Elektryka/elektronika - Regulator elektroniczny
radek94 - 2018-12-20, 11:20 Temat postu: Regulator elektroniczny Mam mechaniczny regulator a chce go zamienić na elektroniczny i byłby ktoś tak miły i podał schemat podłączenia regulatora poniżej?
romanETZ - 2018-12-20, 12:12
radek94, Jeżeli jeszcze nie kupiłeś zwróć się do kolegi forumowego ,,SIAJ" robi bardzo dobre regulatory elektroniczne (dużo taniej). Jak już masz - wyprowadzenia opisane jak w mechanicznym (za wyjątkiem B+(na bezpiecznik + za akumulatorem), w mechanicznym to będzie 51). Schematy są w zasobach Forum.
ETZ_PRORIDER - 2018-12-20, 13:54
Jak kolega wyżej pisze. Ten co przedstawiłeś nie do końca dobrze pracuje ale ba pewno lepiej niż ten niebieski. Od siebie polecam kupić polski regulator na 3 wsówki. Pasuje od poloneza na 9 diodowy alternator.
radek94 - 2018-12-20, 20:41
Wiec sprawa Panowie wygląda tak.
Skacze mi napięcie ładowania od 8 nawet do 16v.
Po wymianie regulatora na elektryczny nie świeci się nawet kontrolka ładowania przy nie odpalonym silniku(na mechanicznym świeci.)
Wgl jakby reakcji nie było na regulator(odpaliłem bez żadnego i też skakało)
Skacze na obu lecz tylko na mechanicznym świeci kontrolka ładowania na nie odpalonym(na mech.również swieci przy odpalonym,na elektronicznym nie)
Jakieś sugestie?
Uszkodzony nowy elektroniczny?
herrq666 - 2018-12-20, 21:20
Napięcie skacze z powodu zakłóceń układu zapłonowego.
ETZ_PRORIDER - 2018-12-22, 17:07
radek94, Sprawdź poprawność połączenia. Jeśli zastosowałeś jednak ten regulator z pierwszego posta, to właśnie takie są jego objawy możliwego uszkodzenia. Mam taki na stanie z innej ETZ i ma te same objawy, ładowania na nim brak.
Sprawdź wszystko na linii regulator - wirnik. może tylko bezpiecznik nie łączy albo coś.
Poza tym skoki napięcia są spowodowane tym co pisze herrq666, ukłąd zapłonowy zakłóca pracę multimetru. Podłącz sobie akumulator do jakiegoś długiego przewodu i sprawdź ładowanie z dala od motocykla na tym przewodzie.
mczmok - 2018-12-24, 08:22
Bardzo często w w stojanie "puszcza" lutowanie (zimny lut) w miejscu gdzie odczep stojana łączy się ze złączką męską. Od drgań raz jest styk -wtedy napięcie skacze do 16 , gdy nie ma alternator działa na jedną fazę - wtedy jest 8V.
radek94 - 2018-12-24, 13:10
Dziękuje za odpowiedzi,zamówiłem regulator od użytkownika ''SIAJ''.
Sprawdzę również ''zimny lut'' i dam znać co będzie po
Luke Skywalker - 2024-04-17, 20:25
Czołem!
Dla potomnych: węgierski regulator w środku. Wykonanie dramat.
Może ktoś biegły w elektronice skomentuje tę konstrukcję?
Pozdrowienia!
Luke
EDIT:
— UWAGA — Po powiększeniu zdjęcia znalazłem usterkę w wyniku zwarcia, do którego doprowadziłem. Spaliłem ścieżkę między pinem B+ a D+ 😂
Przy okazji okazało się, że mamy de facto taki sam schemat połączenia, jak w polskim APE z 3-ma pinami, bo B+ i D+ są po prostu zwarte! 😊🤣
kosior30 - 2024-04-17, 20:42
Wygląda jakby robiony na tróję na warsztatach w technikum elektronicznym
Marcin W. - 2024-04-17, 21:35
Luke Skywalker, Jak to mówi moja koleżanka " To jest straszne"
Jak to już jest tak podrutowane fabrycznie to jak podrutujesz te upaloną ścieżkę to nikt się nie obrazi. Polutuj przewodem czy miedzianką B+D+ omijając najlepiej te połączenie które tam jest dodając nowe. Może reanimacja pacjenta się nawet uda.
