Przesunięty przez: wojtek.mz 2015-12-28, 21:40 |
Podłączenie licznika. |
Autor |
Wiadomość |
Simak51
Kaprys na 250
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 27 Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 53 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2015-12-28, 19:43 Podłączenie licznika.
|
|
|
Mam problem z podłaczeniem licznika. każda z kontrolek( kierunki i światła długie) ma osobne masy. Jak podepnę wszystko wg schematu to jedna wtyczka masowa nie zostaje wykorzystana. W zależności czy podepnę masę do kontrolki kierunków lub świateł to jedno działa a drugie nie. Jak zmostkuje masę i podepnę do obu wtyczek to kontrolki głupieją.... Po włączeniu kierunków mrugają obie kontrolki, jak włączę światła długie to świecą obie, a jak włączę i to i to, to kontrolki mrugają na przemian. Wygląda to tak jak by brakowało jednego przewodu, ale na schemacie tego nie ma. Mam nadzieje ze opis jasny O liczniku który chce podpiąć był osobny temat.... Ostatni napisany w przedszkolu.
Nie mogę dodać zdjęcia z telefonu bo za duży rozmiar, i nie mogę skopiować linku tematu odnośnie tego licznika :-/ |
_________________ W garażu:
Simson S 51 -83r
Mz Etz 250 -83r |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2015-12-28, 20:13
|
|
|
Pisz zawsze o jaki model chodzi, nikt nie będzie się domyślał.
Masa ma być tylko na kontrolce świateł długich i podświetlenia, jest ona zapewniona przez opakowanie budzika a następnie przewód brązowy z reflektora.
Kierunkowskazy nie mają masy, zobacz schemat.
Wychodzi że masz jakiś nie fabryczny prędkościomierz. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Simak51
Kaprys na 250
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 27 Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 53 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2015-12-28, 20:18
|
|
|
Licznik jest z Etz-y tylko wersji standard, w temacie w przedszkolu ktoś to napisał, tam też są zdjęcia z których wynika ze podłączenie kabli jest inne bo i wtyczek jest więcej. Tylko jak to zrobić żeby działało poprawnie, a nie głupiało.
Prędkościomiez jak najbardziej DDR, zajrzyj w temat w przedszkolu, zobaczysz o co chodzi. |
_________________ W garażu:
Simson S 51 -83r
Mz Etz 250 -83r |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2015-12-28, 20:36
|
|
|
To widzisz było napisać że etz standard, skąd mam niby to wiedzieć?
W takiej wersji kontrolka kierunkowskazów jest także kontrolką ładowania - jeden przewód idzie do prostownika 61 (zielono czerwony) a drugi do przerywacza kierunkowskazów 49a (czarno niebieski).
Czyli dalej nie ma masy bezpośrednio.
Kontrolka świateł długich się nie zmienia, jak jest tam dodatkowa wtyczka to po prostu połącz do masy podświetlenia. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Simak51
Kaprys na 250
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 27 Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 53 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2015-12-28, 21:13
|
|
|
A da się to podpiąć tak, jak to było w wersji z obrotomierzem? Żeby kontrolka kierunków mrugała jak włączę kierunki, a kontrolka świateł świeciła jak włączę długie. |
_________________ W garażu:
Simson S 51 -83r
Mz Etz 250 -83r |
|
|
|
|
|