Przesunięty przez: motomaciey 2012-02-29, 11:52 |
Pomysł na stolik motocyklowy. |
Autor |
Wiadomość |
P-men
Motocykl: MZ 250 Ts
Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 59 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2009-02-03, 00:52
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | 500- 600zł to znaczy ze materiał tyle kosztuje. |
Można mieć nawet 3-4 razy taniej ;D jeśli sie dobrze szuka to i sie znajdzie tańszy materiał
Leyek napisał/a: | Silnik mozesz podlaczyc tak ze bedzie krecil lewo -prawo. |
A możesz mi powiedzieć jak? Bo ja w tych sprawach jestem zielony. |
_________________ Gdy garazu bram otula zmrok
Ja do motocykla swoj kieruje krok |
|
|
|
|
Leyek
Łukasz EBE
Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 495 Skąd: Bełchatów / Drużbice
|
Wysłany: 2009-02-03, 00:58
|
|
|
podlaczasz go inaczej jakos fazy i kreci w tę lub we w tę:D
włącznik L (lewe)|0)zero)| P(prawe) i działa:) |
_________________ .
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.
zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942 |
|
|
|
|
Mieczko$
Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 756 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2009-02-03, 01:09
|
|
|
schemacik do sterowania silnika prawo- lewo (trójfazowy) |
_________________
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-02-03, 01:11
|
|
|
Niewiem czy sie orietujesz ale do takiego podnosnika trzeba miec całkiem konkretne belki... pozatym silnik elektryczny, wyłaczniki krańcowe, przekładnia to wszystko troche kosztuje i raczej nieznajdziesz tego na złomie. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Leyek
Łukasz EBE
Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 495 Skąd: Bełchatów / Drużbice
|
Wysłany: 2009-02-03, 01:14
|
|
|
Przekladnie znajdzie, belki tez
jedynie przełączniki musialby kupic a to tanie nie bedzie. |
_________________ .
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.
zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942 |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2009-02-03, 01:43
|
|
|
ja bym proponował coś na schemat działania lewarka samochodowego takiego typu http://zamek.net.pl/~kart...rwis/7022-2.jpg ale napędzanego silnikiem elektrycznym.
Plusy takiego rozwiązania to prostota konstrukcji (jedyny problem to załatwić taką śrubę z gwintem trapezowym), szybkość działania (bez napełniania kompresora itd), brak dodatkowych elementów. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Mieczko$
Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 756 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2009-02-03, 02:05
|
|
|
Hubert, tych krańcówek jak się uprzesz możesz nie dać, tylko ręcznie wyłączyć;p |
_________________
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-02-03, 10:26
|
|
|
tyle ze niezbyt bezpieczne by to było... |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
P-men
Motocykl: MZ 250 Ts
Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 59 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2009-02-03, 13:48
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | tyle ze niezbyt bezpieczne by to było... |
zgadzam się
Moze mi ktoś jakiś mały schemat zrobić z tymi wyłącznikami krańcowymi?? Byłem dziś na złomie- ceownika i profilu dziś nie dostałem- za tydzień ma mi załatwić za to przywiozłem sporo rurek ale przy takiej konstrukcji odpadają na starcie.
Co do tego stolika to tak sie złożyło że dziś popsuła mi sie pralka- automat silnik i programator jest OK. wiec może takiego silnika użyć z odpowiednią przekładnią?? Mocy to trochę musi mieć, a do tego tak jak w pralce silnik chodzi w obydwie strony, wystarczy go odpowiednio podłączyć i problem silnika był by z głowy |
_________________ Gdy garazu bram otula zmrok
Ja do motocykla swoj kieruje krok |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2009-02-03, 15:53
|
|
|
przekładnie i tak trzeba dać bo jak podlączysz bezpośrednio to śruba bedzie bardzo szybko obracała się.......a wystarczy zastosować przekładnie i zwykły silnik jednofazowy (230V) a przełącznik lewo/prawo na jedną aze majątku kosztował niebędzie...... a z tym silnikiem do pralki to głupi pomysł nie jest.......wystarczy odpowiednio podlączyć to będziesz miał powolne podnoszenie (unkcja zwykłego prania) i szybkie podnoszenie (wirowanie)..... tylko że to by była duża różnica prędkości podnoszenia....... bo duża jest różnica obrotów zwykłe pranie-wirowanie......albo by się ten podnosnik wlukł jak ślimak a na szybszym biegu by normalnie podnosiłą albo odwrotnie normalnie by podnosił a na szybszym biegu zapiepszał by jak głupi.....
[ Dodano: 2009-02-03, 15:58 ]
ale ja osobiście bym polecał zwykły silnik jednofazowy i do tego przełącznik lewop/prawo |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-02-03, 16:04
|
|
|
tyle ze tu dosc sporego momentu obrotowego potrzeba. podnośnik hydrauliczny 5t ledwie utrzymuje 120kg skuter w powietrzu... A co do samej śruby i konstrukcji to nie jest to takie proste jak sie komu wydaje, znajdź tokarza który wytoczy taka śrube o długości np. 1,5m to też jest nielada sukces do tego taka śruba musi być z odpowiednie stali. Do tego problem samohamowności śruby, niewiadomo jak to robić bo albo spada sprawność na łeb na szyje albo śruba nie jest samohamowna. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2009-02-03, 16:20
|
|
|
suport tokarki......przy gwintowaniu na tokarce wlącza się śrube pociągową...... dorwać tokarke na złomowisku z prostą śrubą i dobrą nakrętką (tylko że w tokarce jest nakrętka dzielona ale to da rade zrobić......dobrze by było twardym lutem) do tego jakaś przekładnia silnik i gitara...... a z tą sprawnością to nie ma co przesadzać no wążna jest ale to tylko jakby nie mówić własnej roboty podnośnik......
