» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-29, 12:28
ale stresa wczoraj przeżyłem podczas przejażdżki...
Autor Wiadomość
FocusPocus 


Motocykl: XVS 1100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 69
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2008-06-09, 20:22   

tomasz102 napisał/a:
tłok jest naprawdę dobry, szlif profesjonalnie wykonany i masz iglice trochę do góry

Dokładnie tak mam, ponadto nieco więcej oleju wymieszałem z benzynką.

Odpaliłem maszynę, przejechałem się, posłuchałem i wszystko dziala normalnie, żadnych dziwnych czy niepokojących objawów nie zaobserwowałem, wszystko normalnie, tak jak przed zdarzeniem...

tomasz102 napisał/a:
Jeżeli kolega nie sprawdzi najpierw cylindra to toerie ze skrzynią możemy narazie zostawić.


Póki co nie będę sprawdzał bo po prostu czasu brak na takie zabawy... A co mógłbym w tym cylindrze znaleźć? Ślad zatarcia? Raczej nie biorąc po uwagę powyższe ustawienia iglicy i mieszanki...
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-06-09, 20:54   

Po prostu złapało tłoka na chwile i puściło. Ja bym nic nie rozbierał tylko jak najprędzej dotarł sprzęt. I nie lej za dużo oleju do paliwa tylko dokładnie 1:50 bo to nic nie daje.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2008-06-09, 20:55   

Złapało tłok, ktoś już tutaj miał taki problem i nawet fotki tłoka i cylindra wklejał chyba :piwo:
 
 
     
Paweł150 
Mz Rulezzzz


Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 2008-06-09, 21:05   

FocusPocus napisał/a:

Wiesz... nie jest to moje pierwsze moto i nie pierwszy raz docieram silnik... Juz kupę lat temu spece mi tłumaczyli że silnik należy docierać w całym zakresie obrotów i pod zmieniającym sie obciążeniem

Wieze ale moj komentarz był do kolegi huberta który z tego co moiw mysli ze mozna odrazu na maxa dawac silnik po szlifie
_________________
"Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-06-09, 23:03   

Wiec mój drogi kolego;) Jak dlamnie docieranie jest okresem który ma trwać jak najkrucej;) Śmiganie na zbyt małych obrotach i wysokich biegach skraca znaczaco żywotnosc silnika. Dlatego swoje silniki zawsze docierałem szybko;] Pierscienie i gładź docieraja sie bardzo szybko wskazuja to najnowsze badania tribologiczne. Trwqa to zaledwie 1,5motogodziny;) Najdłużej dociera sie para traca tłok- cylider. I stad bierze sie wysoka temperatura. Wina troche tych wszystkich zacierań jest też nieprawidłowe pasowanie sworzeń-tłok.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
sti111 

Motocykl: ETZ 251
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 65
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-06-09, 23:05   

Miałem taki sam przypadek niedawno.
Jechałem 135 km/h i nagle pisk i zarzuciło tyłkiem, wysprzęgliłem i zjechałem na bok. Na moje oko to na 100% tłok. Gdyby to była skrzynie czy też tylni hamulec wciśniecie sprzęgła nic nie da.
 
 
     
Sherman997 


Motocykl: Thunderace. ETZ 251
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 59
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2008-06-09, 23:45   

kolego tylny hamulec to sie zgodze ale skrzynie jakby zablokowało to wcisniecie sprzegła odblokowało mi koł.Ja miałem sytuacje tak ze zrobiłem szlif a nie zrobiłem regeneracji wału po dotarciu (powiedzmy ,bo jezdziłem normalnie)jechałem spokojnie ze stacji benzynowej (olej zalałem na 100% ) koło staneło jechałem ok 70 80 wiec nic sie nie stało ale musiałem moto pchac do domu 3 km :/a co do twojego przypdku to wydaje mi sie ze tłok chwyciło.standardowy przypadek.ja nie miałem takiej sytuacji.Ale znam ludzi co mieli całem plecy zdarte dzieki temu
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=7S5Cl5HI_JQ

http://polskajazda.pl/Mot.../YZF,1000/26566
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 54
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1033
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2008-06-10, 00:10   

