezmę to znowu strary będą.
Rozwaliłem tuleję wyciskową sprzęgła dokręcając napęd obrotomierza. 50zł w plecy. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-10-22, 10:44
|
|
|
Czy przepustnica ma luzy sprawdzasz tak: na wolnych obrotach odkręcasz minimalnie manetkę gazu, jak słyszysz regularne "cykanie" z okolic gaźnika to jest to przepustnica. Ale szczerze wątpie, żebyś słyszał to podczas jazdy... |
_________________ http://www.bikepics.com/members/KingNothing/ |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-10-22, 12:34
|
|
|
Nie...cykaniem bym tego nie nazwał. No chyba, że cykać będzie świerszcz ale łyżeczką mieszając herbatę. Bardzo duży świerszcz.
Wyczytałem, że nowe tarcze trzeba potraktowac pilnikiem, bo inaczej nie idzie ich wyregulować i bedą się tłuc. Prawda to? |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-10-22, 16:00
|
|
|
Czyli bez rozpołowienia silnika się nie dowiem? Licho...
Popróbuję ze składem mieszanki i zapłonem. Może spalanie stukowe?
Silnik od remontu ma przejechane z kilometr. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2007-10-22, 16:07
|
|
|
co wchodziło w skład tego remontu? Ty go robiłeś? czy poprzedni właściciel? jak poprzedni to masz udokumentowane czy tylko powiedział, że remont był |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
ZXR_pl
ZXR
Motocykl: SUZUKI GSXR 750 K8
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 91 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-10-22, 20:42
|
|
|
witam co moge porawdzic
szukasz kogos kto przeprowadza remonty mz oto ja:) wieloletnie doswiadczenie!
przyczyny stukania....
1 luz miedzy zabierakiem sprzegla a sprzeglem ( podkladki redukujace luz promieniowy zabieraka)
2 wytarta przepustnica ( na biegu jalowym tlucze w 1/2 gazu juz mniej max gaz zero...
3 ustawienie zaplonu spalanie stukowe !
4 silnik = lewe powietrze gdzies w ukladzie
5 lozyska walu ( głowne) moga miec ,,raka,, i przeciw waga moze trzec o karter ( widzialem juz takie przypadki ) hard core...
ps ale przez szklany ekran nie da sie w 100% stwierdzic i zdjagnozowac pozdrawiam !
[ Dodano: 2007-10-22, 20:46 ]
dodam ze moze byc tez szczelina miedzy glowica a cylindrem sworzen tlok dostal owalizacji zapraszam gg 4563007 tel 506-445-895 pozdrawiam !
[ Dodano: 2007-10-22, 20:49 ]
dalsze przypadki zle wywazone sprzeglo duzy luz kól zebatych luzy na lozyskach skrzyni wybity zab kół lub przekoszony jest naprawde duzo podpunktów.... |
_________________ REMONTY MOTOCYKLI MZ ETZ ORAZ CZĘŚCI TEL 515-050-966 lub mail Dexter20@onet.eu JESTEM Z POD WARSZAWY !!! Bogate doświadczenie w odbudowanie motocykli MZ ETZ
ZAPRASZAM
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ-250/17806 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-10-22, 21:34
|
|
|
brak gum wyciszajacych na cylidrze też moze miec podobny efekt;] na poczatek wykreć świece i sprawdź czy czasem nie jest długo gwintowa;]
i skłaniał bym sie do złego ustawienia zapłonu, lub spalania stukowego. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-10-23, 07:56
|
|
|
Od wczoraj kapkę problem się zmienił.
Przełożyłem iglicę na najwyższą pozycję (30n 2 3) i założyłem gumy tłumiące na cylinder.
Teraz dźwięk jest "tępy", nie ma pogłosu. I jest zdecydowanie ciszej. Nadal jest stukot, ale nawet delikatna zmiana obrotów go likwiduje - oczywiście do osiągnięcia stałych obrotów - wraca. Stukot słychać najbardziej przy łączeniu cylindra z karterami.
Świeca ma na górze gwint - dla mnie ciekawostka...
