» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: matmax
2009-10-18, 00:13
Stukot przy stałych obrotach ETZ250
Autor Wiadomość
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-10-22, 08:12   Stukot przy stałych obrotach ETZ250

Witam

Wczoraj rozpocząłem sezon na moim nowym moto. Po 5 min. prawie zamarzłem, ale do sedna.

Przy stałych obrotach (luz, stała prędkość) słychać wyraźny, głośny metaliczny stukot po lewej stronie silnika. Przy odkręceniu gazu na max lub odjęciu, stukot zanika aż do wejścia na zadane obroty.

Stukot jest zgodny z pracą tłoka, tzn jeden obrót - jedno STUK. Moto teoretycznie jest po kapitalce, na wale zero luzu. Poprzedni właściciel uprzedzał, że gaźnik jest do wymiany bo przepustnica się tłucze, ale żeby aż tak?

Gdzie szukać usterki? Czy to może być wina złego ustawienia zapłonu?

1) Przy zakładaniu linek do gaźnika zauważyłem, że iglica jest max na dole - dałem ją na 3-ci ząbek - może jutaj sknociłem? Szczeliny na iglicy są bardzo mocno wyrobione.
2) sprzęgło nowe i ciągnie. Nie idzie go wyregulować, bo tarcze są ciut przy grube.
3) oleju w skrzyni jest ok. 700ml. - trochę mi uciekło...

ps
możecie mi opisać ustawienia kranika paliwa? Zbłaźniłem się przy żonie... :sad:
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-10-22, 10:21   

BeerfaN, Ad. Kranika:
- do tyłu - zamknięte,
- w dół - otwarte,
- do przodu - rezerwa.
Ad. stukania. Hmm, jak dla mnie to może być luz pomiędzy zabierakiem sprzęgła a tarczami, lub zabierakiem a dużym kołem zębatym. Dodajesz gazu, lub silnik spada z obrotów - luz się kasuje. Silnik zaczyna pulsować na zadanych obrotach - jest luz. Zobacz czy w trakcie nawet wolnej jazdy - przy obciążeniu silnika nadal to pukanie występuje.
Oczywiście z lewej strony jest sporo rzeczy do "pukania" - 2 łożyska, łożysko igiełkowe zabieraka, luz pomiędzy zabierakiem/koszem a tarczami, luz poosiowy zabieraka.

Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-10-22, 10:39   

Czyli kwestia zapłonu lub przepustnicy odpada? Jak z tą iglicą?

Czy da się sprawdzić ten luz nie rozbierając silnika tak, żeby mieć 100% pewności co do przyczyny?

Licho by to...Znacie jakiś przyzwoity warsztat w Wawie na pradze płd lub wawrze? Jak sam się za to wezmę to znowu strary będą.

Rozwaliłem tuleję wyciskową sprzęgła dokręcając napęd obrotomierza. 50zł w plecy.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-22, 10:44   

Czy przepustnica ma luzy sprawdzasz tak: na wolnych obrotach odkręcasz minimalnie manetkę gazu, jak słyszysz regularne "cykanie" z okolic gaźnika to jest to przepustnica. Ale szczerze wątpie, żebyś słyszał to podczas jazdy...
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-10-22, 12:34   

Nie...cykaniem bym tego nie nazwał. No chyba, że cykać będzie świerszcz ale łyżeczką mieszając herbatę. Bardzo duży świerszcz.

Wyczytałem, że nowe tarcze trzeba potraktowac pilnikiem, bo inaczej nie idzie ich wyregulować i bedą się tłuc. Prawda to?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-10-22, 15:58   

Możesz mieć minimalny luz na łozysku w korbowodzie, albo próg na cylindrze. Tarcze sprzęgłowe to nie są.
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-10-22, 16:00   

Czyli bez rozpołowienia silnika się nie dowiem? Licho...

Popróbuję ze składem mieszanki i zapłonem. Może spalanie stukowe?

Silnik od remontu ma przejechane z kilometr.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-10-22, 16:06   

wał regenerowałeś? to nie musi być to co napisałem tylko dałem taki przykład
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2007-10-22, 16:07   

co wchodziło w skład tego remontu? Ty go robiłeś? czy poprzedni właściciel? jak poprzedni to masz udokumentowane czy tylko powiedział, że remont był
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
ZXR_pl 
ZXR

Motocykl: SUZUKI GSXR 750 K8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 91
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-10-22, 20:42   

witam co moge porawdzic
szukasz kogos kto przeprowadza remonty mz :) oto ja:) wieloletnie doswiadczenie!
przyczyny stukania....

1 luz miedzy zabierakiem sprzegla a sprzeglem ( podkladki redukujace luz promieniowy zabieraka)
2 wytarta przepustnica ( na biegu jalowym tlucze w 1/2 gazu juz mniej max gaz zero...
3 ustawienie zaplonu spalanie stukowe !
4 silnik = lewe powietrze gdzies w ukladzie
5 lozyska walu ( głowne) moga miec ,,raka,, i przeciw waga moze trzec o karter ( widzialem juz takie przypadki ) hard core... :twisted:
ps ale przez szklany ekran nie da sie w 100% stwierdzic i zdjagnozowac pozdrawiam !

