Zwiększanie pojemności cylindra Mz ETZ 150 na 175cm3 |
Autor |
Wiadomość |
adamoq21
bawiący się MZ-ami
Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 227 Skąd: Janów Podl./Lublin
|
Wysłany: 2010-09-02, 13:48
|
|
|
magsd, z jakiego motocykla masz tłok w swojej mz 150 etz?? czy możesz podać jego wymiary?? |
_________________ kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się |
|
|
|
|
magsd
Motocykl: ETZ150; TS250/1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 60 Skąd: Pulsnitz (D)
|
Wysłany: 2010-09-02, 14:11
|
|
|
Tłok posiada 59-60mm średnicy i wykonana jest z Vespa Small Frame (konwersji).
Wysokość kompresji: 35mm
Tłok pin D: 15 mm
Pierścienie (liczba): 2
Pierścień grubości 1.2mm
Cena wynosi 75 € w Niemczech (tak, bardzo drogie). |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-02, 14:38
|
|
|
magsd, jaką moc ma twoja ETZ 150 ? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
adamoq21
bawiący się MZ-ami
Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 227 Skąd: Janów Podl./Lublin
|
Wysłany: 2010-09-02, 15:29
|
|
|
hubertbaran, powiedz mi jedno. ja w czasie przeróbki na 175 uśredniłem wszystkie otwarcia okien każde zwiększyło otwarcie o 1.4mm co by sie stało gdybym wydłużył ssanie o 0,4mm a skrócił tym kosztem wydech i płukanie o te 0,4mm. ?? |
_________________ kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-09-02, 15:55
|
|
|
Nie da się z silnika o takich proporcjach zrobić elastycznej maszyny więc lepiej myśl nad tym jak ją wykręcić górą. Membrana i wydech nadrobią trochę krzywizny ale i tak będzie to bestia z typowo sportowa. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
magsd
Motocykl: ETZ150; TS250/1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 60 Skąd: Pulsnitz (D)
|
Wysłany: 2010-09-02, 18:26
|
|
|
motomaciey, Czy myślisz, że jeśli sprzedaję mojego silnika lub MZ? Nie ... |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-09-02, 19:26
|
|
|
Witam
adamoq21, wymiaruj te podkładki zrób jakiś rysunek, podaj materiał z jakiego są zrobione... Wiem że powinny być zrobione z fosforbrązu...
magsd, ta cena może i dobra ale te wszystkie nowe tłoki maja tendencje do puchnięcia bo dzisiaj nie dba się o jakość a ważna jest ilość dlatego zastosowałem oryginalny tłok z SHL z czasów gdy były produkowane jeszcze w PRL (komuny czyli do 1989r) lub też jak wolisz DDR.
po przetłumaczeniu na język niemiecki
[B] magsd [/ b], und dieser Preis kann gut sein, aber all diese neuen Kolben in China meist Schwellung, weil heute kümmert sich nicht um die Qualität und Quantität ist wichtig, weil ich das Original-Kolben mit SHL verwendet aus der Zeit als sie noch in der Volksrepublik hergestellt (Gemeinde oder 1989), oder wie ich lieber DDR. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
magsd
Motocykl: ETZ150; TS250/1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 60 Skąd: Pulsnitz (D)
|
Wysłany: 2010-09-02, 23:05
|
|
|
motomacie, good to know guess was a bad google translation. Engine power: 26,8bhp and 22,4Nm
Marcin, To, co podejrzewałem już w cenie.
Dla nas to samo jest z tłoków MZ, klipy z przyjemnością także nierównomierny rozwój. : (
Można przerobić na przełomie ale stożek (), tak aby umożliwić niezawodną pracę silnika. |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-09-02, 23:28
|
|
|
magsd, if you use google translator or something like that, could you add original version (in any language) of what you wrote? cause this time translator didn't work properly and it's rather difficult to understand what you wanted to say :/ |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
adamoq21
bawiący się MZ-ami
Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 227 Skąd: Janów Podl./Lublin
|
Wysłany: 2010-09-03, 00:13
|
|
|
hubertbaran, to powiedz ile pary okien zostawić otwarte więcej czy uśrednione zostawić takie jak sa??
wybór jest taki. albo dłużej ssanie a krócej wydech i płukanie albo na odwrót :d
[ Dodano: 2010-09-03, 00:15 ]
Marcin W., podkładki zrobione sa z materiału PA6. tam korba nie będzie tarła o to jedynie delikatnie koszyczek :d z wymiarami to jest delikatnie ciężko. otwór wiadomo 15mm szerokość 3mm dla sztuki a wysokość bodaj 22mm i stożek żeby lepiej olej nagarniało. nie wiem jak to będzie się sprawdzało to wszystko jest w fazie prób... |
_________________ kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-09-04, 12:23
|
|
|
Witam
Panowie od 15 lat odkąd poruszam się jednośladami zawsze używałem taniego i przez większość nas uznawanego oleju tj. Miksolu... tym razem w swoim "super tuningowym silniku" użyje "tytanowego oleju" (skoro jest już tytanowa korba to należało mieć taki olej ) który co ciekawe przy spalaniu pachnie truskawkami... ale nie kupiłem go przez to a przez jego właściwości do smarowania bo używany jest do wysilonych silników nawet w krosie... ciekawy jest miarka/dozownik naciska sie na butelkę a olej leci do miarki Jak dotrze się cylinder to pokaże wam jak wygląda i czy było warto zastosować ten "tytanowy olej..."