a jakby ktoś wątpił czy to utrzyma (bo nakrętka przeważnie jest z mosiądzu) to można dwie śruby zastosować....no ale to już wtedy muszą być zsynchronizowane żeby się opierało na dwuch śrubach jednocześnie........no łatwe to ne jest ale jak ktoś się zna i dosyć precyzyjnie robi to da rade...... |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-02-03, 17:31
|
|
|
Widziałeś kiedyś samohamowna śrube w tokarni ? bo niby jak rozegrasz kwestje podniesienia do pewnej wysokości? |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2009-02-03, 18:08
|
|
|
a lewarki samochodeowe?? jak mają rozwiązaną samohamowność?? samohamowność na takich skokach powstaje samoczynnie........a i mz nie jest na tyle ciężka żeby śruba pociągowa potrzebowała "wsparcia" przeciwwagą do podnoszenia całego ciężaru ku górze......a nawet mozna zamontować dwie śruby pociągowe........ a jeżeli chodzi o żądaną wysokość to służy przełącznik lewo/zero/prawo (gdzie lewo to w duł, prawo do góry, a zero to stop)
Dodaje najprostrze rozwiązania podnośnika z zastosowaniem śruby pociągowej z tokarki
a w pierwszym to byłby problem z przeniesieniem napędu z silnika do śrube.....
w drugim można zastosować więcej tych ramion |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-02-03, 18:22
|
|
|
jak śruba nie jest samohamowna to nie powstanie zadna samochamownosc samoczynnie tylko śruba poprostu zacznie sie odkrecać;] W samochodowych podnośnikach jest zwykła śruba o zarysie trójkatnym gwintu.
Niewiem czy widzisz ale złożoność obu konstrukcji jest dość spora, moment potrzebny zeby to podniesc też jest niczemu sobie do tego dochodzi sprawa długości śruby. Bo znaleść tokarke na złomie nie jest tak łatwo.
To już lepiej zrobić tak zeby był siłownik hydauliczny a silnik elektryczny napedzał pompe oleju. Wszystko to można znalesć na złomie albo gdzies po siasiadach. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2009-02-03, 18:27
|
|
|
Przecież jak silnik będzie połączony na stałe ze śrubą przez odpowiednią przekładnie to nie ma opcji żeby śruba ruszyła się samoczynnie. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-02-03, 20:20
|
|
|
to by musiał by być przekładnia z blokada wtedy tak. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2009-02-03, 21:18
|
|
|
A wpisaliście na Alledrogo podnośnik motocyklowy jest pełen przekrój (cenowy)., ale można podpatrzeć jak to zrobić. Można wziąć podnośnik hydrauliczny i na jego bazie zrobić stolik. Nie obchodzi nas samohamowność śruby bo jej nie ma. Z tego co tam oglądałem to takie konstrukcje trochę będą kosztować ale jak ktoś chce niech próbuje, ciekawy jestem w jakiej kwocie się zmieści. |
|
|
|
|
szakul123
pogromca mitów
Motocykl: etz 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 236 Skąd: Wodzisław śl
|
Wysłany: 2009-02-03, 21:20
|
|
|
moim zdaniem najlepsze by było zastosowanie jakiegoś podnośnika hydraulicznego a najlepiej pneumatycznego. wedłóg mnie mniej kombinaci zwlaszza przy pneumatyku |
_________________ cross rider |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2009-02-03, 21:25
|
|
|
wiem że gwint metryczny (o zarysie trójkątnym) ma największa hamowność spośród gwintów.........ale powiem szczerze że przy takich skokach jak ma śruba pociągowa i takim cięzaże motoru to niebędzie się odkręcać......a nawet jka się upierasz że się będzie odkręcać to można założyć blokade.......która nie jest wcale potrzebna......
I nie jest prawdą że w podnośnikach śrubowych (znaczy samochodowych) jest zastosowany wgint metryczny (przynajmniej niewewszystkich) bo np w moim od nissana i od hondy są zastosowane gwinty pociągowe (trapezowy symetryczny, niesymetryczny.....albo prostokątny) i juz naprawde dużo robiłem przy aucie stojącym na lewarku i mi się nic nieodkręcało........
i nawet jest zalecane w mechanizmach śrubowych które często są używane zastosowywanie gwintów pociągowych..... gwinty metryczne stosuje się raczej do połączeń rzadko używanych (chodzi mi o to że przeważnie w śrubach które się raz przykręca i rzadko odkręca)....
zobacz ściski storarskie jaki mają gwint?? przeważnie pociągowy a przecież nie może występować samoodkręcanie się gwintu......
a co do tej samohamowności to przy takich skokach gwintów to odkręcanie śruby nie będzie występowało.......oczywiście sprawnośc nie będzie za dobra ale silnik to nadrobi.....co innego jakbyśmy mieli kręcić ręcznie.....
[ Dodano: 2009-02-03, 21:40 ]
a jeżeli chodzi o dostępność cześci to racja.......bardzo cięzko będzie dorwać takarke na złomie.. |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
|