Co ciekawe, jak naciskam sprzęgło to silnik przygasa. Chyba trze o to duże koło za sprzęgłem. Przy naciskaniu sprzęgła nie ma żadnych nowych hałasów ani stukot nie zmienia barwy. Sprzęgło ciągnie. I słuchać delikatnie przepustnicę, ale silnik zapala i chodzi dobrze więc kij z tym, niech dzwoni.
Zrobione było ponoć wszystko, przez faceta który remontuje stare motocykle. Szlif, nowy tłok, pierścienie, łożyska, sprzęgło, uszczelniacze. Na wale zero luzu, więc chyba mnie nie oszukali Wczoraj obadałem reakcje tłoka na ruszanie wałem, reaguje od razu, żadnych stuków. Poza tym moto jest w naprawdę dobrym stanie, nie wymęczone.
Spróbuję opóźnić troszkę zapłon. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-10-23, 08:48
|
|
|
Często w ETZ 250/251 jest postukiwanie na luzie, spowodowane sprzęgłem, po naciśnięciu stukanie znika (ale silnik pracuje), było to gdzieś opisywane na forum z tym sprzęglem, to ma większość MZ a może i wszystkie bo jakoś nie znalazłem jeszcze jednoznacznego wytłumaczenia na to i wyeleminowania tego defektu a moto jak śmigało tak śmiga. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-10-23, 11:55
|
|
|
1)O ile należy przesunąć płytkę z przerywaczem w prawo, aby opóźnić zapłon o około 0,5mm?
2) Ma może ktoś z Was pare starych tarczek do oddania co bym mógł zastąpić ze dwie nowe? |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2007-10-23, 15:50
|
|
|
Nie da się określić o ile mm trzeba przesunąć płytkę nastawczą zapłonu. Poprostu lekko ją przesuwasz w prawo, żeby opuźnić, w lewo żeby przyspieszyć. dokręcasz ją i mierzysz wyprzedzenie. jak się nie zgadza to poluzowujesz śruby i przestawiasz płytkę lekko. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2007-10-23, 18:02
|
|
|
KingNothing napisał/a: | Czy przepustnica ma luzy sprawdzasz tak: na wolnych obrotach odkręcasz minimalnie manetkę gazu, jak słyszysz regularne "cykanie" z okolic gaźnika to jest to przepustnica. | ja mam właśnie ten problem. Da się temu jakoś zaradzić |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-10-23, 21:05
|
|
|
Panowie,
veni, vidi, vino.
Przy okazji wieczornej zabawy przy moto postanowiłem pokręcić conieco wkrętem regulacji przepustnicy. Za wolno schodzi z obrotów, więc podkusiło mnie wyregulowac gaźnik.
Przy dotknięciu wkrętu stukot ustał. Po prostu. Najwyraźniej przepustnica tłucze o wkręt i stąd ten hałas. Założenie gum na żeberka po prostu wyciszyło skrzynkę rezonansową, jaką jest cylinder. Nie miałem pojęcia, że taka przepustnica jest w stanie zagłuszyć silnik.
Gaźnik jak przepustnica nasuwa to aż się trzęsie. Idzie jakoś to naprawić? Jak nie, to mam dzwoneczek do zimowych zaprzęgów. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-10-23, 22:24
|
|
|
BeerfaN, suwak przepustnicy jest częścią do nabycia. Ja swojego czasu zakupiłem w Toruńskim Willmacie. Istnieje ryzyko, że obok przepustnicy wytarł się korpus i nowa przepustnica sprawy nie załatwi. Rozwiązań jest kilka:
- nowa przepustnica albo mniej wytarta uspokoi sprawę,
- założyć gaźnik mniej zużyty,
- metoda ekstremalna tulejowanie korpusu gaźnika/przepustnicy ( Tomek SHL coś takiego robił http://tomekshl.riders.pl/).
Zużyta przepustnica będzie też utrudniać ustawienie wolnych obrotów. Do nasłuchiwania silnika polecam albo stetoskop (serio) albo kawałek drewnianego drążka przykładany w określony punkt silnika a drugim końcem do ucha, lub kości czaszki tuż obok.
