To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Renowacja/specyfikacja modeli - Czy wychodziły ETZ 250 z kołem 16" z tyłu ?

daniel1621 - 2006-08-07, 18:15
Temat postu: Czy wychodziły ETZ 250 z kołem 16" z tyłu ?
A więc jak już niektórzy wiedzą obecnie poszukuje ETZ 250 i znalazłem jedną ciekawą lecz są w niej pewne rzeczy które budzą moje wątpliwości
A przedrzymskim to z tyłu ma założone koło 16calowe. Czy wychodziły ETZ250 z takim kołem :?: Czy to lepiej czy gorzej że tam jest wsadzona 16 :?:
Inna rzecz ale ta już fajna to to że w główce ramy (tam gdzie trzyma się cały przód) Jest wsadzona kontrolka kierunkowskazów która miga wraz z nimi. Czy takie coś było montowane oryginalnie czy to tylko domowy patent :?:
Ja jeszcze nie miałem do czynienia z hamulcem tarczowym, więc kompletnie się na tym nie znam a tam coś jest nie tak. Powiedzcie mi co tam może być zepsute jeżeli postawie motor na stopce centralnej, zakręcę kołem i wcisnę hamulec i zero reakcji, koło kręci się tak jakbym niczego nie ruszał. Klamka chodzi bardzo leciutko.
Właściciel mówi że to wina zdartych klocków.
powiedzcie co tam może być nie tak bo kompletnie nie znam się na hamulcach tarczowych.

Czekam na wasze odpowiedzi.

gruby - 2006-08-07, 18:31

z kolem 16" 250 nie wychodzili z kolem 18" masz wiekszy v-max
co do tej kontrolki to chodzi ci ze jak sie skreci kierownica to wlancza sie kierunek tak? to takich bajerow nie montowali...
co do hamulcow moze byc :

zapowietrzenie ukladu
zurzyta pompa
zatarte tloczki
i jeszcze pare
jesli byly by zajechane klocki to i tak by zachamowalo, chyba ze sa wyjete :lol:

KingNothing - 2006-08-07, 18:32

Hm.. ja na 150 sie nie znam, ale z tylu w kazdej ETZ mamy mniejsze kolo.. czyli 16. Kontrolka kierunkow natomiast jest w etz standardem, w przeciwienstwie do obrotomierza. Hamulec tarczowy to jest cos :D jesli pompka nie cieknie, to latwo sie go serwisuje.
daniel1621 - 2006-08-07, 18:37

nie gruby, niezrozumiałeś mnie. W głowce ramy umieszczona jest kontrolka i gdy włączysz kierunek to ona wtedy mruga. Chodzi mi oto czy tam była orginalnie?
czyli lapiej jest z 16'' czy gorzej :?:
a z chamulcami to niewiem co tam może być

gruby - 2006-08-07, 19:16

mrugajaca kontrolka to jest w zegarach :) a w "glowce ramy" to jest jakis WT :)

do 16" cali opony masz tansze, :) przynajmiej te takie uzywane :) co jest lepsze 16 czy 18 powiem ci ze jeden i drugi rozmiar ma zastosowanie :) wiadomo wiekszy promien kola wieksza sila co za tym idzie wieksza predkosc, jak bedziesz uzywal tego sprzeta do orania pola ( podejzewam ze raczej tak bedzie) to rozmiar tylniej opony jest malo istotny :)

LoginMZ - 2006-08-07, 20:46

co do tej kontrolki w glowce ramy to zobacz czy na obrotomierzu sa lampki bo ja nie mam teraz zrobilem ladowanie i luz w predkoscimierzu mam zamiar zrobic sobie kierunki wlasnie tam
SOVIETVW - 2006-08-07, 20:49

wystarczy ze zalozy zebatke 21z i na 16 calach tez bedzie smigac normalnie,
Śpiewak - 2006-08-07, 20:57

gruby napisał/a:
a w "glowce ramy" to jest jakis WT :)
hehe być może,ale w wersjach standart była tam kontrolka luzu,może ktoś przerobił na luxa i podłączył tam kierunki.... ;-) :->
wojciech944 - 2006-08-07, 21:22

obrotomierz z czerwonym polem nie ma oryginalnie kontrolek, bo on jest od MZ TS
dawid482 - 2006-08-07, 21:47

