» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Qba
2007-02-01, 19:30
Tłumik do ETZ 250 od Aprili 125
Autor Wiadomość
youni 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 15
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2006-03-02, 09:32   Tłumik do ETZ 250 od Aprili 125

Witam
Mam pytanie czy mozliwe jest zalozenie tlumika od APRILI 125 do silnika ETZ 250 ?
Albo co trzeba przerobic zeby taki zalozyc
Z gory dzieki za odpowiedzi

Ps.Jeszcze jeden temat przy okazji jesli ktos ma pomysly co do rozrusznika przy MZ-etce dajcie znac

Pozdrawiam
_________________
https://www.bikepics.com/members/youni
 
 
     
Zoltanno 


Motocykl: MZ ETZ 251, AWO, OSA
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-03-02, 13:21   

witam

plecam sie odniesc do dzialu usprawnienia/mod. tm jest temat "wydech

sa tez inne tematy o tym zagadnienu

i tam dokladnie sie ludzie(w tym ja) wypowiadaja na temat tlumika innego niz seryjny

moze bedziesz mial szczescie i na tym wynalazku bedzie dobrze chodzic, jednak prawdopodobienstwo jest niewielkie
 
 
     
youni 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 15
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2006-03-02, 13:47   

Czytalem wszystkie posty dotyczace takich zmian ale mi dokladnie chodzi o taki przypadek z APRILI 125 do silnika ETZ 250 (przy aprili jest o wiele mniejsz tlumik i ta przegroda tez moze byc mniejsza) czekam na wasze sugestie
Pozdrawiam
_________________
https://www.bikepics.com/members/youni
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-03-02, 17:45   Re: Tłumik do ETZ 250 od Aprili 125

youni
Cytat:
Witam
Mam pytanie czy mozliwe jest zalozenie tlumika od APRILI 125 do silnika ETZ 250 ?

Jest mozliwe.

Pytanie tylko co chcesz uzyskac. Bo jezeli wzrost mocy/momentu to nie tedy droga. Lepszy wyglad moto? Tez watpliwa sprawa, bo raczej ciezko bedzie zgrabnie go dopasowac do MZ.

Co do montazu ukladu wydechowego (bo zapewne nie miales na mysli samego tlumika ( czyli elementu odpowiadajacego jedynie za tlumienie halasu) tylko tlumik wraz z komora rozprezna) ze 125 do 250, to jezeli czytales juz tematy o ukladach wydechowych to powinienes wiedziec, ze komora rozprezna jest projektowana indywidualnie do kazdego typu silnika i o jej ostatecznym ksztalcie i wymiarach decyduje wiele czynnikow, m.in. pojemnosc skokowa, obroty przy ktorych silnik ma uzyskiwac max moment/moc, kat otwarcia okna wydechowego, itd.

Nie napisales z jakiej aprili, modeli z silnikami 125 jest co najmniej kilka i w kazdym z nich jest inny uklad wydechowy, zaleznie od przeznaczenia motocykla (enduro, mx, naked...).
Wiec jezeli wstawisz tlumik od 125 do 250 to na pewno zmieni sie charakterystyka silnika. I na 99,9 % ta zmiana wplynie ujemnie na osiagi oraz zuzycie paliwa.

Cytat:

Albo co trzeba przerobic zeby taki zalozyc

No wiesz: tu przyciac, tam pospawac... ;)

Cytat:

Ps.Jeszcze jeden temat przy okazji jesli ktos ma pomysly co do rozrusznika przy MZ-etce dajcie znac

Pomysly na co? Na to jak uzywac rozrusznika? :)
Sprecyzuj pytanie nastepnym razem.
Jezeli chodzi Ci o montaz elektrycznego rozrusznika, to bylo juz pare rozmow na ten temat...
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
młodymz 


Motocykl: cbr F2
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie/śląsk
Wysłany: 2006-03-02, 18:06   

do etz wszystko da sie założyć!!!!!!!!
TYLKO PO CO!!!!!!!!!!
chcesz poprawiać fabryke i wyuczonych niemieckich inżynierów, którzy do trumny kazali sobie włożyc kalkulator.
dopasuj, przerób jak bedzie lep[iej chodzic kupimy Ci z chłopakami z forum fabryke Mz, a ponadto każdy z forum odkleji ze zbiornika naklejke MZ azastęująć ją YOUNI MASTER :wink:
_________________
http://www.bikepics.com/members/mlodymz/
 
 
     
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-03-02, 18:40   

Przy zmianie tłumika na inny musisz brać pod uwagę to że motocykle MZ są dopracowane i mają obliczone wydechy pod konkretne osiągi. chcąc zmieniać tłumik wypadałoby obliczyć go na nowo (dużo z tym zabawy), w silnikach dwusuwowych sporo mocy uzyskuje się właśnie przez dobrze dobrany wydech, więc zmieniając go na inny możesz pogorszyć osiągi albo poprawić. :D
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
youni 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 15
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2006-03-02, 19:03   

Witam
Chłopaki miałem piękną MZ ETZ 150e i nic bym w niej nie zmieniał jej piękno bylo samo w sobie i słowo TUNING nie wchodzilo w gre, przerobki tez. Chodzi o to że mam do kupienia Aprilie ale z silnikiem od 251 i tu jest problem nie bede kopal takiej gadziny no i tlumik orginalny tez nie zabardzo by sie komponowal wiec "MŁODYMZ" nie filozofuj odrazu i sie tak nie wyrywaj
"LUK" widze ze wiesz o czym piszesz APRILIA to FUTURA 1993 ROK (prosze o dop.)
dzięki za wszystkie podpowiedzi
_________________
https://www.bikepics.com/members/youni
 
 
     
CZ 

Motocykl: CZ
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 4
Skąd: Z CEZETY
Wysłany: 2006-03-02, 19:35   

Jest to możliwe, ale po co Ci to? Ani większej mocy, ani lepszego wyglądu.
_________________
mz-etz.prv.pl
 
     
Zoltanno 


Motocykl: MZ ETZ 251, AWO, OSA
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-03-02, 21:14   

no a nie mogle powiedziec od razu ze to bedzie jakis Frankenstien?? wszyscy by wiedzieli co pisac..
 
