Przesunięty przez: motomaciey 2012-12-25, 22:29 |
nowy kranik ... też padłeś jego ofiarą??? |
Autor |
Wiadomość |
rwc95
Motocykl: MZ TS 250 '76
Dołączył: 23 Cze 2012 Posty: 2 Skąd: rwc
|
Wysłany: 2012-07-11, 08:11 nowy kranik ... też padłeś jego ofiarą???
|
|
|
witam! wczoraj do swojej EMerytki (mz ts 250) zakupiłem nowy kranik. Zakładam , odpalam ,jade ...
po ok. 2km jest coś takiego jak by nie było ciśnienia w baku i paliwo nie jest zasysane przez gaźnik. Ja mam na to dwie metody które skutkują ale nie na długo :
1. dmucham w wężyk , dmuchając w strone baku (dmucham do oporu , dopóki mi gęby nie rozsadzi ) to działa na kilka km ale potem znów to samo ...
2. odłączam wężyk paliwa, nic nie robiąc i dosłownie po chwilii leci paliwo ale to metoda sprawdza się na dość krótko i potem to samo ...
miał ktoś podobny problem i udało mu się go uporać ???
(dodam iż kolega zakupił taki sam kranik do swojej ETZ i u niego to samo ma miejsce) |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2012-07-11, 08:14
|
|
|
Może masz zatkany odpowietrznik w korku, odkręć korek i zobacz. |
|
|
|
|
mostasz
Zlotowicz
Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 292 Skąd: Warszawa /Siedlce
|
Wysłany: 2012-07-11, 08:55
|
|
|
puchnie uszczelka - wymieńcie uszczelkę na porządną, najlepiej z korka, albo jakąś dobrą ze sklepu np. stazet albo innego który takie rzeczy posiada |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-07-12, 10:41
|
|
|
Możeliwe że mostasz napisał/a: | puchnie uszczelka |
Dodatkowo te kraniki mają mniejsze otwory przepływu paliwa niz w oryginale - osobiście je rozwierciłem.
[ Dodano: 2012-07-12, 10:43 ]
Najlepiej sprawdzić czas w jakim napełnia się butelka 1l.
Kranik powinien przepuszczać powyżej 10 l na godzinę. |
_________________
|
|
|
|
|
rwc95
Motocykl: MZ TS 250 '76
Dołączył: 23 Cze 2012 Posty: 2 Skąd: rwc
|
Wysłany: 2012-07-12, 15:02
|
|
|
jak i co rozwierciłeś bo jeśli pomogło to też spróbuję. Z tego co zauważyłem ten przełączniczek otwrte/zamknięte po jego zdjęciu zauważyłem iż po drugiej stronie , ten kanalik jest nieco mniejszy od orginału myślałem jakoś go powiększyć ale nia ma jak i czym podejść. Uszczelkę z poprzedniego kranika (orginał) mam nieco uszkodzoną ale założe ją do nowego kranika i zobaczymy co będzie. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-07-12, 15:11
|
|
|
Ten temat to chyba powinien być w dziale przedszkole |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2012-07-20, 17:59
|
|
|
rwc95 ja mam oryginalny korpus kranika do MZ Przełożysz sobie reszte i bedzie gites. Swoją drogą nie wiem dlaczego mówicie ze "dziurki" są za małe. Mierzyliście kiedyś jaka ilość paliwa przepływa przez taki chiński kranik? U mnie wyszło pół litra na 90 sekund przy stanie zbiornika 4l. Poprawna wartość wg książki to około 3minut i 45 sekund na litr paliwa. Mniej paliwa w zbiorniku - dłużej będzie płynąć, więcej paliwa szybciej popłynie. Warto to sprawdzić |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
B-e-t-c-h-e-r
Motocykl: ES/2, 3xETS250 ...
Wiek: 42 Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 28 Skąd: Warszawa - Okęcie
|
Wysłany: 2012-12-25, 22:04
|
|
|
Powodów kilka - oprócz tych wymienionych została jeszcze rdza w zbiorniku ale to oczywista oczywistość. Co do kranika, to na rynku są 2 rodzaje zamienników: ta druga jest identyczna jak oryginał i z tego co wiem, nie ma z nią żadnych problemów (to w kwestii średnic i uszczelek). Estetcznie też dużo lepiej wygląda niż kranik z foto. Można też dostać uszczelki z fluorokauczuku nawet lepsze od oryginału. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-12-27, 13:00
|
|
|
Cytat: | uszczelki z fluorokauczuku nawet lepsze od oryginału. |
A gdzie je mozna kupić?
