» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-03, 04:09
Jak poznać rocznik MZ'tki ?
Autor Wiadomość
Szczechu 
Ich und meine Maske


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 19
Skąd: Toruń
Wysłany: 2009-11-09, 03:53   Jak poznać rocznik MZ'tki ?

Jak mogę poznać rocznik MZ'tki ? chodzi mi o datę produkcji, bo widziałem w jakimś temacie że ktoś pisał że ma '91 a wygląd świadczył inaczej. Ja też mam rocznik '91 (chyba) ale chciałem się zapytać co jest szczególnego dla motocykli z tego roku, tzn jak mogę poznać że to na pewno '91 ? Datę pierwszej rejestracji mam w marcu '91 ale po przeczytaniu tamtego tematu nabrałem wątpliwości.
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-09, 06:04   

w 91r. napewno plastik z tyłu i elektronik oraz rama nowsza czyli amortyzatory tylne są przesunięte bardziej do boczka.
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-11-09, 10:54   

To co napisał astra115 i na pewno kwadratowe lampy. I jeżeli masz oryginalny pokrowiec siedzenia to z boku powinien być napis ETZ. Kolega miał 150 z 91r. to miał też ten uchwyt do którego są lampy przymocowane oraz półki przedniego zawieszenia malowane w kolorze nadwozia. :piwo:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2009-11-09, 11:15   

Polecam książkę autorstwa Andy Schwietzer'a, myślę że każdy fan MZ powinien ją mieć w swojej kolekcji obok motocykla. Znajdziesz tam wszystkie seryjnie produkowane modele

http://www.motobook.pl/ga...le-od-1_353.jpg
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-11-09, 11:35   

Tak w skrócie im bliżej 91 roku tym mniej chromu i wieksza tandeta.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2009-11-09, 16:22   

Na tabliczce znamionowej jest rok produkcji.
 
 
     
szatri 


Motocykl: etz 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 138
Skąd: ZAMOŚĆ
Wysłany: 2009-11-09, 16:27   

No niby jest ale w moim przypadku jest już wszystko z niej wytarte prócz wybitych nr ramy, a po numerach idzie dojść rocznika??
_________________
Fotki mojej mztki 251
 
 
     
rogal.150 


Motocykl: 251,ts,gsx750
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 58
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-11-09, 17:22   

Szczechu, a ja mam pytanie po co ci to do wiadomosci skoro i tak ta mz była juz conajmnie 20 razy przerabiana, bo ktos szlifa zaliczył .
_________________
TS
http://forum.mz-klub.pl/v...t=11880&start=0
 
     
dudas4 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: terespol
Wysłany: 2009-11-09, 19:26   

czarna obręcz lampy też była po '91
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-11-10, 00:22   

motomaciey napisał/a:
Polecam książkę autorstwa Andy Schwietzer'a, myślę że każdy fan MZ powinien ją mieć w swojej kolekcji obok motocykla. Znajdziesz tam wszystkie seryjnie produkowane modele

http://www.motobook.pl/ga...le-od-1_353.jpg


Przeglądałem tę książkę na zlocie w Tomaszowie (bodajże był to egzemplarz Dekoja) i muszę Ci powiedzieć, że sporo jest nieścisłości, a nawet błędów w tej książce. Fakt faktem może trochę pomóc, ale ktoś kto zna motocykle MZ znajdzie w niej parę "byków".
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
jedrek1000f 


Motocykl: MZ,Honda
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 1325
Skąd: Nysa
Wysłany: 2009-11-10, 15:46   

tak to juz z tymi ksiazkami jest :oops: ja tez znalazlem wypisanych pare glupot co prawda ksiazki ktore mam namysli nie byly o motocyklach mz lecz dotyczyly innej marki motocykli o ktorych wiem dosc duzo i np niektore dane sie nie zgadzaly poprostu byly bledne :razz: wiec podchodze z lekkim dystansem do tego typu literatury nie mniej nie ktore informacje zdazaja sie byc przydatne :piwo: a zeby dojsc po numerach ramy i silnika do daty produkcji to bys musial miec dobra ksiaze serwisowa lub jakies kwity fabryczne dotyczace danej seri danego modelu motocykla
_________________
nie ważne gdzie nie ważne jak dopóki tylko pełny bak odkręcam gaz i znikam z tąd jestem wolny :-)
http://picasaweb.google.com/jedrek1000f
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17577
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=20566
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17236
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=18195
 
     
kamilETZ 


Motocykl: MZ ETZ251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 157
Skąd: Ciepielów
Wysłany: 2009-11-12, 21:06   

Szatri twoja na pewno jest z tych pierwszych 251 widze po zdjeciach plastikowy błotnik to musiałeś sam dołożyć bo masz rame tą wcześniejszą pod metalowy błotnik a silnik to masz od 250 bo bez obrotka i gażnik też od 250 wiec u Ciebie dobrze pisze ze 89'

