Przesunięty przez: Qba 2007-02-01, 19:30 |
Tłumik do ETZ 250 od Aprili 125 |
Autor |
Wiadomość |
youni
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 15 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2006-03-02, 09:32 Tłumik do ETZ 250 od Aprili 125
|
|
|
Witam
Mam pytanie czy mozliwe jest zalozenie tlumika od APRILI 125 do silnika ETZ 250 ?
Albo co trzeba przerobic zeby taki zalozyc
Z gory dzieki za odpowiedzi
Ps.Jeszcze jeden temat przy okazji jesli ktos ma pomysly co do rozrusznika przy MZ-etce dajcie znac
Pozdrawiam |
_________________ https://www.bikepics.com/members/youni |
|
|
|
|
Zoltanno
Motocykl: MZ ETZ 251, AWO, OSA
Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-03-02, 13:21
|
|
|
witam
plecam sie odniesc do dzialu usprawnienia/mod. tm jest temat "wydech
sa tez inne tematy o tym zagadnienu
i tam dokladnie sie ludzie(w tym ja) wypowiadaja na temat tlumika innego niz seryjny
moze bedziesz mial szczescie i na tym wynalazku bedzie dobrze chodzic, jednak prawdopodobienstwo jest niewielkie |
|
|
|
|
youni
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 15 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2006-03-02, 13:47
|
|
|
Czytalem wszystkie posty dotyczace takich zmian ale mi dokladnie chodzi o taki przypadek z APRILI 125 do silnika ETZ 250 (przy aprili jest o wiele mniejsz tlumik i ta przegroda tez moze byc mniejsza) czekam na wasze sugestie
Pozdrawiam |
_________________ https://www.bikepics.com/members/youni |
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2006-03-02, 17:45 Re: Tłumik do ETZ 250 od Aprili 125
|
|
|
youni Cytat: | Witam
Mam pytanie czy mozliwe jest zalozenie tlumika od APRILI 125 do silnika ETZ 250 ? |
Jest mozliwe.
Pytanie tylko co chcesz uzyskac. Bo jezeli wzrost mocy/momentu to nie tedy droga. Lepszy wyglad moto? Tez watpliwa sprawa, bo raczej ciezko bedzie zgrabnie go dopasowac do MZ.
Co do montazu ukladu wydechowego (bo zapewne nie miales na mysli samego tlumika ( czyli elementu odpowiadajacego jedynie za tlumienie halasu) tylko tlumik wraz z komora rozprezna) ze 125 do 250, to jezeli czytales juz tematy o ukladach wydechowych to powinienes wiedziec, ze komora rozprezna jest projektowana indywidualnie do kazdego typu silnika i o jej ostatecznym ksztalcie i wymiarach decyduje wiele czynnikow, m.in. pojemnosc skokowa, obroty przy ktorych silnik ma uzyskiwac max moment/moc, kat otwarcia okna wydechowego, itd.
Nie napisales z jakiej aprili, modeli z silnikami 125 jest co najmniej kilka i w kazdym z nich jest inny uklad wydechowy, zaleznie od przeznaczenia motocykla (enduro, mx, naked...).
Wiec jezeli wstawisz tlumik od 125 do 250 to na pewno zmieni sie charakterystyka silnika. I na 99,9 % ta zmiana wplynie ujemnie na osiagi oraz zuzycie paliwa.
Cytat: |
Albo co trzeba przerobic zeby taki zalozyc |
No wiesz: tu przyciac, tam pospawac...
Cytat: |
Ps.Jeszcze jeden temat przy okazji jesli ktos ma pomysly co do rozrusznika przy MZ-etce dajcie znac |
Pomysly na co? Na to jak uzywac rozrusznika?
Sprecyzuj pytanie nastepnym razem.
Jezeli chodzi Ci o montaz elektrycznego rozrusznika, to bylo juz pare rozmow na ten temat... |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
|
|
|
|
młodymz
Motocykl: cbr F2
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 55 Skąd: Jastrzębie/śląsk
|
Wysłany: 2006-03-02, 18:06
|
|
|
do etz wszystko da sie założyć!!!!!!!!
