» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-29, 11:52
Pomysł na stolik motocyklowy.
Autor Wiadomość
P-men 


Motocykl: MZ 250 Ts
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 59
Skąd: Puławy
Wysłany: 2009-02-03, 00:52   

hubertbaran napisał/a:
500- 600zł to znaczy ze materiał tyle kosztuje.


Można mieć nawet 3-4 razy taniej ;D jeśli sie dobrze szuka to i sie znajdzie tańszy materiał :cool:

Leyek napisał/a:
Silnik mozesz podlaczyc tak ze bedzie krecil lewo -prawo.


A możesz mi powiedzieć jak? Bo ja w tych sprawach jestem zielony.
_________________
Gdy garazu bram otula zmrok

Ja do motocykla swoj kieruje krok
 
 
     
Leyek 
Łukasz EBE


Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 495
Skąd: Bełchatów / Drużbice
Wysłany: 2009-02-03, 00:58   

podlaczasz go inaczej jakos fazy i kreci w tę lub we w tę:D

włącznik L (lewe)|0)zero)| P(prawe) i działa:)
_________________
.

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.


zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2009-02-03, 01:09   

schemacik do sterowania silnika prawo- lewo (trójfazowy)
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-02-03, 01:11   

Niewiem czy sie orietujesz ale do takiego podnosnika trzeba miec całkiem konkretne belki... pozatym silnik elektryczny, wyłaczniki krańcowe, przekładnia to wszystko troche kosztuje i raczej nieznajdziesz tego na złomie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Leyek 
Łukasz EBE


Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 495
Skąd: Bełchatów / Drużbice
Wysłany: 2009-02-03, 01:14   

Przekladnie znajdzie, belki tez

jedynie przełączniki musialby kupic a to tanie nie bedzie.
_________________
.

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.


zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2009-02-03, 01:43   

ja bym proponował coś na schemat działania lewarka samochodowego takiego typu http://zamek.net.pl/~kart...rwis/7022-2.jpg ale napędzanego silnikiem elektrycznym.
Plusy takiego rozwiązania to prostota konstrukcji (jedyny problem to załatwić taką śrubę z gwintem trapezowym), szybkość działania (bez napełniania kompresora itd), brak dodatkowych elementów.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2009-02-03, 02:05   

Hubert, tych krańcówek jak się uprzesz możesz nie dać, tylko ręcznie wyłączyć;p
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-02-03, 10:26   

tyle ze niezbyt bezpieczne by to było...
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
P-men 


Motocykl: MZ 250 Ts
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 59
Skąd: Puławy
Wysłany: 2009-02-03, 13:48   

hubertbaran napisał/a:
tyle ze niezbyt bezpieczne by to było...

zgadzam się :wink:

Moze mi ktoś jakiś mały schemat zrobić z tymi wyłącznikami krańcowymi?? Byłem dziś na złomie- ceownika i profilu dziś nie dostałem- za tydzień ma mi załatwić :grin: za to przywiozłem sporo rurek :grin: ale przy takiej konstrukcji odpadają na starcie.

Co do tego stolika to tak sie złożyło że dziś popsuła mi sie pralka- automat :cool: silnik i programator jest OK. wiec może takiego silnika użyć z odpowiednią przekładnią?? Mocy to trochę musi mieć, a do tego tak jak w pralce silnik chodzi w obydwie strony, wystarczy go odpowiednio podłączyć i problem silnika był by z głowy :cool:
_________________
Gdy garazu bram otula zmrok

Ja do motocykla swoj kieruje krok
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2009-02-03, 15:53   

przekładnie i tak trzeba dać bo jak podlączysz bezpośrednio to śruba bedzie bardzo szybko obracała się.......a wystarczy zastosować przekładnie i zwykły silnik jednofazowy (230V) a przełącznik lewo/prawo na jedną aze majątku kosztował niebędzie...... a z tym silnikiem do pralki to głupi pomysł nie jest.......wystarczy odpowiednio podlączyć to będziesz miał powolne podnoszenie (unkcja zwykłego prania) i szybkie podnoszenie (wirowanie)..... tylko że to by była duża różnica prędkości podnoszenia....... bo duża jest różnica obrotów zwykłe pranie-wirowanie......albo by się ten podnosnik wlukł jak ślimak a na szybszym biegu by normalnie podnosiłą albo odwrotnie normalnie by podnosił a na szybszym biegu zapiepszał by jak głupi.....

[ Dodano: 2009-02-03, 15:58 ]
ale ja osobiście bym polecał zwykły silnik jednofazowy i do tego przełącznik lewop/prawo
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-02-03, 16:04   

tyle ze tu dosc sporego momentu obrotowego potrzeba. podnośnik hydrauliczny 5t ledwie utrzymuje 120kg skuter w powietrzu... A co do samej śruby i konstrukcji to nie jest to takie proste jak sie komu wydaje, znajdź tokarza który wytoczy taka śrube o długości np. 1,5m to też jest nielada sukces do tego taka śruba musi być z odpowiednie stali. Do tego problem samohamowności śruby, niewiadomo jak to robić bo albo spada sprawność na łeb na szyje albo śruba nie jest samohamowna.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2009-02-03, 16:20   

suport tokarki......przy gwintowaniu na tokarce wlącza się śrube pociągową...... dorwać tokarke na złomowisku z prostą śrubą i dobrą nakrętką (tylko że w tokarce jest nakrętka dzielona ale to da rade zrobić......dobrze by było twardym lutem) do tego jakaś przekładnia silnik i gitara...... a z tą sprawnością to nie ma co przesadzać no wążna jest ale to tylko jakby nie mówić własnej roboty podnośnik......

