Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:23 |
Pompa hamulcowa - demontaż tłoczka |
Autor |
Wiadomość |
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-11-17, 12:00
|
|
|
Którędy nalałeś płynu. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
johny89
Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 176 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2017-11-17, 13:17
|
|
|
Przez zbiorniczek.
Spróbuję przez odpowietrzynik w zacisku jeszcze. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-11-17, 15:34
|
|
|
Wężyk 1m do odpowietrznika, lejek do wężyka (powyżej zbiorniczka) po wlaniu płynu do lejka lekko naciskasz hamulec, aż przestaną iść bąbelki powietrza, zbiorniczek w pompie się napełni. Czasami jest zapowietrzony zacisk. Są tematy o odpowietrzaniu na Forum. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
johny89
Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 176 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2017-11-17, 19:26
|
|
|
Próbowałem ze strzykawka i za pierwszym poszło powietrze z pompy. Różnica jest taka ze teraz poruszają się teraz tloczki w zacisku przy wciskanie klamki ale dalej idą bomble z pompy i klamka jest miękka. Będę próbował dalej. Spróbuję z lejkiem.
Tak to wygląda https://youtu.be/ISjqWShVY9c |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-11-17, 19:52
|
|
|
Może masz za grubą klamkę w miejscu styku z tłuczkiem. Częsty przypadek we współczesnych klamkach. Jeśli tak to za chiny nie odpowietrzysz bo tloczek się nie cofa do konca |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-11-17, 20:05
|
|
|
Cierpliwości - idą bąbelki powietrza - jak przestaną będzie dobrze, opukaj delikatnie zacisk i przewód hamulcowy , równocześnie naciskając klamkę. Czasem wystarczy zostawić napełniony układ na kilka godzin i sam się odpowietrzy - trzy ruchy klamką i wszystko ok. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
johny89
Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 176 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2017-11-17, 20:54
|
|
|
czochu, wezmę to pod uwagę.
romanETZ, już przez dłuższy czas pompowalem klamka i nic.
Będę próbował dalej. |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2017-11-17, 21:27
|
|
|
Czochu dobrze piszę przypatrz się klamce na styku z tloczkiem. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
johny89
Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 176 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2017-11-19, 10:36
|
|
|
Ściągnąłem wczoraj klamkę i zauważyłem ze w około tłoczka sączy się płyn a założony był nowy zestaw naprawczy. Czy jest możliwe że tamtędy zaciągała powietrze?
Rozebrałem ją i wywaliłem tą gumę i założyłem uszczelniacz. Dodatkowo jeszcze raz wypolerowałem tłoczek w tym miejscu. Teraz po zalaniu i wciskaniu już nie idą tak bomble jak wcześniej ale klamka jest gumowata. Spróbują ją jeszcze kilka razy odpowietrzyć a jak to nic nie da to szukam innej pompy. Pytanie tylko jakiej. Zamiennik czy od japońca? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5282 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-11-19, 12:56
|
|
|
Nie histeryzuj. Kuźwa jak to wkurza jak ktoś nie potrafi sobie poradzić z najprostszą pompą hamulcową jaką znam w motocyklach, czyli pompę w ETZ. Koledzy już Ci doradził, żebyś przypiłował lekko klamkę w miejscu styku z tłoczkiem. Klamki są w tym miejscu źle wykonane i trzeba je piłować. Błędem jest zakładanie dużego uszczelniacza z zestawu naprawczego pompy. Od razu zakłada się uszczelniacz 10x20x7 i po problemie. Z ciekawostek dodam, że pompa którą mam w mojej ETZ 250 mam pompę którą zregenerowałem w 2007 roku i była to pompa z mojej drugiej MZ którą miałem w życiu. Przed sprzedażą tej MZ Zdjąłem pompę i zamontowałem inną, również po regeneracji, tą pierwszą pompę założyłem następnie do pierwszej 251 którą miałem. sprzedając 251 zdjąłem tę pompę i znów założyłem inną. Teraz ta pompa jest w mojej 250 już prawie 4 rok i jest wciąż w pełni sprawna, nie puściła kropli płynu i nic z nią nie robiłem. Jakieś pytania? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-11-19, 16:11
|
|
|
Masz pożyczyć że 2 złote ksieciuniu? |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5282 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-11-19, 16:20
|
|
|
Złote uszczelniacze, złote pompy czy 2 złote polskie? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1256 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-11-19, 16:32
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Z ciekawostek dodam, że pompa którą mam w mojej ETZ 250 mam pompę którą zregenerowałem w 2007 roku i była to pompa z mojej drugiej MZ którą miałem w życiu. Przed sprzedażą tej MZ Zdjąłem pompę i zamontowałem inną, również po regeneracji, tą pierwszą pompę założyłem następnie do pierwszej 251 którą miałem. sprzedając 251 zdjąłem tę pompę i znów założyłem inną. Teraz ta pompa jest w mojej 250 już prawie 4 rok i jest wciąż w pełni sprawna, nie puściła kropli płynu i nic z nią nie robiłem. Jakieś pytania? |
Łooo panie..... bez browara nie ogarnę!!! |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5282 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-11-19, 19:44
|
|
|
Krótko pisząc. Pompa którą mam teraz w 250-tce była przed tym w 2 innych moich Etkach i nadal pracuje bez zarzutu na tym samym uszczelnieniu |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
johny89
Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 176 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2017-11-20, 21:35
|
|
|
ETZ_PRORIDER, tylko nie wiem czy doczytałes ale ja mam korpus z zamiennika i nie wiem jaki to ma wpływ na działa i spasowwnie pompy ale napewno jakieś ma. W mojej pierwszej mz nic nie mumiałem z pompą robić. Nigdy też nie miałem problemu ze odpowietrzyc hamulce a tu jakby coś nie działalo tak jak ma działać. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5282 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-11-20, 22:22
|
|
|
Wiele osób ma tu zamienniki i nie narzeka |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2017-11-20, 22:35
|
|
|
Ja mam sharka pompę i bez problemu odpowietrzylem.
Może gdzieś uszczelnienie się podwinelo. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5282 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-11-20, 23:28
|
|
|
Ciekaw jestem w jakim kierunku założyłeś pierścień uszczelniający Tłoczek pompy. Jeśli założyłeś na odwrót, to klamka będzie miękka i nie będzie hamować. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
johny89
Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 176 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2017-11-21, 21:40
|
|
|
W dobrą stronę. Tak jak było i tu na którejś stronie jest dokładnie pokazane jak ma być i wystarczy pomyśleć to też można dojść jak ma być założone żeby działało. "Pod włos" |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5282 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-11-22, 16:54
|
|
|
Więc nie ma cudów. Musi działać. Jest jeszcze jedna opcja którą kiedyś rozkminiałem. Dałem dorobić przewód hamulcowy w firmie hydroprzewód u mnie na miejscu. Chciałem na oczka, ok nie ma problemu. Zadowolony wróciłem do garażu, zamontowałem przewód choć był obwodowo grubszy niż oryginał. Przelałem chyba 400ml płynu i dalej nie mogłem odpowietrzyć. Wiecznie miękka klamka a wiesz co się Działo? Odpowietrzony był bardzo dobrze ale podczas wyciskania klamki przewód pęczniał i tyle z tego było, 30 zł psu w d... |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|