Posmarował bym jeszcze tam pastą termoprzewodzącą ten tranzystor pod i nad miką aby lepiej to ciepło odprowadzało. Nie wiem czy docisk jest tam wystarczający pewnie zrobił bym bezpośredni otwór pod tranzystor wstawił odpowiednią tulejkę nieprzewodzącą pod obudowę tranzystora To-220 i zakręcił śrubą. Oczywiście poprawił bym i pozycję tranzystora bo on to po trzech piwach tam jest...
Chyba pod względem montażu regulator Mega jest lepiej zmontowany i ma wsuwki do druku. Tutaj tego brak i polutowali co mieli pod ręką. Tam też masz że D+ i 51,B+ są mostkowane.
Jednak finalnie omijamy regulator Mega bo się pali przez zastosowany tranzystor ze zbyt małym prądem dopuszczalnym zaledwie 2A. Ja sobie wymieniłem tranzystor o większym dopuszczalnym prądzie maksymalnym.
Jednak jak zobaczyłem Jezpola to uznałem że Mega będzie się jednak kurzył dalej...
Luke Skywalker - 2024-04-17, 21:56
To prawda, pacjent jest do uratowania. Komentarz o warsztatach w technikum też jest dobry!
Natomiast coś zmienili przez rok w tych regulatorach: ten „spalony” który widzicie, ładował 13,8V bez świateł i 13,6V na światłach. Identyczny dzisiejszy daje odpowiednio 14,1V i 13,9V (tak jak pisałem na czacie).
Zdrówka!
Luke
sIaj - 2024-04-18, 15:16
Luke Skywalker napisał/a: | Dla potomnych: węgierski regulator w środku. Wykonanie dramat. | Po za tymi konektorami to jak dla mnie jest ok. Co prawda na dłuższa metę wibracje mogą coś zrobić ale po to montuje się to na gumach aby zmniejszyć ryzyko.
Praktycznie w każdym elektroniku w MZ D+ z 51 jest połączone, wynika to z tego że mechaniczny ma ogranicznik prądowy - abyś nie sfajczył prądnicy bo ta nie ma dobrego chłodzenia a elektroniczny nie.
Dla przykładu obecnie moje są takie jak na obrazku.
Napięcie możesz sobie zmienić jak tyko zlokalizujesz dzielnik napięcia w tym układzie.
Martini55 - 2024-04-18, 15:43
sIaj, - zawsze chciałem zobaczyć jak on w środku wygląda, bo standardowo go zalewasz
Mam od Ciebie dwie sztuki z czasowym wyłącznikiem cewki WN i jest bajka ale coś mi się wydaje, że i po trzeci będę musiał się zgłosić
Luke Skywalker - 2024-04-19, 09:54
sIaj napisał/a: | Po za tymi konektorami to jak dla mnie jest ok. Co prawda na dłuższa metę wibracje mogą coś zrobić ale po to montuje się to na gumach aby zmniejszyć ryzyko. |
To dobrze wiedzieć, że ktoś biegły w elektronice mówi, że w miarę się to "kupy" trzyma. Mówiąc o dramatycznym wykonaniu miałem na myśli staranność i estetykę montażu. Konektory to raz, a tranzystor mocy nie wymaga komentarza. Dawno temu jeden z moich wykładowców na Polibudzie miał teorię, że (cytuję): "jeśli konstrukcja wygląda źle, to z pewnością jest zła"
Pozdrowienia!
Luke
sIaj - 2024-04-19, 12:39
Luke Skywalker napisał/a: | tranzystor mocy nie wymaga komentarza. | Są różne systemy docisku tranzystora do podkładek, są takie twarde sprężyny które wlutowuje się w płytkę, jedynie to trudno się to rozbiera.
Martini55 napisał/a: | sIaj, - zawsze chciałem zobaczyć jak on w środku wygląda, bo standardowo go zalewasz
Mam od Ciebie dwie sztuki z czasowym wyłącznikiem cewki WN i jest bajka ale coś mi się wydaje, że i po trzeci będę musiał się zgłosić | Chyba pomieszałeś sterownik zapłonowy z regulatorem alternatora. Regulatorów nie zalewam.
Martini55 - 2024-04-19, 12:57
sIaj, Cytat: | Regulatorów nie zalewam. | - chyba, że to klej na gorąco jest od frontu. Ale mam taką zasadę, że jak coś działa, to tego nie rozbieram. Dlatego myślałem, że całość jest zalana
Luke Skywalker - 2024-04-20, 18:26
sIaj Możesz być dumny ze starego cepra…
Zdrówka!
Luke
|
|
|