To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - ES 250/2 Trophy problem z ruchamianiem silnika

p508tropic - 2020-03-11, 20:20
Temat postu: Nie mogę uruchomić silnika Tropki
Witam klubowiczów.... Zaraz sezon a u mnie Tropka zamilkła po małych wstępnych jazdach. Zrobiłem z 70 km, jakoś jechała, ale dużo paliła i świecę zalewała. Aż zamilkła całkiem- dobrze że w garażu. Zimą założony zapłon CDI oraz nowa instalacja elektryczna. Gaźnik po regeneracji w firmie: http://zabytkowe-motocykle.eu/. Po uciszeniu Tropki sprawdziłem całą instalację paliwową, również profilaktycznie gaźnik- wyglądało że wszystko ok. Po konsultacji ze z sprzedawcą CDI, poprawiłem zapłon ( przy okazji- jak najlepiej sprawdzić opuszczenie tłoka o 3 mm przed GMP?). Dalej nic- iskra niby jest, podlewałem paliwo pod świece i PLAK do ssania powietrza- bez rezultatu. Ktoś mi podpowiedział że może zimeringi padły- możliwe? Może coś poradzicie?
ETZ_PRORIDER - 2020-03-11, 21:04

Uszczelniacz że mogły paść ale jeśli były nowe to raczej wątpię. Jeśli jest paliwo i jest iskra to czego może nie być? Sprężania. Może coś tam się stało?
p508tropic - 2020-03-11, 21:37

Hmmmm.... Sprężanie.... Jakieś jest , nie mierzyłem. Przy próbie mierzenia tych 3mm przed GMP wpadł mi "miernik" pod głowicę. Musiałem ją zdjąć. Poza tym że denko i komora była czarna- reszta, czyli gładź cylindrowa ok, żadnego progu. podczas kręcenia wałem czy to starterem czy zapłonem, też czuje się sprężanie...
p508tropic - 2020-03-11, 21:40

aha- co do uszczelniaczy. Nie były nowe, nic przy silniku oprócz tego co pisałem (zapłon, gaźnik) nie robiłem. A motocykl kupiłem jesienią..... To nie wiem w jakim stanie były.
elektryk111 - 2020-03-11, 21:44

Można by jeszcze podmienić świecę i kapturek.
p508tropic - 2020-03-11, 21:58

Świece zmieniałem na nowe, kapturek nowy z CDI.... Przy próbie iskra na świecy widoczna. :cry:
Adam - 2020-03-11, 22:03

Miałem to samo, iskra była, zapłon ustawiony poprawnie, na pych zapalał, ciepły odpalał za pierwszym kopem a zimny za cholerę nie odpalił. Szczerze powiem, że wszystko co tylko było do sprawdzenia sprawdzałem, zawracałem głowę kolegom na foum i wszystko bez efektu. Mechanik ze mnie żaden więc nie będę się wymądrzał ale może to być problem z elektryką. U mnie wymieniłem cewkę zapłonową i pomogło. Ale warto też obejrzeć jak "działają" bezpieczniki.
p508tropic - 2020-03-11, 22:12

Ze mnie też żaden mechanik, a szczególnie elektryk... Gość od CDI powiedział mi jak można sprawdzić poszczególne elementy CDI... Muszę kogoś poszukać co się zna na tych elektrycznych niuansach i niech sprawdzi.
elektryk111 - 2020-03-12, 06:36

Nie musisz sprawdzać wszystkich elementów instalacji.
Wykręć tylko kapturek i sprawdź z jakiej odległości przeskakuje iskra z końcówki kabla do głowicy.Jeśli bez problemu przeskakuje przez 0,5 cm to zapłon jest OK.
Sprężanie trzeba wtedy sprawdzić czy jest co najmniej 6 Atm.(poniżej może niechcieć odpalać)
Może olej ciągnąć przez simering sprzęgła.(wtedy będzie strasznie kopcić)
Na próbę zmniejszył bym przerwę na świecy do minimum(pół mniejsza niż normalnie)

ETZ_PRORIDER - 2020-03-12, 10:01

No myślałem, że uszczelniacze są nowe. W takim razie możliwe, że nie zaciąga paliwa i zalewa się olejem. Druga kwestia to że ściągałeś głowicę. Dobrze ją dokręciłeś na krzyż? Uszczelka w porządku? Jeśli są przedmuchy to nie odpali maszyny.
p508tropic - 2020-03-13, 18:22

