» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2015-04-18, 22:37
Opony ETZ 125/150/251 TS 250/1
Autor Wiadomość
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-12-26, 17:23   

czyli nawet 110 jest za duża :shock:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-12-26, 17:34   

110 tez figoruje w tabeli jako opna do 251 ale nie z profilem 90 tylko 80,ale na np 100/80 roznica jest wyrazna i da sie odczuc pod kazdym wzgledem na lepiej,no ocziscie nie wyglada juz tak na 110,ale mialem wczesniej Metzelerke Laser 100/80 i MZ szła jak burza,moge tez powiedziec ze paliła spokojnie o caly literek mniej niz na 110/90,osiagi spadły do tego stopnia ze na zebatce 21 na ktorej MZ z opona 100/80 radzila sobie bezproblemu,to na tej 110/90 na V jak zobaczyla gorke albo zawial ostry wiatr to masakra bywało ze tracila predkosc,a o reakcji jakiej kolwiek na gaz niebyło mowy,poprostu bujalem na IV na maxa i dopiero wbijalem V ktora sluzyla tylko do podtrzymania predkosci.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-12-26, 17:37   

heh, to już chyba wiem czemu mi MZ tyle pali. Z przodu mam 110 a z tyłu 130. Chyba musze coś z tym zrobić
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
adrian_sekowski 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 2
Skąd: Konin
Wysłany: 2006-12-26, 19:19   

Dzięki za wszystkie rady i prosze o dalej jezeli macie jeszcze coś....

Nie wiem co kupie może kupie ta oponke co kolega podesłał link ponieważ niechce mieć rometa tylko porządną maszyne (na scigacza mnie nie stac narazie :D ) więc chociaż niech sie prezentuje

Planuje zrobić jak kolega jeden pisał na przód 110\80\18 (lub 110\90\18) a na tył 130\80\16 (lub 130\90\16) ale mam pytanie ile ci pali na tych oponach?

macie racje moja 251 pali troszke dużawo (nigdy nie patrzyłem ale z 7 bierze:D) a zebatke mam bodajrze 19 i to jest może przyczyna ze stożek mi cały czas pada :/ według mnie chodzi dobrze a czy może być jescze lepiej?

nie chce kupować wązkich opon bo naprawde wygląda to jak romet a nie moto z potencjałem :P zreszta 120km/h mi styka narazie grunt to że ma całkiem dobrze sie prezentować na swiatłach czy parkingu

a na światłach prawie żadne auto nie ma szans...... tylnie koło - krutko bo jedynka krutka a na 2 słaba jest z wiadomych przyczyn :D

dodałem fotki ale jakies nie kolorowe wyszły i usunołem :/
na piachu jak zrywa zasadziłem to spokojnie z 50m było kurzu :D

jazda po lecie i grzazkim piachu sama przyjemność be dwójkę idzie prawie jak na zwykłej gruntowej drodze tylko z gazem trzeba uwarzać bo jak już pisałem troszke mocy ma :D
 
 
     
led1 


Motocykl: CBR 900 RR
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 138
Skąd: Szczałb\Piaseczno
Wysłany: 2007-01-09, 12:55   

Gdzieś była taka fajna tabela przelicznikowa, np 3.50 to 100(PRZYKŁAD!!!). Niech ktoś zapoda linka do niej.
 
     
fasza 

Motocykl: YAMAHA FZS 600 FAZER
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 41
Skąd: RZESZÓW - POŁOMIA
Wysłany: 2007-01-10, 15:49   

siemano
Nie wiem jak to jest z tymi oponami dokładnie więc kupiłem prawie taką samą jaką miałem. Nowa różni się od Starej proktycznie jedną rzeczą, a mianowicie nazwą - stara to był Pneumant a nowa to Metzeler, ale bierznik wygląda identycznie. Wymiar to 110/80-16 - ma być oryginalny.

Chciałem tu foty władować ale niewiem jak :oops:
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-01-10, 18:20   

110/80 to jest górna granica
Adamuh, opony sie pompuje tyle co w instrukcji zaleca producent motocykla a nie "maxymalnie"
 
     
streetfighter44 
streetfighter44


Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 45
Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
Wysłany: 2007-01-20, 14:58   

hetman ja mam 110/90/16 tył i mi etka zamyka licznik leci spokojnie 140 ale ile za to pije wole nie pisać i mi wystarczy te 130 w zupełności bo etz to turystyk a nie szlifierka żeby robił 100 km\h w 3 s takie osiągi nie sa mi potrzebne
_________________
moja etka na elektroniku


http://www.bikepics.com/m...sp?i=826342&s=0

oraz mały felieton

http://www.radiomotorbike...id=44&Itemid=63


http://s3.metaldamage.pl/c.php?uid=143163
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2007-01-20, 15:13   

streetfighter44 napisał/a:
hetman ja mam 110/90/16 tył i mi etka zamyka licznik leci spokojnie 140
,jasne to ze zegar taki Ci pokazuje to nie znaczy ze tyle poleci,naprawde dobra MZ idzie 130-135 i wiecej nie da rady,wiec licznik niezle Ci zawyza,siłą rzeczy na oponie z takim profilem dobry licznik musi zanizac,wiec jesli Tobie nadal pokazuje 140 to nie mam pytań co do wiarygodnoisci jego wskazań,pewnie samochodem jak by cie mijał to mjiał by ze 120,pozatym w miescu 140 w MZ w rzeczywistosci jest 135,wez sie przyjrzyj,czyli gdyby nawet szla by naprawde tyle te 140 co pokazuje licznk to w rzeczywistosci było by to 135,ale widze ze przeklamania masz nie samowite,pozniej sa historie ze szla 140 i jeszcze wiecej, zaloz se opone 100/80/16 to bedziesz sie cieszył sie etką co wyciska 150 ,bo pewnie tyle pokaze. :wink: ,pozneij jakies szczawie sie mnie pytaja czy niechcem spzredac bo slyzeszli ze MZ to jak 140 niewyciska to slaba jest :lol: ,a ja mowie tak tak :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
streetfighter44 
streetfighter44


Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 45
Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
Wysłany: 2007-01-23, 20:46   

SOVIETVW sory pomyłka oponke mam 110/80/16 a po drugie i tak tyle nie jezdze mi wystarczy w mzcie 120 max to nie jest w koncu japończyk żeby tyle jeżdżić a z tym że liczmik pokazuje 140 a jade naprawde 135 km\h to ci wierze bo każdy motor ma jakiś błąd odczytu na prędkościomierzu jakieś 5 % ale ja tak tylko napisałem przeciez nie chciałem sie pochwalić a te 140 to było po zakupie moto jak chciałem sprzwdzić ile poleci , czy nie jest zajechana itp.
_________________
moja etka na elektroniku


http://www.bikepics.com/m...sp?i=826342&s=0

oraz mały felieton

http://www.radiomotorbike...id=44&Itemid=63


http://s3.metaldamage.pl/c.php?uid=143163
 
 
     
OlseN 
born to ride ....


Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 282
Skąd: Nisko/Lublin
Wysłany: 2007-01-23, 21:07   

Ja sobie włożyłem teraz na przód 3,25-16 Pirelli MT 65a na tył 120/90-16Bridgestone Exedra G 534. Bierzniki kieunkowe, szosowe. Zdaje sobie sprawę że MZ będzie wolniejsza i max będzie mniejszy, ale wygląd poszedł o 100% w górę no i przyczepnośc o niebo lepsza. Z przodu zaszprychowałem sobie kółko 16 cali. W trasie i tak nie przekraczam 100 km/h więc zbierając wszystkie + i - widze tylko korzyść.
_________________
http://bikepics.com/members/mictry/

 
 
     
lukaszbiernacki 


Motocykl: Suzuki GSX-R 750
Wiek: 35
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 7
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2007-01-24, 21:11   

Do 251 powinna być zakładana 100/80-16 czyli 3.25-16
 
 
     
Ntav 
95 Oktan! ]:->


Motocykl: Yamaha TDR 125
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 190
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2007-01-24, 21:49   

Mam pytanko, bo nieznalazłem tematu o EtZ 150 na temat opon to zapytam sie tutaj aby nie robić niepotrzebnego tematu, jakie oponki nadają się na suchy piach i żwir lecz i błotko. Poza crossowymi ! ?
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-01-24, 22:58   

3.25;| oryginalnie w mojej TS była opona 3.5-16...wiec w ETZ 251 niemoze byc cieńsza.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-01-24, 23:08   

w 251 jest 3.25 przynajmniej tak jest w papierach.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-01-24, 23:15   

A nie 3.5? Mi się wydaje że w 251 3.5, a w 150 3.25. Jakby co to mnie poprawcie.
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-01-25, 00:37   

3.5 a 3.25 przeciez to jest praktycznie to samo, różnica to 6,5 mm!
3.5 odpowiada 90/80
zalecane opony na tył do 251 (16 cali) to 3.25-3.5, lub 90/80-110/80
do 150 (16 cali) to 3,25-3.5, lub 90/80
do 250 (18 cali) to 3.25-4.1, lub 90/90-110/90

na przód do 251/150/250 (16/18 cali) to 2.75-3.25
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-02-01, 14:01   

Witam a na przid 100/90/18 moze byc do 251?? czy to nie za szeroka??
 
 
     
Pawelek92 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 2
Skąd: Klatek
Wysłany: 2007-07-04, 06:31   

Więc jesli chcial bym miec MZ 251na oponach enduro to jakie rozmiary trzeba miec zeby to optymalnie dobrac zeby nie bylo zadnych strat? I czy od bieznika cos tez zalezy? Zmiany zebatek ani podobne zabiegi nie wchodza w gre. I jeszcze mam pytanko czy w mz da rade zamontowac bezdetkowe opony? I czy w zwiazku z tym sa jakies wieksze problemy?
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-07-04, 08:52   

Na pewno więkzy bieżnik zdeydowanie wpływa na spadek mocy moto, na bardziej gładkich (szosowych) jest mu lżej, MZ to motocykl szosowy. A rozmiary to moim zdaniem maksymalnie z przodu 3.00 (90/90) a tył 3.50 (100/90 lub 100/80). Ja ma przód 90/90 i tył 100/80 i moto na piątce buja na dotyk manetki, wkręca się ładnie na obroty. Kiedyś miałem z tyłu 4.00 to nie było już tak zwinna. Zapewne dużo wpłynął też remont silnika ale opony także mają duży wpływ. Przejedz się kolażówką a rowerem z szerokimi oponami i dużym bierznikiem to sam zobaczysz o co chodzi, bo wtedy Ty będziesz robił za silnik i zobaczysz jak on się wówczas czuje :) . Co do opon bezdętkowych to nie wiem dokładnie ale chyba nie na oryginalne felgi taki patent i trzebaby też felgi zmieniać..
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14