przednie zawieszenie TS250/1 TS 150 od roku 80, ETZ. |
Autor |
Wiadomość |
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-08-26, 10:23 przednie zawieszenie TS250/1 TS 150 od roku 80, ETZ.
|
|
|
Ostatnio wkurzało mnie moje zawieszenie wiec postanowiłem sie przyjżeć blizej jego konstrukcji.
Okazało sie ze zawieszenie jest wykonywanie strasznie badziewnie. Chrom pracuje razem z miekkim aluminium lagi nie sa wystarczajaco usztywnione co powoduje ze kazde hamowanie wyciera dosyć znacznie cześć pracujaca z aluminium.
W oparciu o japońskie konstrukcje opracowałem małą przeróbke niesty kosztowna:
-> chrom musi zaczac sie slizgac po materiale twardszym i wmiare cichym w działaniu:
w japoni sa to tuleje z specjalnych brazów teflonów lub stali hartowanych.
Wybrałem do tego celu brąz samosmarny(koszta). Tulejka slizgowa ma wymiary:
wys: 60 fi. zew. 38 fi wew. 35(fi wew nalezy okreslic dokładnym pomiarem mikrometrycznym czesci nieruchomej zawieszenia).
-> usztywnienie zawieszenia dzieki któremu nasze zawiesznie nie bedzie nie tylko sztywniejsze ale poprawi to rozkład sił przy hamowaniu. Japończycy maja rozpurke montowana miedzy czescia ruchoma lub nieruchoma. W naszych warunkach niestety musi byc to rozpurka pomiedzy czesciami ruchomymi.
Rozpurka zabezpieczy przed "uciekaniem" kierownicy lekko w prawo przy hamowaniu oraz zapewniu równe rozłozenie sił zawieszenia. Tu wymiary zaleza od profilu opony itp.
Prosił bym o wyrazenie zdania na mój pomysł. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-08-28, 09:13
|
|
|
tulejka musi byc odsadzona na duzym wcisku w czesci ruchomej zawwieszenia(aluminiowa dolna czesc). Proces technologiczny takiej tulejki nie był by zwykły! Bo najpierw nalezało by stoczyć materiał na żadaną średnice zewnętrzna potem wcisnąć w aluminiową czesc następnie wykonać otwór i rowki samrujace.
Rozpurka musi być umieszczona miedzy 2 czesciami ruchomymi zawieszenia(aluminiowymi na dole)
Poniewaz jestem w nieco bardziej komfortowej sytuacji(kupiłem zawieche z obcietym mocowaniem błotnika) porostu stocze 0,5/1 mm materiału aby uzyskac gładką powierzchnie i puszcze rozpurke nad kołem poczym przymocuje dopiero do niej błotnik. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
Wysłany: 2006-08-28, 23:28
|
|
|
aha takie coś. Ja mam akurat dobrze bo mam 2 zawieszenie w ETZ w garażu więc może sobie takie coś zrobię z brązu samozmarującego a rozpurkę z aluminum się da. |
Ostatnio zmieniony przez Nostradamus 2006-08-29, 15:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-08-29, 11:10
|
|
|
tak zrób puki nie jest zapuxno... bo lagi musza byc okragłe. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
|