Przesunięty przez: wojtek.mz 2016-05-01, 23:09 |
Wloty powietrza ETZ 250 dwa rodzaje |
Autor |
Wiadomość |
Marcin29844
Motocykl: MZ ETZ 251e,ETZ 250
Dołączył: 14 Sty 2014 Posty: 39 Skąd: Góra
|
Wysłany: 2016-05-01, 22:39 Wloty powietrza ETZ 250 dwa rodzaje
|
|
|
Witam czy normalne jest to że moja ETZ wchodzi gorzej na obroty niż kolegi który ma inny wlot powietrza? Ja mam 6 dziur z przodu ramy a on ma wlot pod siedzeniem.Jego wchodzi ładnie bez żadnego opóźnienia a moja już nie tak ładnie:( Dodam że mamy dobrze ustawione gaźniki i nowe filtry powietrza |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-05-02, 01:42
|
|
|
Nie jest to normalne, inżynierowie zmieniając metodę zasysania powietrza nie pozwolili by na spadek osiągów |
|
|
|
|
Kocur20
Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Złotniki Kujawskie
|
Wysłany: 2016-05-02, 14:09
|
|
|
Mam ten sam problem z 6cioma otworami w ramie.. Ja akurat je zaślepiłem i wywaliłem uszczelkę miedzy obudową filtra, a ramę i teraz idzie w miarę normalnie(trzeba zrobić remont) bo zasysa mniej powietrza, wcześniej dostawała za dużo i jedynie co, to buczała i wogole nie ciągła do przodu. Brat ma w swojej etz 150 też wlot pod siedzeniem z taką gumową rurą i nic a nic nie muli i do tego jest cisza. |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2016-05-02, 15:16
|
|
|
Kocur20 napisał/a: | Ja akurat je zaślepiłem i wywaliłem uszczelkę miedzy obudową filtra, a ramę i teraz idzie w miarę normalnie(trzeba zrobić remont) bo zasysa mniej powietrza, wcześniej dostawała za dużo i jedynie co, to buczała i wogole nie ciągła do przodu |
Tego nie rozumiem, przecież mogłeś zamiast filtru napchać gąbki i też by dostawała mniej powietrza. Ach ci domorośli pseudo mechanicy. Więcej edukacji. Stosunek powietrza do paliwa wynosi ok 15:1. Jeżeli do silnika dopływa więcej powietrza więc musi być inne źródło dopływu (tzw. lewe powietrze). Za mieszankę paliwowo-powietrzną odpowiada gaźnik. |
_________________ Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę. |
|
|
|
|
Kocur20
Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Złotniki Kujawskie
|
Wysłany: 2016-05-02, 17:31
|
|
|
Odezwał się. Lewego powietrza nigdzie nie ciągnie, bo sprawdzałem plakiem, a tak na marginesie to jestem mechanikiem, wiec wypraszam sobie nazywając mnie "pseudo mechanikiem" |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2016-05-02, 18:54
|
|
|
Powtarzam raz jeszcze, jeżeli robisz takie rzeczy Kocur20 napisał/a: | Ja akurat je zaślepiłem i wywaliłem uszczelkę miedzy obudową filtra, a ramę i teraz idzie w miarę normalnie(trzeba zrobić remont) bo zasysa mniej powietrza, wcześniej dostawała za dużo i jedynie co, to buczała i wogole nie ciągła do przodu | to jesteś pseudo mechanikiem. Nie wiem czego teraz uczą, pewnie obsługi komputera ale MZ-tka nie ma OBD II ani linii KL. Poczytaj ze zrozumieniem końcową część mojego poprzedniego postu. Wszystkim (prawie) pracują motocykle poprawnie a Tobie nie. Coś w tym musi być. Inżynierowie niemieccy zrąbali sprawę.