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
ZXR_pl
ZXR
Motocykl: SUZUKI GSXR 750 K8
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 91 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2007-10-23, 23:25
|
|
|
przepustnice maja tez swoja tolerancje!! dowiedzialem sie od pewnego pana... pan GALAS! np 0 1 2 tak zwane nad wymiary trzeba wymienic przepustnice..
co do stukania na wolnych obrotach ( sprzegło wylaczone) mamy stukanie sprzegło (wlaczone .. naciskamy klamke) brak stukania jest to efekt ZLEJ TOLERANCJI ZABIERAKA SPRZEGŁA( luz zabieraka sprzegła) SA TAM 3 podkladki
WAL 1 podkladka lozysko + zabierak 2 ga podkladka + 3 cia tzw falista
TE PODKLADKI MAJA SWOJA TOLERANCJE i wypuscili trzy komplety takich podkladek z nadwymiarami o ile pamietam co 0,05mm kasujac luz do zera ZRYWAMY SPRZEGŁO wiec trzeba zrobic to starranie I NIEMA CO DAWAC ZWYKLYCH ODKLADEK BO one nie rozkladaja SILY!!!
orginalne mialy zrobione fazy i sa wykonane ze stopu lozyskowego ! |
_________________ REMONTY MOTOCYKLI MZ ETZ ORAZ CZĘŚCI TEL 515-050-966 lub mail Dexter20@onet.eu JESTEM Z POD WARSZAWY !!! Bogate doświadczenie w odbudowanie motocykli MZ ETZ
ZAPRASZAM
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ-250/17806 |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-10-23, 23:41
|
|
|
ZXR_pl napisał/a: | przepustnice maja tez swoja tolerancje!! dowiedzialem sie od pewnego pana... pan GALAS! np 0 1 2 tak zwane nad wymiary trzeba wymienic przepustnice..
|
Zgadza się, ale powiedz mi gdzie można kupić nawdwymiarowe przepustnice?
Cytat: |
co do stukania na wolnych obrotach ( sprzegło wylaczone) mamy stukanie sprzegło (wlaczone .. naciskamy klamke) brak stukania jest to efekt ZLEJ TOLERANCJI ZABIERAKA SPRZEGŁA( luz zabieraka sprzegła) SA TAM 3 podkladki
WAL 1 podkladka lozysko + zabierak 2 ga podkladka + 3 cia tzw falista
TE PODKLADKI MAJA SWOJA TOLERANCJE i wypuscili trzy komplety takich podkladek z nadwymiarami o ile pamietam co 0,05mm kasujac luz do zera ZRYWAMY SPRZEGŁO wiec trzeba zrobic to starranie I NIEMA CO DAWAC ZWYKLYCH ODKLADEK BO one nie rozkladaja SILY!!! |
Mylisz pojęcia tolerancja, pasowanie oraz rozmiar/grubość. Podkładki dystansowe (najbliższa uszczelniacza )kasujące luz poosiowy zabieraka rzeczywiście były produkowane w 3 wymiarach/grubościach (1,9 , 1,95, oraz 2mm). Lecz nie wolno skasować luzu do zera Ma być on w granicy 0,05 do 0,1 mm. Składając silnik miałem w sumie 3 podkładki oporowe i 3 podkładki dystansowe. Posługując sie miernikiem zegarowym i podstawą magnetyczną tak ustawiłem kombinację podkładek aby uzyskać pożądany luz.
Słusznie zauważyłeś, że skasowanie luzu spowoduje nie tyle "zerwanie sprzęgła" co nie będzie można go prawidłowo osadzić na stożku - nie wejdzie dostatecznie głęboko.
Podkładka falista gwarantuje ściśniecie zestawu: podkładka oporowa, zabierak i podkładka dystansowa i nie wpływu na wartość luzu poosiowegego zabieraka.
Jak pisałem wcześniej popularną przyczyną pukania w sprzęgle są zużyte łożyska oporowe i wyciskowe.
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
|