» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:24
Elektryka - gaśnie na jakichkolwiek światłach - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
smuchol22 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 35
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-19, 21:10   Elektryka - gaśnie na jakichkolwiek światłach - MZ ETZ 251

Witam! mam problem z Mz 251 ... motor normalnie zapala bez najmniejszego problemu, ale jak chce wlączyć swiatła albo nawet kierunek to po chwili gasną kontrolki i gaśnie także motor...:-( Czy oznacza to ze jest slaby akumulator??? czy jednak coś z ladowaniem albo juz nie wiem sam.... :( Prosze Was o pomoc. Z GÓRY JUŻ DZIEKUJE ;)
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-17, 12:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-19, 21:18   

zwarcie masz w instalacji
 
     
smuchol22 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 35
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-19, 21:26   

czyli co mam zrobic aby te zwarcie usunąć?
 
     
Ppeterek 
XX-silver


Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 810
Skąd: Okolice Wawy
Wysłany: 2006-06-19, 21:31   

Sprawdź mocowania kierunkowskazów. Często zwierają na masę (czyli mocowane).
_________________
Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce.
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-19, 21:43   

jesli gasnie wszystko, gdy wlaczysz swiatła i kieronki, to sprawdź jeszcze klakson, miganie gługimi, i 2 czujniki stopu, i napisz przy czym pada, a przy czym nie...
 
     
smuchol22 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 35
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-19, 21:57   

wiec tak - klakson nie dziala gdy motor jest na postoju, a działa tylko wtedy gdy motor jest zapalony i w dodatku musze wprowadzic etke na wyzsze obroty to wtedy dziala jak zyleta :) . kierunki dzialaja tylko wtedy gdy swiatla sa zgaszone... no ale jak swiatla wloncze to motor po chwili gasnie szczegolnie jak dlugie swiatla włącze! a przy mrugnieciu swiatlami kontrolki gasną i jest wszystko do dupy :( nie wiem co sie juz stal!!!
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-19, 22:29   

Wydaje mi sie że masz stary akumulator, który już nie trzyma nic a nic, może jest zwarci na płytach, druga opcja to nie łączące, np. zaśniedziałe styki i duże uplywy prądu...
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-06-19, 22:51   

też tak miałem z kierunkami, masowały się i mi gasła, napewno masz za słabe ładowanie i słaby akumulator. powinno być tak że jeżeli już zapalisz motor to na lekko wyższych obrotach można odłączyć aq i wszystko będzie. przy niższych czerpie troche prądu z aq a jeżeli masz słaby to gaśnie. też tak mialem. wczoraj mi jeszcze gasła ale okazało się że kabelek nie łączył, teraz jest ok. aha i jeżeli Ci gaśnie na wolnych obrtotach to może delikatnie je zwiększ,będzie miała więcej prądu
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
smuchol22 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 35
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-19, 22:52   

no akumulator nie jest pierwszej mlodosci ... podobnie wyglada sytuacja z stykami :( jutro zaczne czyscic i zobaczy! a co sie stanie jak bym podlączyl wiekszy akumulator? np. taki smochodowy. bo kolega mial kiedys WSK 175 i wlasnie korzystal z takiego duzego akumulatora bo nie mial takiego malego ...

[ Dodano: 2006-06-19, 22:55 ]
Sluchaj RADKO... ale miales ten problem z gasnieciem motoru tylko przy wlaczeniu kierunków?? czy miales podobnie jak ja czyli gasnie praktycznie przy wszystkim co jest zwiazane z elektryka tj. swiatla, kierunki, klakoson...
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-06-19, 23:05   

No niby objawy jakby przy zwarciu ale wtedy by się raczej bezpiecznik spalił.
Spróbój pobawic się tym światłam na wyższych obrotach bo wtedy lepiej ładuje (o ile wogóle ładuje) ;-)
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-20, 01:34   

nop, dokładnie słabe AQ, i moze brak ładowania, bo po odpaleniu na wyzszych obrotach nie powinien gasnąc po obciazeniu odbiornikami.
 
     
smuchol22 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 35
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-20, 08:30   

zaraz ide do garazu i bede kombinowac ... a jezeli nie ma ladowania to co muszę zakupic i jakie to sa koszty?

[ Dodano: 2006-06-20, 11:09 ]
więc sprawa wygląda nastepująco... motor odpalam i wszystko ldanie "chodzi", ale gdy wlancxzam swiatła albo kierunki kontrolki powoli gasna i zarazem motor tez gasnie! tak dzieje się gdy motor jest na niskich obrotach bo gdy dogazuje to wsazystko dziala i kontrolki nie przygasja i motor "chodzi" ale jezeli spuszcza z gazu po chwili wszystko gasnie... Czy to moze być regulator napiecia ?? czy poprostu aku jest juz slaby ??

[ Dodano: 2006-06-20, 11:41 ]
jeszcze dodam jedna podpowiedz, więc po przejechaniu 2-3 km swiatla i kierunki dzialaja na niskich obrotach i wtedy nic nie gaśnie!!! ale po jakims czasie opisana wyzej sytuacja powraca .... :-(
 
     
michal54_87 
Zlotowicz
.....

Motocykl: cbr900,latajacamz175
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 256
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-06-20, 12:02   

hej masz slabe ladnowanie zobacz na szczotki a jaki masz regolator alektronik??bo jak zwykly to tam jest taka blaszka do przygiecia i nia sie ustawia wieksze ladowanie ale nie moze byc tez za duze musisz sprawdzic miernikiem bo prwawidlowo powinno byc 14V

[ Dodano: 2006-06-20, 12:03 ]
a wez jeszcze prostownik podepnij do motora i zobacz w tedy czy wszystko dzila tak jak ma
 
 
     
smuchol22 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 35
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-20, 12:08   

sprobuje najpierw z prostownikeim ... ale musze podskoczyc do wuja bo tam lezy albo do kumpla podjechac! Dam znać jak sprawa ruszy do przodu...
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-20, 12:12   

masz albo padniety AQ, albo słabe ładowanie, wymien regulator na elektroniczny-powinno
pomóc, chyba ze chcez sie bawić i odginać i doginać blaszki w mechanicznym
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-06-20, 12:56   

a powiedzcie mi czy przez zaduże ładowanie mzoę mi wysadzać bezpieczniki oa + i - ?
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
michal54_87 
Zlotowicz
.....

Motocykl: cbr900,latajacamz175
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 256
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-06-20, 12:58   

raczej niee tylko przez duze ladowanie to akumlator dostaje po dupie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15