"Odezwał się", a to co miało znaczyć? |
_________________ Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę. |
|
|
|
|
Kocur20
Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Złotniki Kujawskie
|
Wysłany: 2016-05-02, 19:07
|
|
|
Wywaliłem uszczelkę z pod obudowy filtra która i tak już praktycznie nie istniała(sparciała) i zaślepiłem otwory w ramie żeby mztka jakoś normalnie jeździła i jeździ, wiec mnie tak nie nazywaj, bo dzięki temu jeździ normalnie i nie wiem czego uczą, jestem samoukiem, a zaczynałem od motorynki w wieku 6 lat. Wyremontuje silnik i zobaczę czy remont przyniesie jakieś zmiany Panie Januszu |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2016-05-02, 19:54
|
|
|
OK, nie obrażaj się bo obrażanie kogokolwiek nie jest moją intencją. Pragnąłem tylko zwrócić uwagę (niejednokrotnie w humorystyczny sposób), iż w motocyklach MZ jest naprawdę niewiele do poprawienia a szczególnie układ dolotowo-wydechowy. Układ ten został wręcz perfekcyjnie dopracowany stąd też motocykle MZ wygrywały wiele zawodów miedzy innymi słynną "sześciodniówkę" i to sześciokrotnie.
Rozwiązania problemu ( o ile wszystko jest na "swoim miejscu") należy szukać pod innym kątem np. drożność, przelotowość oraz szczelność układu dolotowego itp. Rozumiem, że Twoje poczynania były tymczasowe i miały na celu przywrócenie do użytkowania motocykla do czasu remontu. Posty są ogólnodostępne, więc jakby ktoś wyrywkowo przeczytał Twój, mógłby odnieść wrażenie, że jest to błąd konstrukcyjny i zacząłby wprowadzać Twoje zalecenia w życie. Jak kto zaczynał w mechanice mało mnie to interesuje, ważne aby przyswajał i stosował właściwą wiedzę popartą odpowiednią teorią. Na forum i w obrębie Klubu zwracamy się do siebie bez zwrotów grzecznościowych "Pan, Pani". |
_________________ Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę. |
|
|
|
|
bartkal91
Motocykl: MZ ETZ 150 1991
Dołączył: 07 Lip 2016 Posty: 36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-05-17, 09:51
|
|
|
Czy ten problem moze występować w ETZ 150? |
_________________ motocykl lekarstwem na całe zło
MZ sposobem na przeciętność.
Oraz zajęcie na popołudnia od początku
...na resztę eksploatacji. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-05-17, 13:22
|
|
|
Może. Jak mysz zrobiła sobie gniazdo pod siedzeniem i rura ssawna nie jest drożna. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-05-17, 13:48
|
|
|
A tak wogóle to były wersje które nad obudową filtra powietrza nie miały otworu w ramie? bo ja mam taką rame, wygląda na niekombinowaną, dokładnie chodzi o tą długą gume co wchodzi w rame i mocuje się na taki dzyndzel w ramie pod zbiornikiem paliwa. Otwór na ten dzyndzel jest , zaś nie ma otworu nad filtrem na tą gume |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-05-17, 15:16
|
|
|
Były takie, one mają otwory pod zbiornikiem, 6 sztuk. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-05-17, 16:34
|
|
|
No to zgadza sie. |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-05-17, 22:16
|
|
|
To dziwne bo przeważnie widuje to w etz 250 88-89 a w etz 251 90 mialem gumowa rurę w środku jak w starych etz. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-05-17, 23:48
|
|
|
W rocznikach 1988 nie ma tej gumowej rury ssącej, za to są te sześć otworów... Wiem bo moja MZ ETZ 250 jest właśnie z 1988r
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-05-18, 05:53
|
|
|
Marcin W., właśnie o Tym pisałem wyżej. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
TOLL
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41 Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 112 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-18, 06:33
|
|
|
Moja ETZ 250 jest z 86 roku i też mam wspomniane 6 otworów zamiast gumy. |
_________________ Ludzie dzielą się na ludzi z pasją i ludzi nieszczęśliwych. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-05-18, 07:00
|
|
|
Mam 88. Jest tak samo jak u Cb. Marcin |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-05-18, 21:32
|
|
|
W mojej 89r też takie otwory mam, był to tylko w ETZ 250. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|