Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 18:32 |
Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-01-28, 13:13
|
|
|
No dobra to złoże silnik bez uszczelki i co wtedy problemy znikną ?? A co z tym wałkiem sprzęgłowym Dać pod niego jakieś podkładki dystansowe czy po prostu złożyć silnik na silikon bez żadnej uszczelki i gitara ?? |
|
|
|
|
bugietz251
Motomaniak.
Motocykl: ETZ 251 :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Cze 2007 Posty: 350 Skąd: Kampinos
|
Wysłany: 2009-01-28, 13:14
|
|
|
u mnie była uszczelka i wszystko chodziło idealnie , widocznie poprzedni właściciel musiał swoje przeżyć zanim zaczęła chodzić tak jak chodziła. |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-01-28, 13:22
|
|
|
No ja założyłem uszczelkę bo kupiłem taki komplet w którym była. Pomyślałem sobie że czemuby jej nie założyć i będę miał pewność że nic nie będzie cieknąć. Ale widocznie się pomyliłem. No ale co z tym wałkiem ?? |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-01-28, 13:37
|
|
|
Poprzedni własciciel miał wiecej szczescia niz rozmu i pewnie dlatego to chodzilo. Problemy powinny zniknać. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-01-28, 13:52
|
|
|
O poprzednim właścicielu lepiej przemilczeć. Jak kupowałem mz to mi powiedział że silnik jest w super stanie bo po remoncie. Zepsute jest tylko sprzęgło i nie było AQ. Ale byłem ciekawy co jest w tym silniku i zacząłem go rozbierać. Przy rozbiórce złapałem się za głowę. Kartery do natychmiastowej wymiany ( oberwany seger na wałku sprzęgłowym ) zużyte pół skrzyni ( ujechane kły ) wał do wymiany na czopy luźno wchodzą łożyska cylinder wymiana bo zużyty był gwint na kolanko. Tłok jakieś polskie kupa. No więc tak kupiłem uzywane kartery w miarę stanie cylek orginał po szlifie tłok z agmotu AK 20, nowe sprzęgło i wał ( od kniazia niemiecki na przeciwwadze symbol ifa czekałem na niego 2 miesiące. ) Łożyska plastikowe koszyczki luz c3 i złożyłem silnik na uszczelkach i biegi zaczęły wyskakiwać No więc jak to wszystko złożę bez uszczelek to powinno być ok. Ale co z tym wałkiem co intr pisał ?? To jak będzie bez uszczelki to on się cofnie ??? |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-01-28, 13:59
|
|
|
jak bedzie bez uszczelki to szczelina która tam zmierzyłeś 2mm bedzie wynosic napewno mniej pozatym wybierak biegów ustwi sie tak jak nalezy.
Niechesz sie czasem pozbyć tego złomu który ci został po remoncie silnika? |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-01-29, 22:39
|
|
|
Panowie zwrot w temacie wyskakujących biegów. Dzisiaj rozpołowiłem silnik i zauważyłem niepokojącą rzecz. A mianowicie zmieniacz biegów ( ten pręt na którym jest zamontowana gałka) jest dosyć sporo skrzywiony. Szkoda że tego wcześniej nie zauważyłem. Jak myślicie czy to też mogło mieć wpływ na wyskakiwanie biegów ?? A co to samej skrzyni to nic nie ucierpiało zbytnio. Wodzik troszq się przeszlifował ale myślę że jeszcze spokojnie da radę ( jutro zapodam fotki bo mi dzisiaj baterie w cyfrówce padły ). A poza tym kłom nic się nie stało |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-01-29, 22:53
|
|
|
focusst napisał/a: | zmieniacz biegów ( ten pręt na którym jest zamontowana gałka) jest dosyć sporo skrzywiony. Szkoda że tego wcześniej nie zauważyłem. |
nieźle - skoro jest sporo skrzywiony to nie wiem jak ty ten silnik składałeś że nie zauważyłeś
focusst napisał/a: | Jak myślicie czy to też mogło mieć wpływ na wyskakiwanie biegów ?? |
myślę że tak, mogło - krzywy zmieniacz mógł nie trzymać wałka krzywkowego (tego który przesuwa wodziki) i wałek obracał się sam powodując "wyjecie" biegu |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-01-29, 23:06
|
|
|
jaka gałka zmiany biegów?
