To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Zębatka - ile zębów - MZ 251

krys1976 - 2006-02-06, 12:43
Temat postu: Zębatka - ile zębów - MZ 251
Witam chciałbym się dowiedzieć jaka zębatka powinna być orginalnie w MZ 251?Wiem tylko że jest kilka zębatek o różnej ilości zębów.Jeżeli ktoś się w tym orientuje proszę o odpowiedz.Pozdrawiam wszystkich MZ - kowiczów,byle do wiosny.

[ Dodano: 2006-02-06, 12:47 ]
Nie wiem czy będzie potrzebny rocznik motocykla ale w razie czego MZ 251 rok 90.

matisl - 2006-02-06, 12:57

O ile wiem to oryginał to 21 zębów :mrgreen:
hubertbaran - 2006-02-06, 13:51

tak dokłądnie 21zębów ....ale wiekszosć kolegów jeździ na 20;)
easy - 2006-02-06, 14:13

Hubert - pytanie do Ciebie - kupiłem nowy łańcuch (czeski) do ts, z przodu mam 20 a z tyłu 47z i łańcych wydaje się sporo za długi (skrócę - nie ma problemu) czy miałeś taki przypadek u siebie i musiałeś też skracać?
Miaziu - 2006-02-06, 14:30

easy, miałem to samo. Nowe łańcuchy robią z dużym zapasem ogniw. Skróciłem i jest git :mrgreen:
easy - 2006-02-06, 14:37

Miaziu, dzięki bo się martwiłem że znowu coś spaprałem :evil: będę musiał skrócić o co najmniej dwa ogniwa..
Radko - 2006-02-06, 18:28

jak się zastosuje 20 to ma lepszego kopa a mniejsze vmax, czy tak?
easy - 2006-02-06, 19:01

Tak (teoretycznie), bo dużo różnych czynników (od paliwa po ciężar ładunku :mrgreen: )
hubertbaran - 2006-02-06, 21:56

Zalezy od stylu jazdy... Ale ja lubie jeździć z 20;)
Radko - 2006-02-07, 23:26

ja to nawet nie wiem jaką mam bo jakoś nie sprawdzałem ile ma zębów. ale jeździ mi się dobrze więc nie będe zmieniał
SOVIETVW - 2006-02-07, 23:28

ja mam chyba oryginalną i tak jak przedmówca nie bede codował bo smiga mi sie dobrze wiec niewidze sensu,chyba ze bym woz boczny zapodał....pozdro...
hubertbaran - 2006-02-08, 08:57

Moim kolegą chodzi o spalnie.. szukaja oszczędnosci na wszystkim;)
Radko - 2006-02-08, 09:24

tzn. że na 20 będzie mniej paliła?? a co gdy jej sie da porządnie w pi****??
hubertbaran - 2006-02-08, 10:21

chodzi o coś zupełnie innego... oni mogą wrucić wcześniej wyższy bieg. i tu sie pojawiaja oszczędności;]
SOVIETVW - 2006-02-11, 02:24

akurat tutaj mozna by sie spierac czy bedzie oszczczedniej na 20 niz na 21,moze bedzie oszczedniej przy rozpedzaniu ale czy przy jezdzie na V biegu,wieksze obroty silnika przy tej samej predkosci co na zebatce 21,pozatym kazdy kto jezdzi troche etka to wie ze pala najmniej przy 80-85km/h mowa o 250 i 251,bo jazda 90km/h to juz nie jest ekonomicznie,w miescie czy w terenie to wszytsko zalezy od stylu jazdy,bo wbijajac wczesniej wyzszy bieg i zamulajac silnik wcale,a raczej napewno nie oszczedzimy,silnik musi pracowac w zakresie obrotow w ktorych dysponuje odpowiednio duzym momentem obrotowym do pokonania przylozonego mu obciazenia wtedy pali malo,wzucanie jak najszybciej wyzszych biegow nic tu nie pomoze ,a moze jeszcze pogorszyc,to tak jak operowanie przezutkami w roweze,jak bedziemy wzucac szybciej wyzszy bieg myslac ze wolniej pedalujac mniej sie zmeczymy to wiadomo ze nic z tego nie bedzie,dlatego kazdy se reguluje przelozenia tak aby czasem szybciej pokrecic ale zmeczyc sie mniej,niestety nasz silnik takiego wyboru nie ma i jest uzalezniony od takiego przelozenia jakie mu wlaczymy,i jak ktos mysli ze muląc moto na V pod gorke 70km/h to oszczedza albo wbijajac dosc szybko wyzsze biegi niedajac sie rozkrecic silnikowi to jest w blędzie...

[ Dodano: 2006-02-11, 02:33 ]
pozatym ja nie jestem z tych co pi......, ze ETki palą 3,5 czy 4 l ,to jest etka i jak dla mnie to pali od 4,5l w gore,jak sie postaram to i 7 i lepiej wciagnie,przy jezdzie ok (+ -)85km/h miesci mi sie w 5l ,pozniej to juz roznie :D ,jak ktos mi mowi ze pali mu ponizej 4 l to albo zamula albo poi silnik samym powietrzem,ja tam wole zeby spalila se wiecej ale chodzila i ciagla jak sie nalezy,jak bym chcial jezdzic mega ekonomicznie to kupil bym se simka,bo jak slysze wymiana zebatek itp, patenty to mi słabo,to jakas profanacja moim zdaniem,ale to oczywiscie moje zdanie i nikomu go nienazucam,ani nie mialem zamiaru urazic,kazdy jezdzi jak uwaza...pozdrawiam...


P.S. Na zebatce 20 jedziesz na V jakies 5-6 km/h wolniej niz na 21, ale czy oszczedniej??

hubertbaran - 2006-02-11, 09:09

jak masz mnieszą zebatke tro zwiększasz moc na kole;]
Radko - 2006-02-11, 11:01

oszczędniej może i jest przy małych prędkościach, tak jak ktoś wcześniej pisał że można wcześniej bieg zmienić. ale by jechać np 120 km/h przy zęb 20 musi wziąć troche więcej paliwa niż na 21. tak mi się wydaje z rozumowania na chłopski rozum :lol:
shalashaska - 2006-02-11, 16:07

tutaj powinna być zrobiona ankieta:
jaką masz zebatkę przednią w 251:
a)21
b)20
c)19

Pasowałoby by ktoś to poprawił :roll:

wojciech944 - 2006-02-11, 16:31

a o 150 zapomnieliscie :o
w oryginale jest 16, ale ja kupiłem 15, zeby lepiej przyspieszała :D pierwsze 3 biegi zapinam w ciagu 5 sek :mrgreen:

hubertbaran - 2006-02-11, 16:39

150 nie jest oszczędna;]


Co do zębatek... a co trzymasz czesciej 80 czy 120km/h;> a może w granicach 60;>



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group