Oprócz tego specjalnie zamówiłem simmeringi dwuwargowe i odporne na temperaturę 130st.C
Będa założone tak jak nasz kolega intr zaleca i zauważył ten problem jako że miał silnik który wcześniej nie był rozkręcany(silnik dziewica) czyli "sprężynką do sprzęgła"... ( intr jak co to dopowiedz kolegom co i jak dokładniej)
Poza tym kupiłem "tytanowe śruby" (w tle) bo pewnie zwykłe by nie wytrzymały a tak poważnie to warto je wymienić przy okazji aby nie mieć kłopotu z rozkręcaniem i dobrym skręceniem bo jeśli śruba jest obrobiona to znów nie potrzebny i dodatkowy kłopot.... POZDRO |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
adamoq21
bawiący się MZ-ami
Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 227 Skąd: Janów Podl./Lublin
|
Wysłany: 2010-09-05, 03:04
|
|
|
powiem wam że dzisiaj silnik poległ no zdarza się. wyskoczył pręt z obudowy na którym mocuje się kółko od obrotomierza to pośrednie. powiedzcie jak je zamontować z powrotem bo juz zaczęło chodzić luźno w obudowie. teraz silnik idzie na stół. trzeba go rozebrać i wymienić już wszystko co tylko potrzebne aby nie było kolejnych kwiatków. |
_________________ kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-09-05, 13:04
|
|
|
adamoq21, - Bardziej spodziewał bym się że wyskoczy ci wał lub "cylinder wybuchnie" niż uszkodzi się napęd obrotomierza, no chyba że silnik wkręcił ci sie na 10 tyś. obrotów i przez to....
Spróbuj ten "pręcik" osadzić za pomocą loktite wcześniej otłuść pręcik i otwór w karterze benzyną ekstrakcyjną powinno trzymać...
Możesz też porobić jakieś fotki bo nie wiem czy nie uszkodziło się coś jeszcze i zastanawiam się w jakim stopniu... POZDRO |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-09-05, 13:42
|
|
|
Najlepiej wziąć to w cholerę zaspawać sprawić sobie elektroniczny obrotomierz i mieć święty spokój. W takim silniku trzeba rezygnować z rzeczy mało pewnych. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
adamoq21
bawiący się MZ-ami
Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 227 Skąd: Janów Podl./Lublin
|
Wysłany: 2010-09-05, 13:44
|
|
|
silnik idzie i tak na stół więc będzie remont tylko że jest taki problem że ten wałek bardzo luźno się wkłada. tak jakby wcale się nie trzymał.
[ Dodano: 2010-09-05, 13:46 ]
a jakby nagwintować ten otwór i wkręcić śrubę na klej?? bo nie mam dostępu do spawania aluminium za bardzo |
_________________ kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 766 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2010-09-05, 16:14
|
|
|
Łatwiej dotoczyć nowy słupek z ciasnym pasowaniem w karter i wbić go w dodatku na loctite. |
|
|
|
|
adamoq21
bawiący się MZ-ami
Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 227 Skąd: Janów Podl./Lublin
|
Wysłany: 2010-09-05, 23:33
|
|
|
dobrze ale gdzie ja go zahartuje?? |
_________________ kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się |
|
|
|
|
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-09-10, 00:17
|
|
|
Witajcie Bracia
Dzwoniłem dziś aby dowiedzieć się jak tam mój cylinder i regeneracja korby i usłyszałem Hiobowe wieść... Jakiś popapraniec "zajumał" moje łożysko stopy korbowodu z Proxa narażając na straty właściciela warsztatu na 150zł a mnie na dłuższe czekanie aby to poskładać do kupy wszystko... Przykro mi z tego powodu bo wiem że on sam nic z tej mojej usługi jaką dla mnie robi nie ma, a tylko naraził się na straty, sam fachowiec jest w porządku konkretny i rzeczowy... no ale cóż stało się nie jego wina... Nie którzy nie znają Dekalogu i siódmego przykazania... przez to jest jak jest...
[ Dodano: 2010-09-14, 16:40 ]
Witajcie
Dziś do swojego tuningowego silnika postanowiłem kupić pożądany łańcuch napędowy DID 428 mający 128ogniw...co prawda wymieniałem już łańcuch mam obecnie Buchel (przejechane może na nim z 20 km)ale raz że zasugerowałem się ksiązką i widać tam jest błąd bo pisze że ma mieć 126 ogniw wiec skróciłem i to był mój błąd łańcuch był za krótki, zakułem ponownie brakujące ogniwa ale nie mam pewności że wytrzymie bo to już nie to co przed skróceniem... Poza tym teraz moja Mz bedzie miała 100KM wiec lepiej dać coś pożądnego...
Nie chce ryzykowac uszkodzeniem karterów jeśli się zerwie....
Co do samego cylindra i tungowego wału z korbą proxa mam mieć już gotowe wszystko w tym tygodniu POZDRAWIAM |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
adamoq21
bawiący się MZ-ami
Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 227 Skąd: Janów Podl./Lublin
|
Wysłany: 2010-09-15, 09:11
|
|
|
dzisiaj zmierzyłem czasy rozrządu w silniku 175 który jeździł
tak więc
ssanie 155-157 owk
płukanie 130 owk
wydech 180 owk |
_________________ kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się |
|
|
|
|
|