 
     
młodymz 


Motocykl: cbr F2
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie/śląsk
Wysłany: 2006-03-02, 21:30   

[quote="youni"]Chodzi o to że mam do kupienia Aprilie ale z silnikiem od 251 i tu jest problem nie bede kopal takiej gadziny no i tlumik orginalny tez nie zabardzo by sie komponowal wiec "MŁODYMZ" nie filozofuj odrazu i sie tak nie wyrywaj[/quote]



[quote="Zoltanno"]no a nie mogle powiedziec od razu ze to bedzie jakis Frankenstien?? wszyscy by wiedzieli co pisac..[/quote]

nie będe filozofował, jak tylko telepator oddają mi z serwisu.
nie będę się również wyrywał, jak tylko tematodawcy będą opisywać rzeczowo sytuację! :wink:
ps. słyszałeś kiedyś o dyfuzorach w 2taktach. Odpowiedz mi prosze gdzie jest takowy w ETz, a gdzie w Aprilli? reszta forum MILCZEĆ :lol:
_________________
http://www.bikepics.com/members/mlodymz/
 
 
     
youni 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 15
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2006-03-04, 14:08   

"MŁODYMZ" Ty KRETYNIE !!!!!!! jak bym sie znal na ukladzie wydechowym 2taktow to by nie bylo tego tematu i czemu w PS umiesiciles pytanie do mnie o dyfuzor chyba ci sie cos pomylilo to Ja zadalem pytanie ale ty odpisywales juz dwa razy i ani razu na nie nie odpowiedziales wiec po co sie wdajesz w dyskusje ?
_________________
https://www.bikepics.com/members/youni
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-04, 14:19   

to jest wulgarne zachowanie;]

Tak na poczatek;] To przeczytaj jakaś ksoiazke .. o silnikach 2T;] a Potem zacznij rozmawaić.
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-03-04, 22:16   

najpier niech przeczyta regulamin
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-04, 22:58   

youni daruj se wulgaryzmy bo nic tym niewskurasz,sam to przerabialem na forum Motocyklistow Swiata, bo typ sie uparl na podtlenek do jawy i niepotrafil pojac ze rownie dobrze moze napchac se trotylu w cylindry a zamiast swiec zapalniki i efekt bedzie identyczny,wiec nie ma co sie denerwowac,a jesli chodzi o wydechy,to czy ktos zna sie na tym to wie ze wydech w 2T najlepiej jesli jest oryginalny i jak najbardziej szczelny wtedy silnik uzyskuje najlepsze osiagi,jesli juz dokonuje sie zmian to tzreba naprawde sie na tym znac,osobiscie bym sie tego niepodjol bo szkoda mi mojego silniczka do takich eksperymentow,ale generalnie prawdopodobienstwo ze jak wlozysz ten wydech od tej aprilnki i osiagi niespadna i silnk niebedzie dostawał w d... jest jak trafienie w totka,male szanse,bo mozliwosci sa trzy albo bedzie kupa czyli(spadnie moc,wzrosnie spalanie,spadnie zywotnosc) lub niezmieni sie nic,(malo prawdopodobne),poprawisz osiagi (wieksza moc i moment obrotowy,nawet mniejsze spalanie),ale jesli niewiesz dokladnie jak dopasowac wydech do 2T i nic nie spaprac to lepiej sie za to niebierz,ja ci niepowiem jak bo sam nie wiem, i niepotrzebne mi to,to co wiem to napisalem,jak bede chcial cos lepiej to kupie mocniejsze moto...pozdrawiam... :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-05, 08:50   

Podtlenek to osobny temat ! Miałbym proźbe zeby do niego nie wracac!

Zeby porywac sie na przeróbki trzeba mieć podstawy:/
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-05, 11:56   

i duzo pieniedzy,to przedewszytkim...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-05, 13:04   

Na podtlenek stosunkowo mało;)
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-05, 17:11   

chyba zartujesz,za sama instalacje pozadnej firmy musisz dac ok 600 euro,i chyba niemyslisz ze w jawie dalo by to efekt na seryjnych czesciach,zeby uzyskac efekt pozadny musial bys pzrerobic taka jawe od pierscieni zaczynajac na szprychach konczac,co dalo by tak katastrofalne koszty ze lepiej se kupic mocniejsze moto...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
piteretz150 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 74
Skąd: Mrowiny
Wysłany: 2006-03-05, 17:24   

wydaje mi sie ze mozna atk zrobić
_________________

 
     
nemo491 
Zlotowicz
nemo491


Motocykl: OO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 67
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 573
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-03-05, 17:37   

Jka ktos sie uparl, to trudno go odciagnac od tego.
Na takiego nie ma sily.Musi zamontowac jakies cuda, bo nie wytrzyma bez tego.
Jak nie NOS to wiatraczek w filtrze pow. albo tlumik z innego moto 2T, albo inny gadzet.
A jakie to wszystko wypasne i jak podnosi "morale" motocykla ,az strach :lol:
_________________
http://nemo60.fotosik.pl/
http://picasaweb.google.com/nemo491
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15