[ Dodano: 2007-10-22, 20:46 ]
dodam ze moze byc tez szczelina miedzy glowica a cylindrem sworzen tlok dostal owalizacji zapraszam gg 4563007 tel 506-445-895 pozdrawiam ! :piwo:

[ Dodano: 2007-10-22, 20:49 ]
dalsze przypadki zle wywazone sprzeglo duzy luz kól zebatych luzy na lozyskach skrzyni wybity zab kół lub przekoszony jest naprawde duzo podpunktów....
_________________
REMONTY MOTOCYKLI MZ ETZ ORAZ CZĘŚCI TEL 515-050-966 lub mail Dexter20@onet.eu JESTEM Z POD WARSZAWY !!! Bogate doświadczenie w odbudowanie motocykli MZ ETZ

ZAPRASZAM
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ-250/17806
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-10-22, 21:34   

brak gum wyciszajacych na cylidrze też moze miec podobny efekt;] na poczatek wykreć świece i sprawdź czy czasem nie jest długo gwintowa;]

i skłaniał bym sie do złego ustawienia zapłonu, lub spalania stukowego.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-10-23, 07:56   

Od wczoraj kapkę problem się zmienił.

Przełożyłem iglicę na najwyższą pozycję (30n 2 3) i założyłem gumy tłumiące na cylinder.

Teraz dźwięk jest "tępy", nie ma pogłosu. I jest zdecydowanie ciszej. Nadal jest stukot, ale nawet delikatna zmiana obrotów go likwiduje - oczywiście do osiągnięcia stałych obrotów - wraca. Stukot słychać najbardziej przy łączeniu cylindra z karterami.

Świeca ma na górze gwint - dla mnie ciekawostka...

Co ciekawe, jak naciskam sprzęgło to silnik przygasa. Chyba trze o to duże koło za sprzęgłem. Przy naciskaniu sprzęgła nie ma żadnych nowych hałasów ani stukot nie zmienia barwy. Sprzęgło ciągnie. I słuchać delikatnie przepustnicę, ale silnik zapala i chodzi dobrze więc kij z tym, niech dzwoni.

Zrobione było ponoć wszystko, przez faceta który remontuje stare motocykle. Szlif, nowy tłok, pierścienie, łożyska, sprzęgło, uszczelniacze. Na wale zero luzu, więc chyba mnie nie oszukali :neutral: Wczoraj obadałem reakcje tłoka na ruszanie wałem, reaguje od razu, żadnych stuków. Poza tym moto jest w naprawdę dobrym stanie, nie wymęczone.

Spróbuję opóźnić troszkę zapłon.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-10-23, 08:48   

Często w ETZ 250/251 jest postukiwanie na luzie, spowodowane sprzęgłem, po naciśnięciu stukanie znika (ale silnik pracuje), było to gdzieś opisywane na forum z tym sprzęglem, to ma większość MZ a może i wszystkie bo jakoś nie znalazłem jeszcze jednoznacznego wytłumaczenia na to i wyeleminowania tego defektu a moto jak śmigało tak śmiga.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-10-23, 11:55   

1)O ile należy przesunąć płytkę z przerywaczem w prawo, aby opóźnić zapłon o około 0,5mm?

2) Ma może ktoś z Was pare starych tarczek do oddania co bym mógł zastąpić ze dwie nowe?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2007-10-23, 15:50   

Nie da się określić o ile mm trzeba przesunąć płytkę nastawczą zapłonu. Poprostu lekko ją przesuwasz w prawo, żeby opuźnić, w lewo żeby przyspieszyć. dokręcasz ją i mierzysz wyprzedzenie. jak się nie zgadza to poluzowujesz śruby i przestawiasz płytkę lekko.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-10-23, 18:02   

KingNothing napisał/a:
Czy przepustnica ma luzy sprawdzasz tak: na wolnych obrotach odkręcasz minimalnie manetkę gazu, jak słyszysz regularne "cykanie" z okolic gaźnika to jest to przepustnica.
ja mam właśnie ten problem. Da się temu jakoś zaradzić :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-10-23, 21:05   

Panowie,

veni, vidi, vino.

Przy okazji wieczornej zabawy przy moto postanowiłem pokręcić conieco wkrętem regulacji przepustnicy. Za wolno schodzi z obrotów, więc podkusiło mnie wyregulowac gaźnik.

Przy dotknięciu wkrętu stukot ustał. Po prostu. Najwyraźniej przepustnica tłucze o wkręt i stąd ten hałas. Założenie gum na żeberka po prostu wyciszyło skrzynkę rezonansową, jaką jest cylinder. Nie miałem pojęcia, że taka przepustnica jest w stanie zagłuszyć silnik.