TYLKO PO CO!!!!!!!!!!
chcesz poprawiać fabryke i wyuczonych niemieckich inżynierów, którzy do trumny kazali sobie włożyc kalkulator.
dopasuj, przerób jak bedzie lep[iej chodzic kupimy Ci z chłopakami z forum fabryke Mz, a ponadto każdy z forum odkleji ze zbiornika naklejke MZ azastęująć ją YOUNI MASTER |
_________________ http://www.bikepics.com/members/mlodymz/ |
|
|
|
|
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2006-03-02, 18:40
|
|
|
Przy zmianie tłumika na inny musisz brać pod uwagę to że motocykle MZ są dopracowane i mają obliczone wydechy pod konkretne osiągi. chcąc zmieniać tłumik wypadałoby obliczyć go na nowo (dużo z tym zabawy), w silnikach dwusuwowych sporo mocy uzyskuje się właśnie przez dobrze dobrany wydech, więc zmieniając go na inny możesz pogorszyć osiągi albo poprawić. |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
|
|
|
|
|
youni
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 15 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2006-03-02, 19:03
|
|
|
Witam
Chłopaki miałem piękną MZ ETZ 150e i nic bym w niej nie zmieniał jej piękno bylo samo w sobie i słowo TUNING nie wchodzilo w gre, przerobki tez. Chodzi o to że mam do kupienia Aprilie ale z silnikiem od 251 i tu jest problem nie bede kopal takiej gadziny no i tlumik orginalny tez nie zabardzo by sie komponowal wiec "MŁODYMZ" nie filozofuj odrazu i sie tak nie wyrywaj
"LUK" widze ze wiesz o czym piszesz APRILIA to FUTURA 1993 ROK (prosze o dop.)
dzięki za wszystkie podpowiedzi |
_________________ https://www.bikepics.com/members/youni |
|
|
|
|
CZ
Motocykl: CZ
Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 4 Skąd: Z CEZETY
|
Wysłany: 2006-03-02, 19:35
|
|
|
Jest to możliwe, ale po co Ci to? Ani większej mocy, ani lepszego wyglądu. |
_________________ mz-etz.prv.pl |
|
|
|
|
Zoltanno
Motocykl: MZ ETZ 251, AWO, OSA
Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-03-02, 21:14
|
|
|
no a nie mogle powiedziec od razu ze to bedzie jakis Frankenstien?? wszyscy by wiedzieli co pisac.. |
|
|
|
|
młodymz
Motocykl: cbr F2
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 55 Skąd: Jastrzębie/śląsk
|
Wysłany: 2006-03-02, 21:30
|
|
|
[quote="youni"]Chodzi o to że mam do kupienia Aprilie ale z silnikiem od 251 i tu jest problem nie bede kopal takiej gadziny no i tlumik orginalny tez nie zabardzo by sie komponowal wiec "MŁODYMZ" nie filozofuj odrazu i sie tak nie wyrywaj[/quote]
[quote="Zoltanno"]no a nie mogle powiedziec od razu ze to bedzie jakis Frankenstien?? wszyscy by wiedzieli co pisac..[/quote]
nie będe filozofował, jak tylko telepator oddają mi z serwisu.
nie będę się również wyrywał, jak tylko tematodawcy będą opisywać rzeczowo sytuację!
