To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Nie da się wyregulować przerywacza. Problem z zapłonem.

Bachu - 2019-06-14, 15:22
Temat postu: Nie da się wyregulować przerywacza. Problem z zapłonem.
Witam.
Mam problem z zapłonem.
Mianowicie nie mogę wyregulować przerywacza. Przy ustawieniu go na maksa w stronę krzywki, nadal jest zwarty. Nie wiem czy ma to związek, ale motocykl przed tą awarią nie wchodził na wysokie obroty. Wymieniłem gaźnik ale nie zdążyłem sprawdzić czy coś pomogło bo pojawił się problem z przerywaczem właśnie. Załączam zdjęcie zapłonu.

Bajbus16 - 2019-06-14, 20:04

Jeśli wymieniłeś krzywkę na nową to być może jest ona od es250/1 lub ES250/2. Nawet te dwa typy mają wycięcia na ustalacz w innych miejscach. Obydwa wyglądają identycznie. Dlatego nie patrząc na te 3mm przed ZZ ustaw przerwę i miejsce podniesienia przerywacza i potem suwmiarką zmierz odległość tłoka od ZZ. w ten sposób sprawdzisz czy krzywka jest właściwa.
ETZ_PRORIDER - 2019-06-14, 21:38

Czy masz w wirniku wypust ustalający pozycję krzywki? Druga kwestia to współczesne przerywacze mają zbyt długą sprężynkę i czasem ona dotyka do krzywki co skutkuje za wczesnym zapłonem.
Bachu - 2019-06-15, 10:01

Krzywki nie wymieniałem. Przerywacz wymieniłem ze względu na wypalone platynki, na starym był ten sam problem z przerwą. Właściwie to przerwa zniknęła bez mojej ingerencji w mechanikę zapłonu, zmieniałem cewkę i kondensator pod siedzeniem ale to raczej nie ma nic wspólnego.
Krycha - 2019-06-16, 06:55

Z tego co pamiętam, przerwę ustala się w GMP tłoka. Ustaw tłok, poluzuj śrubę, kowadelko docisnij do krzywki, włóż listek szczelinomierza, razem dociskaj i mloteczek kowadelko do krzywki i wtedy przykrec śrubę. :piwo:
kosior30 - 2019-06-16, 22:31

Przerwy nie ustawia się w GMP tylko po prostu w miejscu, gdzie przerywacz się rozwiera najbardziej. Czy to będzie w GMP czy ileś stopni za GMP to nie ma znaczenia. Osobiście nie spotkałem się, żeby to wypadło akurat w GMP. Ważne, aby wartość maksymalnej przerwy była zgodna z wytycznymi oraz aby początek otwierania styków nastąpił w odpowiednim momencie (wyprzedzenie zapłonu).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group