» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększanie pojemności cylindra Mz ETZ 150 na 175cm3
Autor Wiadomość
adamoq21 
bawiący się MZ-ami


Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 227
Skąd: Janów Podl./Lublin
Wysłany: 2010-09-02, 13:48   

magsd, z jakiego motocykla masz tłok w swojej mz 150 etz?? czy możesz podać jego wymiary??
_________________
kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się :D
 
 
     
magsd 

Motocykl: ETZ150; TS250/1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 60
Skąd: Pulsnitz (D)
Wysłany: 2010-09-02, 14:11   

Tłok posiada 59-60mm średnicy i wykonana jest z Vespa Small Frame (konwersji).

Wysokość kompresji: 35mm
Tłok pin D: 15 mm
Pierścienie (liczba): 2
Pierścień grubości 1.2mm

Cena wynosi 75 € w Niemczech (tak, bardzo drogie).
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-09-02, 14:38   

magsd, jaką moc ma twoja ETZ 150 ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
adamoq21 
bawiący się MZ-ami


Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 227
Skąd: Janów Podl./Lublin
Wysłany: 2010-09-02, 15:29   

hubertbaran, powiedz mi jedno. ja w czasie przeróbki na 175 uśredniłem wszystkie otwarcia okien każde zwiększyło otwarcie o 1.4mm co by sie stało gdybym wydłużył ssanie o 0,4mm a skrócił tym kosztem wydech i płukanie o te 0,4mm. ??
_________________
kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się :D
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-09-02, 15:55   

Nie da się z silnika o takich proporcjach zrobić elastycznej maszyny więc lepiej myśl nad tym jak ją wykręcić górą. Membrana i wydech nadrobią trochę krzywizny ale i tak będzie to bestia z typowo sportowa.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
magsd 

Motocykl: ETZ150; TS250/1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 60
Skąd: Pulsnitz (D)
Wysłany: 2010-09-02, 18:26   

motomaciey, Czy myślisz, że jeśli sprzedaję mojego silnika lub MZ? Nie ...
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-02, 19:26   

Witam
adamoq21, wymiaruj te podkładki zrób jakiś rysunek, podaj materiał z jakiego są zrobione... Wiem że powinny być zrobione z fosforbrązu...
magsd, ta cena może i dobra ale te wszystkie nowe tłoki maja tendencje do puchnięcia bo dzisiaj nie dba się o jakość a ważna jest ilość dlatego zastosowałem oryginalny tłok z SHL z czasów gdy były produkowane jeszcze w PRL (komuny czyli do 1989r) lub też jak wolisz DDR.

po przetłumaczeniu na język niemiecki

[B] magsd [/ b], und dieser Preis kann gut sein, aber all diese neuen Kolben in China meist Schwellung, weil heute kümmert sich nicht um die Qualität und Quantität ist wichtig, weil ich das Original-Kolben mit SHL verwendet aus der Zeit als sie noch in der Volksrepublik hergestellt (Gemeinde oder 1989), oder wie ich lieber DDR.
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
magsd 

Motocykl: ETZ150; TS250/1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 60
Skąd: Pulsnitz (D)
Wysłany: 2010-09-02, 23:05   

motomacie, good to know :wink: guess was a bad google translation. Engine power: 26,8bhp and 22,4Nm

Marcin, To, co podejrzewałem już w cenie.
Dla nas to samo jest z tłoków MZ, klipy z przyjemnością także nierównomierny rozwój. : (
Można przerobić na przełomie ale stożek (), tak aby umożliwić niezawodną pracę silnika.
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-02, 23:28   

magsd, if you use google translator or something like that, could you add original version (in any language) of what you wrote? :) cause this time translator didn't work properly and it's rather difficult to understand what you wanted to say :/
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
adamoq21 
bawiący się MZ-ami


Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 227
Skąd: Janów Podl./Lublin
Wysłany: 2010-09-03, 00:13   

hubertbaran, to powiedz ile pary okien zostawić otwarte więcej czy uśrednione zostawić takie jak sa??
wybór jest taki. albo dłużej ssanie a krócej wydech i płukanie albo na odwrót :d

[ Dodano: 2010-09-03, 00:15 ]
Marcin W., podkładki zrobione sa z materiału PA6. tam korba nie będzie tarła o to jedynie delikatnie koszyczek :d z wymiarami to jest delikatnie ciężko. otwór wiadomo 15mm szerokość 3mm dla sztuki a wysokość bodaj 22mm i stożek żeby lepiej olej nagarniało. nie wiem jak to będzie się sprawdzało to wszystko jest w fazie prób...
_________________
kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się :D
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-04, 12:23   

Witam
Panowie od 15 lat odkąd poruszam się jednośladami zawsze używałem taniego i przez większość nas uznawanego oleju tj. Miksolu... tym razem w swoim "super tuningowym silniku" użyje "tytanowego oleju" (skoro jest już tytanowa korba to należało mieć taki olej ) :grin: który co ciekawe przy spalaniu pachnie truskawkami... :lol: ale nie kupiłem go przez to a przez jego właściwości do smarowania bo używany jest do wysilonych silników nawet w krosie... ciekawy jest miarka/dozownik naciska sie na butelkę a olej leci do miarki :piwo: Jak dotrze się cylinder to pokaże wam jak wygląda i czy było warto zastosować ten "tytanowy olej..." :lol:

Oprócz tego specjalnie zamówiłem simmeringi dwuwargowe i odporne na temperaturę 130st.C
Będa założone tak jak nasz kolega intr zaleca i zauważył ten problem jako że miał silnik który wcześniej nie był rozkręcany(silnik dziewica) :grin: czyli "sprężynką do sprzęgła"... ( intr jak co to dopowiedz kolegom co i jak dokładniej)

Poza tym kupiłem "tytanowe śruby" :grin: (w tle) bo pewnie zwykłe by nie wytrzymały :grin: a tak poważnie to warto je wymienić przy okazji aby nie mieć kłopotu z rozkręcaniem i dobrym skręceniem bo jeśli śruba jest obrobiona to znów nie potrzebny i dodatkowy kłopot.... POZDRO
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
adamoq21 
bawiący się MZ-ami


Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 227
Skąd: Janów Podl./Lublin
Wysłany: 2010-09-05, 03:04   

powiem wam że dzisiaj silnik poległ :( no zdarza się. wyskoczył pręt z obudowy na którym mocuje się kółko od obrotomierza to pośrednie. powiedzcie jak je zamontować z powrotem bo juz zaczęło chodzić luźno w obudowie. teraz silnik idzie na stół. trzeba go rozebrać i wymienić już wszystko co tylko potrzebne aby nie było kolejnych kwiatków.
_________________
kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się :D
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-05, 13:04   

adamoq21, - Bardziej spodziewał bym się że wyskoczy ci wał lub "cylinder wybuchnie" niż uszkodzi się napęd obrotomierza, no chyba że silnik wkręcił ci sie na 10 tyś. obrotów i przez to.... :grin:
Spróbuj ten "pręcik" osadzić za pomocą loktite wcześniej otłuść pręcik i otwór w karterze benzyną ekstrakcyjną powinno trzymać...
Możesz też porobić jakieś fotki bo nie wiem czy nie uszkodziło się coś jeszcze i zastanawiam się w jakim stopniu... POZDRO
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-09-05, 13:42   

Najlepiej wziąć to w cholerę zaspawać sprawić sobie elektroniczny obrotomierz i mieć święty spokój. W takim silniku trzeba rezygnować z rzeczy mało pewnych.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
adamoq21 
bawiący się MZ-ami


Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 227
Skąd: Janów Podl./Lublin
Wysłany: 2010-09-05, 13:44   

silnik idzie i tak na stół więc będzie remont :D tylko że jest taki problem że ten wałek bardzo luźno się wkłada. tak jakby wcale się nie trzymał.

[ Dodano: 2010-09-05, 13:46 ]
a jakby nagwintować ten otwór i wkręcić śrubę na klej?? bo nie mam dostępu do spawania aluminium za bardzo
_________________
kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się :D
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 766
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2010-09-05, 16:14   

Łatwiej dotoczyć nowy słupek z ciasnym pasowaniem w karter i wbić go w dodatku na loctite.
 
     
adamoq21 
bawiący się MZ-ami


Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 227
Skąd: Janów Podl./Lublin
Wysłany: 2010-09-05, 23:33   

dobrze ale gdzie ja go zahartuje??
_________________
kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się :D
 
 
     
Werpach 
EndDDuRo Rider :)


Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 337
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-09-06, 02:04   

u kowala :mrgreen:
_________________

If You Gonna Be Dumb You Gotta Be Tough
http://www.youtube.com/watch?v=5rST04LvIMg

Temat o mojej replice ETS 250G http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14682
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-10, 00:17   

Witajcie Bracia
Dzwoniłem dziś aby dowiedzieć się jak tam mój cylinder i regeneracja korby i usłyszałem Hiobowe wieść... Jakiś popapraniec "zajumał" moje łożysko stopy korbowodu z Proxa :klnie: :evil: narażając na straty właściciela warsztatu na 150zł a mnie na dłuższe czekanie aby to poskładać do kupy wszystko... Przykro mi z tego powodu bo wiem że on sam nic z tej mojej usługi jaką dla mnie robi nie ma, a tylko naraził się na straty, sam fachowiec jest w porządku :piwo: konkretny i rzeczowy... no ale cóż stało się nie jego wina... Nie którzy nie znają Dekalogu i siódmego przykazania... przez to jest jak jest... :klnie:

[ Dodano: 2010-09-14, 16:40 ]
Witajcie
Dziś do swojego tuningowego silnika postanowiłem kupić pożądany łańcuch napędowy DID 428 mający 128ogniw...co prawda wymieniałem już łańcuch mam obecnie Buchel (przejechane może na nim z 20 km)ale raz że zasugerowałem się ksiązką i widać tam jest błąd bo pisze że ma mieć 126 ogniw wiec skróciłem i to był mój błąd łańcuch był za krótki, zakułem ponownie brakujące ogniwa ale nie mam pewności że wytrzymie bo to już nie to co przed skróceniem... Poza tym teraz moja Mz bedzie miała 100KM :lol: wiec lepiej dać coś pożądnego...
Nie chce ryzykowac uszkodzeniem karterów :klnie: jeśli się zerwie....
Co do samego cylindra i tungowego wału z korbą proxa mam mieć już gotowe wszystko w tym tygodniu :piwo: POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
adamoq21 
bawiący się MZ-ami


Motocykl: mz 150 etz 91.
Wiek: 36
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 227
Skąd: Janów Podl./Lublin
Wysłany: 2010-09-15, 09:11   

dzisiaj zmierzyłem czasy rozrządu w silniku 175 który jeździł
tak więc
ssanie 155-157 owk
płukanie 130 owk
wydech 180 owk
_________________
kiedy jest ci smutno i źle,
wskocz na swój motor i przejedz się :D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13