[ Dodano: 2009-11-12, 21:15 ]
różnice moge podać nawet na swoim przykładzie bo moja 251 z 91/92r to na pewno inna rama pod plastikowy błotnik, zapłon elektronik typu B, kwadratowe kierunki chociaz 251 wszystkie miały kwadratowe... siedzezie z gładkim pokrowcem z napisem na boku ETZ kupiłem takie nowe :lol2: na zdjęciach jeszcze nie ma no i co najważniejsze nie w kazdej spotykane bo nie wiem od czego to zalezało bo różnie widze u kolegów brak użebrowania skrzyni korbowej w karterach i to chyba tyle różnic. Pozdrawaim :piwo:
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/75087
 
 
     
szatri 


Motocykl: etz 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 138
Skąd: ZAMOŚĆ
Wysłany: 2009-11-24, 23:14   

kamilETZ napisał/a:
silnik to masz od 250 bo bez obrotka
mam bez obrotka bo tak chciałem, nie potrzebuje linki w elektronicznym obrotku wiec zdemontowałem ją.
_________________
Fotki mojej mztki 251
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-11-25, 00:22   

kamilETZ napisał/a:
nie wiem od czego to zalezało bo różnie widze u kolegów brak użebrowania skrzyni korbowej w karterach i to chyba tyle różnic. Pozdrawaim :piwo:


Z tego co się orientuję brak żeber był w tych wychodzących w ostatnich miesiącach produkcji. Oszczędność upadającej firmy?? :grin:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
kamilETZ 


Motocykl: MZ ETZ251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 157
Skąd: Ciepielów
Wysłany: 2009-11-25, 12:16   

mam kartery z ostatnich miesięcy fabryki :cry: jak kupilem moja 251 i pytalem ludzi czemu u mnie brakuje żeberek to przewaznie mi mówili ze to są najstarsze kartery z poczatku produkcji etz250 :) mialem nawet myśli aby założyć takie z żeberkami
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/75087
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-11-25, 13:16   

Moim zdaniem nie wynikało to z żadnej oszczędności. W ostatnich latach montowano wiele elementów lepszych jakościowo w silniku jak na przykład łożyska o wyższej niż standard klasie dokładności p6. Fabryka i tak miała się ku końcowi, a przeróbka formy, to są przecież koszty znacznie większe niż oszczędność na tych kilku gramach alu. To nie była produkcja w milionach. Moim zdaniem tam przygotowano miejsce pod rozrusznik. Pasuje tam idealnie. Z boku jest dostęp do przekładni głównej na wale przez kapę. Ale ze fabryka upadła to się nie doczekaliśmy. Mało kto wie, że w 92 przekonstruowano silnik 150'tki od strony sprzęgła. Poprawiono mało idiotoodporny problem z wyciąganiem wałka obrotomierza z karteru. To też z oszczedności ? Niemcy to nie Polacy, że robią na odpierdal byle szło.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
dudas4 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: terespol
Wysłany: 2009-11-25, 20:25   

Cytat:
inna rama pod plastikowy błotnik

Czym niby się ona różni od tej pod metalowy?
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-11-25, 23:50   

intr, z tą oszczędnością to był sarkazm :wink:

dudas4 z tego co się orientuję, to poza zniknięciem metalowego błotnika przesunięto chyba również górny punkt mocowania tylnych amorków. Jeśli się mylę, niech ktoś poprawi :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-11-25, 23:59   

kosior30 napisał/a:
intr, z tą oszczędnością to był sarkazm


Sarkazm, nie sarkazm ;) Faktem jest, że takie legendy pokutują, więc wolałem wyprostować na przyszłość :P
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-26, 11:11   

intr napisał/a:
Moim zdaniem nie wynikało to z żadnej oszczędności. W ostatnich latach montowano wiele elementów lepszych jakościowo w silniku jak na przykład łożyska o wyższej niż standard klasie dokładności p6. Fabryka i tak miała się ku końcowi, a przeróbka formy, to są przecież koszty znacznie większe niż oszczędność na tych kilku gramach alu. To nie była produkcja w milionach. Moim zdaniem tam przygotowano miejsce pod rozrusznik. Pasuje tam idealnie. Z boku jest dostęp do przekładni głównej na wale przez kapę. Ale ze fabryka upadła to się nie doczekaliśmy. Mało kto wie, że w 92 przekonstruowano silnik 150'tki od strony sprzęgła. Poprawiono mało idiotoodporny problem z wyciąganiem wałka obrotomierza z karteru. To też z oszczedności ? Niemcy to nie Polacy, że robią na odpierdal byle szło.


o pa nawet o tym nie wiedziałem :roll: :mrgreen:
takie forum a ile sie można rzeczy dowiedzieć :cool: :lol: :piwo:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 14