» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo sprężarka w moto?????????/
Autor Wiadomość
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-03-06, 23:05   

Large napisał:
Cytat:
najlepiej dla zwiększenia ciśnienia zamontować króciec ssący o mniejszej średnicy


Wiesz co, mi sie zdaje że dla zwiększenia osiągów to króciec ssacy powinno się rozpiłować, a nie zmniejszeć :wink: . Ciśnienie może ci podniesie, ale za to dużo energii zostanie pochłoniętej na wessanie mieszanki, a przez to zmniejszenie mocy.
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-07, 01:01   

ten temat akurat mozna by rozwijac tylko po co,teoretycznie powinno sie rozpiłowac:D,ale stosuja tez zwezki strumienice zawirowacze i tez daja efekt,aczkolwiek nie jestem zwolennikiem tego,jak gdzies dodajesz to gdzies ujmujesz taka jest zasada i nie da sie jej oszukac,generalnie torbo sprezarki w MZ nie da sie zastosowac napewno,hubertbaran akurat 4 zawory na cylinder czy nawet 5 niedaja takiego efektu jak turbo,jesli chodzi o turbo to nie jest tanie i mozesz sprawdzic se to osobiscie wystarczy wejdz na srone VW i zobacz ile kosztuje VW Passat z silnikiem 1.8 20V czyli 5 zaworow na cylinder i 125 koni a zobacz cene tego samego auta z tym samym silnikiem tylko ze doładowanym słynnym 1.8T moc 150 koni,niby tylko 25 koni wiecej od wolnossacego ale o wiele wiekszy moment obrotowy ktory daje super efekt,roznica w cenie to ok 8 tys zł,mowa oczywiscie o autach nowych,koszt takiej sprezarki na giełdzie wacha sie od 600 do 2000zł czyli niby nie wiele,ale zamontowanie jej dostrojenie i przygotowanie silnika pod nią to jest koszt ok 3-4 razy tyle plus koszty sprezarki,czy kompresora,z tym ze w niektorych autach montuje sie po 2 turbiny to jest prawda,ale to raczej w typowo sportowych autach,lub z silnikami w układzie V ale nie koniecznie,w seryjnych autach raczej zamiast dwuch turbin stosuje sie tubine ze zmienną geometrią,czyli z łopatkami zmieniajacymi kat pod jakim spaliny przelatuja przez lopatki turbiny i wprawiajac ja w odpowiednie obroty,eliminuje to efekt turbodziury przy nizszych obrotach silnika,w tych turbosprezarkach to te łopatki steruja cisnieniem doładowania poprzes układ pteumatyczny kontrolowany sterownikiem silnika,w zwykłych turbosprezarkach cisnienie doładowania reguluje sie zaworem upustowym westgate,steruje nim podobny układ pteumatyczny jak w tych ze zmienna geometria tylko ze cisnieniowy a w tamtych podcisnieniowy...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-07, 07:27   

Najlepiej zamontowac wiekszy gaxnik np. 32mm albo nawet 34mm. Odchudzić jakoś sprzęgło(mz 250) i mozna poszaleć;] Jak pobawimy sie z wydechem i ostro go zestroimy to możemy naprawde łafdną moc wyciągnoąc...niestety bez mebrany nie wyciągniemy dużego momentu;/
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-03-07, 08:45   

hubertbaran - a dlaczego odchudzać sprzęgło tylko w 250?? W 150 odchudzenie da podobny efekt, więc po co pisać że tylko w 250??
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-03-07, 12:34   

Bo w 250 wisi w dziwnym miejscu;]
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-07, 15:14   

bo robi jako koło zamachowe,pamietajcie tylko ze jesli odchudza sie koło zamachowe to silnik fakt wkreca sie szybciej na obroty ale tez szybciej je wytraca,wiec bez zmiany przełozen jest lipa zalezy jeszcze ile sie odchudzi,wiem bo przerabiałem juz to w maluchu,odchudzałem koło zamachowe niepamietam juz o ile ale sporo ale tyle było zalecane,i jak szło ruszyc maluchem z wolnych obrotow tak po odchudzeniu niebyło szans,tak samo np ruszanie pod wzniesienie czy jak sie w jakims błocie staneło,o wiele wicej gazu trzabyło dac zeby sie niezmulił,ale wkrecał sie niepowiem chwila moment :D ...pozdrawiam...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2006-03-07, 15:56   

zeszliscie panowie z tematu . Turbosprężarka do mz to rzecz nieopłacalna a wszelkie wiatraczki komputerowe itp to tylko strata czasu na robocizne nic nie dadzą. Temat zamykam zażalenia prosze na pw
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14