» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-29, 12:28
ale stresa wczoraj przeżyłem podczas przejażdżki...
Autor Wiadomość
FocusPocus 


Motocykl: XVS 1100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 69
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2008-06-09, 08:21   ale stresa wczoraj przeżyłem podczas przejażdżki...

Jadę sobie na mojej eMZecie, jak to ja, prędkością spacerową (ok 80 km/h), szosa pusta, lekko z górki, no to sobie pomyślałem, że już 300 km od montażu nowego cylindra minęło, to może by maszyne nieco przedmuchać... No i odkręcam powoli... 90... 100... 110... prawie 120... a tu nagle piiiiiiiiisk i się tylne koło zablokowało... Dupsko trochę potańczyło, ja się zestresowałem, ale zanim sie zatrzymałem to koło ruszyło dalej... Pomału dokulałem się na boczną drogę, szybkie oględziny, odsłuchowo w porządku... Do domu miałem już blisko więc spokojnie ruszyłem z miejsca i się do domu dokulałem bez niiespodzianek... Nie wiem co to było... Po powrocie naciągnąłem trochę łańcuch bo miał lekki luz, ale nie aż taki żeby mógł przeskoczyć i sie zablokować. Zwłaszcza że sie odblokował zanim sie zatrzymałem. Może tłok spuchł... Zanim kupiłem, to szukałem dobrego i wcale nie najtańszego i taki (chyba) udało mi sie znaleźć, ze stopu K20 który wszyscy polecali. Mogło się skończyć paliwo, no ale wtedy to raczej koło by się nie zblokowało, choć wysnułem tez taką teorię o chwilowym braku paliwa, przez to brak smarowania i chwilowe zatarcie. Ale maszyna pojechała da;ej bez przełączania na rezerwę... Dziś popołudniu odpalę, przejadę się kawałek i zobaczę jak śmiga... Ale ciśnienie mi sie podniosło
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: MZ ETZ 291
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-06-09, 09:05   

FocusPocus, skrzynia ci się zblokowała to też miał chyba MZ Maxi Perwers tak samo zblokowało mu skrzynie zwolnił i wszystko gitara :) także nie martw się wszystko jest ok :D
tłok kupiłeś dobry a po 300km od remontu nie powinno ci sie nic stać :D kolega dotarł w 150km na 4 szlifie i we dwóch 100km/h darliśmy :)

pzdr :piwo:
 
 
     
FocusPocus 


Motocykl: XVS 1100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 69
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2008-06-09, 09:09   

astra115 napisał/a:
to też miał chyba MZ Maxi Perwers


fakt... cos mi sie kojarzy że o tym czytałem... ;-)
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-06-09, 09:26   

Na moje oko to tłok spuchł i się przytarł. Lepiej zdejmij cylinder i zobacz co z nim.
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
grzes 

Motocykl: gsx600f
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 109
Skąd: Telatyn
Wysłany: 2008-06-09, 09:36   

nie żadna skrzynia tylko tłok ci spuchł, 300 km to trochu za mało żeby dostawała pełne obciążenie (nie mówię o pełnych obrotach), dopiero tak gdzieś po 1500km możesz jej dawać w pineche do oporu :piwo:
 
 
     
FocusPocus 


Motocykl: XVS 1100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 69
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2008-06-09, 09:48   

Kasten napisał/a:
Lepiej zdejmij cylinder i zobacz co z nim


Może dzisiaj zdejmę głowice i oblookam...
 
     
Paweł150 
Mz Rulezzzz


Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 2008-06-09, 10:18   

mi sie wydaje ze 300km to troszke malo mi mowiono o 500km a tak spokojnie to 1tys km
_________________
"Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
 
 
     
FocusPocus 


Motocykl: XVS 1100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 69
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2008-06-09, 10:22   

Paweł150 napisał/a:
mi sie wydaje ze 300km to troszke malo mi mowiono o 500km a tak spokojnie to 1tys km


Pewnie masz rację... troche mnie poniosło :mrgreen:
no ale z drugiej strony zaleca się docierać silnik w całym zakresie obrotów :mrgreen:
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-06-09, 11:11   

To jak wytłumaczycie to ze ja odkrecam manetke do końca juz po 50 km od wykonanego szlifu?? Przy 120 jest dosc spory wiatr który dobrze chłodzi cylider. Wydaje mi sie ze raczej z tłokiem problemu być nie powinno.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-06-09, 11:43   

spuchnięty tłok powoli zmniejsza moc silnika a nie od razu zacina :] z ostygnięciem też nie jest tak szybko jeśli zatnie koło na 5 biegu :twisted:
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-06-09, 12:33   

czasem źle ustawiony hamulec tylny potrafi płatac takie figle, rozgrzewa masakrycznie bebn hamulcowy i prosze.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
szatri 


