Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Gaźnik PWK w miejsce BVF 30 N2-5 (ETZ 250)
ETZ_PRORIDER - 2021-02-11, 17:13
dantoma, Moje dmuchają po dotarciu po 10.5-11 lecz docieranie nie jest książkowe (czyt. Pyr pyr)
dantoma - 2021-02-11, 21:50
A dolna granica (próg do remontu)?? Jutro zmierzę w TS-ce
ETZ_PRORIDER - 2021-02-11, 22:23
6-7
Wolf - 2021-02-12, 13:06
Według mnie na 99% dantoma ma wydech zapchany od ograniczonej prędkości obrotowej silnika gdzie doszło do tak zwanego efektu koksingu.
ETZ_PRORIDER - 2021-02-12, 13:25
Wolf, Wysoce prawdopodobne graniczące z pewnym patrząc na opisywany ekonomiczny styl jazdy, jakby paliwo nadal było na kartki.
dantoma - 2021-02-12, 17:01
Na wynik pomiaru sprężu zakoksowanie tłumika nie ma znaczenia- za małe przepływy gazów. Znalazłem przez przypadek (!) wykresy czujnikiem ciśnienia. Było kilka pomiarów, od ok. 10,9 do ok. 11,4 Atm. Inny mój sprzęt nie miał takiego sprężu - musi to być od ETZ. Nie wiem, który pomiar był wykonany na zimno, który na gorąco- mierzyłem dla obu przypadków.
W zeszłym roku zdejmowałem kolanko rury wydechowej do wypiaskowania i oceny okna wydechowego. Okno czyste, osady w kolanku znikome (ale wypiaskowane zostało). Dalej, gdzie prędkości i ciśnienia maleją są większe szanse do zakoksowania są większe. Ale to nie tłumik komorowy, gdzie koksowanie potrafi mocno przyblokować przepływy. W interferencyjnym - byłyby też symptomy widoczne w oknie lub kolanku.
A widziałem okno w TS-150 niemal kompletnie zablokowane nagarami po LUX-DW. Dodatkowo właściciel nie żałował oleju. Ja lałem Mixola a teraz półsyntetyki i nie daję więcej oleju, niż 1:50. Bez boroskopu się nie oceni wnętrza tłumika. Z resztą trzeba by było mieć jakąś lancę z palnikiem aby z użyciem aktywatorów do utleniania sadzy to wypalić. Nic takiego nie mam.
Z tego, co ja wiem to na zużycie tłoka z pierścieniami i tulei mają siły gazowe, droga przebyta przez tłok i smarowanie. Siły gazowe były najwyżej umiarkowane, droga tłoka mała. Smarowanie przepisowe, a w relacji do obciązenia nawet nadmierne. Wszystko podlega zużyciu. Nie mam danych jakie jest normatywne zużycie silnika dla 23 Kkm w sensie pomiaru wielkości sprężu. Z resztą za dużo jest zmiennych- choćby charakter jazdy, czy cykle jazdy (miejska czy szosowa). Nie miałem pojęcia, przy jakich sprężach szlifuje się tuleję i wymienia tłok z pierścieniami. W serwisówkach są podane wymiary, nie spręż.
Co do zużycia paliwa- w połowie lat 70 na Jawce 20P robiłem pomiary w różnych warunkach (ulice puste w dzisiejszym rozumieniu). Zobaczyłem naocznie, czym są okresy nieustalone pracy silnika. Nauczyłem się jeździć tak, aby być jak najbliżej stanów ustalonych. Co wcale nie pokrywa się z niskimi obrotami. Niskie tempo przyrostu obrotów o ścisła zależność otwarcia gazu od obrotów. Stąd i takie zużycia paliwa. Kolanko rury wydechowej też nie przepalone.
Podziękowania.
KTR - 2023-04-13, 10:48
Panowie w jaki sposób zaślepialiście power jat ?
ETZ_PRORIDER - 2023-04-13, 12:21
Kulka od łożyska w wężyk na ciasno.
|
|
|