świeca żarowa w MZ |
Autor |
Wiadomość |
petro21
ETZ-a ist the best
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 81 Skąd: Komprachcice
|
Wysłany: 2006-03-29, 16:01 świeca żarowa w MZ
|
|
|
dzisiaj widzialem patent® jakich malo... gosciowi etka nie palila jak byla zimna to rozwiercil glowice i wkrecil...uwaga...SWIECE ZAROWA... mowil ze daje rade i ni przepuszcza sprezania... niezle co?? |
_________________ wczesniej...Duzo sprzeta...teraz ETZ250 romet(na sprzedaz)... w przyszlosci JUNAK i Honda CBR900RR FireBlade... |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-08-29, 00:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dawid482
Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 265 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-03-29, 17:20
|
|
|
hehe ciekawe,chciałbym to widzieć |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
damian24
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2006 Posty: 8 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2006-03-29, 20:55
|
|
|
Jestem tylko ciekaw pod co ją podłączył. A zresztą szkoda słów. Imbecyli sie nie sieje sami sie rodzą. |
|
|
|
|
petro21
ETZ-a ist the best
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 81 Skąd: Komprachcice
|
Wysłany: 2006-03-29, 21:14
|
|
|
hehe masakra tez sie dziwie zamiast wyregulowac gaznik zaplon lepiej bylo zniszczyc glowice. ten"{pomocnik" byl wkrecony od gory i nie wiem jak tyo bylo w srodku szkoda ze nie mialem aparatu... |
_________________ wczesniej...Duzo sprzeta...teraz ETZ250 romet(na sprzedaz)... w przyszlosci JUNAK i Honda CBR900RR FireBlade... |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-03-29, 21:30
|
|
|
widać debili w NASZYM kraju nie brakuje poprostu <no coment> |
|
|
|
|
Peterek
NNI A851
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 469 Skąd: Nidzica/Wwa
|
Wysłany: 2006-03-29, 21:39
|
|
|
akumulator etz radzi taka swiece? pewnie po jednym 'grzaniu' nie mozna wlaczyc swiatel |
_________________ "...obsraj sie a nie daj sie..."
To moja maszyna! |
|
|
|
|
petro21
ETZ-a ist the best
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 81 Skąd: Komprachcice
|
Wysłany: 2006-03-29, 23:03
|
|
|
no pewnie dobrze mowisz... |
_________________ wczesniej...Duzo sprzeta...teraz ETZ250 romet(na sprzedaz)... w przyszlosci JUNAK i Honda CBR900RR FireBlade... |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-29, 23:24
|
|
|
zalezy jaka swieca,przyznam sie ze sam kiedys o tym myslalem,ale nie dlatego ze zle mi odpalała,bo z tym niebyło problemu,ale dla samego bajeru,i napewno ulatwila by bardzo rozruch nie tyle kiedy silnik zimny,bo jesli jest wszystko ok to musi palic bez problemu,ale napewno ulatwlo by to rozruch w przypadku zalania,swieca pozwoliła by na szybkie odparowanie nadmiaru paliwa,taka swieca szybko grzejka niebierze wiele pradu,i momentalnie rozgdzewa sie nie ma do białosci,przez co jest w stanie podniesc temperature powietrza w cylindrze od 800 do 2400 stopni w silniku diesla,zmiescic tego nie ma problemu bo sam tzrepien swiecy ma ma srednice ok 6 mm i wystarczy ze bedzie wchodził w komore spalania ok 6-8 mm a komora w MZ jest duza...ale ostatetcznie zrezygnowałem z pomysłu ,uznajac to za zbedne,i szkoda zachodu dla samego bajeru...
[ Dodano: 2006-03-29, 23:26 ]
tak wyglada taka swieca http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=94734018 mozna sobie kupic roznej długosci bo jest tego cała masa... ,a naprawde przydatny patent z wykozystaniem swiecy zarowej to uzycie jej do wypalania dziur na sruby kiedy wycinamy sami jakas uszczelke,naprawde nadaja sie idealnie :D:D |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-31, 22:20
|
|
|
ludzie świeca zarowa działą tylko jakieś 20-30 sek przy odpaleniu potem silnik jej niepotrzebuje...:/ |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2006-03-31, 22:53
|
|
|
moze to i pomaga taki kopeć w benzynowym silniku hehehe racja świece żarowe działają tylko rpzy odpalaniu silnika potem się wyłaczają gdyz diesel ma zapłon samoczynny.. jak sobie przypominam to w auto swiecie czytałem kiedyś o motorze z takim własnie silnikiem seryjnie! |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-04-01, 19:06
|
|
|
to zalzezy w jaki to silnik,najpierw jest grzanie wstepne,czas grzania zalzy od temperatury silnika,pozniej po odpaleniu zimnego silnika swiece moga grzac jeszcze od 3 do 4 min,zeby dogrzac komory spalania,zapobiega to duzym wibracjom zimnego silnika,redukuje dym efektywniejsze spalanie wtrysnietego paliwa...