Przede wszystkim, to mnie nie zablokowało żadnej skrzyni tylko zatarło wał, a po drugie gdyby w skrzyni, przy tych obrotach coś zablokowało, to posypałaby się w drobny mak. Zresztą nie bardzo wiem co tam mogłoby się zablokować. No chyba, że miałaby staszne luzy na łożyskach i kołach zębatych jednocześnie pracując na sucho. Stawiam na tłok, ale uważam też, że nie należy docierać silnika jak jajko, tylko normalnie jeździć (bez palenia gumy oczywiście). Możliwe, że miałeś odrobinę za ciasno spasowany tłok z cylindrem. A jakie traski robisz? Ja po założeniu nowego tłoka po szlifie cylindra wsiadłem od razu na moto i zrobiłem z przerwami na tankowanie około 600 km. Po 300 leciałem już autostradą 110-130 i było git. Pozdraw.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-06-10, 00:36   

zobaczymy po ogledzuinach cylidra.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Adam Cygan 
adaś


Motocykl: MZ: etz250,es250/2
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 118
Skąd: Żelazówka
Wysłany: 2008-06-10, 13:29   

jakby sie skrzynia zablokowała to by rozerwała kartery przy takiej mocy na 100% zatarłes maszyne musisz wymienic tłok inaczej to bedzie ci sie zacieral wiecznie nie jeden raz tak miałem
_________________
Moje MZ-tki
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12404
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/12405
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2008-06-10, 19:19   

PO ZDJĘCIACH I WASZYCH OPISACH - PRYCZYNA JEST JEDNA ZACIRANIE SIĘ TŁOKA W CYLINDRZE !!!
MAM ETKĘ 22 LATA I W ZESZŁYM ROKU PORAZ PIERWSZY ZAŁOZYŁEM TŁOK NIEORGINALNY OBJAWY TAKIE JAK OPISUJECIE BLOKOWANIE KOŁA PRZY WYŻSZYCH PRĘDKOSCIACH !! PO CHWILI SILNIK PRACUJE NORMALNIE I TAK W KÓŁKO
PO OK 1500 KM SCIĄGNAŁEM CYLINDER NO I TLOK PRZYTARTY PIERŚCIENIE CIASNO CHODZĄ... CZYLI PUCHNIE
WYMIENIŁEM TŁOK NA INNNĄ FIRMĘ I ZACZĄŁEM GO DOCIERAC DO TEGO TRASA DO NIEBOROWA TERAZ MAM NA CYLINDRZE OK 5000 OD REMONTU NA TŁOKU OK 3500 I PRAWDOPODOBNIE TERAZ LUZY SA OK BO NIC SIĘ NIE DZIEJE 120 MOGE TRZYMAĆ ŁADNE PARĘ KM
WNIOSEK GÓ...NE PUCHNĄCE TŁOKI....
_________________

 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-06-10, 20:08   

hubertbaran napisał/a:
Pierscienie i gładź docieraja sie bardzo szybko wskazuja to najnowsze badania tribologiczne
Chętnie bym przeczytał wyniki tych badań, zapodaj jakiś link
_________________

 
 
     
AdamB12 


Motocykl: Bandit 1200S
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 436
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2008-06-10, 23:16   

Ciąg dalszy....
Jade dzisiaj Bandziorem, pogoda ładna, trasa ładna, ruch niewielki, postanowilem sobie wiecej pozwolić. Utrzymywałem prędkość na poziomie 150km/h jednak coś mi nie pasowało. Stwierdzilem "mało powietrza z tyłu, dojade". Wjeżdzam na Koluszki, sprawdziłem ciśnienie... w normie... ale coś mi kurfa nie pasuje. Spoglądam i oczom nie wierze. Nakrętka tylnej osi i blaszka od regulacji... brak... oś wysunięta o 3 cm trzyma sie na wahaczu na 2 zwojach gwintu. Nie chce myśleć co by było, jakby mi sie nagle monowahacz zrobił ;/
_________________
Adam - Użytkownik motóra na stanowisku kierowniczym ;)
 
