» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:07
Zębatka - ile zębów - MZ 251
Autor Wiadomość
krys1976 
krys1976


Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 9
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2006-02-06, 12:43   Zębatka - ile zębów - MZ 251

Witam chciałbym się dowiedzieć jaka zębatka powinna być orginalnie w MZ 251?Wiem tylko że jest kilka zębatek o różnej ilości zębów.Jeżeli ktoś się w tym orientuje proszę o odpowiedz.Pozdrawiam wszystkich MZ - kowiczów,byle do wiosny.

[ Dodano: 2006-02-06, 12:47 ]
Nie wiem czy będzie potrzebny rocznik motocykla ale w razie czego MZ 251 rok 90.
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-10-05, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-02-06, 12:57   

O ile wiem to oryginał to 21 zębów :mrgreen:
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-06, 13:51   

tak dokłądnie 21zębów ....ale wiekszosć kolegów jeździ na 20;)
 
 
     
easy 

Motocykl: TS250/1 WSK125 251e
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 40
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-02-06, 14:13   

Hubert - pytanie do Ciebie - kupiłem nowy łańcuch (czeski) do ts, z przodu mam 20 a z tyłu 47z i łańcych wydaje się sporo za długi (skrócę - nie ma problemu) czy miałeś taki przypadek u siebie i musiałeś też skracać?
_________________
Safety first! a w garażu: TS250/1 ETZ150 ETZ 251 WSK125 (M06b3)
 
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2006-02-06, 14:30   

easy, miałem to samo. Nowe łańcuchy robią z dużym zapasem ogniw. Skróciłem i jest git :mrgreen:
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
easy 

Motocykl: TS250/1 WSK125 251e
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 40
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-02-06, 14:37   

Miaziu, dzięki bo się martwiłem że znowu coś spaprałem :evil: będę musiał skrócić o co najmniej dwa ogniwa..
_________________
Safety first! a w garażu: TS250/1 ETZ150 ETZ 251 WSK125 (M06b3)
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-02-06, 18:28   

jak się zastosuje 20 to ma lepszego kopa a mniejsze vmax, czy tak?
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
easy 

Motocykl: TS250/1 WSK125 251e
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 40
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-02-06, 19:01   

Tak (teoretycznie), bo dużo różnych czynników (od paliwa po ciężar ładunku :mrgreen: )
_________________
Safety first! a w garażu: TS250/1 ETZ150 ETZ 251 WSK125 (M06b3)
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-06, 21:56   

Zalezy od stylu jazdy... Ale ja lubie jeździć z 20;)
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-02-07, 23:26   

ja to nawet nie wiem jaką mam bo jakoś nie sprawdzałem ile ma zębów. ale jeździ mi się dobrze więc nie będe zmieniał
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-07, 23:28   

ja mam chyba oryginalną i tak jak przedmówca nie bede codował bo smiga mi sie dobrze wiec niewidze sensu,chyba ze bym woz boczny zapodał....pozdro...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-08, 08:57   

Moim kolegą chodzi o spalnie.. szukaja oszczędnosci na wszystkim;)
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-02-08, 09:24   

tzn. że na 20 będzie mniej paliła?? a co gdy jej sie da porządnie w pi****??
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-08, 10:21   

chodzi o coś zupełnie innego... oni mogą wrucić wcześniej wyższy bieg. i tu sie pojawiaja oszczędności;]
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-02-11, 02:24   

akurat tutaj mozna by sie spierac czy bedzie oszczczedniej na 20 niz na 21,moze bedzie oszczedniej przy rozpedzaniu ale czy przy jezdzie na V biegu,wieksze obroty silnika przy tej samej predkosci co na zebatce 21,pozatym kazdy kto jezdzi troche etka to wie ze pala najmniej przy 80-85km/h mowa o 250 i 251,bo jazda 90km/h to juz nie jest ekonomicznie,w miescie czy w terenie to wszytsko zalezy od stylu jazdy,bo wbijajac wczesniej wyzszy bieg i zamulajac silnik wcale,a raczej napewno nie oszczedzimy,silnik musi pracowac w zakresie obrotow w ktorych dysponuje odpowiednio duzym momentem obrotowym do pokonania przylozonego mu obciazenia wtedy pali malo,wzucanie jak najszybciej wyzszych biegow nic tu nie pomoze ,a moze jeszcze pogorszyc,to tak jak operowanie przezutkami w roweze,jak bedziemy wzucac szybciej wyzszy bieg myslac ze wolniej pedalujac mniej sie zmeczymy to wiadomo ze nic z tego nie bedzie,dlatego kazdy se reguluje przelozenia tak aby czasem szybciej pokrecic ale zmeczyc sie mniej,niestety nasz silnik takiego wyboru nie ma i jest uzalezniony od takiego przelozenia jakie mu wlaczymy,i jak ktos mysli ze muląc moto na V pod gorke 70km/h to oszczedza albo wbijajac dosc szybko wyzsze biegi niedajac sie rozkrecic silnikowi to jest w blędzie...

[ Dodano: 2006-02-11, 02:33 ]
pozatym ja nie jestem z tych co pi......, ze ETki palą 3,5 czy 4 l ,to jest etka i jak dla mnie to pali od 4,5l w gore,jak sie postaram to i 7 i lepiej wciagnie,przy jezdzie ok (+ -)85km/h miesci mi sie w 5l ,pozniej to juz roznie :D ,jak ktos mi mowi ze pali mu ponizej 4 l to albo zamula albo poi silnik samym powietrzem,ja tam wole zeby spalila se wiecej ale chodzila i ciagla jak sie nalezy,jak bym chcial jezdzic mega ekonomicznie to kupil bym se simka,bo jak slysze wymiana zebatek itp, patenty to mi słabo,to jakas profanacja moim zdaniem,ale to oczywiscie moje zdanie i nikomu go nienazucam,ani nie mialem zamiaru urazic,kazdy jezdzi jak uwaza...pozdrawiam...


P.S. Na zebatce 20 jedziesz na V jakies 5-6 km/h wolniej niz na 21, ale czy oszczedniej??
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-11, 09:09   

jak masz mnieszą zebatke tro zwiększasz moc na kole;]
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-02-11, 11:01   

oszczędniej może i jest przy małych prędkościach, tak jak ktoś wcześniej pisał że można wcześniej bieg zmienić. ale by jechać np 120 km/h przy zęb 20 musi wziąć troche więcej paliwa niż na 21. tak mi się wydaje z rozumowania na chłopski rozum :lol:
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2006-02-11, 16:07   

tutaj powinna być zrobiona ankieta:
jaką masz zebatkę przednią w 251:
a)21
b)20
c)19

Pasowałoby by ktoś to poprawił :roll:
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-02-11, 16:31   

a o 150 zapomnieliscie :o
w oryginale jest 16, ale ja kupiłem 15, zeby lepiej przyspieszała :D pierwsze 3 biegi zapinam w ciagu 5 sek :mrgreen:
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-02-11, 16:39   

150 nie jest oszczędna;]


Co do zębatek... a co trzymasz czesciej 80 czy 120km/h;> a może w granicach 60;>
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16