a jakby ktoś wątpił czy to utrzyma (bo nakrętka przeważnie jest z mosiądzu) to można dwie śruby zastosować....no ale to już wtedy muszą być zsynchronizowane żeby się opierało na dwuch śrubach jednocześnie........no łatwe to ne jest ale jak ktoś się zna i dosyć precyzyjnie robi to da rade......
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-02-03, 17:31   

Widziałeś kiedyś samohamowna śrube w tokarni ? bo niby jak rozegrasz kwestje podniesienia do pewnej wysokości?
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2009-02-03, 18:08   

a lewarki samochodeowe?? jak mają rozwiązaną samohamowność?? samohamowność na takich skokach powstaje samoczynnie........a i mz nie jest na tyle ciężka żeby śruba pociągowa potrzebowała "wsparcia" przeciwwagą do podnoszenia całego ciężaru ku górze......a nawet mozna zamontować dwie śruby pociągowe........ a jeżeli chodzi o żądaną wysokość to służy przełącznik lewo/zero/prawo (gdzie lewo to w duł, prawo do góry, a zero to stop)



Dodaje najprostrze rozwiązania podnośnika z zastosowaniem śruby pociągowej z tokarki
a w pierwszym to byłby problem z przeniesieniem napędu z silnika do śrube.....
w drugim można zastosować więcej tych ramion
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-02-03, 18:22   

jak śruba nie jest samohamowna to nie powstanie zadna samochamownosc samoczynnie tylko śruba poprostu zacznie sie odkrecać;] W samochodowych podnośnikach jest zwykła śruba o zarysie trójkatnym gwintu.

Niewiem czy widzisz ale złożoność obu konstrukcji jest dość spora, moment potrzebny zeby to podniesc też jest niczemu sobie do tego dochodzi sprawa długości śruby. Bo znaleść tokarke na złomie nie jest tak łatwo.

To już lepiej zrobić tak zeby był siłownik hydauliczny a silnik elektryczny napedzał pompe oleju. Wszystko to można znalesć na złomie albo gdzies po siasiadach.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2009-02-03, 18:27   

Przecież jak silnik będzie połączony na stałe ze śrubą przez odpowiednią przekładnie to nie ma opcji żeby śruba ruszyła się samoczynnie.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-02-03, 20:20   

to by musiał by być przekładnia z blokada wtedy tak.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2009-02-03, 21:18   

A wpisaliście na Alledrogo podnośnik motocyklowy jest pełen przekrój (cenowy)., ale można podpatrzeć jak to zrobić. Można wziąć podnośnik hydrauliczny i na jego bazie zrobić stolik. Nie obchodzi nas samohamowność śruby bo jej nie ma. Z tego co tam oglądałem to takie konstrukcje trochę będą kosztować ale jak ktoś chce niech próbuje, ciekawy jestem w jakiej kwocie się zmieści.
 
     
szakul123 
pogromca mitów


Motocykl: etz 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 236
Skąd: Wodzisław śl
Wysłany: 2009-02-03, 21:20   

moim zdaniem najlepsze by było zastosowanie jakiegoś podnośnika hydraulicznego a najlepiej pneumatycznego. wedłóg mnie mniej kombinaci zwlaszza przy pneumatyku
_________________
cross rider
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2009-02-03, 21:25   

wiem że gwint metryczny (o zarysie trójkątnym) ma największa hamowność spośród gwintów.........ale powiem szczerze że przy takich skokach jak ma śruba pociągowa i takim cięzaże motoru to niebędzie się odkręcać......a nawet jka się upierasz że się będzie odkręcać to można założyć blokade.......która nie jest wcale potrzebna......

I nie jest prawdą że w podnośnikach śrubowych (znaczy samochodowych) jest zastosowany wgint metryczny (przynajmniej niewewszystkich) bo np w moim od nissana i od hondy są zastosowane gwinty pociągowe (trapezowy symetryczny, niesymetryczny.....albo prostokątny) i juz naprawde dużo robiłem przy aucie stojącym na lewarku i mi się nic nieodkręcało........

i nawet jest zalecane w mechanizmach śrubowych które często są używane zastosowywanie gwintów pociągowych..... gwinty metryczne stosuje się raczej do połączeń rzadko używanych (chodzi mi o to że przeważnie w śrubach które się raz przykręca i rzadko odkręca)....
zobacz ściski storarskie jaki mają gwint?? przeważnie pociągowy a przecież nie może występować samoodkręcanie się gwintu......

a co do tej samohamowności to przy takich skokach gwintów to odkręcanie śruby nie będzie występowało.......oczywiście sprawnośc nie będzie za dobra ale silnik to nadrobi.....co innego jakbyśmy mieli kręcić ręcznie.....

[ Dodano: 2009-02-03, 21:40 ]
a jeżeli chodzi o dostępność cześci to racja.......bardzo cięzko będzie dorwać takarke na złomie..
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14