Renowacja/specyfikacja modeli - Silnik - Różne silniki? - ES 250/2
Smielo - 2007-08-01, 21:46 Temat postu: Silnik - Różne silniki? - ES 250/2 Witam!
Czy ktoś miał doczynienia z różnicami w cylindrach przy trophy, od strony gaźnika niektóre mają wysunięte żeberka, różnią się również króćcami do gażnika (dłuższe i krótsze). Może ktoś wie czy, kiedy i dlaczego wprowadzono zmiany? Jak zainteresowanym wiadomo w Trophy różnice nie występują tylko w tym elemencie więc może wspólnie uda się określić w jakich rocznikacz występowały dane rozwiązania....... (wydech, podnóźki kierowcy, mocowanie filtra powietrza i pewnie jeszcze kilka niuansów)
Huberto - 2007-08-01, 22:44
Tropiki do 69 roku miały w kanale ssącym taki nosek. Moc wynosiła 17.5KM. Po 69 tego noska w cylindrach już nie było, byl większy stopień sprężania i moc wynosiła 19KM. Co do króćców to niespotkałem się z innymi wersjami.
Smielo - 2007-08-02, 18:58
Kroćce poza długością różnią się również wielkością kanału (co zapewne spowodowane było zmianą okna w cylindrze), oraz rozstawem otworów mocujących. Czy na przełomie 69/70 cały silnik przeszedł modyfikację? Na przykład wejście wiązki w karter, oś kopniaka. Remontuję trophy z 69 i mam kilka zagwozdek które części zastosować, motorek był w stanie złomowym więc z oryginału niewiele zostało Na szczęście nadwozie już mam prawie skompletowane i biorę się za silnik.
|
|
|