No tak... Jutro pojadę do garażu z gościem co zakładał mi nową inst elektr i zapłon- sprawdzi mi parametry poszczególnych elementów, sprawdzimy również tą iskrę z 5mm.... Może też ciśnienie. Głowicę zdejmowałem już po braku uruchomienia- założona jest prawidłowo, nowa uszczelka, stopniowo na krzyż dokręcana kluczem dynamometrycznym na 5 kGm. Jak nic nie znajdziemy- to nie wiem, chyba silnik do remontu... Polecacie kogoś w pobliżu Gdańska? Ten gość z Redy coś na forum kiepskie ma opinie- naprawdę tak źle z nim?
ETZ_PRORIDER - 2020-03-13, 18:30

Oddaj mu silnik to się przekonasz :)
ivan900 - 2020-03-13, 18:32

Tylko weź kredyt.Bo nie dość że spartaczy robotę to koszta z kosmosu.
ETZ_PRORIDER - 2020-03-13, 19:02

ivan900 napisał/a:
Tylko weź kredyt.Bo nie dość że spartaczy robotę to koszta z kosmosu.

:piwo:

p508tropic - 2020-03-14, 12:27

Hmmm... No i uruchomiliśmy ten silnik. Najpierw posprawdzane i pomierzone były wszystkie elementy CDI przy wydatnej pomocy sprzedawcy tego urządzenia- wszystko ok. No i jakoś uruchomił się ... Ale wcale to nie było pocieszające . Bardzo kopcił z wydechu i chlapał olejem czarnym z wylotu tłumika jak i były wycieki czarnego oleju na złączu kolanka z cylindrem ( widocznie nie całkiem było tam szczelnie). No i po chwili zaczął przerywać. Po wykręceniu świecy kiepski widok- zaolejona na czarno. Przy okazji sprawdziliśmy kompresję w cylindrze- ponad 6 Atm. Czyli CHYBA simeringi :cry: .... Czyli chyba jakiś remont silnika.... :cry: Zatem ponawiam prośbę o namiary na kogoś kto by fajnie i w rozsądnej cenie to ogarnął w okolicach Trójmiasta.
halcik - 2020-03-14, 13:21

Sprawdzić jeszcze raz gaźnik i wyjechać w drogę. To że kopci w tej chwili absolutnie nic nie znaczy. Jakiego oleju użyłeś do mieszanki i w jakich proporcjach?
mar09 - 2020-03-14, 13:31

Dokładnie jak przedmówca... przegoń maszynę po obrotach dobre kilka kilometrów aż oczyści świecę. Pyrkanie i kichanie na jałowych wykańcza większość świec zapłonowych.
ETZ_PRORIDER - 2020-03-14, 14:34

Zajął bym się tym silnikiem ale obecnie jestem zawalony robotą przy emzetkach a do tego mam przeprowadzkę na głowie i do tego remont mieszkania.
p508tropic - 2020-03-14, 15:36

Olej użyłem Mixol S w stosunku 1:50 . Jak będzie trochę pogody to spróbuję go "przegonić". Cóż mam do stracenia,. Może w międzyczasie znajdzie się jakiś majster który zajął by sie ewentualnie tym silnikiem. Na razie w Gdańsku zima chce wrócić :smile: :smile:
Micius - 2020-03-15, 07:42

Przed następnym odpaleniem porządnie naładuj akumulator.
Nie odpalaj po to aby "przygazować" tylko aby się przejechać czyli sprawdzić na rozgrzanym silniku, po odpaleniu każda kopci i wyrzuca czarny olej przez wydech.
Co za zapłan CDI, od kogo kupiłeś? Odnajdź schemat dołączony do zapłonu.

Moim zdaniem to wpierw potrzebne jest sprawdzenie, regulacja i ustawienie praktycznie wszystkiego czyli: poprawność instalacji modułu,stan akumulatora, ustawienie punktu zapłonu, gaźnik wszystkie elementy łącznie z kranikiem.

I najważniejsze:
Gdzie dokładnie stoi moto? Jestem z Wielkiego Kacka to może gdzieś niedaleko - przejdź na priv lub zadzwoń. Może nie uzdrowię ale w chwili wolnej spróbuję pomóc :???:
Mieszanka paliwowa 1:33 , Miksol na dotarcie może być, ale moje najlepiej chodzą na LUX10 ( taki jak się wtedy lało ) lub Orlen poziomeczka semisyntetyk.

ES 250/2 to bardzo wdzięczny i trwały motocykl, nie kombinuj za dużo, poczekaj, pomożemy. :okok: moje wszystkie robię sam i obie pozostałe jeżdżą doskonale.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group