Przesunięty przez: sIaj 2009-09-16, 23:00 |
Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251) |
Autor |
Wiadomość |
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-09-17, 00:40 Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251)
|
|
|
Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251)
Nowszy gaźnik stosowany w ETZ 250 od 87r i we wszystkich 251 .
- komora pływakowa na drucianym pałąku (umożliwa szybkie ściągnięcie komory bez odkręcenia 3 śrubek w przypadku starszych gaźników)
- aby zmienić położenie zapinki na iglicy nie trzeba odczepiać linki gazu
- trwałość około 40 tys km.
Regulacje
Odkręcamy gaźnik całkowicie , kładziemy go w czyste miejsce na stole (pamiętajmy o zachowaniu czystości rąk przy jakichkolewiek zabiegach związanych z gaźnikeim !) . Odczepiamy druciany pałąk . Regulujemy blaszkę pływaka tak aby przy zamkniętym zaworze pływaka odstep przedsawiony na rysunku niżej wynosił 28 mm , a przy maksymalnie otwarym 35 mm .
Przy okazji warto rozkręcić gaźnik w "drobny mak" i przeczyścić , przedmuchać sprężonym powietrzem .
Skręcamy wszystko , montujemy w króćcu cylindra .
Śrubę regulacji powietrza w kanale obejściowym (nr 1 na rysunku) wkręcamy maksymalnie i wykręcamy o 2,5 obrotu . Śrubka nr 2 służy do regulacji mieszanki biegu jałowego .
Iglice najlepiej zapiąc na środkowym rowku (jeśli docieramy o 1 ząbek wyżej) .
Dodatkowo warto się wyposażyć w filterek paliwa na przewodzie paliwowym .
Pzdr |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
kruszyna
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 19 Paź 2006 Posty: 8 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 2007-05-15, 20:18
|
|
|
Allu napisał/a: | Iglice najlepiej zapiąc na środkowym rowku (jeśli docieramy o 1 ząbek wyżej) |
wyżej czy nizej? wczoraj gdzies czytałem opis regulacji gaźnika, to było podane, ze podczas docierania iglica powinna być na 4 rowku od góry...
prosiłbym o szybka odp, bo silnik dopiero po remoncie i szkoda byłoby go niepotrzebnie męczyć złym ustawieniem gaźnika |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 Lux '87 i Nissan Almera 1,6 '98 100 HP |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-05-15, 21:24
|
|
|
Eeeee pomyłka, raczej miało być rowek niżej... lepiej niech ktoś potwierdzi bo się zamieszałem |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-05-15, 22:05
|
|
|
Allu,
wiec podczas podnoszenia iglicy (w tym wypadku rowek w dół) dajemy większa ilosc paliwa do mieszanki.
zapinajac rowek wyżej zmniejszamy ilosć paliwa. |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
Michau
Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 258 Skąd: Skarszew
|
Wysłany: 2007-05-15, 22:29
|
|
|
Więc, napewno rowek niżej |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-05-15, 22:35
|
|
|
małe sprostowanie (rowek w dół- czyli zapinamy na rowku 1 w dół od stanu poprzedniego:P) to tak jakby ktoś mnie nie zrozumiał.
czyli kolor czerwony stan normalny
kolor zielony rowek w dół:) = zapięcie iglicy powoduje zwiększenie ilości paliwa w mieszance. |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
streetfighter44
streetfighter44
Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 45 Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
|
Wysłany: 2007-06-14, 21:48
|
|
|
witam wszystkich mam pyt co zrobić \lub czego to jest wina jeśli wkręcanie lub wykrecanie sruby (pokazanej na zdjęciu) nic nie zmienia w pracy silnika ciagle tak samo chodzi jesli jak ja wykrece chodzi normalnie , wkręce na max tez chodzi nic nie strzela czego to moze byc wina musze wyregulować gażnik a z tego co wiem to jak ją wkręce na max to odcinam dopływ powietrza i powinien moto zgasnąć ale on nie reaguje wogule pomóżcie |
_________________ moja etka na elektroniku
http://www.bikepics.com/m...sp?i=826342&s=0
oraz mały felieton
http://www.radiomotorbike...id=44&Itemid=63
http://s3.metaldamage.pl/c.php?uid=143163 |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
streetfighter44
streetfighter44
Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 45 Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
|
|
|
|
|
adrian90_15
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 245 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2007-06-14, 22:27
|
|
|
Tego się nie da naprawić, jeżeli masz gaźnik tajwański. Jest to po prostu wada gaźników "rzemieślniczych". Często regulacja takiego jest niemożliwa. Kilku "szczęśliwych" posiadaczy pisało o podobnych problemach na forum.
Zgłoś go do reklamacji. Jeżeli kupiłeś na allegro mogą być z tym problemy. |
|
|
|
|
streetfighter44
streetfighter44
Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 45 Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
|
|
|
|
|
adrian90_15
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 245 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2007-06-14, 22:38
|
|
|
Podaj jego oznaczenia. Szukaj jakiegoś "DDR" |
|
|
|
|
streetfighter44
streetfighter44
Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 45 Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-06-14, 23:13
|
|
|
Najlepiej to zrób zdjęcie z dwóch stron i pokaż nam. Ten ze zdjęcia to nie twój? Bo sugeruje się tym i dlatego napisałem że szajs bo ten ze zdjęcia to tajwan. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-15, 08:13
|
|
|
Witam !
No to dwa istotne pytania:
- jaki powinien być poziom paliwa w gaźniku - mierzony od górnej krawędzi komory pływakowej?,
- jakie wymiary mają dysze (jest różnica w stosunku do 30n2-5)?.
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
streetfighter44
streetfighter44
Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 45 Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-06-15, 20:22
|
|
|
streetfighter44, wygląda na oryginalny.
Tutaj macie rozmiary dysz :
główna 130
iglicowa 70
rozruchowa 95
biegu jałowego 50
A co do regulacji to jak ja ją wkręcę to też nie gaśnie więc to normalka, ja regulowałem wolne dwoma śrubkami tą małą i dużą.
A tutaj Maxi opisał to łopatologicznie
http://forum.mz-klub.pl/v...hlight=ga%BCnik |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
streetfighter44
streetfighter44
Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 45 Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
|
|
|
|
|
MarioMz
Mz etz 150 :D
Motocykl: Mz Etz 150
Wiek: 33 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 38 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2007-06-20, 22:47
|
|
|
te dane tez tycza sie 150? |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-20, 22:51
|
|
|
MarioMz, a czytałeś temat wątku ? Cytat: | Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251) | |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
|