To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Zębatka 16 zamiast 15 mz 150

azja25 - 2011-03-27, 11:48
Temat postu: Zębatka 16 zamiast 15 mz 150
Witam chciałbym sprawdzićjaka będzie różnica co do prędkości gdy wymienię zębatkę przednią na większą. Łańcuch i tylna zębatka jest ok czy można zmienić 1 zębatkę czy też zawsze komplet. Obecnie mogę pojechać max tylko 90 km/h chcęsprawdzić ile poleci gdy założę 16 stkęz przodu.
motomaciey - 2011-03-27, 12:00

Nie musisz zmieniać obydwu, jeśli zależy Ci na szybszej jeździe i mniejszym spalaniu załóż od razu 17-tkę
motocyklista - 2011-03-27, 15:50

Cytat:
Obecnie mogę pojechać max tylko 90 km/h chcęsprawdzić ile poleci gdy założę 16 stkęz przodu.


Jeżeli na 15 poleci ci 90km/h to po założeniu zębatki 16 moto raczej wolniej będzie jechać bo nie będzie tak silny jak na 15 zębatce. :piwo:

Magic - 2011-03-27, 16:18

większa zębatka z przodu i/lub mniejsza z tyłu => wyższy vmax, gorsze przyspieszenie, teoretycznie mniejsze spalanie szczególnie w jeździe na trasie
mniejsza z przodu i/lub większa z tyłu => lepsze przyspieszenie, niższy vmax, może zwiększać spalanie

niby 1 ząb to żadna różnica, jeśli to coś zmieni to może z 5km/h więcej albo i nawet tyle nie będzie. Po 150tce cudów się nie ma co spodziewać, a ja bym wolał mieć tą dynamike niż minimalnie wyższy vmax.

jak jest w miare nowy napęd to można jedną zębatke tylko, jak zużyty to prawdopodobnie po prostu Ci tą nową zębatke zje szybko, ale w MZ to żaden koszt taka zębatka ;)

motomaciey - 2011-03-27, 18:15

Wolał byś mieć lepsze przyspieszenie bo pewnie nie robisz nią dłuższych tras, jak zacząłem dojeżdżać do pracy 13km zmieniłem przednią zębatkę z 14z na 16z. Różnica kolosalna, wkońcu przestałem tamować ruch, przestały wypadać mi plomby z zębów a paliwo przestało taj szybko znikać ze zbiornika. Skoro ze świateł nadal mogę odsadzać samochody to ETZ-tka tym bardziej nie powina z tym mieć problemów. Jeden ząb z przodu Magic, to wcale nie jest mała różnica, odpowiada trzem zębom na tylnej zębatce.
azja, temat o zębatkach już był, na przyszłość zamiast dublować dopisz się do istniejącego

azja25 - 2011-03-27, 20:16

instrukcja zaś podaje że określone zębatki są to określonych typów silników 150 ale to chyba nie ma większego znaczenia
energykrk - 2011-03-28, 12:24

Oczywiście że ma znaczenie.W zwykłej Mz 150 12 konnej była przy silniku oryginalnie zębatka 16z.
W mojej Mz kiedyś miałem założoną zębatkę 15z.Miała mieć lepsze przyspieszenie, większą "moc" itp. A co się okazało w moim odczuciu : dość że biegi są krótkie to przy mniejszej zębatce 15z stały się jeszcze krótsze (konsekwencją było jeszcze częstsze wachlowanie biegami) ; silnik wkręcał się szybciej na obroty ale "nie szło to w koła" że tak powiem (przelatywało szybko z 4 tys na 5,5 tys i koniec ciągu).
Natomiast na obecnie założonej zębatce 16z wkręca się trochę wolniej ale miarowo, czuć lepsze wykorzystanie obrotów, poza tym trochę mniej spala.

wojciech944 - 2011-03-28, 14:38

oryginalnie w 12 konnej jest 16z
w 14 konnej jest 15z, i to dla tego że ten silnik jest bardziej wysokoobrotowy - kręci do 7 tys. a nie jak w przypadku 12 konnej do 6 tys.

azja25 - 2011-03-31, 20:20

Czy wersja z czarnym cylindrem to ta mocniejsza?
Anonymous - 2011-03-31, 20:42

azja25 napisał/a:
Czy wersja z czarnym cylindrem to ta mocniejsza?

A Maluch z naklejką *Turbo sport* ma więcej koni ? :mrgreen:
To zależy co na tabliczce pisze lub na cylindrze. Chyba ma być "X" poczytaj na forum, gdzieś to było

intr - 2011-03-31, 20:48

wojciech944 napisał/a:
dla tego że ten silnik jest bardziej wysokoobrotowy - kręci do 7 tys. a nie jak w przypadku 12 konnej do 6 tys.

To jest jedno. Drugą sprawą jest, ze wersja 15 km na obrotach użytkowych osiągała 1 Nm momentu obrotowego mniej. Aby więc motocykl nie przyspieszał gorzej od 12 konnej trza było zastosować mniejszą zębatkę. Cylinder da się poznać po oznaczeniu u dołu, a ściągnięty po kształcie okna dolotowego, które nie jest owalne tylko posiada nosek.

azja25 - 2011-04-06, 12:51

Zmieniłem sama prędkość skoczyła może o 5 km/h ale i tak jeżdzi się lepiej obroty i przyspieszenie więć zostaję przy większej
motomaciey - 2011-04-06, 13:29

Jaką założyłeś, 16 czy 17 ?
energykrk - 2011-04-06, 15:13

Jak chcesz tam zmieścić zębatkę 17z ? chyba trzeba by karter spiłować jak na 16z jest na styk.
motomaciey - 2011-04-06, 15:28

Nie wiem, zrób mi zdjęcie to Ci powiem
azja25 - 2011-04-06, 22:39

Założyłem 16 z myślę że 17 byłoby trudno zresztąnawet instrukcja tego nie przewiduje :mrgreen:
lamariusz - 2020-04-22, 17:58

Witam. Czy po założeniu współczesnego cylindra z ALMOT, należy zastosować na przód zębatkę 15 czy 16 zębów. Pytam, ponieważ almot jednoznacznie nie wskazuje czy cylindry produkuje 12 konne czy 15 konne.
Pozdr.

ETZ_PRORIDER - 2020-04-22, 22:41

lamariusz, porównaj położenie okien w obu cylindrach i będziesz miał odpowiedź. Najlepiej to załóż 16 przejedź się i zobacz czy się odpycha.
lamariusz - 2020-04-22, 22:55

ETZ_PRORIDER - cylinder mam już założony, nie sprawdzę położenia tych okien, chyba, że ze zdjęć na dostępnych aukcjach, ale nie wiem czy rozpoznam.

Tak ze wstępnych spostrzeżeń (mam założony ten cylinder) i kierując się zamieszczoną powyżej wypowiedzią Intra, to Almot prawdopodobnie produkuje cylindry dające moc 15 km. Miałem wcześniej zębatkę 15z, później założyłem 16z. Według mnie 16z, powoduje znaczne osłabnięcie motoru na piątym biegu. Pytam się ponieważ może ktoś z Was posiada doświadczenie z tym cylindrem i jazdą na zębatkach 15 i 16z.

ETZ_PRORIDER - 2020-04-23, 12:08

Musiałbyś napisać do Mycek123 ona ma cylinder z almota


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group