Gaźnik jak przepustnica nasuwa to aż się trzęsie. Idzie jakoś to naprawić? Jak nie, to mam dzwoneczek do zimowych zaprzęgów.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-10-23, 22:24   

BeerfaN, suwak przepustnicy jest częścią do nabycia. Ja swojego czasu zakupiłem w Toruńskim Willmacie. Istnieje ryzyko, że obok przepustnicy wytarł się korpus i nowa przepustnica sprawy nie załatwi. Rozwiązań jest kilka:
- nowa przepustnica albo mniej wytarta uspokoi sprawę,
- założyć gaźnik mniej zużyty,
- metoda ekstremalna tulejowanie korpusu gaźnika/przepustnicy ( Tomek SHL coś takiego robił http://tomekshl.riders.pl/).
Zużyta przepustnica będzie też utrudniać ustawienie wolnych obrotów. Do nasłuchiwania silnika polecam albo stetoskop (serio) albo kawałek drewnianego drążka przykładany w określony punkt silnika a drugim końcem do ucha, lub kości czaszki tuż obok.


Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
ZXR_pl 
ZXR

Motocykl: SUZUKI GSXR 750 K8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 91
Skąd: Otwock
Wysłany: 2007-10-23, 23:25   

przepustnice maja tez swoja tolerancje!! dowiedzialem sie od pewnego pana... pan GALAS! np 0 1 2 tak zwane nad wymiary trzeba wymienic przepustnice..

co do stukania na wolnych obrotach ( sprzegło wylaczone) mamy stukanie sprzegło (wlaczone .. naciskamy klamke) brak stukania jest to efekt ZLEJ TOLERANCJI ZABIERAKA SPRZEGŁA( luz zabieraka sprzegła) SA TAM 3 podkladki

WAL 1 podkladka lozysko + zabierak 2 ga podkladka + 3 cia tzw falista

TE PODKLADKI MAJA SWOJA TOLERANCJE i wypuscili trzy komplety takich podkladek z nadwymiarami o ile pamietam co 0,05mm kasujac luz do zera ZRYWAMY SPRZEGŁO wiec trzeba zrobic to starranie I NIEMA CO DAWAC ZWYKLYCH ODKLADEK BO one nie rozkladaja SILY!!!

orginalne mialy zrobione fazy i sa wykonane ze stopu lozyskowego ! :piwo:
_________________
REMONTY MOTOCYKLI MZ ETZ ORAZ CZĘŚCI TEL 515-050-966 lub mail Dexter20@onet.eu JESTEM Z POD WARSZAWY !!! Bogate doświadczenie w odbudowanie motocykli MZ ETZ

ZAPRASZAM
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ-250/17806
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-10-23, 23:41   

ZXR_pl napisał/a:
przepustnice maja tez swoja tolerancje!! dowiedzialem sie od pewnego pana... pan GALAS! np 0 1 2 tak zwane nad wymiary trzeba wymienic przepustnice..

Zgadza się, ale powiedz mi gdzie można kupić nawdwymiarowe przepustnice?
Cytat:

co do stukania na wolnych obrotach ( sprzegło wylaczone) mamy stukanie sprzegło (wlaczone .. naciskamy klamke) brak stukania jest to efekt ZLEJ TOLERANCJI ZABIERAKA SPRZEGŁA( luz zabieraka sprzegła) SA TAM 3 podkladki

WAL 1 podkladka lozysko + zabierak 2 ga podkladka + 3 cia tzw falista

TE PODKLADKI MAJA SWOJA TOLERANCJE i wypuscili trzy komplety takich podkladek z nadwymiarami o ile pamietam co 0,05mm kasujac luz do zera ZRYWAMY SPRZEGŁO wiec trzeba zrobic to starranie I NIEMA CO DAWAC ZWYKLYCH ODKLADEK BO one nie rozkladaja SILY!!!


Mylisz pojęcia tolerancja, pasowanie oraz rozmiar/grubość. Podkładki dystansowe (najbliższa uszczelniacza )kasujące luz poosiowy zabieraka rzeczywiście były produkowane w 3 wymiarach/grubościach (1,9 , 1,95, oraz 2mm). Lecz nie wolno skasować luzu do zera :!: Ma być on w granicy 0,05 do 0,1 mm. Składając silnik miałem w sumie 3 podkładki oporowe i 3 podkładki dystansowe. Posługując sie miernikiem zegarowym i podstawą magnetyczną tak ustawiłem kombinację podkładek aby uzyskać pożądany luz.
Słusznie zauważyłeś, że skasowanie luzu spowoduje nie tyle "zerwanie sprzęgła" co nie będzie można go prawidłowo osadzić na stożku - nie wejdzie dostatecznie głęboko.
Podkładka falista gwarantuje ściśniecie zestawu: podkładka oporowa, zabierak i podkładka dystansowa i nie wpływu na wartość luzu poosiowegego zabieraka.
Jak pisałem wcześniej popularną przyczyną pukania w sprzęgle są zużyte łożyska oporowe i wyciskowe.

Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14