 
     
Paweł150 
Mz Rulezzzz


Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 2008-06-10, 23:38   

AdamB12, to naprawde duzo szczescia miałes
_________________
"Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-06-10, 23:52   

to juz masz przyczyne nagłego zatrzymania! Tłok nie hamuje tak nagle! Najpier utrata mocy, potem buuu potek pisk opon;) A u ciebie pisko opon odrazu;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2008-06-10, 23:59   

Mi w cylindrze od 301 też postawiło i to 2 razy. Po około 200km przebiegu i różnej jazdy, na trasie, podczas przyspieszania przy 75 usłyszałem delikatne szczerknięcia z silnika, od razu ręka na klamkę, ale koło postawiło na ułamek sekundy. Drugi raz to samo. Z ciekawości ściągnąłem cylinder to się przestraszyłem. Cylinder doprowadziłem, tłoka też, pierścienie nowe i będę testował na dniach, po ponad pół roku postoju (brak czasu). I będą pierwsze km w tym, roku na szczęście.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 54
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1033
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2008-06-11, 01:29   

hubertbaran napisał/a:
zobaczymy po ogledzuinach cylidra.
Oględziny już robiłem, bo zawsze robię przegląd na zimę i wszystko jest ok. Żadnej ryski. No mam trochę lepszy tłok, ale i tak wychodzę z założenia, że moto jest po to, by nim jechać, a nie cackać. Teraz na tym zestawie mam już za sobą jakieś 6-7 tys i chodzi jak pszczółka.
AdamB12, kutwa Twoja mać zgubić koło, albo zaliczyć skręt tyłem przy 150... nie chce mi się nawet myśleć. Postaw flaszkę swojemu aniołowi stróżowi bo chyba skrzydła sobie popalił by nadążyć za Tobą z trzymaniem tej śruby... :mrgreen: Pozdraw.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-06-11, 09:52   

ja sie generalnie rysami i innymi tego typu sprawami nie przejmuje.
Chodziło mi o cylek załozyciela tematu.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
FocusPocus 


Motocykl: XVS 1100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 69
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2008-06-11, 12:09   

hubertbaran napisał/a:
to juz masz przyczyne nagłego zatrzymania!


tzn co? bo sie nieco pogubiłem :oops:

hubertbaran napisał/a:
ja sie generalnie rysami i innymi tego typu sprawami nie przejmuje


Ja tez nie, zwłaszcza że po odpaleniu i przejażdżce w poniedziałek wszystko chodziło OK, żadnej straty mocy, przyspieszenie takie samo, żadnego zamulania...

Qba napisał/a:
Z ciekawości ściągnąłem cylinder to się przestraszyłem


Czego sie tak przestraszyłeś?

Qba napisał/a:
Cylinder doprowadziłem, tłoka też


ale do czego doprowadziłeś? do ładu? zrobiłeś szlif?

hubertbaran napisał/a:
Tłok nie hamuje tak nagle! Najpier utrata mocy, potem buuu potek pisk opon;) A u ciebie pisko opon odrazu;]


tez mi sie tak wydaje że przy zatarciu taka jest kolej rzeczy...
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2008-06-11, 13:05   

FocusPocus, jest wszystko opisane w moim temacie MZ ala 301, razem ze zdjęciami. Cylinder zatarty, przy wszystkich kanałach. Zrobiłem na sztukę, bo już mi nerwów brakło i kasy, zawsze jak się postaram i zrobię konkretnie to się spierdzieli, a sztukancko chodzi zawsze. Jak na złość.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15