Motocykl: etz 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 138
Skąd: ZAMOŚĆ
Wysłany: 2008-06-09, 13:43   

Ostatnimi czasy też miałem podobną sytuację, jechałem z plecakiem tak ok 80-90 wiec nie darłem jej po po obrotach, i nagle moto zaczęło tracić gwałtownie moc. Ja manetką do oporu a ona mi zwalnia, więc sprzęgło i redukcja. Zgasiłem lub sama mi zgasła bo już nie pamiętam na poboczu, poczekałem jakieś 10 min i ruszyłem bez problemów. Później sytuacja się powtórzyła więc znowu postój, po przejechaniu ok 20 km problem znikł. Paliwo na pewno był wymieszanie z olejem, a na zbiornik wlałem ponad 400ml.
Choć ostatnio to jej nie sprawdzałem czy się jej nie zechce znowu psikusa mi zrobić.

Podejrzewam ze jak bym tak nieco wydusił z niej to by mi się kolo zablokowało.

Na załączonych fotkach widać nad kanałem wydechowym i chyba płukającymi liczne pionowe ryski wyczuwalne pod palcem. Dodam ze mam przejechanie od szlifu jakieś 1400km i nie było problemów.
_________________
Fotki mojej mztki 251
 
 
     
Paweł150 
Mz Rulezzzz


Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 2008-06-09, 15:24   

hubertbaran napisał/a:
To jak wytłumaczycie to ze ja odkrecam manetke do końca juz po 50 km od wykonanego szlifu??

moim zdaniem to lekka przesada zeby nie mowic głupota. Mozna zajechac silnik ja docierałem mz powoli na z kazdą setka kilomertów na wyzsze obroty az do przejechania 1000km
_________________
"Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
 
 
     
FocusPocus 


Motocykl: XVS 1100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 69
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2008-06-09, 15:34   

Paweł150 napisał/a:
hubertbaran napisał/a:
To jak wytłumaczycie to ze ja odkrecam manetke do końca juz po 50 km od wykonanego szlifu??

moim zdaniem to lekka przesada zeby nie mowic głupota. Mozna zajechac silnik


Wiesz... nie jest to moje pierwsze moto i nie pierwszy raz docieram silnik... Juz kupę lat temu spece mi tłumaczyli że silnik należy docierać w całym zakresie obrotów i pod zmieniającym sie obciążeniem. Oczywiście nie chodziło im o ciągłe żyłowanie silnika tylko spokojną jazdę i od czasu do czasu (raz na 200-300 km) ostrzejszą jazdę PRZEZ CHWILĘ tzn rozpędzic sie i wyluzować...
Dzisiaj zrobie rundkę, posłucham silniczka i jak będzie wszystko chodziło jak trzeba to dam sobie spokój ze zdejmowanie cylindra... Zresztą co by to zmieniło? Zobaczyłbym tylko czy jest gładki czy nie...
Podejrzewam że to było coś z łańcuchem albo tak jak napisał hubert - może coś z hamulcem (muszę to sprawdzić)
Z pewnościa przez najbliższe 300 km nie będę obciążał silnika :mrgreen:
 
     
kendzior 

Motocykl: Czerwony Komarek
Wiek: 32
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-06-09, 16:40   

moim zdaniem to skrzynia ja tak mialem w simsonie rozpedzilem sie z gory i w pewnym momencie zaczeło cos tjb. dzwonic i takie uczucie hamowania silnikiem jakby zredukowac z 3 na 1 a po kilku metrach zacielo mi kolo i gleba bo byl zwirek ;/

pozdro :piwo:
_________________

 
 
     
ETZrider 

Motocykl: 251 ;D
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-06-09, 17:13   

W jaki sposób skrzynia może się zablokować?
 
     
kendzior 

Motocykl: Czerwony Komarek
Wiek: 32
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-06-09, 17:35   

normalnie trybko nie nadazalo za kolem i przeskoczylo i sie zacielo
_________________

 
 
     
Krzyż 


Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-09, 18:18   

Moze troche teorii... Jak zapobiec takim przypadkom? ;)
 
     
FocusPocus 


Motocykl: XVS 1100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 69
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2008-06-09, 18:37   

Krzyż napisał/a:
Jak zapobiec takim przypadkom?

Nie szarżować :mrgreen:
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2008-06-09, 19:16   

Jeżeli kolega nie sprawdzi najpierw cylindra to toerie ze skrzynią możemy narazie zostawić.

Ale jeżeli tłok jest naprawdę dobry, szlif profesjonalnie wykonany i masz iglice trochę do góry to nie ma opcji zatarcia przy takich prędkościach.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14