[ Dodano: 2006-04-01, 19:46 ]
matisl, jako przyklad tego ze mieszanka nie zaplalila by sie odrazu po napelnieniu cylindra moge podac silniki modelarskie z zapłonem zarowym,gdzie paliwo w nich stosowane jesj owiele bardziej podatne na samozaplony niz benzyna,sa zasilane metanolem lub eterem,ale te z zaplonem zarowym czesciej metanolem,w malenkiej głowicy miesci sie maleńka swieca zarowa,silniczki sa oczywiscie w wiekszosci 2T,sam posiadam tak owy silniczek produkcji ZSRR "Raduga" o pojemnosci 7ccm i mocy 0,5 km przy 12000 obr.mała rzecz a cieszy,najmniejszy silniczek jaki widzialem miał tłok o srednicy cos ok 5 mm,niepamietam jaka pojemnisc ale fajna zabaweczka,ale nieodchodzac od tematu,to taki silnik wlasnie ma zaplon od swiecy zarowej,i jak sie rozgrzeje to odlacza sie jej prad i swieca żaży sie samoczynie i nie ma przedwczesnych zaplonow...a stopien sprezania te silniczki maja dosc spory,mimo ze zadko sie zdarza by posiadały pierscienie... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-01, 21:47
|
|
|
po pierwse nie pali sie benzyna, tylko jej opary
i nie musi miec iskry,
wystarczy wysoka temperatura |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
Wysłany: 2006-04-01, 22:05
|
|
|
Cytat: | po pierwse nie pali sie benzyna, tylko jej opary |
TAk sie mowi.
Jeli ci sie ktos pyta ile wyjeździłes benzyny. To nie pyta ci sie ile spaliłes oparow benzyny... |
_________________ http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
|
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2006-04-01, 22:53
|
|
|
A nie słyszeliście o samozapłonie?? Było ostatni na forum, a jak chcecie prezentacji to zapraszam do siebie, w każdej chwili moge pokazać jak moto chodzi, kiedy ja mam kluczyk w kieszeni. I póki co nieprędko to naprawie bo nie znam nawet przyczyny... |
|
|
|
|
dawid482
Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 265 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-04-02, 10:25
|
|
|
Silniki ZS (z zapłonem samoczynnym) nie potrzebują żadnej iskry.Poprzez wtryskiwacze paliwo jest podawane w postaci mgiełki do cylindrów,gdzie miesza sie z powietrzem i pod wpływem ciśnienia sprężania jakie wykonuja tłoki mieszanka paliwowo-powietrzna zapala się samoczynnie.Świece żarowe służą tylko do ogrzania komory spalania. |
|
|
|
|
Valentino1986
Motocykl: Brak
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-04-02, 11:00
|
|
|
Sake mylisz się, benzyna się nie pali tylko jej opary.A co do silników ZS (z zapłonem samoczynnym) to sparawa wygląda następująco:przy uruchamianiu silnika włączają się świece żarowe które nagrzewają komorę spalania po to aby możliwe było zapalenie się mieszaniki paliwowo powietrznej od panującej temperatury.W cyklu pracy silnika ZS to w suwie ssania i sprężania bierze udział tylko powietrze a olej napędowy jest wtryskiwany do komory spalania tuż przy GMP (górnym martwym położeniu) i właśnie od tego rozgrzanego powietrza i ogromnego ciśnienia następuje zapłon.Tak więc w dwóch pierwszych suwach (ssanie i sprężanie) bierze udział tylko powietrze sam wtrysk powoduje zapłon i cały cykl się powtarza (ominołem suw wyloty z tego powodu że jest identyczny co w silnikach ZI)Pozdro. |
|
|
|
|
|