To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - Wloty powietrza ETZ 250 dwa rodzaje

Marcin29844 - 2016-05-01, 22:39
Temat postu: Wloty powietrza ETZ 250 dwa rodzaje
Witam czy normalne jest to że moja ETZ wchodzi gorzej na obroty niż kolegi który ma inny wlot powietrza? Ja mam 6 dziur z przodu ramy a on ma wlot pod siedzeniem.Jego wchodzi ładnie bez żadnego opóźnienia a moja już nie tak ładnie:( Dodam że mamy dobrze ustawione gaźniki i nowe filtry powietrza
Seba_830 - 2016-05-02, 01:42

Nie jest to normalne, inżynierowie zmieniając metodę zasysania powietrza nie pozwolili by na spadek osiągów
Kocur20 - 2016-05-02, 14:09

Mam ten sam problem z 6cioma otworami w ramie.. Ja akurat je zaślepiłem i wywaliłem uszczelkę miedzy obudową filtra, a ramę i teraz idzie w miarę normalnie(trzeba zrobić remont) bo zasysa mniej powietrza, wcześniej dostawała za dużo i jedynie co, to buczała i wogole nie ciągła do przodu. Brat ma w swojej etz 150 też wlot pod siedzeniem z taką gumową rurą i nic a nic nie muli i do tego jest cisza.
januszj23 - 2016-05-02, 15:16

Kocur20 napisał/a:
Ja akurat je zaślepiłem i wywaliłem uszczelkę miedzy obudową filtra, a ramę i teraz idzie w miarę normalnie(trzeba zrobić remont) bo zasysa mniej powietrza, wcześniej dostawała za dużo i jedynie co, to buczała i wogole nie ciągła do przodu

Tego nie rozumiem, przecież mogłeś zamiast filtru napchać gąbki i też by dostawała mniej powietrza. :DD :sciana: Ach ci domorośli pseudo mechanicy. Więcej edukacji. Stosunek powietrza do paliwa wynosi ok 15:1. Jeżeli do silnika dopływa więcej powietrza więc musi być inne źródło dopływu (tzw. lewe powietrze). Za mieszankę paliwowo-powietrzną odpowiada gaźnik.

Kocur20 - 2016-05-02, 17:31

Odezwał się. Lewego powietrza nigdzie nie ciągnie, bo sprawdzałem plakiem, a tak na marginesie to jestem mechanikiem, wiec wypraszam sobie nazywając mnie "pseudo mechanikiem"
januszj23 - 2016-05-02, 18:54

Powtarzam raz jeszcze, jeżeli robisz takie rzeczy
Kocur20 napisał/a:
Ja akurat je zaślepiłem i wywaliłem uszczelkę miedzy obudową filtra, a ramę i teraz idzie w miarę normalnie(trzeba zrobić remont) bo zasysa mniej powietrza, wcześniej dostawała za dużo i jedynie co, to buczała i wogole nie ciągła do przodu
to jesteś pseudo mechanikiem. Nie wiem czego teraz uczą, pewnie obsługi komputera ale MZ-tka nie ma OBD II ani linii KL. Poczytaj ze zrozumieniem końcową część mojego poprzedniego postu. Wszystkim (prawie) pracują motocykle poprawnie a Tobie nie. Coś w tym musi być. Inżynierowie niemieccy zrąbali sprawę. :DD
"Odezwał się", a to co miało znaczyć? :?

Kocur20 - 2016-05-02, 19:07

Wywaliłem uszczelkę z pod obudowy filtra która i tak już praktycznie nie istniała(sparciała) i zaślepiłem otwory w ramie żeby mztka jakoś normalnie jeździła i jeździ, wiec mnie tak nie nazywaj, bo dzięki temu jeździ normalnie i nie wiem czego uczą, jestem samoukiem, a zaczynałem od motorynki w wieku 6 lat. Wyremontuje silnik i zobaczę czy remont przyniesie jakieś zmiany Panie Januszu :roll:
januszj23 - 2016-05-02, 19:54

OK, nie obrażaj się bo obrażanie kogokolwiek nie jest moją intencją. Pragnąłem tylko zwrócić uwagę (niejednokrotnie w humorystyczny sposób), iż w motocyklach MZ jest naprawdę niewiele do poprawienia a szczególnie układ dolotowo-wydechowy. Układ ten został wręcz perfekcyjnie dopracowany stąd też motocykle MZ wygrywały wiele zawodów miedzy innymi słynną "sześciodniówkę" i to sześciokrotnie.
Rozwiązania problemu ( o ile wszystko jest na "swoim miejscu") należy szukać pod innym kątem np. drożność, przelotowość oraz szczelność układu dolotowego itp. Rozumiem, że Twoje poczynania były tymczasowe i miały na celu przywrócenie do użytkowania motocykla do czasu remontu. Posty są ogólnodostępne, więc jakby ktoś wyrywkowo przeczytał Twój, mógłby odnieść wrażenie, że jest to błąd konstrukcyjny i zacząłby wprowadzać Twoje zalecenia w życie. Jak kto zaczynał w mechanice mało mnie to interesuje, ważne aby przyswajał i stosował właściwą wiedzę popartą odpowiednią teorią. Na forum i w obrębie Klubu zwracamy się do siebie bez zwrotów grzecznościowych "Pan, Pani". :piwo:

bartkal91 - 2017-05-17, 09:51

Czy ten problem moze występować w ETZ 150?
ETZ_PRORIDER - 2017-05-17, 13:22

Może. Jak mysz zrobiła sobie gniazdo pod siedzeniem i rura ssawna nie jest drożna.
czochu - 2017-05-17, 13:48

A tak wogóle to były wersje które nad obudową filtra powietrza nie miały otworu w ramie? bo ja mam taką rame, wygląda na niekombinowaną, dokładnie chodzi o tą długą gume co wchodzi w rame i mocuje się na taki dzyndzel w ramie pod zbiornikiem paliwa. Otwór na ten dzyndzel jest , zaś nie ma otworu nad filtrem na tą gume :lol:
ETZ_PRORIDER - 2017-05-17, 15:16

Były takie, one mają otwory pod zbiornikiem, 6 sztuk.
czochu - 2017-05-17, 16:34

No to zgadza sie.
Allu - 2017-05-17, 22:16

To dziwne bo przeważnie widuje to w etz 250 88-89 a w etz 251 90 mialem gumowa rurę w środku jak w starych etz.
Marcin W. - 2017-05-17, 23:48

W rocznikach 1988 nie ma tej gumowej rury ssącej, za to są te sześć otworów... Wiem bo moja MZ ETZ 250 jest właśnie z 1988r

Allu - 2017-05-18, 05:53

Marcin W., właśnie o Tym pisałem wyżej.
TOLL - 2017-05-18, 06:33

Moja ETZ 250 jest z 86 roku i też mam wspomniane 6 otworów zamiast gumy. :?:
czochu - 2017-05-18, 07:00

Mam 88. Jest tak samo jak u Cb. Marcin ;)
ETZ_PRORIDER - 2017-05-18, 21:32

W mojej 89r też takie otwory mam, był to tylko w ETZ 250.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group