Nie chce mi się kupować calej maty żeby zrobić "ręcznie" coś takiego w 1 sztuce... |
_________________
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-27, 17:39
|
|
|
Ja na początku kupiłem kranik za 13zł i tam nawet plastik odstojnika nie był odporny na chemie i popękał od benzyny (przezroczysty), poza tym wogole nie chciał trzymać.
Kupiłem za 25 zł i o dziwo w pełni działa.
[ Dodano: 2012-12-27, 17:40 ]
Koleś twierdził, że to taki jak oryginał. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
B-e-t-c-h-e-r
Motocykl: ES/2, 3xETS250 ...
Wiek: 42 Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 28 Skąd: Warszawa - Okęcie
|
Wysłany: 2012-12-29, 15:48
|
|
|
mczmok napisał/a: | Cytat: | uszczelki z fluorokauczuku nawet lepsze od oryginału. |
A gdzie je mozna kupić?
Nie chce mi się kupować calej maty żeby zrobić "ręcznie" coś takiego w 1 sztuce... |
O ile się nie mylę takie drobiazgi są wycinane wodą (?). Niestety nie mogę napisać Ci jednoznacznie skąd to wziąć bo mnie zbanują moderatorzy . |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-12-29, 22:03
|
|
|
Dobra, to ja napiszę kup u kolegi (.........) ma w ofercie świetnej jakości zamienniki, jakich wiele na rynku. Na szczęście ma dobre ceny |
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2013-01-05, 00:30, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
almar
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 161 Skąd: Rypin
|
Wysłany: 2012-12-30, 10:13
|
|
|
U mnie było podobnie (a objawy identyczne) ale winny był papierowy filtr paliwa pomiędzy kranikiem a gaznikiem, kupiłem z metalowym wkładem i problem z "podcisnieniem" się skończ ył. |
_________________ http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/82865 |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2013-01-14, 23:19
|
|
|
Kupiłem w końcu kranik (KRANIK PALIWA MZ z odstojnikiem EHR org), który jest wierną kopią DDR-owskiego. Jest ok 2x droższy niż badziew, który widnieje na początku postu.
Polecam - warto dokupić metalową końcówkę na wężyk. |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-10-04, 20:49
|
|
|
Kupiłem dwie sztuki kraników EHR zobaczymy co są warte... ( przyjdą po jutrze) Nie wiem czy w komplecie jest ta czerwona uszczelka mieliście ją w zestawie? |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2016-10-05, 08:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-05, 08:17
|
|
|
Potwierdzam, szlag by te kraniki wszystkie inne tanie i drogie... EHR kupiłem i działa bez problemów. Te z czarnym odstojnikiem ddr podobne no name to loteria w jaskółce mam od kiedy ją zreanimowałem i nadal działa. A w tsce... dwa mi padły co sezon, a ostatnio 3 razy odmieniałem i każdy nowy ciekł!
Teraz mam EHR i od założenia spokój! |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-10-05, 08:26
|
|
|
Mając ten kranik stosujecie jakiś zewnętrzny dodatkowy filtr paliwa?
Kupiłem włoskiej firmy OMG taki rozkręcany za 10zł wraz zresztą jak Mariusz radził metalowe końcówki do tych kraników za niecałe 3zł. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-05, 10:32
|
|
|
Marcin W., taki włoski z czarnym odstojnikiem? i metalową wajchą?
Mi on się w jaskółce sprawdza, w TS kilka pod rząd nowych ciekło.
Ja nie stosuję nic bo na kraniku jest miedziane sitko i mam sitko na wlewie wiec chyba starczy:-) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2016-10-05, 12:31
|
|
|
Juz lepiej oryginalny zregenerować, wymienić uszczelkę i dorobić metalowy odstojnik i założyć metalową końcówkę wężyka paliwa i wieczny spokój |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-05, 13:29
|
|
|
czochu, te uszczelki pod wajchę samemu dorabiasz? dość drobnicowe to... trudne do wykonania, bo te z allegro wszystko co są do kupienia mi jakoś nie podchodziły, a testowałem różne. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
|