Elektryka/elektronika - Elektryka - gaśnie na jakichkolwiek światłach - MZ ETZ 251
smuchol22 - 2006-06-19, 21:10 Temat postu: Elektryka - gaśnie na jakichkolwiek światłach - MZ ETZ 251 Witam! mam problem z Mz 251 ... motor normalnie zapala bez najmniejszego problemu, ale jak chce wlączyć swiatła albo nawet kierunek to po chwili gasną kontrolki i gaśnie także motor...:-( Czy oznacza to ze jest slaby akumulator??? czy jednak coś z ladowaniem albo juz nie wiem sam.... Prosze Was o pomoc. Z GÓRY JUŻ DZIEKUJE
wojciech944 - 2006-06-19, 21:18
zwarcie masz w instalacji
smuchol22 - 2006-06-19, 21:26
czyli co mam zrobic aby te zwarcie usunąć?
Ppeterek - 2006-06-19, 21:31
Sprawdź mocowania kierunkowskazów. Często zwierają na masę (czyli mocowane).
wojciech944 - 2006-06-19, 21:43
jesli gasnie wszystko, gdy wlaczysz swiatła i kieronki, to sprawdź jeszcze klakson, miganie gługimi, i 2 czujniki stopu, i napisz przy czym pada, a przy czym nie...
smuchol22 - 2006-06-19, 21:57
wiec tak - klakson nie dziala gdy motor jest na postoju, a działa tylko wtedy gdy motor jest zapalony i w dodatku musze wprowadzic etke na wyzsze obroty to wtedy dziala jak zyleta . kierunki dzialaja tylko wtedy gdy swiatla sa zgaszone... no ale jak swiatla wloncze to motor po chwili gasnie szczegolnie jak dlugie swiatla włącze! a przy mrugnieciu swiatlami kontrolki gasną i jest wszystko do dupy nie wiem co sie juz stal!!!
eMZetkowicz - 2006-06-19, 22:29
Wydaje mi sie że masz stary akumulator, który już nie trzyma nic a nic, może jest zwarci na płytach, druga opcja to nie łączące, np. zaśniedziałe styki i duże uplywy prądu...
Radko - 2006-06-19, 22:51
też tak miałem z kierunkami, masowały się i mi gasła, napewno masz za słabe ładowanie i słaby akumulator. powinno być tak że jeżeli już zapalisz motor to na lekko wyższych obrotach można odłączyć aq i wszystko będzie. przy niższych czerpie troche prądu z aq a jeżeli masz słaby to gaśnie. też tak mialem. wczoraj mi jeszcze gasła ale okazało się że kabelek nie łączył, teraz jest ok. aha i jeżeli Ci gaśnie na wolnych obrtotach to może delikatnie je zwiększ,będzie miała więcej prądu
smuchol22 - 2006-06-19, 22:52
no akumulator nie jest pierwszej mlodosci ... podobnie wyglada sytuacja z stykami jutro zaczne czyscic i zobaczy! a co sie stanie jak bym podlączyl wiekszy akumulator? np. taki smochodowy. bo kolega mial kiedys WSK 175 i wlasnie korzystal z takiego duzego akumulatora bo nie mial takiego malego ...
[ Dodano: 2006-06-19, 22:55 ]
Sluchaj RADKO... ale miales ten problem z gasnieciem motoru tylko przy wlaczeniu kierunków?? czy miales podobnie jak ja czyli gasnie praktycznie przy wszystkim co jest zwiazane z elektryka tj. swiatla, kierunki, klakoson...
daniel1621 - 2006-06-19, 23:05
No niby objawy jakby przy zwarciu ale wtedy by się raczej bezpiecznik spalił.
Spróbój pobawic się tym światłam na wyższych obrotach bo wtedy lepiej ładuje (o ile wogóle ładuje)
wojciech944 - 2006-06-20, 01:34
nop, dokładnie słabe AQ, i moze brak ładowania, bo po odpaleniu na wyzszych obrotach nie powinien gasnąc po obciazeniu odbiornikami.
smuchol22 - 2006-06-20, 08:30
zaraz ide do garazu i bede kombinowac ... a jezeli nie ma ladowania to co muszę zakupic i jakie to sa koszty?
[ Dodano: 2006-06-20, 11:09 ]
więc sprawa wygląda nastepująco... motor odpalam i wszystko ldanie "chodzi", ale gdy wlancxzam swiatła albo kierunki kontrolki powoli gasna i zarazem motor tez gasnie! tak dzieje się gdy motor jest na niskich obrotach bo gdy dogazuje to wsazystko dziala i kontrolki nie przygasja i motor "chodzi" ale jezeli spuszcza z gazu po chwili wszystko gasnie... Czy to moze być regulator napiecia ?? czy poprostu aku jest juz slaby ??
[ Dodano: 2006-06-20, 11:41 ]
jeszcze dodam jedna podpowiedz, więc po przejechaniu 2-3 km swiatla i kierunki dzialaja na niskich obrotach i wtedy nic nie gaśnie!!! ale po jakims czasie opisana wyzej sytuacja powraca ....
michal54_87 - 2006-06-20, 12:02
hej masz slabe ladnowanie zobacz na szczotki a jaki masz regolator alektronik??bo jak zwykly to tam jest taka blaszka do przygiecia i nia sie ustawia wieksze ladowanie ale nie moze byc tez za duze musisz sprawdzic miernikiem bo prwawidlowo powinno byc 14V
[ Dodano: 2006-06-20, 12:03 ]
a wez jeszcze prostownik podepnij do motora i zobacz w tedy czy wszystko dzila tak jak ma
smuchol22 - 2006-06-20, 12:08
sprobuje najpierw z prostownikeim ... ale musze podskoczyc do wuja bo tam lezy albo do kumpla podjechac! Dam znać jak sprawa ruszy do przodu...
wojciech944 - 2006-06-20, 12:12
masz albo padniety AQ, albo słabe ładowanie, wymien regulator na elektroniczny-powinno
pomóc, chyba ze chcez sie bawić i odginać i doginać blaszki w mechanicznym
tomasz102 - 2006-06-20, 12:56
a powiedzcie mi czy przez zaduże ładowanie mzoę mi wysadzać bezpieczniki oa + i - ?
michal54_87 - 2006-06-20, 12:58
raczej niee tylko przez duze ladowanie to akumlator dostaje po dupie
|
|
|