ps. słyszałeś kiedyś o dyfuzorach w 2taktach. Odpowiedz mi prosze gdzie jest takowy w ETz, a gdzie w Aprilli? reszta forum MILCZEĆ |
_________________ http://www.bikepics.com/members/mlodymz/ |
|
|
|
|
youni
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 15 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2006-03-04, 14:08
|
|
|
"MŁODYMZ" Ty KRETYNIE !!!!!!! jak bym sie znal na ukladzie wydechowym 2taktow to by nie bylo tego tematu i czemu w PS umiesiciles pytanie do mnie o dyfuzor chyba ci sie cos pomylilo to Ja zadalem pytanie ale ty odpisywales juz dwa razy i ani razu na nie nie odpowiedziales wiec po co sie wdajesz w dyskusje ? |
_________________ https://www.bikepics.com/members/youni |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-04, 14:19
|
|
|
to jest wulgarne zachowanie;]
Tak na poczatek;] To przeczytaj jakaś ksoiazke .. o silnikach 2T;] a Potem zacznij rozmawaić. |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-03-04, 22:16
|
|
|
najpier niech przeczyta regulamin |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-04, 22:58
|
|
|
youni daruj se wulgaryzmy bo nic tym niewskurasz,sam to przerabialem na forum Motocyklistow Swiata, bo typ sie uparl na podtlenek do jawy i niepotrafil pojac ze rownie dobrze moze napchac se trotylu w cylindry a zamiast swiec zapalniki i efekt bedzie identyczny,wiec nie ma co sie denerwowac,a jesli chodzi o wydechy,to czy ktos zna sie na tym to wie ze wydech w 2T najlepiej jesli jest oryginalny i jak najbardziej szczelny wtedy silnik uzyskuje najlepsze osiagi,jesli juz dokonuje sie zmian to tzreba naprawde sie na tym znac,osobiscie bym sie tego niepodjol bo szkoda mi mojego silniczka do takich eksperymentow,ale generalnie prawdopodobienstwo ze jak wlozysz ten wydech od tej aprilnki i osiagi niespadna i silnk niebedzie dostawał w d... jest jak trafienie w totka,male szanse,bo mozliwosci sa trzy albo bedzie kupa czyli(spadnie moc,wzrosnie spalanie,spadnie zywotnosc) lub niezmieni sie nic,(malo prawdopodobne),poprawisz osiagi (wieksza moc i moment obrotowy,nawet mniejsze spalanie),ale jesli niewiesz dokladnie jak dopasowac wydech do 2T i nic nie spaprac to lepiej sie za to niebierz,ja ci niepowiem jak bo sam nie wiem, i niepotrzebne mi to,to co wiem to napisalem,jak bede chcial cos lepiej to kupie mocniejsze moto...pozdrawiam... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-05, 08:50
|
|
|
Podtlenek to osobny temat ! Miałbym proźbe zeby do niego nie wracac!
Zeby porywac sie na przeróbki trzeba mieć podstawy:/ |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-05, 11:56
|
|
|
i duzo pieniedzy,to przedewszytkim... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-05, 13:04
|
|
|
Na podtlenek stosunkowo mało;) |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-05, 17:11
|
|
|
chyba zartujesz,za sama instalacje pozadnej firmy musisz dac ok 600 euro,i chyba niemyslisz ze w jawie dalo by to efekt na seryjnych czesciach,zeby uzyskac efekt pozadny musial bys pzrerobic taka jawe od pierscieni zaczynajac na szprychach konczac,co dalo by tak katastrofalne koszty ze lepiej se kupic mocniejsze moto... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
piteretz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 74 Skąd: Mrowiny
|
Wysłany: 2006-03-05, 17:24
|
|
|
wydaje mi sie ze mozna atk zrobić |
_________________
|
|
|
|
|
nemo491
Zlotowicz nemo491
Motocykl: OO
Pomógł: 1 raz Wiek: 67 Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 573 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2006-03-05, 17:37
|
|
|
Jka ktos sie uparl, to trudno go odciagnac od tego.
Na takiego nie ma sily.Musi zamontowac jakies cuda, bo nie wytrzyma bez tego.
Jak nie NOS to wiatraczek w filtrze pow. albo tlumik z innego moto 2T, albo inny gadzet.
A jakie to wszystko wypasne i jak podnosi "morale" motocykla ,az strach |
_________________ http://nemo60.fotosik.pl/
http://picasaweb.google.com/nemo491 |
|
|
|
|
|