KingNothing napisał/a:
Hm.. ja na 150 sie nie znam, ale z tylu w kazdej ETZ mamy mniejsze kolo.. czyli 16

niestety nie masz racji w 250 z przodu jak i z tyłu były 18 calowe koła a co do hamulców to gruby już wszystko napisał

KingNothing - 2006-08-07, 21:59

Ale to czerwone pole to mam nadzieje jest zakres użytecznych obrotów ;)
daniel1621 - 2006-08-07, 22:44

gruby napisał/a:
mrugajaca kontrolka to jest w zegarach :) a w "glowce ramy" to jest jakis WT :)
eee, fajnie to wygląda
LoginMZ, są kontrolki i na obrotomierzu i na prędkościomierzu. Ta kontrolka jest dokładnie tam gdzie narysowałeś.

[ Dodano: 2006-08-07, 22:46 ]
a naprawa tych chamulców ile może wynieść :?:

rybson13 - 2006-08-07, 23:16

wracajac do czerwonej lampki w glowkach ramy spotkalem sie juz z tym w 3 emzetkach.... jednej swojej jak kupilem i 2 u kumpli wiec musieli chyba tak robic bo za kazdym razem byly takie same pozdrawiam :) i to od stopu bylo a nie kierunkow chyba;)
LoginMZ - 2006-08-07, 23:28

co do hamulca jak kupowałem mz to też klameczka miękka i 0 hamowania , w środku zmasakrowany mieszczek płynu niewiele co czyli musiałem kupić mieszczek (3zł ag-mot) no i płyn hamulcowy jakieś 10zł i zacisk śmiga , wydaje mi sie ze przy korpusie może być najgorsze uszkodzienie tzn naprawa tego bo bedzie trzeba kupic caly korpus ok 60zł a jeśli gdzieś indziej to raczej niewielkie koszty także dobrze oblukaj :)
daniel1621 - 2006-08-07, 23:36

a czy da się jakoś sprawdzić co jest zepsute w tym chamulcu bez rozbierania niczego :?:
LoginMZ - 2006-08-07, 23:56

Hmmm no raczej tak, gorzej z zaciskiem jak tłoczki w środku czy nie są zapieczone , ale mowie ja bym na Twoim miejscu dokładnie obadał korpus (tam gdzie płyn wlewasz) bo to jest najdroższa część , możesz odkręcic dekielek i zobaczyć mieszek gumowy , aha i sprawdz czy tarcza nie jest krzywa ;-)
gruby - 2006-08-08, 09:33

no moze byc tak jak pisze Login MZ moze wogule tam nie ma plynu heheh :) bo co jeszcze moze byc przy pompie?

-brak plynu
-zurzyty mieszek
-tloczek pompy
-wzery na powierzchni gdzie chodzi tloczek
-uszczelniacze
-zapowietrzenie pompy
-najgorej jak jest pekniet korpus... nowy ok 80 zl
to juz lepiej kupic jakas pompe od japonczyka za 60zl

co do zacisku jak sa zapieczone tloczki to wyjmij je i sprawdz w jakim stanie sa gladzie tego tloczka jak sa rowne bez rys to wymien tylko uszczelniacze w zacisku, przeczysc dokladnei zacisk i powino smigac jak ta lala :) bo co jeszcze mzoe sie popsuc w zacisku? no chyba ze jest gdzies pekniety i hydrol sie leje :)

sprawdzic mozesz jeszcze stan przewodu co laczy pompe z zaciskiem, czy nie jest popekany sparcialy itp. jak cos bedzie nie tak to niezwlocznie trzeba wymienic waz,

jak bedziesz kupowal plyn to tylko DOT-4!!!!

hubertbaran - 2006-08-08, 09:53

czekaj czekaj.... moze to jest MZ ts z bakiem ETZ ?
daniel1621 - 2006-08-08, 10:11

hubertbaran, nie,raczej nie. Na ramie za bardzo się nieznam, ale liczyłem ile ma piór na cylindrze i miał chyba 9 czyli ETZ a wszytko wyglądało orginalnie. A dlaczego tak myślisz?

a jeżeli z tyło jest koło 16'' to prędkościomierz będzie chyba oszukiwał. Bedzie chyba zawyżał no nie :?:

gruby - 2006-08-08, 11:39

ni bedzie po stosowali wyzsze opony...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group