» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:07
Olej w skrzyni - jaki - MZ TS 250
Autor Wiadomość
Merfi 


Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 46
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2005-10-18, 20:16   Olej w skrzyni - jaki - MZ TS 250

Czy olej ma wpływ na poprawne działanie sprzęgła??? Jesli tak to jaki olej najlepiej stosować do MZ TS 250 ? Czy może stać się tak ze olej jest zbyt gęsty i sprzęgło całkowicie nie rozłącza napędu?? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Qba 2007-01-28, 01:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2005-10-18, 20:23   

tak, jesli masz zrobione na granicy ze minimalnie ciagnie lub sie slizga to bedzie ruznica ( jesli wlejesz gestszy to bedzie bardziej ciagło, a jesli zadszy to odwrotnie)
jesli chodzi o to jaki olej to hipol lub jakis lepszy ( nie wiem jaki)
pzdr.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2005-10-18, 20:31   

inaczej mocno wpływa na trwałość sprzegła:) Hipol to będzie dobry wybur :) Lub olej do skrzyń automatycznych :)
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2005-10-18, 22:31   

tez jezdza na hipolu w mz i simosnie :D
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
nemo491 
Zlotowicz
nemo491


Motocykl: OO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 67
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 573
Skąd: Łódź
Wysłany: 2005-10-18, 22:52   

A probowaliscie wlac olej syntetyk?powinien wystarczyc na wiele tys. km. bez wymiany.
Ja taki wlalem do golfa-ma wystarczyc na 70 000 km.

[ Dodano: 2005-10-18, 22:53 ]
do skrzyni biegow
_________________
http://nemo60.fotosik.pl/
http://picasaweb.google.com/nemo491
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2005-10-18, 23:38   

jezdzilem mz na lotosie syntetyku , ale jest gestszy niz hipol
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2005-10-19, 07:46   

na syntetyku sprzęgło przestanie działać poprawnie:)
 
 
     
Merfi 


Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 46
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2005-10-19, 13:09   

powiedzmy że kupie hipol ale jaki symbol Czy zbyt gęsty olej moze sklejac tarcze i powodowac złe działanie Jesli ktoś wie coś na ten temat proszę o rade ja kupiłem hipol lecz wydaje mi się że jest zbyt gęsty i to moze jego wina że sprzęgło nie działa poprawnie ???
 
 
     
Budzik-WGR 


Motocykl: Honda VFR 750 Street
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2004
Posty: 323
Skąd: z Grójca
Wysłany: 2005-10-19, 14:57   

HIPOL GL-4 lej.....mi na GL-5 w 150tce skrzynia ciezko chodzila(ciezko biegi schodzily w dól) wlałem GL-4 i idealnie!!
_________________
BYŁO:
-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.
JEST:
-Honda VFR 750 rc36 I 90r.
 
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2005-10-19, 17:25   

Kurde nie wiedziałem że olej (gęstoś oleju) ma aż takie duże znaczenie.
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2005-10-19, 20:02   

ma duże znaczenie !! ma teżznaczenie do czego on jest (inne skłądniki mieszanki)
Z tego co pamiętam to przekłądniowe są 2 rodzaje 10 i 15 :) lej 10 :P
 
 
     
Merfi 


Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 46
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2005-10-19, 21:20   

No właśnie wiem że ma znaczenie więc dlatego pytam jaki najlepiej lać ??
 
 
     
dabo 


Motocykl: GS 500
Wiek: 39
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 46
Skąd: BDG
Wysłany: 2005-10-20, 10:32   

najważniejsza jest lepkość oleju prawidłowy do mz to olej o lepkości "80 w 90"
_________________
bikepics.com/members/dabo
 
 
     
Budzik-WGR 


Motocykl: Honda VFR 750 Street
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2004
Posty: 323
Skąd: z Grójca
Wysłany: 2005-10-20, 15:38   

Niby tak ale GL-5 i GL-4 maja po tyle samo 80 w90 tylko ze jak wlalem GL 5 to skrzynia ciezko schodzila (redukcja w dól)! A po wlaniu GL- 4 bylo idealnie!
_________________
BYŁO:
-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.
JEST:
-Honda VFR 750 rc36 I 90r.
 
 
     
To ja miki
Gość
Wysłany: 2005-10-21, 09:23   

Jak już pisałem olej syntetyczny jest za rzadki i powoduje ślizganie sprzęgła. Ja jestem zwolennikiem Hipolu
 
     
łosiu 
Zlotowicz


Motocykl: Honda CB 500
Wiek: 41
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 9
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2005-10-22, 15:59   

wiec teraz pytanie na piatke, dlaczego po wlaniu oleju syntetycznego do skrzyni biekow wyskakuje 3 bieg przy pochyleniu motocykla w prawo i zarazem jezdzie z gorki. Przy jezdzie prosto nic nie wyskakuje, ani przy skretach w lewo. Czy ma ktos pomysl co zrobic z tym fantem??
_________________
Power of MZ
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2005-10-22, 22:43   

zła lepkosc oleju :) Głębiej nie będe sie rozpisywał :) Bo troche dziwaczne i pokrętne:)
 
 
     
łosiu 
Zlotowicz


Motocykl: Honda CB 500
Wiek: 41
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 9
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2005-10-24, 13:58   

Jeśli możesz to wytłumacz dokładniej, interesuje mnie to :D
_________________
Power of MZ
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2005-10-24, 15:09   

łosiu napisał/a:
wiec teraz pytanie na piatke, dlaczego po wlaniu oleju syntetycznego do skrzyni biekow wyskakuje 3 bieg przy pochyleniu motocykla w prawo i zarazem jezdzie z gorki. Przy jezdzie prosto nic nie wyskakuje, ani przy skretach w lewo. Czy ma ktos pomysl co zrobic z tym fantem??


Ja bym raczej obstawial, ze masz cos nie tak ze skrzynia:
- zuzyte kly zazebiajace 3 bieg,
- poluzowany mechanizm ustalajacy biegi (rolka wspolpracujaca z walkiem krzywkowym),
- zuzyte powierzchnie wodzikow wspolpracujace z kolami zebatymi.

Lepkosc oleju IMO nie ma tu nic do rzeczy, tym niemniej z checia poczytam wszelkie teorie na ten temat. :)
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2005-10-24, 16:21   

No to wymysliłem jak wam to prosto wytłumaczyć:) Gęsty olej wolniej spływa z kłów skrzyni niz rzadki :) W ten sposub występują mniesze siły tarcia na kłach :) Jeśli mniesze siły to mniesze obciązenie wodzików i automatu :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15