» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!
Autor Wiadomość
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-15, 00:10   

sIaj, nie wiem skąd tę tabelę tam wstawili, ale jest mocno zafałszowana moim zdaniem. W starej książce ojca z czasów prl średnice wierteł są sporo niższe. W dużym przybliżeniu można to liczyć tak, że średnica wiertła = średnica gwintu x 0,8. Oczywiście zależne to jest od materiału - w aluminium dla m5 będzie potrzebny otwór 4,0 mm, dla m4 3,3 mm. Generalnie im bardziej miękki materiał, tym otwór mniejszy.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2014-12-15, 08:20   

No nie wiem ale jak otwór będzie za mały to łatwo urwać gwintownik. Ja pod M5 robiłem 4,2 i było dobrze. Przy 4.0 ciężko by było raczej gwintować. Co prawda do nie przelotowych stosuje się inne gwintowniki ale i tak dużo to nie zmienia.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-15, 11:24   

Dlatego 4,0 w alu i brązie, w stali 4,2 by było. Ale na pewno nie tak, jak jest w tej tabeli 4,5 podane - gwint by był bardzo słaby w stali, nie mówiąc o amelinium.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-15, 11:28   

Dlatego 4,0 w alu i brązie, w stali 4,17 (~4,2) by było. Ale na pewno nie tak, jak jest w tej tabeli 4,5 podane - gwint by był bardzo słaby w stali, nie mówiąc o amelinium. Pierwsze przejście gwintownika już formuje zarys gwintu jednocześnie rozbijając otwór, dlatego gwintownik oznaczony jako "I" ma największy kąt stożka wprowadzającego. A żeby nie ukręcić gwintownika trzeba go wprowadzać prostopadle, nie przekrzywiać, stosować metodę 2 kroki do przodu 1 do tyłu no i dać na gwintownik trochę oliwy.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
marian6666 


Motocykl: ETZ 250 '83
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 21
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-12-15, 11:58   

A do alu denaturat na smarowanie:-)
_________________
Zamiast tego, znaleźliśmy porozumienie w szklankach
On JD, ja co tam było najtańszego
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2014-12-15, 14:07   

kosior30 napisał/a:
Ale na pewno nie tak, jak jest w tej tabeli 4,5 podane
Przecież masz 4,2 a nie 4,5.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-15, 23:32   

A, to spoko - patrzyłem na drobnozwój ;) W każdym razie tabela dotyczy stali i żeliwa.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Michal_96 

Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 71
Skąd: okolice Rawy Maz
Wysłany: 2014-12-16, 06:32   

Dla stali zazwyczaj jak dobiera się otwór pod gwint to robię ta że liczę różnicę średnicy gwintu zewnętrznego i skoku tego gwintu np. dla M6 6mm-1mm daje średnicę otworu 5mm i zawsze wychodzi ok.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-12-16, 22:22   

Ja zawsze liczę tak jak kosior prawi razy 0,8 :mrgreen:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
gmichal 
gmichal

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 57
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 2
Skąd: Reda
Wysłany: 2014-12-17, 21:39   

Witam!
Od pewnego czasu podziwiam Twój sposób przeróbki instalacji 6V na 12V przy Ts 5b.
Mam wielką prośbę żebyś mi przesłal niezbędne materiały do takiej przeróbki. Oczywiście chodzi o materiały koncepcyjne, wymiary itp.
Z góry bardzo Dziękuję!
gmichal@poczta.fm
_________________
gmichal
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-12-20, 21:41   

gmichal, A czytałeś temat od początku? he?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13