Jak krzywy jest wałek poruszajacy pamietnikiem(bebnkiem, wybierakiem) to ma za przeproszeniem kupa do tego miał tyklo wywołac obrót pamietnika i swoja funkce spełniał.
Wodzik nie ustala przełożenia, Sprzegła kłowe zacinaja sie ze sobą i wten sposób bieg nie wyskakuje, wodzim ma za zadanie tylko właczyć lub wyłaczyć to sprzegło poprzez przesuniecie kołą zebatego. Morał z tego taki ze styka sie z kołem zebatym przez ułamki sekundy(no chyba ze ktoś piesci dźwignie zmiany biegów noga to potem skrzynia jest do roboty). |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-02-20, 11:45
|
|
|
No panowie są ferie i mam troszkę czasu i mam zamiar zabrać się za moją pieszczoszkę. No więc tak niektórzy sugerowali że przyczyną wyskakiwania biegów mogą być wytarte wodziki. Porobiłem im dzisiaj fotki i proszę o ocenę czy jeszcze nadadzą się do użytku czy już do wyrzucenia. Wg mnie nie są zużyte ale w końcu proszę o poradę fachowców
Linki:
http://www.fotosik.pl/pok...bfa8791186.html
http://www.fotosik.pl/pok...9223ef3ae7.html
http://www.fotosik.pl/pok...37afd972f5.html
Liczę na odpowiedzi |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2009-02-20, 12:27
|
|
|
Są przeszlifowane na bokach.Ja bym coś z tym zrobił ale niech się wypowie "hubertbaran" w końcu co mechanik to mechanik .
[ Dodano: 2009-02-20, 12:37 ]
Jeżeli dobrze pamiętam to za 4 bieg odpowiada wodzik nr. 015 |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655
Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać. |
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2009-02-20, 13:25
|
|
|
Zmierz ile mają i bedziesz wiedział czy dobre czy nie. Nie jestem pewien ale powinny mieć chyba 3.2mm. |
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-02-22, 10:39
|
|
|
Więc tak mam wymiary:
wodzik 1.12 ( nie mam na nim liczby z zerem na początku więc podaję to co jest ) grubość 2,97 mm ( w miejscu bez otarć trybów skrzyni 3,15 mm )
wodzik 013 grubość 3,05 mm ( w miejscu bez otarć trybów skrzyni 3,15 mm )
wodzik 015 grubość 3,40 mm ( w miejscu bez otarć trybów skrzyni 3,60 mm )
No i co o tym myślicie ?? |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2009-02-22, 14:00
|
|
|
http://hoth.amu.edu.pl/~i...rwis/serwis.htm
Literatura fachowa patrz- Ocena zużycia elementów skrzyni biegów.
Made in Mr Intr |
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-02-22, 16:30
|
|
|
a jak ma 3,6 to co? przytył?
na moje to zużycie jest minimalne, poskładaj wałki z trybami na sucho w rękach i wtedy zobacz jak współgrają z wodzikami |
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-02-22, 17:48
|
|
|
to są oryginały, tajwańskie są szare |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2009-02-22, 17:56
|
|
|
No właśnie to samo chciałem napisać że są to raczej oryginały, ale wojciech944 mnie uprzedził |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2009-02-23, 22:25
|
|
|
Wszystkie do wyrzucenia. Masz skrzynie poskladaną z kilku Takie grube wodziki montowano do sierpnia 86. Miały grubość roboczą 3,5 mm. Wymiana będzie w Twoim przypadku kłopotliwa Poszukaj lepiej kompletnej skrzyni z nowszego rocznika |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
|